נטשה חליל: "התאהבתי בבעלי ממבט ראשון ואני חושבת שגם הוא בי"

נטשה חליל ובעלה | צילום: באדיבות המצולמת
נטשה חליל ובעלה | צילום: באדיבות המצולמת

נטשה חליל באה מבית אלים, סבלה מחרם בילדות וכשעלתה לארץ ניקתה בתים וישנה עם עכברים. אתמול היא חשפה שהתאסלמה בשביל האהבה. ריאיון עם השורדת הכי קשוחה ב"הישרדות"

88 שיתופים | 132 צפיות

אתמול, בפרק ששודר ב"הישרדות", נטשה חשפה שהתאלסמה כדי שתוכל להתחתן עם בעלה, ושיתפה את חברותיה לשבט גם על הלחץ שהיה עליה מצד משפחתה של בעלה, לשמור על צניעות ולשים כיסוי ראש, ועל ההתעקשות שלה לשמור רק על הגבולות שמתאימים לה, כך למשל היא שיתפה בפרק שסרבה לשים כיסוי ראש, למרות הלחץ. הפרק עורר הרבה תגובות, והבהיר שוב איזו אישה מיוחדת היא. זה הריאיון שערכנו איתה לאחרונה, עוד לפני שידור הפרק הזה (לבקשתה, לא התייחסנו בריאיון לנושא הדת שלה ושל בעלה):

שום דבר לא יעצור את נטשה חליל, 41, "אשת הברזל", כמו שמכנה אותה גיא זוארץ, גם לא יד שמאל הקצרה והדקה שלה, נכות שהיא סובלת ממנה מיום לידתה ומקשה עליה ביום יום. המתמודדת החזקה משבט טאגאלו ב"הישרדות" (משודרת מדי רביעי ושבת אחרי החדשות ברשת 13) מספרת: "נגרם לי נזק ביד ברגע שיצאתי מרחם אימי, והיא לא בתפקוד מלא. כילדה קטנה לא קראו לי בשמי אלא 'יד עקומה' ומאז שאני זוכרת את עצמי במקום להיות עסוקה בלימודים, הייתי עסוקה בלהילחם ולהגן על עצמי. עשו עליי חרם, ועם היד הקצרה שלי הלכתי מכות עם בנות ועם בנים ולא ויתרתי להם. כשהגעתי לכיתה ד' כבר היה לי כבוד עצמי עד כדי כך שכולם פחדו ממני וניסו להתחבר אליי".

>> מאיה קיי מ"הישרדות": "חודשיים בלי מראה גרמו לי להבין שאני טובה כמו שאני"

מלחמה והישרדות הם לא דבר זר לה, הם תמצית חייה. למשחק היא באה כדי להילחם וכדי לשרוד. שום קור או רעב לא יסיטו אותה מהמטרה, היא רוצה את המיליון, יותר נכון, היא ממש צריכה אותו. וכך, קיבלנו העונה מתמודדת חזקה ופייטרית אמיתית, מנהיגה טבעית, אותנטית וישירה, וכן, עצבנית במידה שאפילו זוארץ הודה שהוא קצת מפחד ממנה.

"אני אוהבת כוח, לא מכבדת אנשים שנגררים. אצלנו אומרים: אם אתה לא יכול – נלמד אותך, ואם אתה לא רוצה – נכריח אותך. ככה זה בחינוך הסובייטי"

 

"אני מנסה הרבה פעמים לשמור את עצמי על אוטומט כי זה יכול להגן עליי. גם כשאני כועסת אני משתדלת לא לעשות את זה בצורה מכוערת ומגעילה ומשתדלת לשמור על שפה ולא להעליב אבל אני לא מזייפת. אצלי יחס גורר יחס אני ומי שמדבר אליי בצורה מגעילה, אני עונה לו בהתאם".

את באמת כזאת קשוחה?
"החיים הפכו אותי קשוחה. אבל בתוך תוכי אני מאוד רגישה. הקשיחות שלי היא הגנה כדי לשמור על עצמי. אם אני אוהבת מישהו אלחם בשבילו. לא באתי במטרה להנהיג, אין לי את הצורך הזה אבל אני בעד ניצחונות כדי להגיע כמה שפחות למועצת השבט".

