המזריקות של הסלבס: "בישראל אוהבים את שיטת הזבנג וגמרנו"

ד"ר ענבל גת ולידיה נחום, ATO | צילום: שי פרנקו, סטיילינג: תומר אלמוזנינו, שיער: שי הללי זיו , איפור: חן אלקבץ, תכשיטים: פדני
ד"ר ענבל גת ולידיה נחום, ATO | צילום: שי פרנקו, סטיילינג: תומר אלמוזנינו, שיער: שי הללי זיו , איפור: חן אלקבץ, תכשיטים: פדני

הקליניקה לטיפולים אסתטיים של ד"ר ענבל גת ולידיה נחום הפכה במהרה לחביבת הסלבס עם רשימת המתנה של שנה. בריאיון מספרות השתיים איך זה קרה, את מי הן לא יקבלו ומתי כדאי להתחיל להזריק

88 שיתופים | 132 צפיות

בר רפאלי חשפה את עצמה בסדרה "רפאליס", תוך כדי שהיא מזריקה את פניה אצלן, ובין הלקוחות המפרגנות גם שלי גפני, שביט ויזל, ליקי רוזנברג, יהודה לוי שצילם את עצמו במהלך טיפול גוף, מיכל אנסקי שהגיעה בעקבות הסיבוך אחרי ניתוח הפציאליס שעברה ולירז צ'רכי שנראתה מרקדת בחדר ההמתנה שלהן. זוהי רשימה חלקית בהחלט. יש גם כאלה שמגיעים ומגיעות במיוחד ממדריד וברצלונה, מלונדון ופריז, מרחבי ארצות הברית ומדרום אפריקה, ביניהם מפורסמים שאף אחד לא יודע על בואם. הם מגיעים לטיפול המיוחל בקליניקת ATO בתל אביב – וטסים חזרה.

>> זהירות! חומרים מסוכנים במוצרי קוסמטיקה

זהו סיפור הצלחה מרשים של שתי נשים: ד"ר ענבל גת, בת 37, בוגרת לימודי רפואת שיניים, מצטיינת דיקן באוניברסיטת תל אביב, שהשתלמה בתחום האסתטיקה הרפואית והיום גם מכשירה רופאים בתחום; ולידיה נחום, בת 41, יזמית ואשת עסקים. בשקט בשקט, בלי יחסי ציבור ובלי הרבה פרסום – הפכו לשם הכי חם בסצנת טיפולי האסתטיקה בישראל. רק כדי לסבר את האוזן: אם תרצו לעבור טיפול פיסול פנים בהזרקות מידיה של ד"ר גת, התור הבא הזמין הוא בעוד שנה.

הקשר התחיל ברגל שמאל. ד"ר ענבל גת ולידיה נחום, ATO | צילום: שי פרנקו , סטיילינג: תומר אלמוזנינו, שיער: שי הללי זיו, איפור: חן אלקבץ, תכשיטים: פדני
הקשר התחיל ברגל שמאל. ד"ר ענבל גת ולידיה נחום, ATO | צילום: שי פרנקו , סטיילינג: תומר אלמוזנינו, שיער: שי הללי זיו, איפור: חן אלקבץ, תכשיטים: פדני

לפני שלוש וחצי שנים, אחרי שעבדו במקומות קטנים, הן פתחו את הקליניקה שלהן ATO ("אמנות" ביפנית) במתחם בזל בתל אביב. היא הפכה במהרה למוסד ומקום עלייה לרגל של ידועניות וידועני ארצנו. השתיים לא מנדבות שמות כי הדיסקרטיות מחייבת, אבל הלקוחות המפורסמים, הצעירים והמבוגרים, עושים את העבודה בעצמם.

