שבוע האופנה בפריז: מהופעת האורח של הסימפסונים ועד לחבלי התלייה על הדוגמניות

התצוגה של שאנל אביב־קיץ 2022 בשבוע האופנה בפריז | צילום: Gettyimages
התצוגה של שאנל אביב־קיץ 2022 בשבוע האופנה בפריז | צילום: Gettyimages

מה ריטה עשתה שם, איך בארט סימפסון הגיע לדגמן קולקציה, איזו דוגמנית ישראלית כיכבה ומי זכתה בתואר: התצוגה הגרועה ביותר? כל מה שצריך לדעת על שבוע האופנה בפריז לאביב-קיץ 2022

88 שיתופים | 132 צפיות

תצוגת המחווה לאלבר אלבז

לא ניתן שלא לפתוח את הסיקור הזה דווקא מהסוף – התצוגה שחתמה את שבוע האופנה, הייתה מחווה היסטורית של עולם האופנה, למעצב הישראלי-עולמי אלבר אלבז היקר, שהלך לעולמו באפריל האחרון כשהוא בן 59, לאחר שחלה בקורונה. 44 בתי אופנה ומעצבים הגדולים בעולם (כולם היו שם – לואי ויטון , גוצ׳י, פנדי, ברברי, דיור ועוד ועוד), העלו תצוגה שכולה הומאז׳ לאלבז, תחת הכותרת Lover brings Love – ״אהבה מביאה אהבה״. בשורה הראשונה היה אפשר לראות בין היתר את רעיית נשיא צרפת בריג׳יט מקרון וגם את ריטה שלנו, חברה קרובה של אלבז שהוזמנה באופן אישי על ידי בן זוגו. מלבד עיצובי המחווה, על המסלול נראו דגמים שעיצב אלבז עצמו למותג העצמאי שהקים זמן קצר לפני שנפטר AZ Factory (שממשיך לפעול גם אחרי מותו ונמכר בארץ בפקטורי 54), ודגמים מתקופת פעילותו כמנהל הקריאטבי של לנווין במשך 14 שנה.

ריטה מגיעה לתצוגת המחוה לאלבר אלבז ז״ל בפריז, בשמלה של דולצ׳ה וגבאנה ותיק של ג׳ימי צ׳ו מפקטורי 5ֿ4 | צילום: יח״צ
ריטה מגיעה לתצוגת המחוה לאלבר אלבז ז״ל בפריז, בשמלה של דולצ׳ה וגבאנה ותיק של ג׳ימי צ׳ו מפקטורי 5ֿ4 | צילום: יח״צ

הנציגות הישראלית שלנו בפריז

המלהקים של ולנטינו התאהבו בלוק הפאנק של אור שפירא מרמת גן, המיוצגת בסוכנות Inch MODELS, והופ בגיל 21 בלבד היא זוכה להופע על אחד מהמסלולים הנחשקים בעולם. ועל זה כולנו אומרים שאפו גדול, ענק אפילו.

ומה קרה בשאר שבועות האופנה?
> ה-BDSM משתלט על המלתחה בשבוע האופנה לונדון
> נעמי קמפבל ולורדס ליאון גנבו את ההצגה בשבוע האופנה מילאנו
> קים קרדשיאן בחליפת BDSM ודוגמנית בכסא גלגלים בשבוע האופנה ניו יורק

