איפור וטיפוח

"טכנולוגיות חדשניות הולכות לשנות את עולם הטיפוח כפי שאנחנו מכירים אותו"

הטכנולוגיה בשירות הקוסמטיקה | צילום: Shutterstock
הטכנולוגיה בשירות הקוסמטיקה | צילום: Shutterstock

לפני 7 שנים, כשהחלימה מסרטן השד, גילתה חוה זינגבוים את עשב החיטה. טיפול וסדרת מוצרים חדשה שהיא מציעה מבוססים על חומרים טבעיים ונקיים. ויש לה גם טיפים לשגרת הטיפוח של האישה הישראלית בקיץ

88 שיתופים | 132 צפיות

בשנים האחרונות טיפסה חוה זינגבוים למעמד של קוסמטיקאית על. מאז הושק ב-2018 הקרם פרופסי, בשיתוף אוניברסיטת בר אילן, עם ההבטחה שהוא הקרם הראשון בעולם המסוגל להחדיר חומצה היאלורונית לתוך העור (ומאז הושק גם פרופסי 2, המסוגל להחדיר כמות כפולה של חומצה היאלורונית), חרג שמה של זינגבוים מתחום הביוטי הצר, הגיע לחדשות בפריים טיים וזינגבוים הפכה לשם המוכר ביותר בתחומה. עכשיו היא משיקה טיפול חדש וסט מוצרים שבמידה מסוימת פונים ב-180 מעלות מהפרופסי, ועם כל הכבוד לטכנולוגיה, מזכירים לכולנו שאת מה שהטבע שכח, עוד לא הספקנו ללמוד.

חוה זינגבוים. "יש לי חלום בצבע ירוק שהולך איתי" | צילום: אוהד-רומנו
חוה זינגבוים. "יש לי חלום בצבע ירוק שהולך איתי" | צילום: אוהד-רומנו

"אני חולמת על הסדרה הזו יותר מ-15 שנים", אומרת זינגבוים בשיחה אישית, "אני עובדת עם נשים קרוב ל-30 שנה ומעבר לצד שבי שנוהה אחר פיתוחים וטכנולוגיות חדשות אני חווה את הקושי של נשים (בעיקר) בלנשום, להירגע, לקחת זמן לעצמן. עדיין האתגר הכי גדול בחיים שלי זה לקחת זמן לעצמי. כשחשבתי על הטיפול החדש רציתי משהו שעובד על כל החושים אבל לא רק לעצמי, אלא שכל הקוסמטיקאיות יוכלו לעשות את זה. אני חושבת שאנחנו הקוסמטיקאיות קצת התרחקנו מהמקום המטפל".

 

כי היום שמים דגש על מכונות וקפסולות עם חומרים פעילים ופחות על מגע?

"כן, המקום החומל והנוגע קצת נעלם. נשארנו נורא בקליני. זה בסדר, זה מקדם אותנו אבל הרגשתי שבתחום שלי חסר משהו ולי חסר משהו. ידעתי שאני רוצה לזה ריח מאוד ספציפי, ידעתי שאני רוצה מוזיקה מאוד ספציפית עם אלמנטיים שבטיים אינדיאניים. לפני שנה שאלו אותי אם אני רוצה להשיק השנה, פרופסי 3. אמרתי שגם זה יגיע, אבל יש איזה חלום בצבע ירוק שהולך איתי. ידעתי איזה מוצרים וטיפול אני רוצה. פניתי אל מלחין בשם אריה ברקוביץ' שהלחין את המוזיקה המלווה את הטיפול. אני מסתובבת בעולם – ניו יורק, וייטנאם לונדון, פריז – אני מזהה את הצורך הזה פשוט להתנתק לשנייה, ואין, אין זמן, תמיד יש ילד או נכד שצריך משהו".

למה בחרת בכלורופיל כאלמנט מוביל?

