מורן אטיאס: "אני כותבת את זה בדמעות אבל חשוב לי לשתף"

מורן אטיאס | צילום: אינסטגרם moranatias@
מורן אטיאס | צילום: אינסטגרם moranatias@

מורן אטיאס ממשיכה לשתף באתגרים כאימא טרייה וכאימא יחידנית. מהו המשבר שפקד אותה בסוף השבוע האחרון, למה היא חשה אשמה ומה היא למדה על עצמה בדרך?

88 שיתופים | 132 צפיות

מורן אטיאס מרבה לשתף את עוקביה ועוקבותיה בתחושות ובאתגרים שלה כאימא יחידנית, עוד מאז שבתה הבכורה ליה יעל אטיאס הייתה אצלה ברחם. השחקנית והדוגמנית בת ה-41 יודעת היטב עצמאות מהי, אבל בסוף השבוע האחרון זה פגש אותה מזווית בלתי צפויה ועימת אותה עם דבר שהיא נאבקת בו מצעירותה.

>> מורן אטיאס: "37 ימים אחרי לידה אני עייפה מלנסות לחזור לעצמי"

"ככה התחיל שישי, אמרתי לאמא שתיסע לחיפה ואני אהיה עם ליה, אלמד להתמודד בלי עזרה", כתבה אטיאס בפוסט חשוף, "הרי מגיל 18 אני נוסעת לבד בעולם ממדינה למדינה, 'כובשת' יעדים ואיטליה אחת שלמה. אני יודעת להסתדר ולהצליח לבד ומתרגלים לדמות עצמאית חזקה 'מורן יכולה הכל לבדה'. לזה מצטרפים הרגלים נוספים – לא מבקשים עזרה, וכשמציעים עזרה – לסרב ולעשות לבד".

אטיאס העלתה נקודה שאימהות רבות יכולות להזדהות איתה, בין אם הן מגדלות את ילדיהן לבד ובין אם לא, וזוהי ה"מתנה" הנוספת שנולדת לנו כשאנחנו הופכות לאימהות – האשמה האינסופית. במקרה הזה האשמה לא הגיעה רק מעצם היותה אימא, אלא גם מעצם היותה בת שזקוקה לעזרה מאימה. "בפעמים הבודדות שהסכמתי לקבל עזרה, התלוותה לזה אשמה", המשיכה אטיאס, "כשאני בוחרת להיות אמא ולגדל בת קטנה אז אמא איתי וזה עוזר, אבל אבא נשאר לבד. מה אני עושה? איזה מין ילדה אני?? שלא מתחשבת בהורים? ילדה לא טובה. והסביבה שמחזקת 'וואו, אמא שלך כל הזמן איתך', עם עקיצה קטנה. זה מערער אותי".

בסוף השבוע האחרון החליטה אטיאס "לשחרר" את אימה ולהיות לבד. "הרגשתי חזקה. יצאתי לקנות שמלה, פרחים ובספונטניות הזמנתי חברים לשבת – כי אני מסוגלת גם לארח, לצאת לסידורים ולהיות אמא טרייה. אני יכולה הכל. לבד", תיארה אטיאס, "ואז התחילה דרמה אחת שלמה".

אטיאס גוללה את מה שאירע עליה ביממה הבאה: "שריפה בבניין (מה הסיכוי?) שהזעיקה אותנו להתפנות ואני עם הקטנה בחוץ, מבוהלת רועדת מפחד וקור. מסתבר גם שהומלס עבר לגור בבניין, ולמחרת השתכנעתי ללכת בשכונה כשאני מרגישה מותשת ועייפה. הרגשתי שמה שאני צריכה זה מנוחה אבל נגררתי, 'זרמתי', וסיימתי את היום עם חום במיטה גמורה – וכל מה שרציתי זה את אמא".

"אני כותבת את זה בדמעות אבל חשוב לי עבורכן לשתף שעזרה צריך לדעת גם לקבל", כתבה אטיאס, והתייחסה לקולות מהסביבה שחלחלו אליה פנימה: "מה הם יודעים? הם יודעים שמגיל 18 אני לבד בעולם? בלי אמא בשישי שבת? או ראשון עד חמישי? שאני בעולם הגדול אבל עדיין ילדה קטנה? מה הם יודעים? ומה אני מקשיבה? נגררת 'לזרום' להיות כמו כולם. אחרי 22 שנה יש לי זכות לקבל את אמא שלי. להיות איתה מראשון עד חמישי וגם בשבת. וזה בדיוק מה שאני רוצה. אני יכולה לבד אבל רוצה את אמא לידי, שעה אחר שעה, וכיף לנו. אנחנו נהנות ולומדות להכיר אחת את השנייה מחדש. אמא שלי מאושרת גם היא שאני מאפשרת לה להיכנס, לבית וללב שלי".

אטיאס חתמה את הפוסט בפנייה ספציפית לעוקבות שלה: "אני משתפת אהובות כי להקשיב לאחרים יכול לגרום להיות חולה. ממש כך. אז תשאלו את עצמכן מה הלב רוצה, וזה ההרגל הכי חשוב לאמץ. כמקשיבים ללב מסתלקת גם האשמה. מאחלת זאת לעצמי ולכן".

>> דניאל גרינברג: "גירושים זה דבר קשה אם הופכים אותו לקשה. מתגרשים, לא מתים"