ליקי רוזנברג: "אלוהים שלח לי ילדים מחייכים כי היה לי קשה להתחבר"

ליקי רוזנברג לאתר ONE PROJECT | צילום: יח"צ
ליקי רוזנברג לאתר ONE PROJECT | צילום: יח"צ

הנתק מאביה שנמשך עד מותו, השם שניתן לה בעקבות מות אחותה והעוקבות שחצו את הגבול. ריאיון חשוף עם מאמנת הכושר של הסלבס שהפכה לסלב בעצמה ולפרזנטורית של מותג אופנה

88 שיתופים | 132 צפיות

לפני תקופה קצרה החליטה גורו הכושר ליקי רוזנברג, 38, לשנות את שמה בתעודות. היא נולדה בשם לי-שרון רוזנברג, שם חיבה ליקי. את השם שרון נתנו לה הוריה על שם אחותה שנפטרה בגיל שנתיים מצהבת קשה. ליקי נולדה שש שנים אחרי ויש לה עוד אח ואחות. "לא הכרתי את אחותי וככל שהתבגרתי זה היה כבד עליי. למרות שהיא דם מדמי, היא לא מישהי שחייתה חיים שלמים ושאלתי את עצמי למה אני צריכה לסחוב את המשא הזה עליי. עניין של קארמה. החלטתי לשחרר, אז הלכתי למשרד הפנים ושיניתי את השם שלי בתעודות לליקי רוזנברג והוספתי באותה הזדמנות את השם מיכאלי של בעלי. היום אני רק ליקי וזה רשמי".

>> ההמלצה של ליקי רוזנברג למי שפוחדת מהזרקות בפנים

ליקי רוזנברג לאתר ONE PROJECT | צילום: שי פרנקו
ליקי רוזנברג לאתר ONE PROJECT | צילום: שי פרנקו

רוזנברג בנתה אימפריה של כושר ושל וולנס, אותה היא מנהלת ביד רמה יחד עם בעלה הדר. מה שהתחיל בסטודיו קטן בביתה עם מתעמלת בודדות הפך תוך שנים אחדות לעסק מצליח עם עשרים עובדים ועם לא פחות מ-1,000 מתאמנים קבועים בסטודיו הדגל שלהם בנמל תל אביב. לאחרונה אף נפתח בו בית קפה, בווייב בריאותי כולל כריכי בריאות ותה מאצ'ה, חליטה שהיא מבטיחה ש"היא הכי טובה בעיר". בנוסף הם פתחו השנה את "פלואו" בקומה הראשונה של מלון אלכסנדר בתל אביב, מכון בוטיקי עם חלל לאימוני כוח ואירובי וחלל נוסף לפאואר יוגה ופילאטיס מזרן. הם מתחזקים גם אתר של מרצ'נדייז דוגמת כובעים, תיקים, סווטשרטים ואימונים אונליין.

"כשהלכתי לפסיכולוגית, הבנתי שהתהליך יהיה יותר ארוך כי לא טיפלתי בזה בזמן. מהניסיון האישי היה חשוב לי להגיד לעוקבות שלי שאסור לחכות, שזה לא יהיה טוב יותר מעצמו"

 

"אצלנו זה מעבר לאימונים, יצאו מפה זוגות שהתחתנו, נטוורק מטורף", היא אומרת, "הכל כאן קהילתי וחברתי, סלבריטי או לא, כולם מקבלים אותו יחס". אפרופו סלבס, את נועה קירל, למשל, אפשר לפגוש שם כמעט כל יום.

איך הגיעה אלייך נועה?
"בתקופת הבידוד של הקורונה העלתי אימונים בזום בחינם, נהיה דיבור סביב זה ויום אחד נועה שאלה אותי משהו בפייס טיים על תרגיל בטן ונוצר הקשר. נועה ממש פנומנלית, היא המהפך הכי גדול שראיתי שנעשה בצורה הכי שפויה. אף פעם לא דיברתי איתה על תזונה אלא רק על זה שתתחיל להתאמן. היום היא לא רואה אותי ממטר והיא מתאמנת שש פעמים בשבוע יחד עם כולן. אחרי האימון נועה קירל האיידול יושבת עם לשתות משהו עם שאר המתאמנות".

