אלבר אלבז חזר והוא רוצה לדאוג לכל הנשים באשר הן

אלבר אלבז (צילום: Getty Images/Stephane Cardinale)
אלבר אלבז (צילום: Getty Images/Stephane Cardinale)

אחרי ציפייה של חמש שנים אלבר אלבז חוזר עם מותג חדש בשם AZ FACTORY והוא רוצה שכל אישה תתאהב מחדש בגוף שלה בעזרת השילוב שבין אופנה וטכנולוגיה

88 שיתופים | 132 צפיות

חמש שנים אחרי שעזב בפתאומיות את בית האופנה הצרפתי לנוון ומאז עולם האופנה כולו המתין בקוצר רוח לצעד הבא של המעצב הישראלי חביב תקשורת האופנה, אלבר אלבז, הנחשב למי שיודע להחמיא בצור מושלמת לגוף הנשי.
בנובמבר האחרון הכריז אלבז על הקמת מותג חדש שיהיה חלק מתאגיד האופנה ריצ'מונט. אמש, אחרי ההמתנה הארוכה והציפייה הרבה, הוא סוף סוף הציג את הקולקציה הראשונה שלו למותג החדש שלו AZ FACTORY, כחלק משבוע האופנה העילית בפריז, אותה שידרנו כאן באתר מגזין "את" בשידור חי.
תקופת הקורונה והצורך בבידוד חברתי אילצו את מעצבי האופנה לחשוב על פתרונות יצירתיים להצגת הקולקציות שיחליפו את תצוגות האופנה המסורתיות. כך למשל בית האופנה דיור הציג בתחילת השבוע את קולקציית הקוטור בסרטון עלילתי בסגנון פנטזיה מיסטי ובעיקר מייגע מאוד. אלבז הפך את הפאשן שואו לשואו פאשן והוא הציג את קולקציית הביכורים שלו כמעין תוכנית אירוח בה הוא מספר על החזון המותג ותוך כדי רואים קטעים מאחורי הקלעים של התוכנית. אורך הסרטון הוא 25 דקות שעשוי מצוין, מעניין וכיפי מאוד ומשעשע במידה הנכונה עם החן הבלתי נגמר של אלבז.
"הבוקר התכוננתי וחשבתי האם אני צריך לענוד פפיון אדום או פפיון צהוב שיתאים לשיער שלי ואז החלטתי – בלי פפיון. היום רק אני ואתם, אני כל כך מתרגש להיות פה". אמר בדברי הפתיחה. "הייתי צריך להתאהב מחדש באופנה, חזרתי לעבר, שאלתי שאלות על ההווה ודמיינתי את העתיד. תהיתי האם האופנה עדיין רלוונטית? והתשובה היא כן, אנחנו זקוקים לאופנה". במותג החדש שלו הוא רוצה לייצר בגדים שיגרמו לכל אישה לקבל את הגוף שתמיד חלמה עליו. באמצעות בדים בטכנלוגיה חדשה שפיתח, הוא ייתן מענה לנשים ממידה XXS ועד XXXXL, "אני רוצה לתת מענה לנשים שהן פטיט שלא רוצות לקנות בחנויות של ילדים ונשים שהן XXXXL ולא מוצאות את הבגדים שהן רוצות". יחד עם זאת הוא מציע פתרונות נוספים לבעיות יומיומיות עימן אנו מתמודדות, כמו למשל סגירת רוכסן השמלה הנמצא בגב, צורך במעבר מהיר בין בגדי פנאי לבגדים אלגנטיים, שילוב בין יופי ונוחות ועוד. "אנחנו נמצאים במסע לעיצוב אופנה יפה המציעה פתרונות ועובדת בשביל כולן, המותג עוסק בחיים, לא רק בסגנון חיים, זה המקום להתנסות ולנסות דברים חדשים בדרך שלנו", הוא הוסיף. את הקולקציה הציג בשלוש קבוצות שונות:

MyBody

בסיפור הראשון אלבז נותן מציג גרסה עכשווית לשמלה השחורה הקטנה, בקבוצה הזאת יש שמלות, עליוניות וטייצים המיוצרים מבד חדש שפותח במותג בשם AnatoKnit – בד סריג גמיש המשלב בין ויסקוזיה ללייקרה, המשנה את צורתו לפי מבנה הגוף עליו הוא מתלבש. "הבנתי שאני לא צריך להיות מעצב, אני צריך להיות מהנדס ולייצר שמלה שנוצרה עבור כל אחת", הסביר אלבז. חידוש נוסף באסופה הזאת הוא שרוך זהב ארוך המחובר לרוכסן האחורי של השמלה, "אני לא רואה את השמלות יותר, אני רואה את הנשים, ואני שמח כל כך כי השמלות האלה לא יגרמו לך להיעלם הן יגרמו לך להיראות. שאלתי את עצמי כל כך הרבה פעמים איך ברוב הבגדים הרוכסנים הם מקדימה, אך בשמלות הם מאחורה, חשבתי לעצמי איך אהפוך את זה לפשוט יותר עבור נשים, כי זה ה-DNA שלנו". ברקע מילותיו נראית אחת ממשתתפות הסרט רוכסת את השמלה בקלילות באמצעות השרוך, "תודה לאל שאני לא צריכה עזרה", היא מצהירה. האסופה הזאת כבר זמינה לרכישה באתרי האופנה הנחשקים נט-א-פורטה ו-farfetch. טווח המחירים נע בין 923- 1,878 דולר עבור השמלות ו328- 438 דולר לבגדי גוף, חולצות וטייצים.

