אילנית לוי: "אני משתמשת באינסטגרם ככלי חינוכי לילדים"

אילנית לוי | צילום: שקד בוארון
אילנית לוי | צילום: שקד בוארון

אילנית לוי מחליפה את אסתי גינזבורג בלי לעשות מזה עניין, חולמת לשחק ב"צומת מילר" ויש לה את הטיפ המושלם להורים שרוצים לדבר עם הילדים על מין

88 שיתופים | 132 צפיות

חודשיים עברו מאז הוכרז כי אילנית לוי תחליף את אסתי גינזבורג כפרזנטורית של המותג גולברי. התגובות ברשת עדיין חלוקות, חלקן מפרגנות, חלקן קצת פחות, ממש כמו אז כשגינזבורג לוהקה להחליף במפתיע את הפרזנטורית הוותיקה איילת זורר. לוי, מצדה, ממש לא מתרגשת. "אנשים מנסים לייצר אייטם איפה שאין", היא אומרת. "שמעי, אנחנו בעולם האופנה, אז אני החלפתי, אבל אני גם הוחלפתי בעבר וגם אוחלף בעתיד. כל פרזנטורית מחליפים מתישהו, זה חלק מהתעשייה. החליפו אותי מיליון פעם, תמיד את מחליפה מישהו ואז מחליפים אותך. זה העולם, אנשים סתם עושים עניין".

אילנית לוי בצילומי קמפיין קיץ 2020 של גולברי | צילום: שקד בוארון
אילנית לוי בצילומי קמפיין קיץ 2020 של גולברי | צילום: שקד בוארון

>> למה גולברי החליפו את אסתי גינזבורג באילנית לוי?

יצא לך לדבר עם אסתי על זה?
"לא יצא לי לדבר איתה. אני לא מכירה אותה ברמה האישית, אבל היא מספיק שנים בתעשייה, ואני בטוחה שהיא גם חושבת ככה".

את שנת 2020 פותחת לוי עם נתונים לא רעים: קמפיין חדש, תוכנית בקשת אותה היא מנחה לצד גלית גוטמן וחיקוי ב"ארץ נהדרת" – "אני מתה על שני כהן, היא גאונה בעיניי, תמיד עניין אותי לראות אם יצליחו לחכות אותי ברמה שאני אראה שם את עצמי, היא עשתה שם כמה דברים מדויקים. היו רגעיםשאמרתי 'יואו, אני ממש רואה את עצמי'. היא עשתה משהו בפנים שהיה כל כך מדויק". מלבד זאת, ישנו הטייטל אותו טיפחה במהלך השנה – מלכת האינסטגרם. את חשבון האינסטגרם פתחה לפני שנה ביום חתונתה עם אלירז שדה והיום הוא מונה כ-180 אלף עוקבים, כאשר על היום הראשון צברה כ-100 אלף עוקבים. "שיא שרק ג'ניפר אניסטון הצליחה לשבור", היא צוחקת.

זה מצחיק שפתחת אינסטגרם ביום של החתונה, בדרך כלל בנות סוגרות את האינסטגרם אחרי החתונה.
"אצלי תמיד הכל הפוך או בדיליי".

לכוכבים הגדולים בהוליווד, למשל, בראד פיט וג'ניפר לורנס, אין אינסטגרם בקטע שהם איי-ליסטרים ולא באמת צריכים את זה.
"אצלי זה לא היה ככה, פשוט לא הייתה לי סבלנות לזה עד אז, אבל התאהבתי בדבר הזה מהר מאוד".

התרגשת מכמות העוקבים המטורפת?
"לא ממש. בהתחלה לא הבנתי מה עושים בכלל, מיקי בוגנים ליווה אותי צמוד, ואז הבנתי שאני יכולה להשתמש בדבר הזה ככלי חינוכי לילדים".

מה זאת אומרת?
"האינסטגרם שלי מלא בהומור ואני מעלה את החיים כפי שהם. כאמא אמרתי לעצמי 'If you can't beat them join them', רציתי להראות לילדים שלי שהינה אני אילנית שכולם מכירים, מעלה לאינסטגרם את החיים האמיתיים, בלי להסתכל כל שנייה איך אני נראית".

את מרגישה שהצלחת להשפיע עליהם?
"כן, הם מעלים דברים פחות עשויים, הרבה יותר שטויות, אלין כבר לא בודקת את התמונה מאה פעם לפני שהיא מעלה. הצלחתי להראות להם שזאת הייתה המהות של האינסטגרם מההתחלה, להראות את החיים האימתיים ולא תמונות קטלוג כל היום. אני חושבת שכן זה עשה להם משהו, ואני ממש שמחה מזה". 

