כתבת שער

מאיה קיי: "חשבתי בהתחלה שטל משקר לי"

מאיה קיי | צילום: עומרי לוי ל־ArtBook , ניהול קריאייטיב: טל קליינבורט, סטיילינג: מזל חסון, שיער: רן קריסי, איפור אל אדידה, ז'קט וטופ: JUV
מאיה קיי | צילום: עומרי לוי ל־ArtBook , ניהול קריאייטיב: טל קליינבורט, סטיילינג: מזל חסון, שיער: רן קריסי, איפור אל אדידה, ז'קט וטופ: JUV

הדרך של מאיה קיי מהרפת לקריירת דוגמנות באירופה ולפריים טיים של "הישרדות", שהביא לה גם את הזוגיות שהיא חלמה עליה - עד שנגמרה. ריאיון השער שפרסמנו עם מאייה קיי בגיליון ינואר

88 שיתופים | 132 צפיות

את שנת 2023 פתחנו עם מאיה קיי על שער גיליון ינואר של "את". לצד הפקה נוצצת במיוחד, ראיינו את הדוגמנית העולה, רגע לפני שהסתערה על המסך והפכה לשורדת האהובה ביותר ב"הישרדות". מאיה סיפרה לנו על הפרס הגדול עמו יצאה מהאי – הזוגיות המלבלבת עם המתמודד טל מורד. אמש (ראשון) נצבט לנו הלב כשגילינו שהאהבה הגדולה לא שרדה והשניים כבר לא. חזרנו לריאיון עם מאיה קיי, בימים בהם העתיד נראה ורוד ומתוק מתמיד:

בחמש השנים האחרונות מאיה קיי עובדת ללא הרף בארץ ובחו"ל, אבל אם הפנים שלה לא מוכרות לכן מאחד המותגים הרבים אליהם הצטלמה – מעדיקה הישראלית ועד אתר אסוס הבריטי, מהאינסטגרם או מחשבון הטיקטוק המצליח שלה, אל תרגישו לא בנוח. עובדה, למרות הקריירה המרשימה שלה, מאיה קיי הלכה ל"הישרדות" (רשת 13), אבל דווקא לעונת האנונימיים.

>> בעקבות הווידוי של שירלי לוי: האם הדרך למציאת זוגיות היא לוותר על עצמך?

"אני לא מוכרת, פשוט יש לי קריירה ואני יודעת מה אני עושה – אני דוגמנית שנים, אני לומדת משחק אצל מורים פרטיים, וזה לא משנה אם אני מפורסמת או לא, יש לי עבודה", היא אומרת במודעות מפתיעה, "הייתי אמורה להיות בעונת ה-VIP. עברתי כבר את כל שלבי המיון אבל אז קיבלתי תאריך גיוס. לא רציתי לדחות את הגיוס בגלל התוכנית, ואז הגיעה עוד פעם הצעה לעונה הזאת של הישרדות והחלטתי ללכת על זה. אני שמחה שלא הייתי ב-VIP, כי אני מרגישה שהייתי מאבדת את עצמי הרבה יותר".

בפרקים הראשונים של "הישרדות" ראינו אותה הולכת לאיבוד, ברגע שביר אחד בו היא פרצה בבכי והתוודתה על התחושות הקשות שפגשו ופוגשות אותה לאורך השנים.

"אנשים חושבים שלדוגמניות יש יותר ביטחון, אבל ביטחון זה גם המון באנרגיה שסובבת אותך. מספיק שמישהו יזרוק לי מבט או משפט לא נעים, אני אתקפל וארגיש לא טוב עם עצמי"

 

ראינו אותך בשיחה כנה ומלאת דמעות עם קייסי, שהציגה שתי דוגמניות, האחת עם הנתונים הקלאסיים של אידיאל היופי – בלונדינית ורזה – והשנייה דוגמנית מהדור החדש, מה שעונה להגדרה פלאס סייז. עם זאת, היא זו שחיזקה אותך בכל הנוגע למראה החיצוני ולביטחון העצמי שלך.
"הרבה פעמים אנשים חושבים שלדוגמניות יש יותר ביטחון, אבל ביטחון זה גם המון באנרגיה שסובבת אותך. נגיד קמתי בבוקר והרגשתי טוב עם עצמי אבל מספיק שמישהו רק יזרוק לי מבט או משפט לא נעים, אני אתקפל וארגיש לא טוב עם עצמי אחר כך. לקח לי זמן לבנות את עצמי ולהרגיש טוב עם עצמי".