והתחברת מיד לטל כי הוא חזק?
"כן, ואמרתי לו שהחזקים צריכים להיות בגמר. אני אוהבת כוח, לא מכבדת אנשים שנגררים. אצלנו אומרים: אם אתה לא יכול – נלמד אותך, ואם אתה לא רוצה – נכריח אותך. ככה זה בחינוך הסובייטי. זה מה שבנה אותי. אם אין אני לי מי לי. וגם אין לי בעיה עם מי שעושה וגם מחלק הוראות, יש לי בעיה עם מי שלא עושה ומחלק הוראות כי אני לא סובלת שיהיו אנשים על הגב שלי".

עד כמה נושא היד הטריד אותך?
"אחת הסיבות שבאתי ל'הישרדות' היא כדי להגיד לכל מי שיש לו מגבלה שלא ירחם על עצמו ולא יוותר, כי הכל זה בראש. אין דבר העומד בפני הרצון והרצון יכול להתגבר על כל אי יכולת".

נטשה חליל בפעולה. "הישרדות" | צילום מסך רשת 13
נטשה חליל בפעולה. "הישרדות" | צילום מסך רשת 13

>> הגולשים זועמים על הריאיון עם שרית פולק: "דוחה ומקומם"

חליל היא אישה נשואה, אם לשני בנים, גרה בשכירות באזורי חן בצפון תל אביב. יש לה עסק למניקור ופדיקור בכיכר המדינה, "נטשה" שמו, אותו פתחה אחרי שעבדה תשע שנים בתחום אצל פיליפ ואזנה. היא עצמה גם מומחית לפדיקור רפואי.

"בתקופה שניקיתי בתים, הגעתי יום אחד באוטובוס לעבודה באזורי חן, הסתכלתי על הבניינים היפים ואמרתי לעצמי 'איך הייתי רוצה לגור פה, אולי יום אחד זה יקרה'. תראי איזה כוח יש למילים", היא מספרת היום, "כשהגעתי לשם קיבלתי צמרמורת, לפעמים השמיים נפתחים". חליל הגשימה את החלום, אבל היא לרגע לא שוכחת שבמשך הרבה שנים החיים שלה נראו כמו חלום בלהות.

"העכברים חגגו עליי"

היא נולדה בעיר קרמנצ'וג באוקראינה, הצעירה מתוך שלוש בנות. במושגים של רוסיה, משפחתה נחשבה למשפחה ברוכת ילדים, אבל שום דבר לא היה מבורך במשפחה שלה. "הייתה לי ילדות קשה מגיל אפס", היא מספרת, "אבא שלי היה אלכוהוליסט והיה אלים כלפי אימא. כשהוא היה מרביץ לה אני הייתי מנסה להפריד ביניהם בניסיון להגן עליה".

>> ליאל אלי: "לא כיוונתי להיות סמל, זה קרה מעצמו"

נטשה חליל בילדותה | צילום: באדיבות המצולמת
נטשה חליל בילדותה | צילום: באדיבות המצולמת

לא פשוט בכלל לילדה קטנה.
"לאימי היו שני תארים והיא עבדה במפעל כימי, אבל היא חלתה בסרטן וקיבלה פנסיה קטנה מאוד שלא הספיקה לכלום ועבדה בניקוי רצפות ובשוק. מגיל צעיר הייתי הולכת איתה מרחקים עם עגלה למפעל כדי לקנות מצרכים ולמכור אותם ברווח קטן כדי שנוכל לשרוד. היינו גם מבשלות קציצות בלילה כדי למכור בבוקר ולא ישנתי לילות כדי שהכל יהיה מוכן למכירה. אבא שלי פוטר מהמשטרה בגלל השתייה, לפעמים הוא עבד קצת בבנייה ולפעמים לא עבד. הוריי התגרשו כשהייתי קטנה אבל לא היה להם כסף לפרק בית או לחלק את הדירה אז הוא נשאר לגור בבית. הוא אהב אותי. לי הוא לא הרביץ, אבל היה קשה לי לראות אותו מתנהג באלימות לאימי. ככה החיים הכריחו אותי להסתגל ולהתמודד. אף פעם לא ריחמתי על עצמי. מבחינתי אם יש מטרה, גם אם התנאים קשים, צריך להשיג אותה".

