קשר מיני וחברי מושלם מבלי להיות זוג? כך תשיגי את זה

מתוך הסרט "קשר לא מחייב"
מתוך הסרט "קשר לא מחייב"

יש תקופות בחיים בהן לא צריך יותר מסקס טוב ואדם שנחמד לנו איתו. אלמוג שור מציגה את המדריך השלם ליזיזה המתחילה, עם כל הטיפים, העצות והאזהרות החשובות לקשר מיני חברי

88 שיתופים | 132 צפיות

יש כמה צמדים ממש טובים בחיים שלנו – ביסלי ובמבה, ג'ין וטוניק, סטטיק ובן א… אה לא משנה, וכמובן – יזיזות, השילוב האגדי בין ידידות לסקס מעולה. יש תקופות בחיים בהן לא צריך יותר מסקס טוב עם תוספות של שיחה כיפית, אדם שנחמד לנו איתו ופיצה. כל היתרונות פה: עבורנו הנשים לרוב הרבה יותר נוח שיש אדם שלמד כבר להכיר אותנו – מה טוב לנו, מה אנחנו אוהבות ומה פחות. תכלס זה הרבה יותר כיף לא לכוון כל פעם מחדש איזה בחור מזדמן: "לא זה לא הדגדגן, אתה במרפק אחי". וכן, לפעמים גם אנחנו זקוקות לפרטנר שמכיר, קשוב וכיף איתו, אבל ללא תופעת הלוואי הנוראית הזו שנקראת…נו, אה…כן, זוגיות. 

>> 7 דרכים יעילות לרענן את חיי המין

במהלך החיים היו לי יזיזים שיצאו איתי למסעדות, היו יזיזים שתיקנו לחברות שלי דברים בבית, והיו גם כן, לא עלינו, יזיזים שהתאהבו. במיוחד בשבילכן, חקרתי, בדקתי והכנתי את המדריך השלם ליזיזה המתחילה, עם כל הטיפים, העצות והאזהרות החשובות, למונח שטבעה א. קרייף – קשר מיני חברי. המדריך נכתב בלשון נקבה אל מול יזיז מלשון זכר, אך פונה אל כל המגדרים.

סקס עם האקס

מרק מיי וורדס ליידיז – אקס הוא לא יזיז. לא אכפת לי שהסקס איתו מעולה, לא אכפת לי שהוא היחיד שגמרת איתו עד כה, לא אכפת לי ששכחת את הויברטור האהוב שלך אצלו, ואת הולכת לאסוף אותו במקרה בלבוש הכי סקסי שלך, אקס הוא *לא* יזיז. להרבה נשים זה קורה: נמאס מהגבר אבל לא מהסקס, הן חושבות לעצמן: "אחחח, אילו מערכת היחסים שלנו הייתה כמו הסקס שלנו, כבר מזמן הייתי הרבה יותר נחמדה לאמא שלו". ואז באורח פלא צץ לו ה"פתרון" הזה: לשכב עם האקס ולחיות באילוז' שאנחנו סבבה, רק שוכבים.

אז קודם כל, שינמכו אותך גברת. היית בחבילה טובה עם כל הערוצים ועכשיו נתנו לך ערוץ אחד וגם הוא פתוח רק בשעה 1 בלילה. דבר שני, למה להכניס ראש חרמן למיטה חולה? כבר היית שם, כבר עשית את זה, כן הוא טוב, אבל היקום פתח לך אופציה לשלל דברים חדשים. תתנסי, תחווי, תהיי הרפתקנית קצת, והכי חשוב, תמצאי יזיז אמיתי שיעזור לך לשכוח את האקס, ולמצוא את האקס הבא. 

>> מה גברים רוצים בסקס? תכלס זה די פשוט

תקשורת 

כמו כל מערכת יחסים, הדבר החשוב ביותר גם במערכת היחסים החצי מחייבת הזו זה תקשורת. נתחיל מזה ששני הצדדים (או יותר במקרים מסוימים, תאמינו לי כבר ראיתי הכל) צריכים להיות על אותו גל, אחרת בולעים מים או דברים אחרים וזה לא נעים. שניכם צריכים להבין שאתם כאן לכיף, וצריך לתאם את הווייב – מה כלול בעסקת היזיזות המשתלמת הזו ומה לא, ובכלל להבין שזה מה שקורה ביניכם. כבר יצא לי לשמוע על צד אחד שחשב שמתחיל פה קשר לעומת צד שני שחשב שזו יזיזות, וזה לא נעים בכלל. אבל לא לא נעים כמו צד אחד שרוצה יזיזות וצד שני שמספרת לחברות שלה אחרי פעם אחת "זה הדבר הכי גרוע שקרה לי, לאויבות שלי לא הייתי ממליצה להתקרב אליו". 