"גיליתי את הכלורופיל לפני 7 שנים, כשהחלמתי מסרטן השד. אני מאוד מחוברת לעולם הרפואה והתמודדתי עם הטיפולים, אבל פה חיפשתי תמיכה ממקום אחר. אני חושבת שהטבע חזק מאיתנו, הוא יהיה אחריי ואחרייך. תמיד אמרו לי 'אחרי הסרטן תהיי חוה אחרת', אמרתי שאני לא רוצה להיות חוה רגועה ושנטי, אני רוצה להיות אני, ככה הנדסתי את החיים שלי, אבל הרגשתי שאני נחלשת. מסביב אמרו לי 'תנוחי, זה בסדר', אמרתי 'לא רוצה לנוח, תנוחו אתם'.

"קראתי על עשב חיטה, על היתרונות והתכונות שלו ועל מחקרים קליניים. תוך כדי הטיפולים היה לי מאוד חשוב לחיות את החיים הרגילים שלי. ניסיתי את עשב החיטה וזה החייה אותי, נתן לי כוח מיידי והשיער שלי נראה מדהים. מאז – כבר שבע שנים – כל פעם שיש לי ירידה אנרגטית אני חוזרת לתרד ולעשב חיטה. הבנתי שהירוק הזה זה לא רק אנרגיית הטבע. התחלתי לחקור וראיתי שהמולקולה של עשב החיטה מאוד דומה למולקולה של ההמוגלובין. זה לא סתם, זה מדעי. ליין המוצרים החדש הוא עדין, מלא בכוח של הטבע, ויגן פרנדלי ומתאים לנשים שעושות כימותרפיה, אבל גם לנשים שלא".

מה בו מתאים לנשים שעושות כימותרפיה?

"הוא מאד נקי, אין בו פראבנים, אין SLS, אין צבעים – הכל טבעי ונקי. אין ויטמין A בריכוז גבוה וזה גם מתאים לנשים בהריון או מניקות. זה מתאים לכל אחת. זה מתאים לעור במצוקה ונותן לך את כל הוויטמינים והמינרלים שהעור צריך".

הסדרה החדשה של חוה זינגבוים | צילום: יח"צ
הסדרה החדשה של חוה זינגבוים | צילום: יח"צ

הקהל מחפש קוסמטיקה טבעית

הטיפול של זינגבוים והמוצרים הנלווים אליו לא פועלים בריק. עולם הקוסמטיקה נמצא בנקודה שבה נדמה שהקהל מחפש מוצרים נקיים עשויים מחומרים ידידותיים או ממוחזרים, והשאיפה לקוסמטיקה "שקופה" עומדת בראש מענייני הדור הצעיר של חברות הקוסמטיקה. מחקר שנעשה ב-2018 בבית הספר הגבוה לאופנה וטכנולוגיה בארצות הברית קבע כי 90% מהצרכנים מאמינים שקוסמטיקה טבעית ונקייה טובה יותר ובריאה לעור הפנים. האיגוד האירופאי הנוקשה הוציא מחוץ לחוק 1,300 חומרים שאסורים לשימוש בקוסמטיקה. הלך הרוח הזה מלמד על כך שהצרכנים שמים לב למה שהם מורחים על הפנים, ממש כפי שהם משקיעים במה שהם אוכלים, נושמים ולובשים. חברות כמו Drunk elephant, Kiehl's, The Ordinary, Organics, Aesop, Goop ואחרות מבטאות את הרצון של דורות קוסמטיים שונים להשתמש במוצרים טבעיים ככל האפשר, מבלי לוותר על האיכויות והפוטנטיות של המוצרים, והן זוכות להצלחה כלכלית חסרת תקדים.

גם הטיפול החדש וליין המוצרים של זינגבוים מיועדים עבור צרכניות שחשוב להן להשתמש במוצרים בטוחים לשימוש וטבעיים ככל האפשר. טרנד הללא פראבנים, כפי שמציינת זינגבוים באזניי, הוא בעצם לא טרנד. "מה שהתחיל כטרנד, השפיע על כל תעשיית הפורמולציות העולמית. למרות שלא הוכח קשר בין פראבן לבריאות. משרדי הבריאות בעולם לא מאשרים אותו והוא לאט לאט יוצא מרוב הפורמולציות, מה שמאץ את תעשיות חומרי גלם לפתח משמרים חדישים וטבעיים".

