העשור שבו ריר חלזונות וארס נחשים הפכו להיות קרם פנים

קיילי ג'נר | צילום Dimitrios Kambouris/Getty Images
קיילי ג'נר | צילום Dimitrios Kambouris/Getty Images

העשור האחרון היה המפץ הגדול בביוטי: מאפרות הפכו לכוכבות, המכונות הפכו לחלק בלתי נפרד מטיפול פנים, החלקנו שיער וגידלנו גבות - סיכום כל הטרנדים של העשור האחרון בביוטי

88 שיתופים | 132 צפיות

בשום תחום לא היה שינוי כה עצום בעשור האחרון כמו בביוטי, תחום שהלך וצבר תאוצה במקביל לעליית אינסטגרם והשפעתו על חיינו. כאשר איך אתה נראה חשוב יותר ממה שיש לך לומר, הרצון  להיראות טוב הלך וגבר. ולא סתם טוב: להיראות בלי פילטרים כמו אחרי הפילטרים. נולדו מילים חדשות: משפיענית ביוטי או ביוטי בלוגר, והחשיבות שלהן בעולם היופי עלתה לאורך השנים. כיום הן ממש גורואים ויש להן ערוצי יוטיוב עם מאות אלפי או מיליוני עוקבים, הן משיקות קולקציות איפור משל עצמן וההמלצות שלהן יכולות להפוך מוצר לטרנדי.

המוצרים הפכו ירוקים יותר

לאורך העשור האחרון עלתה המודעות למה שמכילים המוצרים שבהם אנחנו משתמשות. הנטייה כיום היא לכיוון מוצרים אקו פרנדלי ואורגניים (היוש, גרטה), בעלי אריזות מתכלות, ללא חומרי צבע, חומרים משמרים או רעילים. הניסיון הוא ליצור מוצר נקי ושקוף לצרכנים ככל האפשר. זוהי לא רק נטייה של בני דור ה־Z המודעים למה שהם מורחים על הפנים שלהם, אלא מגמה כלל עולמית. המוצרים צריכים לא לפגוע בעור שלנו אבל באותה מידה לא להזיק לכדור הארץ. התחום הטבעי צמח וכיום יש מספר רב של חברות שמספקות מוצרים טבעיים ונקיים לעור, ואפילו ניתנים למחזור. שווקים כמו השוק האוסטרלי או הנורדי המאמינים בקוסמטיקה ירוקה הפכו יותר ויותר פופולריים, וגם השוק האמריקאי ראה צמיחה ענקית בתחום הביוטי הנקי. חברות כמו דה אורדינרי, טטה הארפר, גופ ואסופ הן נותנות הטון, ואפילו בישראל יש נטייה ליצור קולקציות קפסולה ירוקות כמו חוה זינגבוים, או מוצרים טבעיים כמו לבידו הישראלית, והרבה אחרים.

>> האם חומרים טבעיים יכולים להחליף חומצה היאלורונית ובוטוקס?

מוצרים כל חבר טטה הארפר, כוהנת היופי הטבעי מארצות הברית | צילום יח"צ
מוצרים כל חבר טטה הארפר, כוהנת היופי הטבעי מארצות הברית | צילום יח"צ
מוצרים של חברת דה-אורדינרי, שבמידה רבה שינתה את שוק הביוטי כשקראה ליצירת מוצרים בעלי תמחור הגיוני ושקיפות מול הלקוחות | צילום יח"צ
מוצרים של חברת דה-אורדינרי, שבמידה רבה שינתה את שוק הביוטי כשקראה ליצירת מוצרים בעלי תמחור הגיוני ושקיפות מול הלקוחות | צילום יח"צ

הטרנד הקוריאני

זהו טרנד היופי ששינה את חיינו והעניק לנו את המסכות החד־פעמיות. קל לשכוח זאת אבל עד לפני עשור לא היו כאלה בנמצא, וכולנו נהגנו למרוח מסכות על הפנים ואז להסיר אותן במים פושרים. אבל הטרנד הקוריאני שכבש את העולם עם שיטות הטיפוח המושקעות שלו, הכוללות שגרה מפרכת בעלת עשרה שלבים ורכיבים מוזרים כמו ארס נחשים וריר חלזונות, הצליח להפוך את המסכות החד־פעמיות למוצר העשור, עד כדי כך שהן כבר מכונות "הקשים של עולם הביוטי", ויש דאגה שמא הפופולריות שלהן פוגעת בכדור הארץ בגלל האריזות החד־פעמיות שלהן. מה ניקח מהטרנד אל העשור הבא? בגדול את האריזות החמודות שלו, לא יותר מזה. כבר עכשיו הטרנדים המינימליסטים האוסטרלי והיפני מכרסמים בפופולריות שלו ומזנב בכולם הטרנד הנורדי. ובכל מקרה, למי יש זמן לשגרת טיפוח כה מורכבת?