ד"ר ענבל גת: "כשהתחלתי לעסוק בתחום, זה היה עניין שדיברו עליו רק בחדרי חדרים. הרשתות תרמו לפתיחות – אנשים מעלים תמונות והיום זה נושא שיחה תוסס באירועים חברתיים"

 

הקליניקה שלהן מרשימה במיוחד, מעוצבת באלגנטיות נעימה ומזמינה, לא מנקרת. על העיצוב אמון הגיס רועי נחום, אמן ישראלי שפועל בניו יורק ועבודותיו מעטרות את הקירות במקום, ממש כמו את קירות הבתים ההוליוודיים של ג'סטין טימברלייק, ליאונרדו דיקפריו, אלישיה קיז וביונסה. הוא גם זה שעיצב קאבר לאלבום של ריהאנה, וגם נתן למקום את שמו.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Nibar Madar (@nibarmadar)

>> פאולה רוזנברג מגלה: "ירדו לי מאות עוקבים באינסטגרם"

בכניסה מוצב כתר זהב בתוך מסגרת זכוכית, אולי בכדי לתת את התחושה שכל מי שנכנסת יכולה להרגיש מלכה. יש גם שתייה, מטען לטלפון, מוזיקה ומקפיא עם קרטיבים שניתנים לאחר טיפולי שפתיים. מסדרון מרשים עם תאורה ייחודית, מוזיאונית משהו, עם שני תאי המתנה פרטיים שאפשר לצפות בהם בווידאו ארט, מוביל אל ששת חדרי הטיפולים. בנוסף, ממוקמות דלתות מילוט לכאלה שרוצים להיכנס ולצאת בדיסקרטיות מוחלטת.

במקום עובדים ארבעה רופאים ("אנחנו בוחרות אותן בפינצטה"), לצד טכנאיות ונשות מנהלה, ואפשר למצוא כאן את כל ארסנל הטיפולים האסתטיים-הלא ניתוחיים שאפשר להעלות על הדעת. מלבד הזרקות חומרי מילוי שונים – כולל לישבן – גת ונחום מציעות כאן גם טיפול RPF לפנים וגם לשיער (הטיפול הידוע בשם "טיפול הערפד" – הזרקת מיצוי דמי עם פלזמה מועשרת בטסיות), בצד טיפולים לשיפור צלקות אקנה, נימים ופיגמנטציה. הציוד הטכנולוגי הוא חדיש ומתקדם וכולל לייזרים, גלי רדיו, היפו ואולטרסאונד – שהוא המילה האחרונה בתחום טיפולי הפנים והגוף, ומסייע בשיפור מרקם העור, הצערה, מיצוק וחיזוק שרירים והצרת היקפים כולל בטן, ירכיים וזרועות.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by ĀTO by Dr. Inbal Gat (@ato.clinic)

זה לא סוד שטיפולי האסתטיקה אינם שווים לכל נפש. מזרק אחד של סקולפטרה עולה היום סביב 5,000 ש"ח (כשיצא לשוק עלה כ־8,000 ש"ח). לפעמים צריך לשלב הזרקות נוספות והסכום גדל. בניגוד לניתוח פלסטי, שהתוצאה שלו אינה הפיכה, כאן התוצאות תמיד הפיכות. אבל זה גם חיסרון – החומר נעלם כעבור זמן מה ואם רוצים לשמר את התוצאות – יש עלויות נוספות.

לידיה נחום: "המחירים יקרים כי החומרים האיכותיים הם יקרים. מי שקיבלה טיפול זול – מוטב שתבדוק את החומר"

 

>>> החגיגה השמחה-עצובה של יעל בר זוהר וגיא זוארץ

כשאני שואלת איך ייראה העולם האסתטי בעוד עשור, ואם יש סיכוי שהטיפולים יהיו זולים יותר, מסבירה ד"ר גת: "בקצב שבו העולם האסתטי רפואי מתקדם, יהיו עוד הרבה פיתוחים. אבל לא יהיו שינויים משמעותיים במחירים".

"המחירים יקרים כי החומרים האיכותיים הם יקרים" מוסיפה נחום. "מי שקיבלה טיפול זול – מוטב שתבדוק את החומר. אני כן מאמינה שכמו שפעם חדרי כושר היו נחלת מעטים והיום כולם שם – כך יהיה גם במקרה הזה".