"החיים הפכו אותי קשוחה. אבל בתוך תוכי אני מאוד רגישה. הייתה לי ילדות קשה מגיל אפס, אבא שלי היה אלכוהוליסט והיה אלים כלפי אימא. אני הייתי מנסה להפריד ביניהם"

 

בגיל 18 היא הגיעה לביקור בישראל אצל שתי אחיותיה שעלו לארץ קודם לכן. "לא התכוונתי להישאר, באתי בלי שפה, בלי חברים, ויצא שנשארתי. אני חושבת שהעדפתי לא לישון ולא לאכול, רק לא לראות את האלימות בבית שבאוקראינה. חייתי עם אחת מאחיותיי שמונה חודשים ולא יכולתי להישאר שם יותר בגלל היחס של בעלה ועזבתי. חברה של אחותי, עובדת זרה, לקחה אותי אליה וחייתי אצלה בחצי חדר. לא היה מה לאכול ולא אכלתי חודש וחצי, ואז מצאתי עבודה במפעל בחולון שהכין סנדוויצ'ים לחיילים. הלכתי ברגל מתל אביב עד חולון ועבדתי 12-14 שעות ביום, אבל רימו אותי והורידו שעות כדי שארוויח פחות. בינתיים המשכתי לעבוד בניקיון בתים, גרתי אז בשכונת הארגזים (שכונה בדרום תל אביב הנחשבת לשכונה החלשה והמוזנחת ביותר בעיר, דב"א), אזור על הפנים. גרתי שם בדירת קרקע והעכברים חגגו עליי".

מה קורה עם הורייך כיום?
"אימי עלתה בהמשך לישראל וגרה כאן. אבי נפטר בשנת 2000 בגיל צעיר מאירוע מוחי. רציתי להגיע להלוויה שלו אבל זה קרה בתקופת החגים, שגרירות אוקראינה הייתה סגורה ולא הייתה לי ויזה. אימי גרה עם אחותי האמצעית. אני בקשר טוב איתן. עם אחותי הגדולה אין לי קשר כבר הרבה שנים".

>> קארין סנדל חושפת את בת הזוג החדשה

מתי הכרת את בעלך?
"בגיל 26 עבדתי כקופאית בסופר, הוא למד והיה סדרן בסופר כדי להתפרנס. אני ישבתי על הקופה ופתאום ראיתי אותו מניח עגלה בחוץ. היה לו שיער ארוך מתולתל ועיניים ירוקות גדולות ואמרתי לעצמי 'איזה בחור יפה'. התאהבתי בו ממבט ראשון ואני חושבת שגם הוא בי, אבל אי אפשר היה לראות את זה מרוב שהיה צנוע וביישן. הביישנות זה מה שאהבתי בו, הוא לא שוויצר ולא חושב את עצמו. היום הוא אח בבית אבות. עוד לא הגענו לקנות דירה משלנו, אני מקווה שזה יקרה. ועדיין, חשבון הבנק לא משנה, רק בריאות ואושר – ואני מאושרת עם המשפחה שלי ומבסוטית ממה שיש".

נטשה חליל ובעלה | צילום: באדיבות המצולמת
נטשה חליל ובעלה | צילום: באדיבות המצולמת

הוא גם ממוצא רוסי?
"לא, הוא ישראלי. הוא מכאן".

איך הגעת ל"הישרדות"?
"מלהקת פנתה אליי, לא יודעת איך היא הגיעה אליי. חשבתי בהתחלה שזו מתיחה, אני לא פעילה ברשתות ולא נכנסת לטוקבקים, אבל היא שכנעה אותי לבוא לאודישן. דיברתי עם בעלי שהסכים, הבנים שלי אמרו לי שזה תפור עליי. בכלל לא חשבתי שאתקבל אבל התקבלתי וסגרתי את העסק לחודשיים".

"לא היה מה לאכול ולא אכלתי חודש וחצי, ואז מצאתי עבודה במפעל בחולון שהכין סנדוויצ'ים לחיילים. הלכתי ברגל מתל אביב עד חולון ועבדתי 12-14 שעות ביום, אבל רימו אותי והורידו שעות כדי שארוויח פחות"

 

חששת לסגור את העסק?
"עשיתי חישוב, לקחתי בחשבון שיהיו לקוחות קבועות שיעזבו אבל תמיד יכנסו אנשים אחרים לחיים שלנו. אני חושבת חיובי. אחרי הכל זו חוויה של פעם בחיים ואם דפקו לי בדלת, לא אפתח?".

