יעל אלקנה: "אין לי בעיה לא לאכול 16 שעות"

יעל אלקנה, פרזנטורית גולף בצילומי קולקציית אביב-קיץ | צילום: יח"צ
יעל אלקנה, פרזנטורית גולף בצילומי קולקציית אביב-קיץ | צילום: יח"צ

היא חיה בשלום עם הקמטוטים החדשים שלה אבל יש לה אישיו עם השיער, היא עושה דיאטה מיוחדת ומשתפת גם בחרדה שהייתה לה לגבי קריירת המשחק. השחקנית יעל אלקנה חושפת הכל

88 שיתופים | 132 צפיות

יעל אלקנה (31), שחקנית, זמרת, פרזנטורית של חברת "גולף" (לצד צחי הלוי) ובימים אלה מופיעה בהצגה "חתונה מאוחרת" בתיאטרון ב"ש ומצטלמת לסדרה "תחריר", ב-yes. נשואה לשחקן תומר מחלוף 

>> יעל אלקנה: "לא היה פשוט לשחק בתפקיד נאנסת"

שגרת טיפוח

"גדלתי בבית של אימא עם מודעות לטיפוח, וכנערה היא שלחה אותי לטיפולים כדי לנקות את העור. מאז השירות הצבאי הזנחתי את עור הפנים, ורק בשנים האחרונות כשהתחלתי לראות את עצמי בטלוויזיה, הבנתי שיש עולם ומלואו סביב נושא הטיפוח. היום אני מקפידה ואוהבת את זה. סוג העור שלי רגיל, ואני מתחילה את שגרת הטיפוח עם סבון גוף של פלמוליב, לפנים אני משתמשת במים מיסלריים של קרן ברטוב, ממשיכה בסרום המתקן שלה ועוברת לקרם לחות. אני משתמשת בקרם שומני וכבד של גלוסייר. אם אני קמה מוקדם בבוקר לצילומים אז שגרת הטיפוח שלי עוברת ללילה, ובבוקר אני מוסיפה רק לחות. קרם הגוף שלי הוא ווייט מאסק של בודי שופ".

מים מיסלריים של קרן בר טוב. 250 ש"ח | צילום: יח"צ
מים מיסלריים של קרן בר טוב. 250 ש"ח | צילום: יח"צ

קוסמטיקאית

"הגעתי לפני ארבע שנים לקרן ברטוב והתמכרתי לגמרי. בתחילה הגעתי אליה מדי שלושה שבועות כי הייתי צריכה תיקון עור אינטנסיבי, וגם טיפול בפיגמנטציה והחדרת לחויות. היום אני מגיעה אליה אחת לשלושה חודשים – הטיפול הוא בעיקר עם המכשור שלה בגלי רדיו, והעור שלי נראה מדהים".

אנטי אייג'ינג

"אני רואה קצת קמטוטים ליד הפה וליד העיניים אבל אני חיה איתם בשלום. טיפולי האנטי אייג'ינג אצל הקוסמטיקאית עוזרים לי בשלב זה. להגיד שלא אעשה אף פעם הזרקות? לא יודעת, אבל בטוח שלא בחמש השנים הקרובות".

>> לחות, הגנה מהשמש וגוון יפה לעור ב-25 ש"ח בלבד? קנינו!

איפור

"למדתי להתאהב בזה וגיליתי שהזמן הזה שלי, עם תשומת לב לעצמי, הוא נעים לי. אני משתדלת שכל מה שאני משתמשת בו יהיה עם שפע לחות. אני אוהבת מראה טבעי ולא מתאמץ. ככל שהוא נראה יותר מבריק וחלק, כך העור נראה טוב יותר. ביומיום אני לא שמה מייקאפ, אבל לצרכי אירועים או צילומים המועדף עליי הוא המייקאפ הנפלא של שאנל WATER BEIGES WATER FRESH TINT. הקונסילר שלי הוא סטודיו פיקס של מאק, ואני אוהבת גם את המסקרה של מייבלין ואת הטינט של בר זומר שמשמש לי כסומק. אני לא ממש משתמשת בשפתון, אלא בשפתוני לחות נטולי צבע של בליסטקס".

מייק אפ של שאנל WATER BEIGES WATER FRESH TINT. מחיר 300 ש"ח | צילום: יח"צ
מייק אפ של שאנל WATER BEIGES WATER FRESH TINT. מחיר 300 ש"ח | צילום: יח"צ
מסקרה של מייבלין ניו יורק ווליום אקספרס. 45 ש"ח | צילום: יח"צ
מסקרה של מייבלין ניו יורק ווליום אקספרס. 45 ש"ח | צילום: יח"צ

>> אנה ארונוב: "הקוסמטיקאית הזו הצילה לי את העור. מאז טיפול פנים זה קדוש"

בושם

"אני שומרת בסוד כבר שנים את הריח המיוחד שלי, שאני קוצרת עליו הרבה מחמאות, אבל אני אגלה לכן. אני מערבבת ווייט מאסק – שאני איתו מגיל 16 – עם בושם בלאקברי אנד ביי של ג'ו מלון. התוצאה של השילוב הזה היא ריח מושלם, לא כבד מדי פרשי ומעט מתוק".

בושם בלק ברי אנד ביי של ג'ו מלון. מחיר 550 ש"ח | צילום: יח"צ
בושם בלק ברי אנד ביי של ג'ו מלון. מחיר 550 ש"ח | צילום: יח"צ

שיער

"השיער אצלי הוא אישיו. במצב הטבעי שלו הוא גלי מאוד ונפוח. לאורך שנים עשיתי החלקות אבל כיום אני נותנת לו להיות מה שהוא, ורק בצילומים עושים לו פן. בבית אני חופפת בפאנטן או בנקה 7, ומסיימת בשמן טיפולי של מרוקן אויל. אני מסתפרת אצל רן קריסי, שמבין בשיער. אחת לחודש-חודשיים אני אצלו והוא שומר לי עליו".