מסכת אבוקדו מבית TONYMOLY, מחיר: 14.90 ש"ח | צילום ירון וויינברג
מסכת אבוקדו מבית TONYMOLY, מחיר: 14.90 ש"ח | צילום ירון וויינברג
מסכה עם חומצות אמינו מבית TONYMOLY, מחיר: 19.90 ש"ח | צילום ירון וויינברג
מסכה עם חומצות אמינו מבית TONYMOLY, מחיר: 19.90 ש"ח | צילום ירון וויינברג

>> על הטרנד האוסטרלי הלוהט בביוטי כבר שמעתן?

כבר לא מתביישות בהזרקות

בתחילת העשור הזרקות היו טאבו. אף אחת לא דיברה על כך ולא הודתה בראיונות שהיא מזריקה. אבל היום, בזכות שיפור באיכות החומרים המוזרקים, אפשר להזריק ולהיראות טבעית. אין יותר את המראה הפלסטיקי שהיה נפוץ בשנות ה־80 וה־90, ובזכות האפשרות לצאת רגע מהמשרד, להזריק ולחזור אחרי הפסקת צוהריים במראה משופר, נשים רבות הפסיקו להתבייש בהזרקות והן מודות בהן בריש גלי. כמעט בכל ריאיון סלבריטאי עם אישה בת 40 ומעלה תככב השאלה "מה עשית?" והתשובה כבר לא תהיה "כלום ושום דבר, יש לי גנים טובים מאימא שלי", אלא בפירוש "אני מזריקה כשצריך" או "לא אתבייש להזריק כשצריך".

>> מה הסוד של עינת ארליך לעור מושלם בגיל 50?

חומצה היאלורונית הפכה לידידתן הקרובה של בנות ה־40, ובוטוקס הפסיק להיות מילת גנאי לחוסר תנועה בפנים, פשוט כי זה כבר לא קורה היום. היום מאמינים במינונים קטנים למראה טבעי ולא להצערה לא הגיונית של עור הפנים.

View this post on Instagram

אני ממש שונאת עונות מעבר, גם הפנים שלי. לכן החלטתי מבעוד מועד לשתף אתכם בחמישה טיפים שיעזרו לכם לצלוח את תקופת היובש הזו בלחות רבה ???? ✅מוצרי טיפוח על בסיס אלכוהול יעילים בניקוי יסודי של העור אך גם עשויים להפשיט שומן חיוני מעורך, בעונות מעבר ותקופות יבשות המנעו מצריכה של מוצרים על בסיס אלכוהול וצרכו מוצרים על בסיס חלבי. ✅תפסיקו עם מקלחות רותחות. חום אינטנסיבי של אמבטיה חמה או מקלחת רותחת מומלץ לטווח קצר, אך ברגע שאנחנו מפריזים, הטמפרטורה והשהות הממושכת פוגעת בתאי העור השומניים ששומרים עלינו מפני היובש ובכך פוגעים בלחות הפנים מה שיוצר מראה עור סדוק. ✅חשוב להתאים את הסבון לעור הפנים! רמת חומציותPH5.5 היא הקרובה ביותר לזו של העור. מעבר לניקיון, שימוש בסבון PH5.5 מונע יובש בעור. ✅יש לשלב בתזונה היומית שלנו מזונות עתירים שומן רווי כגון, אבוקדו, אגוזי מלך ודגים. אלו תורמים להתחדשות תאי השומן ומעניקים לחות לעור הפנים. ✅וכמובן, לא לשכוח שתייה מרובה של מים! בעיקר בעונת המעבר ובחורף שאנו לא מרגישים את תחושת הצמא. תשמרו על עצמכם! נשיקות, נעמה ???? ❤

A post shared by נעמה קסרי BU⚜️קליניקה לאסתטיקה (@bu.naamakasry) on

>> ומה בדיוק מזריקה נעמה קסרי ואיפה?

הצללות, הארות, שימר וגלואו

לפני עשור אף אחת מאיתנו לא ידעה מה זה הצללות, ומילים כמו שימר וגלואו לא היו בלקסיקון שלנו. היום כל מתבגרת יודעת, כי היא למדה ביוטיוב, איך לעשות הצללות והארות ולהוציא את המיטב מהמראה המאוד מאופר שלה. קים קרדשיאן אחראית במו ידיה לשינוי הזה: כל טרנד ההארות והצללות שתורגם כמובן לליינים של מוצרי איפור תחת המותג שלה, כבש את העולם והפך דור שלם של נשים לדור מאופר מדי.

