5 דברים שלמדנו ממורן אטיאס על החיים

מורן אטיאס | צילום: אינסטגרם moranatias@
מורן אטיאס | צילום: אינסטגרם moranatias@

קריירה, ערך עצמי, אימהות, זוגיות והציפיות שמכתיבה החברה: מורן אטיאס חוגגת יום הולדת 42, ובדרך לשם היא העניקה לנו 5 שיעורים חשובים על החיים

88 שיתופים | 132 צפיות

תגידו הרבה מזל טוב למורן אטיאס! הדוגמנית, השחקנית ומנחת הטלוויזיה חוגגת את יום הולדתה ה-42. השנה נוסף לה גם טיייטל חדש ומרגש במיוחד – אימא לליה, ולצד הברכות המסורתיות והאיחולים, רצינו לתת מקום של כבוד לאישה שהיא כל כולה השראה בכל יום בשנה. הנה חמישה דברים שלמדנו ממנה על החיים, על קריירה, על אימהות ועל אהבה עצמית.

>> החגיגה השמחה-עצובה של יעל בר זוהר וגיא זוארץ

מורן אטיאס באירוע השקת בשמי הבוטיק של לה פרלה, שלושה שבועות אחרי הלידה | צילום: ענת מוסברג
מורן אטיאס באירוע השקת בשמי הבוטיק של לה פרלה, שלושה שבועות אחרי הלידה | צילום: ענת מוסברג

1. היא לא מחכה להזדמנויות, היא יוצרת אותן

בריאיון שהעניקה לנו אטיאס לקראת יום האישה 2023, היא שיתפה שבעוד שבחו"ל ההצעות להשתתף בסדרות ובסרטים לא מפסיקות לזרום, בארץ היא לא מקבלת ולו טלפון אחד ממפיקים, במאים ומלהקים. "פה לא רוצים אותי. כואב לי שדווקא במדינה שלי לא מגיעות אליי הצעות", היא אמרה לנו. אבל אטיאס לא מוכנה לשבת בחיבוק ידיים, ואם ההזדמנויות בארץ לא יגיעו אליה, היא תיצור אותן בעצמה. בריאיון היא סיפרה לנו כי היא עובדת על פרויקטים שיזמה בעצמה, כמו סדרה על אודות רצח תאיר ראדה ז"ל, והמיזם שלה ME FIRST, אותו הוציאה לפועל ביום האישה האחרון, בו אירחה נשים מתחומים שונים ששברו את תקרת הזכוכית.

מורן אטיאס בהשקת החנות aloyoga בקניון TLV | צילום: אור גפן
מורן אטיאס בהשקת החנות aloyoga בקניון TLV | צילום: אור גפן

2. היא לא מפחדת לשתף בקשיים ולבקש עזרה

מאז שהפכה לאימא, אטיאס מרבה לשתף את מאות אלפי העוקבות והעוקבים שלה ברשתות החברתיות בקשיים שנלווים לאימהות ולדימוי גוף לאחר הלידה. כך לדוגמה, שיתפה אטיאס באינטסגרם שלה שבועות ספורים אחרי הלידה בשינויים הפיזיים שעברה ובקשיים הכרוכים בכך. "אני מסתירה את החלק הכי כואב שצריך עוד להירפא ולוקח זמן. הבטן, בטן רפויה וכואבת. בטן שנראית כמו חודש שלישי רביעי", היא כתבה בזמנו והוסיפה: "אני לא חוזרת למי שהייתי פעם, אלא למי שאני היום. 37 ימים אחרי הלידה אני עם בטן רפויה, עייפה מלחזור להיות, ומתרגלת פשוט להיות". גם באתגרים כאימא יחידנית דאגה לשתף אטיאס, וכתבה על החשיבות של לדעת לבקש עזרה: "אני כותבת את זה בדמעות אבל חשוב לי לשתף אתכן שצריך לדעת גם לקבל. אני יכולה לבד אבל אני רוצה את אימא שלי לידי, שעה אחרי שעה. להקשיב לאחרים יכול לגרום לנו להיות חולות. תשאלו את עצמכן מה הלב רוצה, כשמקשיבים ללב מסתלקת גם האשמה".

מורן אטיאס ובתה ליה יעל | צילום: אינסטגרם moranatias@
מורן אטיאס ובתה ליה יעל | צילום: אינסטגרם moranatias@

3. היא יודעת לשמור על איזון בחיים

אטיאס שמתחזקת קריירה בינלאומית בדוגמנות מגיל 18, יודעת מה העיקרון החשוב ביותר בחיים – איזון. כשאטיאס שיתפה בפנינו את שגרת הטיפוח שלה, היא חשפה גם את הרגלי התזונה המאוזנים שלה: "אני מאוד אוהבת סלטים, וירקות בכלל. אבל באותה להיטות אני אני יכולה לאכול ביסלי גריל ופסטות, שזה החיים. יש לי במטבח מגירה של פסטות מכל הסוגים, אבל הסוד שלי הוא קודם כל הקשבה לגוף – לפעמים חסר לו מתוק, לפעמים יש לו צורך במלוחים, ואני מתנהגת איתו בהתאם, ועושה מה שטוב לי גם לנשמה. הסוד השני הוא איזון – אם הגזמתי יום אחד, אקפיד לשמור למחרת".

מורן אטיאס | צילום: אינסטגרם moranatias@
מורן אטיאס | צילום: אינסטגרם moranatias@

4. היא לא נכנעת לתכתיבים של החברה

אחד השיעורים הכי חשובים שאנחנו יכולות ללמוד מאטיאס, הוא איך לא להיכנע לתכתיבים שהחברה מציבה לנו כנשים. אטיאס, שהפכה לאימא יחידנית בגיל 41, שיתפה במהלך ההריון כשהיא בחודש שישי, ובצל פסיקת העליון בארה"ב בנושא ההפלות, פוסט בוער על הבחירה בלהיות אימא. "לקח לי שנים על גבי שנים למצוא את האומץ להתחייב למה שבאמת רציתי – הדרך שלי, הבחירה שלי, בזמן שלי. זכות הבחירה אם להיות אימהות או לא שייכת לכל הנשים באשר הן", כתבה אטיאס. בריאיון שהעניקה לנו אטיאס כשחגגה 40, לפני הצעד המשמעותי שביצעה בדרך לאימהות, היא אמרה: "יש הרבה דרכים לקבל סיפוק בחיים. גם נתינה היא הגשמה ואני הגשמתי את עצמי בדרכים אחרות כאישה וכאומן".

מורן אטיאס ובתה ליה יעל | צילום: אינסטגרם moranatias@
מורן אטיאס ובתה ליה יעל | צילום: אינסטגרם moranatias@

5. הלבד לא מפחיד אותה

תכתיבי החברה גולשים כמובן גם לזוגיות, אבל אטיאס לא מפחדת להתמודד עם העולם לבדה. היא לא רוצה זוגיות בכל מחיר, כך אמרה לנו בעבר בריאיון: "האם להתחתן בכל מחיר? תראו כמה נשים נרצחות על ידי הבעלים שלהם, אותם בעלים שהן הביאו איתם ילדים, ועדיין יש בציבוריות לחץ להתחתן ולהביא ילדים, כי ככה גדלנו וזה תקע גם אותי". האג'נדה החזקה של אטיאס היא שהביאה אותה להחלטה להפוך לאימא יחידנית בגיל 41 מתרומת זרע, ולמעשה לפגוש את אהבת חייה, בתה הבכורה.