בעבר, כששאלתי סלבס על טיפולי אנטי אייג'ינג, הן במקרים רבים הכחישו ובמקרה הטוב לחשו לי בסודי סודות מה הן עושות, ושלא לציטוט חלילה. בשנתיים-שלוש האחרונות הן אפילו משוויצות בטיפולים, וגם גברים מספרים בגאווה על הבוטוקס שלהם. מה נשתנה?
ד"ר גת: "כשהתחלתי לעסוק בתחום, זה באמת היה עניין שדיברו עליו רק בחדרי חדרים. הרשתות תרמו לפתיחות – אנשים מעלים תמונות, והיום זה נושא שיחה תוסס באירועים חברתיים כי זה מקושר למשהו טוב וחיובי ולאנשים אין בעיה לחלוק את זה".
נחום: "אישה בת 50-60 שנראית מעולה לעומת חברותיה שלא עשו דבר, מבינה שאף אחד לא חושב שהיא לא עשתה שום דבר".

אז מה הסוד? זו בסוף היד שקובעת?
ד"ר גת: "היד חשובה, אבל לא רק. ההתייחסות שלי היא הוליסטית. אני מתייחסת לפנים כאל מכלול ובודקת מה יתאים אישית למטופל, מה הוא רוצה להשיג ומה יפעל אצלו הכי טוב – בהקשר של סוג הרקמה, איכות העור, קמטים וקמטוטים, מצב קו הלסת, שפתיים, עצמות הלחיים, רקות, עיניים, מצח, צידי הפה (המריונטות). יש גם חשיבה האם לבצע רק הזרקה או שילוב הזרקות, ואם כן איזו הזרקה לאן ובאיזו דרגת סמיכות. כל זה נקבע על פי המיקום על הפנים, והכי חשוב בעיניי – שלא יראה מוגזם. שתרגישי כמו את עצמך, רק טוב יותר".

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Zipi Refaeli (@zipirefaeli)

החברות הכי טובות

ד"ר ענבל גת גדלה בהרצליה, בת לרופאה וטייס. היא נשואה ואם לשלושה ילדים (3,6,8) ומתגוררת בקיסריה. לימודי רפואת השיניים העניקו לה את המיומנות העדינה בידיים, אבל מיד אחרי סיום הלימודים היא הבינה שנטיית הלב שלה היא לתחום האסתטיקה. היא החלה בקורסים והשתלמויות בארץ ובעולם, צברה ניסיון עד שהפכה גם למדריכה בתחום. לידיה נחום היא ירושלמית במקור, כיום תל אביבית נשואה ואם לשניים (7,10). השתיים שותפות וגם החברות הכי הכי טובות, יודעות הכל זו על זו, ומרגישות לפעמים קצת כמו זוג נשוי. לכן זה מפתיע כשהן מספרות שהקשר ביניהן התחיל דווקא ברגל שמאל.

"אני שמעתי על ענבל דרך חברה ובאתי אליה כמטופלת, אבל לדוקטורית לקח זמן איתי", מספרת נחום. "כשהיא עובדת היא לא בכל המסביב, ולאחת כמוני שהיא טורנדו – זה לא פשוט. לא הרגשתי שיש בינינו כימיה, אבל כשיצאתי ממנה נראיתי מהמם. מעולם לא חוויתי יד מטורפת כזאת, שדוקרת כל כך בעדינות. ועברתי לא מעט, כי העור שלי לא משהו והתחלתי להזריק בגיל 30" (גת מצדה מגלה: "אני התחלתי להזריק בגיל 35").

"אחרי שבועיים באתי לביקורת ושמתי לב שהיא מדוכדכת", מספרת נחום, "אמרתי לה מיד 'בואי נפתח קליניקה יחד, אנחנו עושות את זה'. לא הייתה לי ברירה. קבענו פגישה עם הבעלים. עם הזמן האהבה הלכה והתעצמה והיום אני לא יכולה בלעדיה והיא לא יכולה בלעדיי".

"הרגשנו שאנחנו באותו ראש", מוסיפה ד"ר גת. "יש משהו יפה, גם אם לא רגוע, בביחד הנשי".

ד"ר ענבל גת: "יש שבאות ולא צריכות עדיין ואני לא אטפל בהן, כי אם לא צריך – לא עושים. יש כאלה שאמליץ להן על ניתוח, אבל צריך לזכור שגם אחרי ניתוח – צריך להמשיך להזריק"

 

מהשיחה איתכן אני מקבלת את הרושם שאתן מאוד שונות.
נחום: "אנחנו ממש הופכיות. ענבל פחות מדברת, אבל היא המוזה. אנחנו מתייחסות אחרת לסיטואציות שונות".
ד"ר גת: "וזה מאזן, אנחנו משלימות זו את זו. לידיה היא המנוע והעוגן והיא דוחפת למקומות הכי גבוהים".