הקולקציה של אלבר אלבז ל- AZ FACTORY | צילום: AZ FACTORY
הקולקציה של אלבר אלבז ל- AZ FACTORY | צילום: AZ FACTORY
הקולקציה של אלבר אלבז ל- AZ FACTORY | צילום: AZ FACTORY
הקולקציה של אלבר אלבז ל- AZ FACTORY | צילום: AZ FACTORY
הקולקציה של אלבר אלבז ל- AZ FACTORY | צילום: AZ FACTORY
הקולקציה של אלבר אלבז ל- AZ FACTORY | צילום: AZ FACTORY

בנוסף יש גם קולקציית סניקרס עם קדמה מחודדת בשם Pointy Sneaks, "לקחתי את הסניקרס וחידדתי אותן", סיפר אלבז, המציגה מגוון דגמים בשילובי צבעים עזים בטווח מחירים של 605-744 דולר. "אני יכולה לרוץ עם שמלה" הצהירה אחת הדוגמניות המככבות בקליפ.

הקולקציה של אלבר אלבז ל- AZ FACTORY | צילום: AZ FACTORY
הקולקציה של אלבר אלבז ל- AZ FACTORY | צילום: AZ FACTORY
הקולקציה של אלבר אלבז ל- AZ FACTORY | צילום: AZ FACTORY
הקולקציה של אלבר אלבז ל- AZ FACTORY | צילום: AZ FACTORY

SuperTech-SuperChic

האסופה הזאת לוקחת את בדי הספורט הגמישים והנינוחים לאופנה גבוהה, כאן לקח אלבז את בדי הניילון המשמשים את בגדי הספורט והפך אותם לקוטור. הוא עבד עם חברת סטארטאפ בשם Byborre שאנשיה פיתחו ביחד איתו  בדי ניילון חדשניים וידידותיים לסביבה, הבד נוח וגמיש המתאים לשמלות ופרטי אופנה גבוהה: "רציתי ליצור בד חכם, רציתי לשלב בין טכנולוגיה של בגדי ספורט להלבשה תחתונה, רציתי שיהיה פחות ספורטיבי ויותר אלגנטי ושיקי". הקולקציה תהיה זמינה באביב הקרוב.

הקולקציה של אלבר אלבז ל- AZ FACTORY | צילום: AZ FACTORY
הקולקציה של אלבר אלבז ל- AZ FACTORY | צילום: AZ FACTORY
הקולקציה של אלבר אלבז ל- AZ FACTORY | צילום: AZ FACTORY
הקולקציה של אלבר אלבז ל- AZ FACTORY | צילום: AZ FACTORY

Switchwear

מטרתה של האסופה השלישית היא לחסוך לנו זמן ולעבור במהירות בין בגדי פנאי נינוחים לבגדים אלגנטים ומופלאים, סיפור שמתאים לנשים המג'נגלות שאנו. גם כאן יש שילוב בין אלגנטיות לנינוחות עם אפשרות למשחק ושינוי אופי הפריטים העשויים מבד דמוי סאטן. "זה בפנים ובחוץ, זה משקף את התקופה שאנחנו חיים בה, אנחנו עושים הכל בבית וחשבתי על כל הנשים שלובשות חליפות טרנינג וברגע צריכות להיות מוכנות, נגיד נשים שעושות יוגה בבוקר ואז צריכות להתכונן במהירות לפגישת זום". הסביר אלבז.

הקולקציה של אלבר אלבז ל- AZ FACTORY | צילום: AZ FACTORY
הקולקציה של אלבר אלבז ל- AZ FACTORY | צילום: AZ FACTORY
הקולקציה של אלבר אלבז ל- AZ FACTORY | צילום: AZ FACTORY
הקולקציה של אלבר אלבז ל- AZ FACTORY | צילום: AZ FACTORY
הקולקציה של אלבר אלבז ל- AZ FACTORY | צילום: AZ FACTORY
הקולקציה של אלבר אלבז ל- AZ FACTORY | צילום: AZ FACTORY
הקולקציה של אלבר אלבז ל- AZ FACTORY | צילום: AZ FACTORY
הקולקציה של אלבר אלבז ל- AZ FACTORY | צילום: AZ FACTORY

בנוסף יש גם קולקציית פיג'מות יפות ואלגנטיות שנשעו בשיתוף פעולה עם אמנים שונים.