את נקודת הפתיחה שלה חייבת רוזנברג לאנה ארונוב: "סיימתי תואר ראשון באימון גופני בווינגייט ובאותם ימים עשיתי ריצות עם איתי תורג'מן, חבר שלי, ואז בן הזוג של אנה. האימונים המקובלים היו רק בחדרי כושר ואני הייתי מסתובבת עם תיק ענק של לפחות 40 ק"ג ציוד ספורט ומאמנת אנשים באופן אישי. אנה באותם ימים רק רקדה ותורג'י ביקש ממני שאכניס אותה לכושר. העברתי לה אימון ואחריו הפכנו למשך תקופה לבלתי נפרדות ועשינו מרוצים יחד".

>> אנה ארונוב: "חשוב להפגין, לצאת החוצה ולומר שאנחנו לא מסכימים עם הדרך"

משם הדרך ללב ולשרירי הסלבס הייתה קצרה, מספקת רוזנברג. "אנה הביאה את אליאנה תדהר ואת שיר מורנו ואז הגיעו יובל שרף ויעל גולדמן וגל גדות ורותם סלע ועוד ועוד", היא אומרת, "וכל זה בימים שלא היה אינסטגרם וזה עבר מפה לאוזן. אנשים אולי מתרשמים משמות של סלבים אבל אם לא הייתי טובה אף אחת לא הייתה נשארת איתי לאורך שנים".

>> נמסנו! רותם סלע חושפת תמונות ילדות משגעות

חלק מהסלבס שהיא מאמנת הפכו לחברות הכי קרובות שלה, כמו לירן כוהנר, שביט ויזל, דר זוזובסקי ושלומית מלכה, שהן חברות שלה מתחילת דרכה המקצועית. "אנחנו מטיילות בעולם ואוספות חוויות, כולנו בעשייה ומרימות אחת לשניה", אומרת רוזנברג.

לאן שלומית נעלמה?
"שלומית חיה בניו יורק את החלום, היא במקום הכי טוב בחיים שלה. אנחנו מתות לעשות איחוד של החבור ואחת התוכניות היא אולי לנסוע אליה לניו יורק".

מלכת הבית

השבוע הצטרפה רוזנברג לנבחרת של אתר האופנה הספורט והלייף סטייל "וואן פרוג'קט", שיש לו מותגים נחשקים וטרנדיים, לצד טליה עובדיה זוכת "האח הגדול", אנה ארונוב, ליבר בלילתי, עומר דרור ועדן חסון. רוזנברג תקדם את הקולקציות השונות שהאתר מציע ותוביל אותן בקמפיינים לאורך השנה. "זו פעם ראשונה שלי שאני מצטלמת לא בבגדי ספורט", היא אומרת, "היה ממש כיף. לא אחת חוזרתי על ידי חברות ואמרתי לא, הפעם תחושת הבטן שלי אמרה שזה נכון לי. אני אופיע בקרוב בשלטי חוצות עם אאוטפיט שלא רגילים לראות אותי איתו – חצאית קשירה, טופ עם בלייזר ונעלי עקב – מתוך קולקציה חגיגית. מה שאני אוהבת בקולקציה הוא שהבגדים הם במחירים סופר נגישים, הכי ואליו פור מאני".

רוזנברג נולדה כבת הקטנה במשפחה, ועד היום היא סוחבת טראומות ילדות שמלוות אותה מגיל שמונה. "בין הוריי הייתה אלימות ואני הילדה ניסיתי לפייס ביניהם. גם עכשיו קשה לי לשמוע מילים מסוימות ששמעתי בבית שמשפילות ומעליבות נשים".

