למה גולברי החליפו את אסתי גינזבורג באילנית לוי?

אסתי גינזבורג ואילנית לוי | צילום אסתי: צילום יניב אדרי, צילום אילנית: מיקי בוגנים
אסתי גינזבורג ואילנית לוי | צילום אסתי: צילום יניב אדרי, צילום אילנית: מיקי בוגנים

אחרי הביקורת הקשה שספגו בגולברי כשליהקו את אסתי גינזבורג במקום איילת זורר - הודיעו הבוקר במותג כי החליטו להחליף את גינזבורג באילנית לוי. למה? כל הפרטים לפניכן

88 שיתופים | 132 צפיות

בראשית הייתה איילת זורר, השחקנית שפוטרה מגולברי אחרי 11 עונות בטענה שהמראה שלה השתנה לרעה. זורר הוחלפה באסתי גינזבורג, הצעירה ממנה ב-15 שנה והייתה בעת ההחלפה בת 25. זורר תבעה את גולברי על סך חצי מיליון ש"ח על הפסקת החוזה איתה בפתאומיות, וקיבלה הסכם פשרה 146,000 ש"ח והתחייבה למשוך את כל תביעותיה מהחברה. גינזבורג נשארה בתפקיד כארבע שנים, לפחות בתחילתן נאלצה להדוף האשמות על כך שהחברה נהגה בגילנות כאשר העדיפה אותה על פני זורר. גולברי היא חברה הפונה ל"כל אישה", ומבקשת להלביש את "האישה הישראלית", שאינה בהכרח צעירה או יפהפיית על, אלא אישה ממוצעת הזקוקה לבגדים לעבודה ולערב. זורר בת הארבעים נתפסה בעיני הציבור והתקשורת כמבטאת את ערכי המותג והחלפתה באסתי גינזבורג לוותה בעליהום תקשורתי שדעך, מטבע הדברים, עם הזמן.

והנה הבוקר למדה גינזבורג איך שגלגל מסתובב לו, ומצאה את עצמה בצד הננטש. ממשרד יחסי הציבור של גולברי נמסר שאחרי שמונה עונות החליטו בחברה לרענן את שורות המותג ולאמץ את אילנית לוי, שתיכנס לנעליה של אסתי כבר ב-1.1.2020. לפני כשבועיים הצטלמה גינזבורג לקולקציית הסריגים של המותג וכך אמרה לנו בריאיון: "אני אוהבת מאד את החברה. מדובר בחברה משפחתית מקסימה ואני מרגישה כבר חלק ממנה".

אסתי גינזבורג ואילנית לוי | צילום אסתי: צילום יניב אדרי, צילום אילנית: מיקי בוגנים
אסתי גינזבורג ואילנית לוי | צילום אסתי: צילום יניב אדרי, צילום אילנית: מיקי בוגנים

>> למה כעסה אסתי גינזבורג בראיון האחרון כפרזנטורית של גולברי?

מיד הרמנו טלפון לדניאלה רייבנבך, אשת יחסי הציבור של המותג, לברר.

היי דניאלה, האם אילנית מחליפה את אסתי או לוהקה לצידה?
"מחליפה".

למה?
"אחרי שמונה עונות החליטו לרענן".

מה, יש חוק כזה שאחרי שמונה עונות צריך לרענן?
"לא, הנה קים קרדשיאן, החליטו לעזוב אותה אחרי עונה אחת".

כי זה היה כישלון במכירות.
"אז כאן לא היה כישלון במכירות, פשוט החליטו לרענן אחרי שמונה עונות".

אולי כי אילנית יותר מתאימה למותג מבחינת הגיל?
"לא קשור, גם אסתי התאימה והביאה לחנויות הרבה קהל צעיר, איכותי וטוב. תראי, יש כאן עבודה של חצי שנה מאחורי הקלעים, שרצו לרענן ועשו סקרים והביאו הרבה שמות שנבדקו, ביניהם גם אסתי, ובסוף החליטו על אילנית, שהיא הכי מתאימה".

שי אביטל, סוכנה של גינזבורג, מסר "שמחנו להיות חלק בארבע שנים האחרונות בגולברי, זו הצלחה גדולה להוביל קמפיין במשך ארבע שנים. בחרנו להתרענן ולצאת לדרך חדשה, מאחלים הצלחה גדולה".

מקורבים לאסתי, הנמצאת כרגע עם אביטל בלונדון בדרכם לטקס פרסי האופנה הבריטית שייערך הלילה, מסרו כי "בעולם הזה אין באמת פיטורים. משפחת גולברי היא משפחה מדהימה ואסתי אוהבת אותם כמו משפחה, אבל זה עסקים בסופו של דבר. היה משא ומתן על המשך והיא לא קיבלה את התנאים שהציעו לה. ההצעה שלהם לשנה החדשה מראש לא הייתה מקובלת. לא תמיד זו החלטה של החברה, אחרי ארבע שנים גם אסתי רצתה כבר להתרענן".