ממה בכל זאת חששת?
"הקושי הפיזי לא הטריד אותי. המשחק עבר לידי מהבחינה הזו. לישון בחול או לא לאכול – זה היה קל. החשש היה איך אתמודד עם אנשים ואיזו אינטראקציה תהיה. איך לא להיכנס למריבות. אבל החשש הכי גדול היה הגעגועים לבעל ולילדים".

>> בר רפאלי חושפת את שגרת הטיפוח שלה ומחרפנת את הרשת

ירדת הרבה במשקל?
"ירדתי לפחות 5-6 קילו, ומאז העליתי הכל חזרה".

אפשר להתקדם במשחק בלי לריב בכלל?
"מים שקטים חודרים עמוק".

את מתחרטת על משהו שאמרת או שקרה שם?
"אני לא חושבת שיש מתמודד שרואה עכשיו, חצי שנה אחרי שחזרנו, את התוכנית המשודרת ולא אומר לעצמו מה הייתי עושה אחרת. אבל בגדול אני שלמה עם הדרך שלי. רבתי עם ניר על הברזנט כשרצינו לתלות אותו והוא היה עם הראש בקיר. רציתי בטובתו, שלא יתהפכו עליו אחר כך".

לא יכולה לסבול אנשים על הגב שלה. נטשה חליל ב"הישרדות" | צילום מסך, רשת 13
לא יכולה לסבול אנשים על הגב שלה. נטשה חליל ב"הישרדות" | צילום מסך, רשת 13

>> מורן אטיאס בווידוי חושפני: "להניק הייתה מחשבה דוחה"

יש הבדל בין נטשה שלפני "הישרדות" ונטשה שאחריה?
"אני אדם פחות לחוץ היום. לפני התוכנית הייתי בלחץ של בית-עבודה-ילדים, הייתי בלחץ על כל דבר והתעצבנתי כשחתכו אותי בכביש. חוץ מזה, המקרר שלי היה צריך להיות בעבר מלא לפצות על כל המחסור שהיה לי. היום אני רגועה יותר, מסתפקת בפחות ויותר מאושרת עם האנשים שמקיפים אותי".

בשיא הרעב על איזה אוכל חלמת?
"קפה וסטייק".

איך נראתה הארוחה הראשונה שלך אחרי הצילומים?
"נשארנו בפיליפינים עוד שלושה ימים אחרי הצילומים. קיבלנו אוכל בשפע. איזו השקעה. התיאבון נפתח והמוח רצה עוד ועוד, אכלתי מכל הבא ליד: סלטים וחביתות ונוטלה וחלות, בשר ועוף ודגים וכל תוספת אפשרית".

"לפני התוכנית הייתי בלחץ של בית-עבודה-ילדים, הייתי בלחץ על כל דבר והתעצבנתי כשחתכו אותי בכביש. חוץ מזה, המקרר שלי היה צריך להיות בעבר מלא לפצות על כל המחסור שהיה לי. היום אני רגועה יותר ומסתפקת בפחות"

 

עם מי נשארת בקשר?
"עם אבירן, גל, ירדן, גיא שיקר, ניר רגב וגיא רוזן".

ציפיות יש רק בכריות. נטשה חליל | צילום: באדיבות המצולמת
ציפיות יש רק בכריות. נטשה חליל | צילום: באדיבות המצולמת

בניגוד לרוב מי שהולכים לריאליטי, אותך קשה לאתר ברשתות.
"אני לא פעילה באינסטגרם ומחקתי את הפייסבוק. לא באתי ל'הישרדות' בשביל פרסום, אני לא רוצה יותר מדי חשיפה, באתי במטרה אחת: לקחת את המיליון".

>> דיאן שוורץ: "הכריזו שאני גמורה והיום אני עדיין פה"

את יכולה להגיד משהו על הגמר?
"כן. שהוא יערך בארץ".

היית חוזרת ל"הישרדות" שוב?
"ברור. אני יודעת שהחוויה הראשונית לא תחזור ועדיין הייתי הולכת פעם שנייה".

וריאליטי אחר?
"ל'האח הגדול' לא הייתי הולכת. ל'המרוץ למיליון', עם הפרטנר הנכון, נראה לי שכן".

תקחי את בעלך?
"הוא לא בכושר".

יש לך ציפיות שדברים בחייך ישתנו בעקבות התוכנית?
"ציפיות יש רק בכריות אבל אני אומרת שצריך לשאוף לירח ואם ליפול – אז בין הכוכבים".