"עם אבא הקשר נותק אחרי שלא הייתי בעדו. הוא נפטר לפני שש שנים כשהיינו בנתק. אני מתחרטת על זה. הייתי עושה הכל בשביל שיחה וחיבוק איתו. בסוף אלה ההורים שלנו"

 

הוריה התגרשו אחרי 33 שנות נישואים. מערכת היחסים עם אביה הייתה סבוכה אחרי שלקחה את הצד של אימה רותי שהיא אוהבת ומעריכה מאוד והיא "הסבתא הכי טובה בעולם". אביה, שהיה חולה סכרת, נפטר בגיל 69 מדום לב. "הם התבגרו בדור של 'מה יגידו', אבל היום היא הייתה קמה ועוזבת", אומרת רוזנברג על הוריה, "עם אבא הקשר נותק אחרי שלא הייתי בעדו, והשיא היה שביום החתונה שלי הוא הבטיח משהו ולא קיים – וכעסתי. הוא נפטר לפני שש שנים כשהיינו בנתק. אני מתחרטת על זה. הייתי עושה הכל בשביל שיחה וחיבוק איתו. בסוף אלה ההורים שלנו. היום אני יודעת לדייק יותר את עצמי, וכשהיה לי קשה לפני כמה ימים הסתכלתי לשמיים, ביקשתי מאבא שלי שייתן לי כוח והאמנתי שהוא מרים אותי".

את בעלה הדר מיכאלי היא הכירה לפני 15 שנה כשהם עבדו בחיי הלילה של תל אביב. היא הייתה מלצרית והוא מנהל אבטחה שהגיע מקיבוץ כפר רופין לעיר הגדולה. "שיכרתי אותו עם מלא צ'ייסרים של ערק ועד היום ערק אשכוליות זה המשקה שלנו". היא מדברת עליו בהערצה גלויה: "הדר זה המוח בעסק ואני הכוח. לא יכולתי לממש את הייעוד שלי בלעדיו".

ליקי רוזנברג ומשפחתה | צילום: אינסטגרם likys_official@
ליקי רוזנברג ומשפחתה | צילום: אינסטגרם likys_official@

רוזנברג ומיכאלי מתגוררים עד היום בתל אביב, והם הורים לשניים – דון בן ה-5 ומורי שחגג באוקטובר יום הולדת שנה. "דון ומורי הם האהבה של החיים שלי. אלוהים שלח לי ילדים טובים ונוחים ומחייכים כי היה לי קשה להתחבר. אני מתה על בנים, ככה אני נשארת מלכת הבית".

החיבור שלה לכושר הוא מגיל צעיר מאוד. כנערה היא הייתה בנבחרת המחוננים של וינגייט, גרה בפנימייה במקום ובגיל 15 כבר הייתה אלופת הארץ בהתעמלות קרקע. "הייתי מיועדת לאליפויות העולם ואליפויות אירופה, אבל יום אחד התקשרתי להוריי מטלפון ציבורי שיבואו לקחת אותי ופרשתי. העולם התחרותי היה קשה לי, רציתי להתאמן בשביל הכיף והפאן והיה לי קשה לעמוד באימונים, בצעקות ובמשטר התזונה. כולם בווינגייט היו בשוק אבל אני הייתי נחושה. אולי בגלל החוויה הזאת בווינגייט שבה את בודקת את עצמך כל הזמן במראה, אצלי בסטודיו אין מראות ולא מדברים על קלוריות. מי שמסתכלת כל הזמן במראה, עסוקה רק בעצמה, ובהיעדר מראות, נשים מרימות אחת לשנייה".

>> שר פיטנס המקורית: בגיל 76 הזמרת שר מציגה שגרת אימונים מטורפת

את מאוד גלויה עם העוקבות שלך – מהחשיפה של הצלקת שלך מהניתוח הקיסרי עד הדיכאון שאחרי הלידה.
"נכון. יש לי 110 אלף עוקבות באינסטגרם כשהרוב המוחץ בגילאי 25 עד 40 ואני מחויבת להן. היה לי דיכאון אחרי לידת דון הבן הבכור שלי לפני חמש שנים. זה נמשך כמעט שנה והמשכתי כאילו הכל בסדר, אבל די התעלמתי מהילד. חיפשתי לעשות הכל חוץ מאשר להיות איתו בבית. בעלי טיפל בתינוק במקומי וכשחלף הזמן הוא והחברות הקרובות עזרו לי להבין שיש בעיה. התחלתי לקחת אותו לסטודיו, הוא עבר מיד ליד וממש גדל שם. כשהלכתי לפסיכולוגית, הבנתי שהתהליך יהיה יותר ארוך כי לא טיפלתי בזה בזמן. מהניסיון האישי היה חשוב לי להגיד לעוקבות שלי שאסור לחכות, שזה לא יהיה טוב יותר מעצמו ושזו לא בושה לבקש עזרה ולהגיד 'אני חלשה', 'אני סובלת'".