שמן טיפולי של Moroccanoil. מחיר 170 ש"ח ל-100 מ"ל | צילום: יח"צ
שמן טיפולי של Moroccanoil. מחיר 170 ש"ח ל-100 מ"ל | צילום: יח"צ

>> מתולתלת? 8 טיפים שיעזרו לך לשמור על השיער המהמם שלך

מני פדי

"פעם בחודש וחצי אני עושה לק ג'ל אצל לק פרפקט בשינקין תל אביב – אבל רק ברגליים. אין לי כוח להתעסק עם פדיקור והלק האדום מחזיק היטב. בידיים אני לא עושה שום דבר כי בעבודה ולצרכי צילומים אני צריכה ציפורניים טבעיות. לפעמים אני מאריכה או שאני גוזזת לעצמי לבד בבית, אבל הן תמיד נטולות לק".

כושר

"אני מאוד אוהבת כושר למרות שבעלי טוען שאני לא אוהבת. בשורה התחתונה אין לי ממש זמן לכושר, ואני מקווה למצוא לזה יותר זמן בקרוב. למרות שאין לי שגרת כושר קבועה אני משתדלת למצוא זמן כדי להגיע לסטודיו A, בו אני עושה אימוני כוח ופילאטיס מכשירים. אני משתדלת ללכת כמה שיותר ברגל, ובהצגות בצילומים יש הרבה אקשן – אז גם זה סוג של כושר בשבילי".

תזונה

"אני עושה דיאטת 16\8 ושומרת על משקל אחיד. כלומר, שמונה שעות אוכלת ו-16 שעות לא. ארוחות בוקר אני לא אוהבת, ובגדול פשוט אין לי תחושת רעב ותיאבון בבוקר. שמתי לב שבעבר אכלתי ארוחת בוקר, והייתי מיד מאוד עייפה אחרי. אני אוהבת לאכול אוכל בריא, גם כשאני יוצאת למסעדה, ואני גם אוהבת לבשל אוכל כזה. אני מתחילה לאכול בערך ב-12 וחצי בצהריים, וזו ארוחה גדולה שכוללת בשר או דג, עדשים וקינואה. בהמשך היום אני לא אוכלת, אבל שותה הרבה תה לימונית לואיזה ואני יכולה להוסיף משהו מתוק, כמו עוגיה או ופל. בערב אני נהנית מארוחת ערב ישראלית הכוללת סלט, גבינות, חביתה ולחם. אחת לשבוע לפחות אני אוכלת פסטה וסושי, כי זה הקרייבינג שלי. אני לא אוהבת מתוקים, אלא מלוחים, כמו בורקס תרד או גבינה למשל. בזמן האחרון הפטיש שלי הוא לגבינת קוטג' חדשה של 12%. עד עכשיו היה רק של 5% או של 9%, והטעם החדש הוא אלוהי. אגב, אין לי בעיה לא לאכול 16 שעות, כי אני הולכת לישון יחסית מוקדם בגלל הקימה המוקדמת".

יעל אלקנה, פרזנטורית גולף בצילומי קולקציית אביב-קיץ | צילום: יח"צ
יעל אלקנה, פרזנטורית גולף בצילומי קולקציית אביב-קיץ | צילום: יח"צ

>> "נגמלתי מאייליינר": סודות הטיפוח של האישה שכולן רוצות להתלבש כמוה

הטיפ שלי לחיים #1

"למדתי שהכי חשוב זה לסמוך על עצמי ועל העולם עם מה שהוא יביא לי – כי מה שקורה זה מה שצריך היה לקרות. אני מודה שהייתי בחרדה לגבי הקריירה, והיו לי הרבה מחשבות איך זה יקרה ומתי – אבל למזלי אני יודעת גם ליהנות ממה שיש, אז כל דבר שאת מקבלת הוא בגדר של מתנה ובונוס. התחלתי לשחק כשהייתי בת 23, בגיל 26 באה ההצלחה הראשונה עם 'קיבוצניקים' בשנה השלישית ללימודים, ואז הגיעו הסדרות 'הטבח' ו'להיות איתה'. הכל קרה בשנתיים, אז תחשבו איזה כיף זה כשהטוב מגיע ותזכרו שהכל קורה בזמנו".

הטיפ שלי לחיים #2

"מעבר לאהבה הגדולה חשובה החברות, והחברות בזוגיות שלי – עם תומר אהוב לבי – חשובה לי יותר מהכל. הוא הבן אדם שכשאני באה הביתה עייפה או חלשה, נוכל לדבר על הדברים הכי כמוסים שלי. אנחנו יחד שמונה שנים והוא החבר הכי טוב שלי. עוד סוג של איכות חיים בעיניי זה לשבת בגינה, לכתוב לעצמך דברים, להשקיע את הזמן שלך בדיאלוג שלך עם עצמך – ובאותנטיות. להיות כל הזמן עם יד על הדופק ולוודא שאת נמצאת במקום שטוב לך ונעים לך בו, ושאת יודעת להוקיר אותו. זה סוג של בדק בית שאנחנו חייבות לעצמנו בתוך המירוץ הזה של החיים. הימים מאז השבעה באוקטובר לא פשוטים, כמה שמנסים לחזור לשגרה, אין באמת כזו. הלב שלנו לא יהיה שלם עד שהחטופים יחזרו ושהחיילים ישובו בשלום. אמן".