אלה דברים שמגיעים מתוך המקצוע? מתוך הצורך לעמוד באידיאל היופי ובדרישות הקשוחות של עולם האופנה?
"לא, זה לא קשור לתעשיית האופנה ולדוגמנות. הרבה נשים חוות את זה, אף אחד אף פעם לא אמר לי שאני צריכה לרזות. זה שלי מול עצמי, הפרפקציוניזם שלי. את במרדף להישאר רלוונטית, לא להשתנות".

כן, אבל מן הסתם כשהתנאים שלך לעבודה היא מידות גוף, ואת רוצה להישאר במידות האלה, אז זה נובע מתוך המקצוע, גם בלי שזה ייאמר במפורש.
"זה לא קשור לאידיאל היופי, את תמיד מחפשת את הסיבה למה לא התקבלת ומישהי אחרת כן. היא יכולה להיות רזה יותר או מלאה יותר, זה לא משנה, אבל את בהשוואות למה היא כן ואת לא. את תמיד לא מספיק טובה בהרגשה שלך בגלל שיש מקור להשוואה".

"את תמיד לא טובה בהרגשה שלך בגלל שיש מקור להשוואה". מאיה קיי | צילום: עומרי לוי ל־ArtBook , כובע: ליאור שוורצמן
"את תמיד לא טובה בהרגשה שלך בגלל שיש מקור להשוואה". מאיה קיי | צילום: עומרי לוי ל־ArtBook , כובע: ליאור שוורצמן

>> בר רפאלי מגייסת את שחר חיון וחוזרת לטיקטוק

זה המון לחץ, גם ההשוואות וגם הציפייה הזו לא להשתנות. בסופו של דבר התחלת את הקריירה שלך בגיל מאוד צעיר, והגוף שלנו משתנה כשאנחנו מתבגרות.
"בטירונות למשל לא שמרתי על תזונה והתאמנתי פחות, אז עליתי במשקל. כשראיתי שאני עולה במשקל ורציתי לשמר את הנראות שלי, לפני צילומים הגעתי לימים שהייתי שותה רק כוס קפה ביום, בלי לשים לב בכלל. ואז חשבתי שיופי, לפחות ככה אני ארזה. היו תקופות שגרתי בחו"ל והחלטתי שאני אוכלת פחות כדי להיראות יותר טוב בימי צילום".

מישהו שם לב למצב שאת נמצאת בו? בתעשייה, או אימא שלך?
"בתעשייה לא שמו לב, ואימא שלי תמיד אמרה לי לאכול. אני מבינה שזה לא נכון לחיות ככה ולמדתי לשמור על המשקל בצורה מאוזנת ובריאה. אני צריכה גם לאכול כדי להתאמן. אני משמרת את איך שאני נראית, זאת העבודה וזה מה שעושה לי טוב. אני מתאמנת בין 3 ל-5 פעמים בשבוע: פילאטיס, כוח, ריצה, אז יצא לי טוב שאני הפרזנטורית של JUV (חברת אופנת ספורט ישראלית, א"ו). מההתחלה אמרתי להם שאני מפרסמת רק דברים שאני מתחברת אליהם, ואני מאוד אוהבת לוקים ספורטיביים".

איך את היום?
"כרגע אני במקום טוב עם עצמי, אני אוהבת את המשקל שלי, הוא בריא. אני לא רזה מדי ואני לא מכוונת לרזות או להעלות. מבחינת הביטחון יש ימים שיותר טוב ויש שפחות, אבל חודשיים בלי מראה גרמו לי להבין שהביטחון העצמי שלי הוא באמת מבפנים. פתאום לא שמתי לב לביקיני בכלל, לא על נשים אחרות ולאיך הן נראות, חשבתי רק על איך להיות חיה ולנצח. הבנתי שאני טובה כמו שאני וזה עשה לי הכי טוב בעולם".

"מניחים מראש שאת פשוט טיפשה בגלל צבע השיער והמקצוע שלך, וזה בסדר, אני אוהבת להפתיע. אנשים בשוק שאני יכולה לדבר כמו שצריך. אני מעדיפה שתהיה הפתעה מאשר אכזבה"

 

את חושבת שאידיאל היופי משתנה?
"הוא לא. זה בולשיט. אני לא אוהבת שאני נחשבת למודל היופי, כי לא כל בחורה יכולה להיראות ככה. פעם אנשים ביטלו גם אותי, אני מתבאסת מזה, אבל בתכלס אני לא יכולה לבטל את עצמי. זו אשמתי שאני נראית ככה? לא צריך לבוא ולבטל אותי כי אני נראית כמו משהו שאנשים אחרים אולי לא".

את מוכנה להפוך מדוגמנית עובדת למפורסמת? זה מביא איתו המון חשיפה לטוב ולרע.
"אני לא יודעת. אני ניזונה מלעבוד, אם אני לא עובדת אני מתחרפנת, אבל אני מעדיפה שישפטו אותי על פי משהו שעשיתי ואמרתי ולא סתם לפי תמונה. טוב לי שעכשיו יכירו אותי ולא יחליטו על האופי שלי רק לפי תמונה מהאינסטגרם".

