לשבור את הדיסטנס: איך לשרוד זוגיות בשלט רחוק?

יחסים היברדים, זה מה שהולך היום | צילום: shutterstock
יחסים היברדים, זה מה שהולך היום | צילום: shutterstock

מערכת יחסים בשלט רחוק או זוגיות במודל היברידי? אלמוג שור עלתה על טיסה מסביב לעולם שכולו הודעות זימה, שיחות וידאו ארוכות וגעגועים מהסוג הרומנטי

88 שיתופים | 132 צפיות

אחלו מזל טוב לאביעד (שם בדוי), אחד מחבריי הטובים שמתחזק רזומה מרשים של רווק הולל וזורם ומשום מה, החליט סוף כל סוף למצוא את מי שאהבה נפשו ואף להכריז על זוגיות אקסקלוסיבית. ובאמת הכל טוב ויפה ומלא קונפטי – חוץ מהקטע הזה שבחירת לבו מתגוררת באירופה, בעוד הוא ממש תקוע חזק בישראל או ספציפית כרגע בתאילנד, לא סגורה על זה כי אני והסוקולונטים שלי מפלורנטין החלטנו לעשות לו 'הייד' עד שישוב. 

בתור נשואה לא טרייה במיוחד, כל שנותר לי הוא לכתוב על חברים שלי טור. אין מה לעשות, אני חיה דרכם ומשתמשת בהם כחומרים משובחים לטורים שלי. בקיצור, היום נדבר על מערכות יחסים בלונג דיסטנס ונלמד איך אפשר לעזור להן להצליח (תל אביביות, אם הוא גר בהרצליה זה לא נחשב. אוקיי?).

כעיקרון הניסיון שלי בכל מה שקשור ללונג דיסטנס התחיל ונגמר בשבוע של סקסטינג עם סוון הברלינאי. וכאמור, בתור כותבת שחיה דרך מערכות היחסים של חבריה, פניתי לאזדרכת (כן, גם שם בדוי) – שיודעת דבר או שניים על סיפורי אהבה טרנס-אטלנטיים שגורמים לקולומבוס להרגיש לוזר. 

>> מפנטזת על אונס? את לא היחידה

אזדרכת הכירה את האקס האוסטרלי שלה במהלך טיול ביבשת הקנגורו. הם שמרו על קשר ידידותי במשך שנה, שבסופה נחת הבחור על אדמת ארץ הקודש כדי לתת לזוגיות הזו צ'אנס אמיתי להצליח. אך תוך חודשיים הוא עבר לאנגליה והיא למזרח ומערכת היחסים שלהם התנהלה במשך שנה נוספת בשלט רחוק, עד שקנאה טבעית הפרידה ביניהם. אבל איך זה קרה?

"את חייבת להבין שיש לו חברים חדשים, תחביבים ודברים שהם לא רק הזוגיות שלכם. ואת לא חלק מזה. הטריק הוא להצליח למצוא את היופי שבתוך כל זה ולשבץ זמן אחד לשניה גם בתוך חיים כל כך נפרדים. לדוגמה, לקבוע שיחת וידאו קבועה פעם ביום", מסבירה אזדרכת, "קנאה אינה חיובית ולא מועילה כשמדובר בקשר מורכב שכזה", מסבירה אזכרת ומוסיפה: "נסו למצוא דרכים לשלוח הפתעות קטנות אחד לשניה. אני לדוגמה, נעזרתי באתר אנגלי שמשגר כרטיסי ברכה חמודים מהיום למחר. הוא שלח לי חבילה מלונדון שאמנם הגיעה אחרי נצח, עם רפרנס לבדיחה פרטית שלנו". מה עם ויברטור? לעולם לא נדע.

גם חברתי בשמת ניהלה שני קשרים בשלט רחוק, אחד מהם נמשך כארבע וחצי שנים במהלכן האקס האמריקאי שלה נאלץ לטוס לביקורים משפחתיים תכופים וארוכים. גם הקשר עם בן זוגה הנוכחי, שאמנם חולק את חייו איתה בארץ בימים אלו – התחיל דווקא בשלט רחוק.

"חשוב לתקשר, לשלוח הודעות זימה ותמונות כדי לשמור על המשיכה ולהשתדל לדבר כמה שאפשר כדי לפצות על המרחק הפיזי"

 

"יצא שבן הזוג הקודם היה טס הרבה לארצות הברית לביקורים משפחתיים, שתמיד היו נמשכים הרבה יותר ממה שתכנן", משחזרת בשמת. "אני חושבת שבהתחלה זה עבד, כי הייתה לי סבלנות לחכות כל פעם עוד קצת. וגם כי אני בן אדם די סוליסטי אפילו בזוגיות. אבל בטיסה השלישית זה כבר לא עבד יותר ונפרדנו".