ערכת היילייטרים של איל מקיאז', 465 ש"ח | צילום אור צרפתי
ערכת היילייטרים של איל מקיאז', 465 ש"ח | צילום אור צרפתי

עלייתן של המכונות

בתחילת העשור המכונות ידעו לעשות דבר אחד בלבד: להסיר שיער לצמיתות, אבל היום הן יודעות לעשות כמעט הכול: למצק, להחדיר חמצן, לעשות פילינג עמוק ושטחי, להפעיל את השרירים שלך כדי שאת לא תצטרכי, ובעיקר לעשות אפקט אנטי אייג'ינג לעור. טיפול במכונה אצל קוסמטיקאית יכול להגיע עד לאלפיים ש"ח, וההשפעה של טיפולים כאלה תהיה מתמשכת לאורך זמן, עם השפעה עמוקה יותר מזו של טיפול קוסמטי. כמובן שהטיפולים האלה אינם מוגבלים רק לעור הפנים, המכונות יכולות גם לכווץ את הווגינה ולמנוע בריחת שתן או להסיר קעקועים.

טיפול אוקסיג'נאו להחדרת חמצן | צילום יח"צ
טיפול אוקסיג'נאו להחדרת חמצן | צילום יח"צ

הכוכבות כובשות את עולם הביוטי

זה התחיל עם קיילי ג'נר, מי שלפני עשור הייתה מתבגרת בעלת שפתיים דקיקות והיום היא המיליארדרית הראשונה שהפכה לכזו לפני גיל 18. ומה הפך אותה למיליארדרית? ליין השפתיים שלה. לאחר שהגדילה שפתיים יצרה ליין מוצרי איפור שפשוט הפיל את הרשת והפך אותה לקונצרן.

ליידי גאגא מתוך פרסומת ל-HOUS LABoratories | צילום יח"צ
ליידי גאגא מתוך פרסומת ל-HOUS LABoratories | צילום יח"צ

היא לא היחידה. ריהאנה השיקה את פנטי ביוטי וזכתה על כך בפרס הוקרה מהמגזין "טיים". היא שינתה את שוק המייקאפים כאשר השיקה 40 גוונים במקביל, שפנו לכל גון עור אפשרי (ואחר כך הוסיפה עוד עשרה). בכך הפכה את השוק לכזה שפונה לכל המגדרים, הצבעים והמינים, ולא בעיקר לנשים לבנות. היום קשה למצוא סלב שאין לה ליין ביוטי או קוסמטיקה: ממדונה, סרינה וויליאמס, מילי בובי בראון, סלינה גומז, ליידי גאגא, גוינת' פאלטרו, ג'סיקה אלבה, דרו ברימור, ויקטוריה בקהאם ורבות אחרות, הפרסום והשימוש של הכוכבות באיפור מעניק להן לגיטימציה למכור מוצרי ביוטי והן מרוויחות מזה בגדול. מי תהיה הכוכבת הישראלית הראשונה שתשיק ליין איפור משלה? נטע ברזילי, אנחנו שמים את הצ'יפ שלנו עלייך.

>> מי הכוכבות שהקימו מותג ביוטי ואיך הן עשו את זה?

פרסומת לפנטי ביוטי של ריהאנה| צילום יח"צ
פרסומת לפנטי ביוטי של ריהאנה| צילום יח"צ

הגבות הפכו לכוכבות

לא חשבנו עליהן כל כך לפני עשור, ידענו שהן שם והן צריכות לתת מסגרת לפנים, אבל במקרה הטוב צבענו אותן אצל הספר כשהלכנו אליו. העשור האחרון היה העשור שבו פרצה הגבה כסלב של הפנים: הגדלנו אותה עם שיטות כמו הצללת פודרה ומיקרובליידינג, שיטת השערה ומה לא. המראה השולט היום הוא מראה מלא ועשוי, עם קשת לא גבוהה מדי, ולכל בחורה יש את מי שעושה לה גבות, מה שנכנס לרוטינה הקבועה כחלק מטיפול עצמי.

View this post on Instagram

יובי צילמה ???? @yuvalscharf46

A post shared by Ania Bukstein (@aniabukstein) on

>> הפקת אופנה לגבות? כן, עשינו את זה

החלקות שיער

בעשור האחרון כמעט לא היו מתולתלות בישראל, לא כי הן עזבו למקום אחר, הן פשוט החליקו את השיער. החלקת קרטין, החלקה יפנית והחלקה ברזילאית כבשו את ישראל, והחלקת המשי קרטין הפכה את כולנו לבובות חלקות שיער. מכשיר הדפני, המצאה ישראלית גאונית של מברשת שיער שבסירוק השערה מחליקה אותה, הפכה גם את המתנגדות הקשות לחלקות. וכך, אחרי עשור שבו הפכנו לחלקות שיער, פתאום התחיל לקום גל נגד, ומתולתלות חזרו בהן והפסיקו להתבייש בתלתלים.

קים קרדשיאן | צילום: micheal kovac gettyimages
קים קרדשיאן | צילום: micheal kovac gettyimages