"גם אם בחורה במידה 44 תצטלם חשוף זה בסדר בעיניי". מאיה קיי | צילום: עומרי לוי ל־ArtBook , ניהול קריאייטיב: טל קליינבורט, סטיילינג: מזל חסון, שיער: רן קריסי, איפור אל אדידה, חולצה: בוטיק רויה, חצאית: סטרדיווריוס, נעליים: זארה
"גם אם בחורה במידה 44 תצטלם חשוף זה בסדר בעיניי". מאיה קיי | צילום: עומרי לוי ל־ArtBook , ניהול קריאייטיב: טל קליינבורט, סטיילינג: מזל חסון, שיער: רן קריסי, איפור אל אדידה, חולצה: בוטיק רויה, חצאית: סטרדיווריוס, נעליים: זארה

אנחנו אמנם עוד בתחילת העונה, ואת לא יכולה לחשוף יותר מדי מהחוויות שעברת על האי, אבל מה הכי קשה? הפן הפיזי או הנפשי?
"הנפשי. היה לי קשה בעיקר להיות רחוקה מאימא ומהחברים שלי. בפיזי מתרגלים להכל – ישנתי עם חולדות, עכברים, נחשים".

בנחשים את מתכוונת לחיות או אנשים?
"יותר אנשים מאשר חיות".

העונה רק עלתה וכבר יש שמועות שהשורדים מתכננים תביעה כנגד ההפקה על עריכה לא מוצלחת שמובילה לחוסר רייטינג. יש גם הדלפות של התכתבויות פרטיות וריבים בקבוצת הוואטסאפ שלכם.
"ההתכתבויות זה נכון, אבל זה פשוט לא מעניין אותי ולא נוגע בי. בכל הנוגע לתביעה, זה סתם, אנשים מחפשים מה לכתוב ולעשות כתבות. אין שום תביעה, מה נתבע? העונה רק התחילה".

זכית לכינוי "תינוקת" בהישרדות. את גם המתמודדת הכי צעירה וגם דוגמנית, ודוגמניות בעונות קודמות לא זכו ליחס מרנין בלשון המעטה. איך היה לך?
"שם, על האי, לא הרגשתי שמתייחסים אליי כתינוקת, זה היה בפן חברי, אבל אני בהחלט מסכימה שמהצד זה לא נראה טוב. שמחתי שהפשוטע כתב על זה וגם אותי זה מעצבן עכשיו לראות את זה, אבל אני יודעת מה אני שווה. לא הרגשתי שהתייחסו לזה שאני בת 19, אולי התייחסו לזה שאני נראית עדינה ותמימה וקטנה. מניחים מראש שאת פשוט טיפשה בגלל צבע השיער והמקצוע שלך, וזה בסדר, אני אוהבת להפתיע. אנשים בשוק שאני יכולה לדבר כמו שצריך. אני מעדיפה שתהיה הפתעה מאשר אכזבה".

>> מאיה קיי סיפקה את דיאלוג השנה בז'אנר הריאליטי

"הייתי תמיד חברה של בנים. אני אוהבת בנות, אבל הן לא אוהבות אותי. זה מתסכל. את לא יכולה להיות עם חברה בלי שהיא תרצה למרר לך את החיים"

 

לא פחדת לצאת "הדוגמנית הטיפשה והרעה"?
"ממה יש לפחד? אני מקווה שאצא כמו שאני יושבת כאן איתך על הספה. אני לא תמימה, זאת תוכנית ריאליטי, אבל אני לא מאמינה שיצאתי טיפשה או רעה או לא חכמה כי זה לא אני".

עשית שיחה מקדימה עם דוגמניות שהשתתפו בעונות קודמות? למשל, גם אלכסה דול וגם אלה איילון מספרות דברים מאוד קשים בדיעבד על החוויה שלהן ועל הטראומה מהחשיפה שקיבלו.
"בסדר, אז שילכו לפסיכולוג. לא עשיתי שיחה עם אף בן אדם שהיה בריאליטי. אני מי שאני, אין לי מה ללמוד ממישהו אחר. את יכולה לצאת משם בטראומה פיזית וטראומה נפשית כי את עוברת דברים, אבל חזרתי מהישרדות חדורת מטרה והחיים שלי לא נדפקו. בינתיים אני מקבלת בעיקר תגובות טובות, אבל חכי, זו רק ההתחלה".