גם את הנוכחי, הכירה בשמת בפייסבוק. "התחלנו להתכתב. ורק אחרי שבוע בערך, לא הבנתי איך עדיין לא קבענו דייט. במהלך השיחה, הוא סיפר לי כבדרך אגב, שכמה ימים קודם לכן הוא נחת בלוס אנג׳לס ולא יודע מתי יחזור. אז בעצם התחלנו את הקשר כשהוא שם ואני כאן. חודשיים אחרי זה הוא טס חזרה ארצה ולקח אותי לדייט המיוחל. ומאז אנחנו חולקים את אותו המוח". מה ג׳פרי דאהמר היה אומר על החלוקה הזו? לא רוצה לדעת.

"לדעתי, בשביל שקשרים בשלט רחוק יצליחו – הכי חשוב שלשני הצדדים יהיה נוח עם עצמם. עם הלבד והספייס", מסבירה בשמת. "כי מי שצריך לראות את הפרטנר שלו בתדירות גבוהה, או מי שקשה לו להיות עם עצמו, פחות ישגשג בקשר כזה. בנוסף, צריך המון אמון אחד בשניה, סבלנות, חמלה והכלה. במקרה שלנו גם עזרה לי מאד ההבנה שזה זמני ושהמפגש בסוף לגמרי יהיה שווה את זה. חשוב לתקשר, לשלוח הודעות זימה ותמונות כדי לשמור על המשיכה ולהשתדל לדבר כמה שאפשר כדי לפצות על המרחק הפיזי". אמרת הודעות זימה – קנית אותי.

האמת, לא יכולתי לוותר על הסיפור הלא שגרתי של כוכבית (שם בדוי), שהייתה במשך שלוש שנים בזוגיות חרדית למהדרין בשלט כשר אך רחוק. "היינו חרדים, והתרחקנו מבחירה כדי לשמור על הצניעות. נסענו להתחזק, כל אחד לדרכו. הוא נסע לרבי מליובאוויטש ואילו אני נסעתי לשליחות בבית חב״ד בקפריסין לשנה שבסופה היינו אמורים להתחתן. זה דווקא עבד טוב", היא מסבירה ומוסיפה: "היינו מתכתבים במיילים כי לשנינו היה אז טלפון כשר".

לדבריה, סוד הצלחת הקשר טמון בבחירה. "זה עבד מעולה תוך כדי כי שנינו בחרנו בזה. אם עושים את זה בעיקר כי אין ברירה, נרגיש מתוסכלות וזה לא יצליח. במקרה שלנו, הידיעה שיש לזה סוף עזרה לי מאוד. למרות שהסוף עצמו לא היה כל כך שמח. בסוף השנה הזו, בדיוק כשהיינו אמורים כבר להיפגש, הוא נפרד ממני בהודעה. הוא וכל המשפחה שלו החליפו מספרים". אגב, כוכבית שרדה את הגוסטינג ההלכתי, היא נשואה באושר ואפילו יש לה טלפון לא כשר עם פייסבוק וגישה לטורי הזימה שלי.

אחתום בהאפי אנדינג של סולמית (שם בדוי), שמנהלת קשר שמתחיל בישראל ונגמר באנגליה. כי בכל זאת אני קצת קיטשית היום: "הכרנו במסיבה בקולומביה ולאחר מכן טיילנו יחד כמה שבועות. אחר כך כל אחד חזר למדינה שלו. אני לישראל והוא לליברפול. מאז אנחנו בלונג דיסטנס. והאמת היא, שבמקור ממש לא חשבנו שנישאר בקשר", מספרת סולמית. "הייתה לנו מין פגישה אחרונה אחרי כמה שבועות יחד ואז התפצלנו, כי חשבנו שאין לזה ממש עתיד. אבל אחרי זה פשוט הרגשנו שאנחנו לא רוצים להיות בנפרד, טסנו לפרו והמשכנו לטייל שם יחד. ועכשיו, כשכל אחד במדינה שלו, אנחנו מנסים לחשוב מה הלאה".

"את חייבת להבין שיש לו חברים חדשים, תחביבים ודברים שהם לא רק הזוגיות שלכם. ואת לא חלק מזה. הטריק הוא להצליח למצוא את היופי שבתוך כל זה"

 

סולמית והבריטי מבלים בעיקר דרך דייטים בוידאו כרגע, אבל בינתיים – זה נשמע מבטיח. "נראה לי שהטיפ שלי, הוא להשקיע זמן ואנרגיות כאילו מדובר בקשר רגיל. לקבוע דייטים בווידאו בשעה מסוימת ולא לחכות שיצא לכם לדבר, לחשוב על דרכים יצירתיות לקיים דייט של ממש. לראות סרט, או לשחק במשחק שאפשר לצפות בו יחד ברשת. תשברו את השגרה, אחרת זה מאוד קל להישאב ליומיום ולהתרחק".

ואני אומרת, השנה היא 2023. אז למה שמערכות יחסים כאלו לא יעבדו? ההצעה שלי: בואו פשוט נחליף את הטייטל המייאש ונמתג אותו מחדש עם אווירה חיובית יותר. נניח, "זוגיות במודל היברידי"? זה מאוד באופנה ההיברידי הזה היום.