אתן רבות?
נחום: "כן. יש דברים שאנחנו לא מסכימות עליהן, וכמו בנישואים – אנחנו יורדות מהעץ, הולכות האחת לכיוון השנייה ומתחבקות".

עם יד על הלב, ציפיתן להצלחה הגדולה והמהירה הזאת?
נחום: "אני בעשייה ולא חשבתי על זה, אבל אני אשקר אם אומר שלא צפיתי את זה. ועדיין, כשאנחנו עוצרות לחשוב על זה – זה מפחיד. אבל אנחנו לא עוצרות באמת וממשיכות לנוע, וזה מרגש. לשמור על ההצלחה זה לא דבר ברור מאליו".

שאלת השאלות: מתי מומלץ להתחיל?
ד"ר גת: "כשמתחילים בגיל צעיר יחסית, בהתאם למצב העור, ברמה המניעתית אפשר יהיה לשמור על מצב עור טוב לזמן ארוך יותר. אבל הגיל לא בהכרח קובע, וההחלטה אם להתחיל להזריק או לא היא אינדיבידואלית".

>>> כח המחט: הדור החדש של חומרי ההזרקה

כמה טיפולי הזרקות את באופן אישי מבצעת ביום אחד?
"כארבעים".

וואו, קשוח.
"כן, אבל אני קמה בבוקר כדי לעשות טוב וכדי שאנשים ייראו יותר טוב וירגישו יותר טוב ויקבלו את התוצאה הטובה ביותר. כשאני בחדר עם מטופל, הוא כל עולמי. חשוב לי שהם יאהבו את מי שהם רואים, ואני שמחה שזה גורם להם להיות מאושרים יותר. באות אלינו גם נשים שאינן עשירות אבל מודות שהן באות כי הטיפול מתקן להן את הנפש, גורם להן אושר".

"אני דואגת שהיא תעשה הפסקה ותאכל בין הטיפולים", אומרת נחום. "וגם פוגשת את הנשים לפני ואחרי. הגיעה אלינו לקוחה לביקורת והתוודתה שאחרי 20 שנה אצל פסיכולוג היא עזבה אותו, כי התחילה להרגיש אהבה עצמית ולא הייתה צריכה אותו יותר".

זו אחריות עצומה לגעת כל יום בפנים של כל כך הרבה אנשים.
"אני מעדיפה להתקדם ופחות לחשוש", אומרת ד"ר גת.

היו לך פדיחות?
"ברפואה אסתטית תמיד יש יוצאי דופן. זו חלק מהדרך וצריך להתמודד עם הכל, ועדיין – לזכור שזה הפיך".

>>> ליקי רוזנברג: "למי שפוחדת לעשות שינויים בפנים אני אומרת לעשות בנגיעות קטנות"

מהו הטיפול הכי פופולרי היום?
"פיסול פנים בהזרקות".

מה הכי מפריע לנשים בפנים?
"הקמטים שבצידי הפה לכיוון הסנטר. אבל אם מישהי תוזרק על הקמט היא תיראה נפוחה וזה לא ייראה יפה. גם כשמדובר בבוטוקס הוא צריך להיות מותאם אישית, להתאים למשל לשריר וגם למצב העפעף. אם רוצים לשתק את השריר – אז רק באופן כזה שעדיין תהיה תזוזה".

יש כאלה שלא תטפלי בהן?
"כן, יש שבאות ולא צריכות עדיין ואני לא אטפל בהן. אגיד להן לבוא בעוד מספר חודשים כי אם לא צריך – לא עושים. יש כאלה שבאות עם נפילה גדולה של העור ואמליץ להן על ניתוח. אבל צריך לזכור שגם אחרי ניתוח, כעבור שנה או קצת יותר – צריך להמשיך להזריק. יש כאלה שלא מוכנות לעבור תחת סכין המנתחים ורוצות רק לשפר את המצב. איתן, כמו עם כולן, אני עושה תיאום ציפיות. זה חשוב מאוד".