אחרי שחוויתי את הטיפול (480 ש"ח לטיפול בן שעה) אני יכולה לספר שהוא מתבצע בחדר מוחשך ומואר במנורה ירוקה. באוויר היה ריח של למון גראס, מרגיע ומעורר כאחד, המוזיקה המקורית שנכתבה במיוחד לטיפול באמת כמו נלקחה מפסטיבלים של יוגה ושאנטי. הטיפול מתחיל בניקוי פנים, אחריו מסכה ומסאז', שהוא החלק הארי של הטיפול, ונעשה ברכות ידנית על ידי הקוסמטיקאית (שהבטיחה לי בזמן הטיפול ש"הכל יהיה בסדר", והסבירה שחשה שאני צריכה לשמוע את זה). זה אכן טיפול מרגיע, ובסופו המטופלת מקבלת עוגיות גרנולה, תה ירוק ותמרים, וזה נעים מאוד וירוק מאוד. באופן אישי אני אוהבת את זה.

עכשיו, כשאני רגועה, התפניתי לברר מה דעתה של זינגבוים על טרנדים בעולם הביוטי. "הטרנד הקוריאני נובע מהבדלי תרבות", היא אומרת, "בקוריאה התרבות מקדשת את משך הזמן המוקדש לטיפוח עצמי של העור, ככל שאישה משקיעה יותר זמן ושלבים בטיפול בעור, כך היא נחשבת 'אצולה' יותר. בעולם המערבי הדבר הפוך. לרוב אנו ממהרות, רוצות להספיק ומחפשות מקסימום תוצאות במינימום זמן. הטרנד הקוריאני תפס בזכות היותו שונה, אך הוא הולך ודועך בגלל הבדלי תרבות ומנטליות. התכשירים במערב מבוססי טכנולוגיות ותכשיר אחד יכול להיות בעל 3 פונקציות שונות".

מה דעתך על טרנד "צום הביוטי", הדוגל בהפסקה מוחלטת של שימוש בכל מוצרי הטיפוח לתקופה של כמה שבועות כדי לאפשר לעור לנקות את עצמו?

"בהחלט ייתכן ששימוש מוגבר בתכשירים שומניים או סבונים יכולים לגרום לתופעות עוריות שונות כגון אקנה קוסמטיקה, יובש קיצוני או שומניות יתר. הקפדה על שגרה טיפולית מותאמת אישית תתמוך בפעילות העורית ולא תפגע בה, כך שאין צורך בצום.

"רצוי להבדיל בין טרנדים אופנתיים חולפים לבין גישות טיפוליות חדשניות המשנות את צורת החשיבה בתחום", היא מסבירה ומוסיפה, "חשוב לדעת שגישות טיפוליות המבוססות על טכנולוגיות חדשניות אינן טרנד, והן משנות באופן מהותי את עולם הטיפוח והטיפול בעור, למשל מזעור מולקולרי. הרצון להחדיר לעור חומר פעיל במריחה ולא בהזרקה יצר שינויים טכנולוגיים שהובילו לפריצת דרך מדעית, שיתופי פעולה בין אוניברסיטאות ומרכזי מחקר לבין חברות קוסמטיקה יצרו פורמולציות חדשניות שמשנות לחלוטין את עולם הטיפוח כפי שאנו מכירים אותו".

טוב, מתבקש לשאול עכשיו – מתי יצא פרופסי שלוש ובמה הוא יהיה שונה מקודמיו?

"בימים אלה מיטב המוחות עובדים עליו. הוא יציע התאמה לסוגי עור נוספים וישולבו בו חומרי גלם חדשנים".

לפני שאנחנו נפרדות, תני לי את שגרת הטיפוח האידיאלית לאישה הישראלית בקיץ, לפי תפיסתך.

"בערב מנקים את הפנים בעזרת קצף או סבון המותאם אישית לעור, אחריו מורחים תכשיר קליל מבוסס חומצת פירות בריכוז נמוך (5%-8%) ואחריו קרם עיניים קליל, שרצוי להחזיק במקרר.

בבוקר שוטפים פנים במים קרירים, מורחים קרם לחות שהוא גם קרם bb ויש בו הגנה גבוהה מהשמש. ניתן לבצע טיפול ביתי פעם בשבוע המבוסס על מסכת חומצות וגרגירים, לליטוש עדין של העור".