פאולה רוזנברג משלמת מחיר: "ירדו לי מאות עוקבים באינסטגרם"

פאולה רוזנברג | צילום: אינסטגרם paularosenberg@
פאולה רוזנברג | צילום: אינסטגרם paularosenberg@

למה היא איבדה כמה מאות עוקבים בשבועות האחרונים ולמה היא דווקא מרוצה מזה? פאולה רוזנברג בפוסט אמיץ על המחיר של נקיטת עמדה בעולם שמבוסס על אהבת הקהל

88 שיתופים | 132 צפיות

מגישת הטלוויזיה פאולה רוזנברג הבחינה בתופעה מוזרה: מאז תחילת ניסיונות ההפיכה המשטרית, ירדו לה כמה מאות עוקבים באינסטגרם. רוזנברג נמנית על הידועניות שאינן מפחדות להביע את דעתן על המצב הפוליטי במדינה, ומשתפת באופן חופשי את כ-80 אלף העוקבות והעוקבים שלה בתמיכתה בהפגנות. אבל אל תטעו, באופן מפתיע, היא דווקא מרוצה מהירידה החדה במספר העוקבים.

>> עינב בובליל נגד עוקבת: "אני לא מנותקת, אל תתערבי לי בחיים"

"באופן מוזר, העובדה שירדו לי כמה מאות עוקבים באינסטגרם מאז תחילת הניסיונות להפיכה משטרית, ממלאת אותי עוצמה ותחושת ניקיון", כותבת רוזנברג בפייסבוק ובאינסטגרם, "מי שחושב שמפורסמים לא אמורים להביע את דעתם על מה שקורה במדינה – באמת לא אמור לעקוב אחרי ברשתות החברתיות. אני כותבת את זה בהרבה כבוד והבנה, יש מספיק חשבונות כאן שמתעלמים מהמציאות המשברית והמסוכנת במדינה שלנו, אלו החשבונות עבור אלו שמעוניינים לצפות באנשים מפורסמים שגם בתקופה הזו אצלם הכל פאן פאן פאן".

"הדף שלי הוא לא המקום למי שרוצה לצפות רק בחיוכים, בילויים, צחוקים ומכירות של מוצרים ותמונות יפות", מוסיפה רוזנברג, בהתייחס לסערת המשפיעניות שהציתה דורין אטיאס תוך מתיחת ביקורת חריפה על התחום. "נכון, בתקופות רגילות אני מעלה הרבה יותר תכנים על דימוי גוף ופמיניזם, ורגעים של בילויים וסיטואציות משעשעות מחיי, אבל כרגע החיים שלנו כמדינה בצומת קריטית, אין לאף אזרחית או אזרח את הפריבילגיה להתעלם".

>>>ממשלת הגזלייטינג וההסגברה: מאי גולן היא השרה לקידום מעמד האישה

צילום: אינסטגרם paularosenberg@
צילום: אינסטגרם paularosenberg@

מעורבות פוליטית הייתה עד לא מזמן בגדר טאבו בהתחשב באקלים הנפיץ השורר במדינה. לא מפתיע שהסלבס שתלויים באהבת הקהל חוששים לפופולריות שלהם ברשתות החברתיות, מה שעלול לפגוע בפרנסתם. אבל לאחרונה יותר ויותר סלבס ומשפיעניות רשת יוצאות מהצללים ומביעות מחאה בפומבי. אחת המשפיעניות האחרונות לעשות זאת הייתה מעיין אדם, שיצאה בפוסט זועם ונוקב נגד הממשלה וכתבה: "הפקרתם אותנו. המשמרת שלכם הופכת לגרועה מכולן". לעומת זאת, עינב בובליל חטפה ביקורת מאחת העוקבות שלה על כך שאינה מגלה מעורבות פוליטית ברשת.

ככל שהמחאה מתגברת, נראה שאי אפשר להמשיך לשבת יותר על הגדר וגם הסלבס מבינים שאי נקיטת עמדה שקולה לנקיטת עמדה. זה עולה להם בלייקים ובעוקבים, אבל היום זה מחיר שהם מוכנים לשלם.