לידיה נחום: "בסופי שבוע הטלפון שלנו על השתק, גם בין שתינו. אנחנו עובדות משעה עשר בבוקר עד השעה עשר בלילה, ובימי שני ורביעי עד השעה שתיים ואז רצות לילדים. בימים האלה – גם אם ג'יילו תגיע – אנחנו לא כאן"

 

מה קורה אם מגיעה מישהי עם צלקות אקנה?
"אני מתמקצעת במה שאני טובה בו ואלה הזרקות ופיסול פנים. צלקות אקנה זה מורכב ודורש מומחיות, אז אני אפנה אותה למומחה בתחום הזה".

ההתפתחות הטכנולוגית וריבוי חומרי המילוי לאזורי הפנים השונים יגרמו לכך שיהיו פחות ניתוחים פלסטיים פולשניים?
"לא יהיו פחות ניתוחים, אבל הניתוחים יהיו יותר קטנים ובגילים יותר צעירים".

את משלבת גם מכשור עם טיפולי ההזרקה?
"אני מאמינה בשילובי מכשור, זה האידיאל, אבל זה גם עניין תקציבי".

עד כמה יש עלייה בטיפולים אצל גברים?
"30 אחוז מהלקוחות שלנו הם גברים. זה שינוי גדול, כי בעבר גברים פחדו מהזרקות והיום כבר לא. הם גם לא מתביישים ולא מסתתרים".

ד"ר ענבל גת: "30 אחוז מהלקוחות שלנו הם גברים. זה שינוי גדול, כי בעבר גברים פחדו מהזרקות והיום כבר לא. הם גם לא מתביישים ולא מסתתרים"

גם לגברים. לפני ואחרי טיפול
גם לגברים. לפני ואחרי טיפול

>> סודות האנטי אייגי'נג של ג'יילו

מי מזריק לך?
"אני מזריקה לעצמי", אומרת ד"ר גת, ונחום מוסיפה: "וגם לי".

הזרקת גם לבעלים שלכן?
"כמובן, וכשאנחנו נפגשים עם חברים הם שואלים את הבעל שלי מה הוא עשה", מגלה ד"ר גת. "הבעל שלי עמרי עשה טיפול פיסול פנים עם 16 מזרקים", משתפת נחום ומציינת: "כן, הוא עלה לנו".

יש שינוי בגישה של נשים לטיפוח במקומות שונים בעולם?
"בארצות הברית הקונספט שונה", מסבירה ד"ר גת. "שם מבינים שתחזוקה קבועה עושה את ההבדל ויש גם ריבוי טיפולי גוף. בישראל אוהבים את שיטת הזבנג וגמרנו, אבל לאחרונה מתחילים להבין שיש צורך בתחזוקה קבועה".

יש מחשבה לפתוח סניף נוסף?
"כרגע לא, אבל נבר סיי נבר", אומרת נחום.

ישראל היא כבר מעצמה עולמית בתחום האסתטי?
"לגמרי", אומרת ד"ר גת. "הישראלים לא פראיירים, הרבה מהמכשירים המצליחים בעולם הם פיתוח ישראלי".

חשבתן על קו מוצרי טיפוח משלכן?
"אנחנו כבר שם", אומרת נחום. "יש לנו חברה בשם GLACE שמשמעותה ליטוש בצרפתית. כרגע אנחנו משווקות שני קרמים שפיתחנו עם כימאים ורוקחים, ואנחנו עובדות על מוצרים נוספים. נכון לעכשיו המכירה היא רק ללקוחות שלנו".

הפנים שלכן כבר לחו"ל?
"יש לנו הצעות לפתוח מקומות בחו"ל ומתישהו זה יקרה", אומרת נחום. "ההתלבטות היא בין אירופה לארצות הברית".

ואיך כל זה מסתדר עם לגדל ילדים קטנים?
"יש לנו בני זוג מאוד תומכים", אומרת נחום. "ובסופי שבוע הטלפון שלנו על השתק, גם בין שתינו. אנחנו עובדות משעה עשר בבוקר עד השעה עשר בלילה, ובימי שני ורביעי עד השעה שתיים ואז רצות לילדים. בימים האלה – גם אם ג'יילו תגיע – אנחנו לא כאן".