נעמי קמפבל ממשיכה לשלוט והבת של מדונה גונבת את ההצגה

נעמי קמפבל בתצוגה של ורסצ'ה אביב קיץ 2022 | צילום:  MARCO BERTORELLO/AFP ,Getty Images
נעמי קמפבל בתצוגה של ורסצ'ה אביב קיץ 2022 | צילום: MARCO BERTORELLO/AFP ,Getty Images

המעצבים הישראליים שהלבישו את הדוגמנית הכי לוהטת, לורדס ליאון ממשיכה להיות האיט גירל של עולם האופנה וגם למה מיוצ'ה פראדה מתחנפת לקהל הסיני? כל מה שקרה בשבוע האופנה מילאנו

88 שיתופים | 132 צפיות

שבוע האופנה במילאנו התקיים השבוע (21-26 בספטמבר) כרגיל בלי גוצ׳י (שפרשו ממנו כבר מזמן והודיעו שהם מקיימים תצוגות כשמתאים להם), אבל שאר בתי האופנה הרימו גבוה מספיק וכצפוי הותירו אותנו מסופקות בהחלט. ליווינו מקרוב את שבוע האופנה הזה כדי לדווח לכן איך קרה שהתצוגה של פראדה התקיימה גם בסין, מי הדוגמנית הכי עסוקה בחודש האחרון, איך הסתדרנו בלי קרל לגרפלד המעצב של פנדי ב-54 השנים האחרונות ולאיזו הפתעה אנחנו עדיין מחכות שתגיע? סיכום שבוע האופנה במילאנו.

פראדה

לפני פחות משנה הצטרף רף סימונס לעמדת העיצוב בפראדה, יחד עם מיוצ׳ה, וזהו שבוע האופנה הראשון בו מציגים השניים קולקציה משותפת ומנופפים יחד לקהל בסוף התצוגה. רעיון הדואליות שולב גם בקונספט הכללי של התצוגה – שתי תצוגות אופנה זהות הוצגו באותו זמן בדיוק בשנחאי ובמילאנו, כשהמסכים בכל לוקיישן הציגו את התצוגה שהתקיימה באותו זמן בעיר המקבילה. סימונס הסביר שרצה להדגים עד כמה ״העולם הוא לא כזה קטן״, אבל הרעיון נשמע כל כך מיושן רגע לפני שנת 2022, עד ש״סביר יותר להניח שהשוק הסיני כל כך חשוב לפראדה, עד שהמותג התגבר למענו על מגבלות הקורונה וטרח להביא את הקולקציה עד לקניינים האסיאתיים״, אומר חוקר האופנה לירוי שופן.

הסקס חוזר

בראיונות לתקשורת הסבירה מיוצ׳ה פראדה שהיא ורף סימונס ניסו לחשוב על מילים כמו ׳אלגנטיות׳ כדי לבסס קולקציה, אבל זה נשמע להם נורא ״אולד פאשן״, ולפיכך ׳פתיינות׳ היא התמה שמובילה את קולקציית אביב-קיץ 2021-22. בתום שבוע האופנה הזה כבר ברור שמיוצ׳ה ממש לא לבד. העובדה שהסקס חוזר נראתה בכל מסלול, בחליפת הוורוד-פוקסיה שלבשה דואה ליפה בתצוגה של ורסצ׳ה, אצל קוואלי, ובמיוחד אצל דולצ׳ה וגבאנה שהקפידו על גזרה נמוכה ופסי חוטיני שעולים למעלה ומבצבצים ממנה. גם בחיים האמיתיים שמחוץ למסלול, אפשר היה לזהות אופנת רחוב נועזת יותר, צמודה ושקופה.

הנציגות הישראלית

שני נציגים נפלאים הפגינו נוכחות ישראלית שלנו בשבוע האופנה במילאנו: הדוגמן ינאי בראל, שגם תיעד את הרגע בצילום משותף עם דונטלה ורסצ'ה, רגע לפני שצעד על המסלול:

וגם המותג הישראלי Mother of All all של קובי טאוב ונעה פסטרנק, היה שם. הדוגמנית אירנה שייק לבשה שמלה שלהם ביציאה מהתצוגה של ורסאצ'ה.

>> מה קרה בשבוע האופנה ניו יורק?
>> ומה הלך על המסלול של שבוע האופנה בלונדון?

הפריים טיים של נעמי קמפבל

הדוגמנית בת ה-51 ללא ספק נמצאת בשיא שלה. לפני ארבעה חודשים הודיעה באינסטגרם שהפכה אם לתינוקת, ולא פירטה מעבר לכך, והחודש יצאה ההודעה על מינויה לראש קרן הפועלת בתמיכה מלכת אנגליה, העוסקת במתן סיוע לפרויקטים למען נוער ברחבי העולם. היא צולמה לשער מהדורת הסתיו-חורף של מגזין The Cut (כולל ראיון כנה ומרתק), פיזרה זוהר על מסלול התצוגה של ורסצ׳ה ועשתה לנו חשק להגיע כבר לעשור השישי של חיינו.

הקסם של פנדי

רק מעבר אל העולם הבא הצליח לפנות את קרל לגרפלד מתפקיד המעצב הראשי של פנדי אותו אייש במשך 54! שנה, עד מותו ב-2019, וזוהי התצוגה הראשונה של המעצב החדש של פנדי, קים ג׳ונס. הוא שילב בבגדים איורים נפלאים של המאייר אנטוניו לופז, שעבר בצמוד ללאגרפלד, כשבאופן כללי ניסה לתת ביטוי בתצוגה להיסטוריה העיצובית של פנדי. אבל מעל לכל זה, הצליחה להתעלות ההשקה שכולם ציפו לה – Fendaci – שיתוף הפעולה ההיסטורי והמרגש בין פנדי לבית האופנה של ורסצ׳ה, שנחשף בתצוגה סודית שהתקיימה עוד באותו ערב, ושודרה בלייב ברשתות. ״זהו לא סתם שת״פ״, מסרו שני בתי האופנה לתקשורת, ״זוהי קולקציית פופ אפ פרה-אביב 2022 של שני המעצבים העומדים בראש שני בתי האופנה, כשקים ג׳ונס עיצב את הקולקציה של ורסצ׳ה, ודונטלה עיצבה את הבגדים של פנדי״. וכך בהתאם לקונספט, חולקה תצוגת האופנה לשניים – בהתחלה הוצגה הפרשנות העיצובית של של פנדי לוורסצ׳ה ואז ההפך, והיסטוריה חדשה נרשמה בדברי הימים של מותגי העל במילאנו.

 

 

הדוגמנית העסוקה של החודש – ג׳יג׳י חדיד

ג׳ג׳י חדיד זוכה ללא ספק בתואר הדוגמנית הכי עסוקה החודש. מאז שהתחילו שבועות האופנה, היא הספיקה לצעוד על המסלול של ורסצ׳ה, TOD'S BOSS, מקס מרה אלברטה פרטי, טום פורד, אלטוזרה, ברנדון מקסוול, מייקל קורס, מוסקינו, פרואנזה שולר. לא היה לנו פשוט לבחור תמונה מנצחת מתוך כל היופי הזה.

הדוגמנית הכי לוהטת של הרגע

הלוק האלמודוברי של לורדס ליאון, בתה בת ה-25 של מדונה, הפך לדבר החם הבא: היא צעדה על המסלול של ורסצ׳ה, אחרי שבאפריל האחרון דיגמנה להפקה של ונייטי פייר ולליין פנטי של ריהאנה. היא גם זכתה להזמנה מאנה ווינטור לארוע המט גאלה שהתקיים החודש.