לאחרונה היה לך עניין עם עוקבת שלך, אימא לילד אוטוסיט שטענה שגם בנך הקטן הוא כזה והשבת לה בפוסט מאוד תקיף.
"הפוסט לגבי מורי הוביל לתגובה לא נעימה ואני מודה שממש נבהלתי ממנה. זה מטלטל. הייתי בשוק, היה לי ממש קוצר נשימה, לא בגלל שפחדתי. אני אוהבת ילדים בכלל, גם אם הם אוטיסטים, ואני מכירה הורים לילדים כאלה, אבל אותה עוקבת חצתה כל גבול והמטרה שלי הייתה לשים גבולות ברורים. אסור להיכנס לאנשים לקרביים, גם לא לשאול למשל אישה מתי היא תהיה בהיריון כי אולי היא מנסה ולא מצליחה. אם בגיל שלוש יגלו שהילד שלי הוא על הרצף, אני אתמודד עם זה ואקבל כלים".

"הפוסט לגבי מורי הוביל לתגובה לא נעימה ואני מודה שממש נבהלתי. הייתי בשוק, היה לי ממש קוצר נשימה. אני אוהבת ילדים בכלל, גם אם הם אוטיסטים, ואני מכירה הורים לילדים כאלה, אבל אותה עוקבת חצתה כל גבול"

 

מה עשית באותו רגע כשהעוקבת הזאת "אבחנה" את הבן שלך?
"שיתפתי מיד את החברות הקרובות. הן הרגיעו אותי שמורי מתפתח מדהים, וכך גם חמותי שהיא מומחית בתחום. נוצר שיח ובכיתי ולא הבנתי איך הגעתי למצב שעוקבת מביאה אותי למצב שהיא משליכה עליי את הבעיה שמפריעה לה, ומחליטה להכניס אותי לאותה סירה שלה. כל זה בלי שהיא ראתה את הילד בכלל אלא רק מניואנסים קטנים. כשקמתי למחרת בבוקר זה הלך איתי. התייחסתי אליו בחמלה ובכיתי. כשקיבלתי סרטון של מורי מהגננת כשהוא עושה צעדים ראשונים, במקום להתרגש מזה, שאלתי למה הרגעים הכי יפים שלי נהרסו בגלל עוקבת. אני לא חושבת שהייתה לה כוונה רעה אבל אנשים צריכים לשים גבולות".

>> "החיים שלי מתחלקים ללפני ואחרי האוטיזם של בני, מה שקרה לפני – אני לא זוכרת"

זה לא המקרה הראשון שהעוקבים נכנסים לך לקרביים.
"היה גם המקרה עם נועה קירל. עשינו סרטון שבועיים אחרי שילדתי בניתוח קיסרי, נהיה רעש מזה אחרי שגבר קבל על זה שאשתו סובלת ובוכה אחרי ניתוח קיסרי – ואני מצטלמת לסרטון כאילו לא עברתי כלום. אז אני אומרת לגבר הזה: אני לא אשתך ולא כולן מחלימות באותה, ואם היא תזוז זה רק יעשה לה טוב. בשלב ההוא אגב, עוד לא חזרתי להתאמן אבל יש שחוזרות אחרי שישה שבועות לשגרה. אני למדתי מהניסיון ובהיריון השני ידעתי מה מחכה לי אז ביקשתי זריקת וולטרן והלידה הייתה חוויה טובה. אני לא באה לעודד ניתוחים אלא להגיד שגם ניתוח יכול לעבור בסבבה. אם עזרתי לאשה אחת לא לפחד, אני את שלי עשיתי".

ליקי רוזנברג לאתר ONE PROJECT | צילום: יח"צ
ליקי רוזנברג לאתר ONE PROJECT | צילום: יח"צ