את לא מפחדת מזה שהם שם ושיש להם הרבה עוקבים?
"הבת שלי בפרופיל פרטי והאישורים עוברים דרכי. שני החשבונות של הילדים מחוברים אליי ואני עוקבת אחרי מי כותב להם מה. אנחנו מאוד פתוחים בעניין הזה, לרוב הם מראים לי בעצמם הודעות הזויות ואנחנו צוחקים ומדברים על הכל. אני חושבת שזה הכל עניין של גישה, אם משדרים לילדים תחושת נינוחות, את משתפת אותם והם משתפים אותך, ואת נותנת להם להרגיש בנוח לדבר גם על הדברים שנחשבים מביכים – המבוכה נעלמת, וזה הופך להיות חלק מהשיח הרגיל". 

הרשת גם מלאה בתכנים פורנוגרפיים ואלימים שיכולים להשפיע על שיקול דעתם בכל הקשור במיניות.
"אני לא בעד לסגור, אני חושבת שאם נסגור ונחסום אז הילדים ימצאו את הדרך להגיע לזה ולעקוף אותנו. הם יותר חכמים מאיתנו. אני מדברת איתם על מה שהם רואים ומדברת איתם על דברים כמו הסכמה וגבולות גוף. אני חופרת להם, כי אני חושבת שברגע שאתה משאיר לילדים חורים ולא מנהל איתם שיח, הם ייקחו את זה למקום הכי הארדקור. אני לא רוצה שיהיה להם חוסר ידע, ואני משתדלת לדבר איתם ממש על הכל שלא תהיה בורות בעניינים האלה. כן, גם אם אני שוברת שיניים בחיפוש המילים הנכונות ומובכת לפעמים. אני מבינה שזה חשוב ואני מצליחה להתגבר על המבוכה".

יש לך טיפ להורים שלא מצליחים לגשת לילדים?
"לעשות חזרות מול המראה, גם אני עושה את זה כדי לא לגמגם. צריך פשוט לדבר. הכי חשוב זה המינונים, בכל מקום יש גם רע וגם טוב, צריך לדעת איך לכוון אותם. נגיד בטיקטוק יש הרבה רע, אבל יש גם דברים טובים ונחמדים, וכשאת מדברת עם הילד שלך על הכל הוא בעצמו יודע לבד על מה כדאי לו להסתכל ועל מה לא. אם נחסום זה לא יעזור. זה כמו שאנחנו היינו ילדים, אותנו הכי חסמו, זה עזר במשהו?".

זה היה הרבה פחות נגיש.
"אולי, אבל היו דברים אחרים שמצאנו את הדרכים אליהם. אני מנסה לראות ברשתות את הדברים הטובים. אומרים שהילדים תקועים במסכים ושאין יחס אישי, הילדה שלי מלא עם חברים והם מייצרים דברים מגניבים יחד, מדברים ומתכננים, הם מכירים אנשים מכל הארץ. נגיד אם הם שומעים שיר בטיקטוק, הם יושבים יחד ומתרגמים אותו כדי להבין מה הוא אומר. אני מסבירה להם על הדברים הטובים והפחות טובים, אבל הכי חשוב לי שיבינו". 

הדיבור ברשת על אייל גולן ופרשת משחקי חברה לא נרגע, איך זה משפיע עליכם?
"הדבר היחיד שנוגע לי בדבר הזה זה הילדים, זה הדבר היחיד שחשוב לי. אני חושבת שאין צידוק אמיתי להתעסק בזה עוד, זה משפיע על הילדים ומה שמשפיע על הילדים משפיע עליי, התפקיד שלי הוא לשמור עליהם". 

הם מתעסקים בזה, שואלים על זה?
"פחות, אבל דברים מגיעים אליך גם אם אתה לא רוצה להתעסק בהם. ושוב, אנחנו מדברים על הכל".

אפרופו אינסטגרם ורשתות, איזה לוק הכי אהבת מהגראמי אתמול?
"אני מה זה לא בזה, יש לנו בתוכנית את יעל רגב שמגיעה כל שבוע וסוגרת לי את כל פינות הגראמי, אמי ואוסקר".

לא עניינו אותך הלוקים של בילי אייליש וליזו?
"אני לא הבן אדם הזה, גם ישנתי כבר בשעה הזאת".

אילנית לוי | צילום: שקד בוארון
אילנית לוי | צילום: שקד בוארון

מה את מאחלת שיקרה לך ב-2020?
"אני רוצה לשחק, על הבמה בתיאטרון או בטלוויזיה".

יש איזו תוכנית ספציפית שאת רואה את עצמך משתלבת בה?
"אני אפרמט לעצמי תוכנית שתהיה דרמה וקומדיה, כמו החיים, אבל אם אנחנו הולכות על סדרות אז אולי "צומת מילר". אני רואה את החיים שלי שם בכל כך הרבה סצנות, אדיר מילר כל כך מדויק בסיטואציות ובפיענוח שלהן, אני רואה את זה ואומרת אלו החיים".

למה שלא תרימי את הכפפה ותייצרי?
"אני והרמת הכפפות", היא צוחקת, "אנחנו עובדים על העניין הזה".