טיפ מוצלח ליזיזיות | צילום מסך: אלמוג שור
טיפ מוצלח ליזיזיות | צילום מסך: אלמוג שור

התאמה משמיים

כבר יצא לי לשמוע מחברות על יזיזים שליוו אותן שנים, אפילו בין לבין כמה מערכות יחסים. בסופו של דבר, היזיז שלהן היה הדבר הכי יציב בחיים שלהן. זה היה קשר יציב יותר מהקשר בין אסי עזר לתכניות ריאליטי בקשת, יותר יציב מהקשר של סבתא שלי וכמון, יותר יציב מהקשר בין מצביעי ליכוד לביבי. ולמה זה קורה? התאמה. אם כבר הולכים על קשר מיני חברי, לכו על אחד שממש בא לכן בטוב. משיכה וזמינות זו התחלה טובה, אבל זה לא הכל – זה צריך להיות איש שכיף לחקור איתו עולמות חדשים, שאתן מרגישות נוח איתו, שאם יש לכן קינקים הוא חולק אותם איתכן או לפחות בעל ראש פתוח (ולעיתים גם עוד איברי גוף פתוחים זה הכרחי), יזיז טוב צריך להיות מישהו שאכפת לו מההנאה שלכן כמו שלחברה שלי מאיה אכפת מסיילים בזארה (כלומר, יעשה הכל בשביל זה), ובקיצור הוא צריך להצדיק את תפקידו ולהיות באמת חבר עם הטבות.

>> לשבור את הדיסטנס: איך לשרוד זוגיות בשלט רחוק?

לו"ז צפוף

אין דבר יותר מבאס מהרצון הזה לקבל סיפוק ומרגוע בתצורת סקס, והיזיז לא זמין. באיזה קטע יש לך חיים חוץ ממני? אבל אכן צריך לזכור שזמינות זה דבר חשוב. אם את עובדת בלילות, והוא ביום, אם את מעדיפה מפגש ארוך ורגוע, ולו יש זמן לקוויקי נטול קפה, אם את עמוסה בסופ"ש והוא עמוס בימים, ובקיצור אם אתם מתחילים לתאם את הזמנים הפנויים שלכם ויושבים מול היומנים כאילו זה סודוקו – כנראה שצריך לעבור הלאה ליזיז הבא.

מצד אחד, נכון – כל הקטע פה הוא שאין מחוייבות, צריך לזרום על מתי שיוצא ונוח, ולהנות ממה שיש.  מצד שני – אין מפח נפש כמו מפח הנפש מיזיז שאת פשוט לא מצליחה להיפגש איתו. פעם אחת, סבבה, פעם שניה – מילא, פעם שלישית – גלידה. עם גבר שהוא פוטנציאל חדש ליזיזות. שלום. 

>> אין כמו בבית: 10 רעיונות לדייטים חורפיים

האגדה מספרת

לכל אחת יש חברה של חברה, או בת דודה של אחות, או סבתא של חבר שפעם היה לה יזיז שלא רצה זוגיות, אבל בסוף הם התאהבו, והם חיים בארמון באושר ועושר עד עצם היום הזה. אחותי, את לא סינדרלה ושמך לא שלגיה, אז תעשי לי טובה – אל תתאהבי ביזיז שלך. 

כן אני יודעת שלפעמים דברים קורים, אני לא שוללת, למעשה אני אפילו חיתנתי פעם בטקס אזרחי זוג שהתחילו כיזיזים. מדמיינים את המבט על פני חבריהם כשצ'יקלפתי סיפור הכרות בו הם היו החברים הכי טובים וישבו שעות על גבי שעות לשיחות נפש מלב אל לב? מה אני אעשה, סבתא הייתה בקהל. 

אבל עם זאת, רוב היזיזים – לא הופכים להיות זוג. והדבר האחרון שאני רוצה זה לראות נשים סקסיות, יפות, חכמות, ואיכותיות כמוכן (אני לא מכירה אתכן, אבל אתן קוראות אותי אז אני משוחדת) נופלות שולל ומבזבזות זמן על אדם שהרבה פעמים פשוט לא בשל למחוייבות. אי אפשר לשלוט ברגשות, ולפעמים המיקס המדהים הזה של גבר שהוא סקס טוב וגם אחלה קומפני פשוט עושה לנו את זה, ואם זה קורה ומתפתח תנו לזה צ'אנס ולכו על זה בכל הכוח, אבל אם אתן נתקלות בהתנגדות מהצד השני, אז שחררו ועברו ליזיז חדש או שתבינו שהגיע הזמן לחזור לדייטים.  תזכרו שבזוגיות מגיע לכן מישהו שירצה אתכן במאה אחוז, ולא רק ישלח "ערה? חחחח" באחת עשרה בלילה. 

טיפ בגזרה הגברית | צילום מסך: אלמוג שור
טיפ בגזרה הגברית | צילום מסך: אלמוג שור

>> מיסיונרית, כפיות או דוגי? מה התנוחה שאת אוהבת אומרת עליך

גבולות

יש כאלו ששמות את הגבול בלא לישון יחד, יש כאלו ששמות את הגבול על שיחות בין לבין המפגשים, הרוב שמות את הגבול באנאלי. גבולות זה דבר חשוב כדי לשמור על עצמכן ביזיזות הזאת ולא להיפגע, להשלות את עצמכן או אותו.

פעם חברה אמרה לי שהיא בוחרת יזיזים שכיף לה ונעים לה איתם, אבל היא לא רואה איתם משהו מעבר ליזיזות. לא חבר, לא חתן, במקסימום בוס במסגרת משחקי תפקידים, זה יכול להישמע קר, אבל ככה שומרים על הציפיות איפה שהן צריכות להיות – במיטה כדי שיהיה לכם נוח לעשות מין.