מתולתלת? 8 טיפים שיעזרו לך לשמור על השיער המהמם שלך

יובל דיין | צילום: עדי אורני, סטיילינג מיקי ממון. גלביה רונן חן
יובל דיין | צילום: עדי אורני, סטיילינג מיקי ממון. גלביה רונן חן

איך נכון לסרק את השיער, כמה פעמים מותר לחפוף בשבוע, איזו מגבת מומלצת לייבוש השיער ועל אילו מוצרים כדאי לך לוותר? כך תשמרי על תלתלים יפים, בריאים ושופעים

88 שיתופים | 132 צפיות

עולם הביוטי עובר בשנים האחרונות מגמה של שינוי חיובי בכל הגזרות, כאשר המגמות הבולטות האחרונות קוראות ליצירת מראה טבעי, נינוח ומשוחרר יותר. בעולם האיפור חוזר הטרנד של מייקאפ ללא מייקאפ, הנראה גם על הכוכבות ההוליוודיות המאופרות ביותר כגון קים קרדשיאן וקיילי ג'נר, וגם בגזרת השיער חל מהפך והשתנתה הגישה הקוראת לגיהוץ השיער לזו המעודדת את אימוץ ושדרוג המראה הטבעי.

>> השיער שלך סובל מיובש? מצאנו אחלה שמפו בפחות מ-30 ש"ח

מתולתלות שפעם עשו הכל בכדי ליישר קו עם המיינסטרים – וגם את השיער – מקבלות כיום את הרעמה שלהן באהבה ומתגאות בה. עם זאת, סידור ועיצוב שיער מתולתל דורשים מיומנות רבה. התייעצנו עם אסף זר, בעלים של מותג הטיפוח REBORN, וריכזנו את כל הטיפים, הטריקים, המוצרים והידע הנחוץ לתחזוק ועיצוב התלתל המושלם.

1. הסירוק שעושה את ההבדל

הבסיס לטיפול בשיער מתולתל הוא בסירוק נכון. הזמן הטוב ביותר לסרק הוא בזמן מקלחת תוך שימוש במרכך. התחילי קודם כל בקצוות ורק לאחר מכן עברי לשורשים והקשרים יפתחו ביתר קלות וללא תלישת שיער.

יובל דיין | צילום: עדי אורני
יובל דיין | צילום: עדי אורני

2. שימי לב היכן את מניחה את המרכך

השתמשי במרכך בעיקר על הקצוות של השיער, לצורך ריכוך והענקת לחות. שימוש במרכך ישירות על שורשי השיער עלול להחליש את השיערות ולגרום עם הזמן לנשירה מוגברת.

טיפים לאילוף שיער מתולתל באדיבות המותג REBORN | צילום: Adrian Fernandez
טיפים לאילוף שיער מתולתל באדיבות המותג REBORN | צילום: Adrian Fernandez

3. אין צורך לחפוף כל יום

נכון, תלתלים דורשים חפיפה ותחזוקה יומיומית, אך הדבר עלול לפגוע בעור הקרקפת ובהפרשת השומן הטבעי. אז מה עושות? מפחיתות את החפיפה ליומיים בשבוע וביתר הימים משתמשות בשפריצר מים. בשפריצר נערבב מים יחדיו עם מעט מרכך או מסכה המיועדת לשיער מתולתל. בדרך זו נעשיר את השיער בלחות מבלי לשטוף את השומן הטבעי ובלי ליצור פגיעה בקרקפת. חשוב להשתמש במוצרי שיער ללא סולפטים, פראבנים ונטולי מלחים. סיימי את החפיפה בזרם מים קר שיסגור את השערה, והיא תראה מבריקה יותר מלאת חיים. כשהשיער עדיין לח, זהו הטיימינג הנכון למרוח תכשירים מזינים כמו סרום וקרם לחות.

>> אנה ארונוב: "היא הצילה לי את העור. מאז טיפול פנים זה קדוש"

4. הפחיתי במוצרים

המוני הטרנדים שוטפים את החנויות, וכן גם מגוון רחב של מוצרים ותכשירים ייעודיים לשיער. אנחנו יודעות שאת רוצה לרכוש את הכל, אבל לא, את לא צריכה. מעבר לנזק לכיס שתגרום רכישת המוצרים, העמסת מספר רב של תכשירים על השיער בבת אחת תהפוך אותו לכבד ושמנוני. נסי על עצמך מעט מוצרים ובחרי רק את אלו שעובדים ומתאימים לך. בשימוש במספר מוצרים זה אחר זה, המתיני מספר דקות, תני לתכשיר הראשון להיספג כראוי ואז עברי למוצר הבא אחריו.

קרם לחות לשיער מתולתל המועשר בשמן אגוזי לוז מבית REBORN. מחיר 69 ש"ח | צילום: יח"צ
קרם לחות לשיער מתולתל המועשר בשמן אגוזי לוז מבית REBORN. מחיר 69 ש"ח | צילום: יח"צ

5. גם לשים לב באיזו מגבת את משתמשת זה חשוב

לאחר החפיפה הכי מומלץ להשתמש במגבת העשויה בד מסוג מיקרופייבר. זאת מכיוון שהסיבים של המגבת יספגו את המים מהשיער, אך ישמרו במקביל על שכבת הקוטיקולה בו. כך תימנעי גם משבירת השיער וגם מתופעת הפריזיות המעצבנת.

6. שמרי על רמת לחות סבירה ותקינה בשיער

מרגישה שהרעמה שלך משתוללת? שאת לא רואה את הפנים מרוב נפח? הסוד הוא לשמור על רמת לחות סבירה ותקינה בשיער. השתמשי במסכה ייעודית טובה ואיכותית שתזין את השיערה.

טיפים לאילוף שיער מתולתל באדיבות המותג REBORN | צילום: Ivana Cajina
טיפים לאילוף שיער מתולתל באדיבות המותג REBORN | צילום: Ivana Cajina

7. תשני על זה, אבל בזהירות 

אם ציפית העשויה כותנה עלולה לגרום לחיכוך, קרסול ושבירה של השיער שלך, עדיף לך לבחור בציפית עדינה יותר, העשויה שתעזור לשמור על צורת התלתלים וגם תיטיב עם עור הפנים שלך על הדרך.

>> חתיכת נשיקה! ג'ניפר לופז ובן אפלק נתפסו תוך מזמוז לוהט

8. תמיד תהיי חכמה בשמש

בקרוב השמש תשוב להופיע בשמיים, ולכן, הימנעי מבחירה במוצרים על בסיס שמן להזנת השיער. קרני השמש והחום עלולים לגרום לייבוש השיער ולנזקים לטווח הארוך.

הטיפים בכתבה ניתנו על ידי אסף זר, בעלים של מותג הטיפוח REBORN