סן לורן: הזוכה בתואר התצוגה הגרועה של שבוע האופנה

אנתוני וקרלו, המעצב הראשי של סן לורן, חוזר להציג על המסלול בפריז, אחרי שבתקופת הקורונה החליט להסתפק בתצוגות דיגיטליות באמצעות מדיום של סרטים. הלוקיישן הנבחר היה ללא ספק מרהיב ביופיו, התצוגה התקיימה בחוץ, כשהתפאורה כוללת רקע שחור של לילה פריזאי, אייפל מואר, ומפל מים מלאכותי שמוקם במרכז המסלול הרחב. הכל נראה מבטיח עד שבאו ועלו הדוגמניות. היה קשה למקד את תשומת הלב בבגדים הסקסיים שקיימו דיאולוג נפלא בין הנועז למחוייט, אל מול הדוגמניות שנראו מתקשות לפסוע עם עקבים גבוהים מהממוצע, על מסלול שנרטב ממימי המפל. הן נראו כמי שהולכות על ביצים, בברכיים כפופות מעט, נאבקות בצעדיהן, תוך השקעת מאמץ עילאי שלא להחליק ולמעוד, ולהסתבך בבדים המשתפלים. המסלול הרחב הפך אותן לקטנות, בודדות וקופאות, כשהן לבושות בבגדי קיץ 2022, בשעה שממוצע הטמפרטורות בלילה בפריז בימים אלה, עומד על 11-15 מעלות.

שאנל: הזוכה בתואר התצוגה המנצחת של שבוע האופנה

בקצה השני של התצוגה החשוכה של סן לורן, נראה האור בדמות תצוגת האופנה המקסימה של שאנל. בניגוד לתצוגות הפומפוזיות שקרל לגרפלד המנוח נהג להרים במשך שנים לשאנל, שכללו תפאורות גדולות מהחיים בהשקעה כספית אסטרונומית, שאנל חזרו הפעם לבייסיק ולתצוגה שריפררה אל שנות ה-90, באופן התצוגה, הפסקול ואופי הבגדים. מסלול קצר יחסית, קומפקטי וצנוע, אירח דוגמניות נינוחות וחייכניות, שהציגו בגדים ששידרו אופטימיות קיציית, כאלה שעשו חשק גם לאחת מעורכת האופנה שלנו שמתעבת חום ולחות, לחשוק כבר עכשיו בקיץ 2022. המוזיקה כללה קאבר של ג׳ורג׳ מייקל לשיר הניינטיז האולטימטיבי ׳פרידום׳. הצלמים עמדו הפעם מסביב למסלול, שהיה מוגבה, ולא בקצה שלו, מה שהפך אותם באופן פנטסטי לחלק מהתצוגה, והחזיר את קולות הפלאשים של פעם.

תצוגה של שאנל אביב־קיץ 2022 בשבוע האופנה בפריז | צילום: Gettyimages
תצוגה של שאנל אביב־קיץ 2022 בשבוע האופנה בפריז | צילום: Gettyimages

ג׳יבנשי חוטפים על הראש

ג׳יבנשי מתמודדים עם ביקורת נוקבת, אחרי שהעלו למסלול דוגמניות כשעל צווארן שרשראות כסף וזהב בצורת חבל תליה. מכל כיוון ברשת עלתה ההשתוממות: איך ייתכן שעולם האופנה לא למד דבר מסאגת הקפוצ׳ונים של ברברי, שהציגו לפני שנתיים שרוכי הודיס בצורת חבל תלייה. ברברי פרסמה אז התנצלות, מג׳יבנשי עדיין לא נמסרה תגובה רשמית לתקשורת.

התצוגה של בלנסיאגה: גאונית או מנג׳סת?

המעצב דמנה גווסיאלה שוב מהתל בצרכני האופנה, כשהוא מעלה לדיון את השאלה האופנתית האהובה עליו: מה אמיתי ומה לא? הפעם הוא הפך את השטיח האדום בכניסה לתצוגה עצמה, כשעירבב בין הדוגמניות שלו למוזמני התצוגה, שהפכו למעשה לחלק מהתצוגה. הצילומים של האורחים והדוגמניות, הוקרנו על מסך גדול בתיאטרון דה שאטלה המפונפן, כשהצופים מתקשים להחליט מי שייכת לתצוגה ומי רק אורחת. על אותו המסך הוקרן גם פרק מיוחד בן 10 דק׳ של משפחת סימפסון (התכנית הנערצת על גווסיאלה), שבמרכז עלילתו בני המשפחה מגיעים לפריז כדי לדגמן עבור בלנסיאגה, והיה מלא בדאחקות על המותג, מעקיצות על גזרות מנופחות ועד למחירים הגבוהים.