למרות שפרספקטיבה ותובנות הם דברים שלוקח זמן לסגל, נראה שאפשר לסמוך על תחושת הבטן של מאיה קיי. בסופו של דבר, היא חזרה מהאי עם בן זוג, השורד טל מורד. אפשר לוותר על גלגול העיניים הציני, זוהי לא זוגיות יח"צנית שנועדה למנף את התוכנית, להאריך את 15 דקות התהילה או לחדד את הברית על האי, אלא זוגיות של ממש. לראייה, הריאיון הזה נערך בביתם המשותף במרכז תל אביב, אליו עברו עוד לפני שגזרו קופון מהתוכנית.

"קיבלתי מתנה לחיים", אומרת קיי, "אנחנו כבר חצי שנה ביחד, ואם היית שואלת אותי אחרי שחזרתי לארץ אם אעזוב את הבית ועוד לבן זוג מהאי? אז לא. חשבנו שנצא קצת, נבדוק איך הולך ומקסימום יאללה סע לי מהעיניים. סבבה שהיינו חודשיים על האי ביחד אבל מי אמר שזה מתאים לנו כאן? אני עם העבודה שלי, הוא גר בכנרת בכלל. מה קשור? זה טס במהירות האור והנה אנחנו גרים חצי שנה ביחד בתל אביב. ותודה לרשת 13. אשכרה פשוט שידכו בינינו. לקחו את החיים שלי ועשו להם אפגרייד תוך שלושה חודשים. זה לא היה צפוי".

"לא עשיתי שיחה עם אף בן אדם שהיה בריאליטי. אני מי שאני, אין לי מה ללמוד ממישהו אחר. את יכולה לצאת משם בטראומה פיזית וטראומה נפשית כי את עוברת דברים, אבל חזרתי מהישרדות חדורת מטרה והחיים שלי לא נדפקו"

 

דווקא הבנתי שהוא התחיל איתך עוד שנים קודם לכן.
"כן! מסתבר שטל התחיל איתי כשהייתי בת 15, הוא שלח לי הודעה באינסטגרם. אבל רק כשחזרתי לארץ והתחלנו להתכתב, מצאנו את ההתכתבות הזאת".

מה היה שם?
"שלח הודעה מביכה ברמות, אמוג'י של חמסה ולב ב-2017. את קולטת? אפילו לא עניתי לו. וגם – מה הייתי לפני חמש שנים? מאיפה הכרת אותי? אתה חי בסרט שאני אענה לך. מה עד הפיליפינים באת בשביל לקבל תשובה?".

מאיה קיי וטל מורד | צילום: באדיבות המצולמים
מאיה קיי וטל מורד | צילום: באדיבות המצולמים

"טל הוא בן 22 וחשבתי בהתחלה שהוא משקר לי, ביקשתי תעודת זהות. אבל הוא לא ילד, הוא מבין איך החיים עובדים מגיל נורא צעיר. הכרנו ממקום כל כך נמוך"

 

לפחות עכשיו הוא יודע שאת לא עונה למחזרים באינסטגרם. איך החיים ביחד?
"מדהימים. אנחנו זוג צעיר בתל אביב, יש יותר כיף מזה? אין. לא קיים. הוא בן 22, חשבתי בהתחלה שהוא משקר לי, האקסים שלי הם גדולים יותר, אז ביקשתי תעודת זהות. לא הבנתי איך הוא לא כזה ילד".

אז איך?
"הוא עבר דברים בחיים. אימא שלו נפטרה לפני שנתיים וחצי, הוא עובד כל החיים, היה בסיירת צנחנים שלוש שנים. הוא לא ילד. הוא מבין איך החיים עובדים מגיל נורא צעיר. הוא גבר גבר, וזה מה שאני צריכה לנפש שלי".

הוא כבר פרזנטור של רנואר ומיוצג לצידך בסוכנות דוגמנות. טל הגיע בשאיפה להזניק את קריירת הדוגמנות?
"לא, טל אוהב אתגרים פיזיים, הוא כמו נועם טור של העונה הראשונה. אימא שלו מאוד אהבה את הישרדות אז הוא עשה את זה בשבילה. זה גם מה שחיבר בינינו. כשהייתי בת 9 אימא שלי התמודדה עם סרטן. לא ידעתי על זה הרבה בתור ילדה, היא לא הגיעה להקרנות אבל עשתה ניתוח, והקושי הזה נשאר. אני לא יודעת אם הייתי ממשיכה בחיים שלי בלעדיה, אני רק מדברת עליה וזה עושה לי לבכות. היא הכל בשבילי, אז זה נורא קירב בינינו. היום, טל והאחים שלו הם הילדים של אימא שלי. היא מכינה לו את האוכל שהוא אוהב, היא מסדרת לו את הכביסה וזה ממלא אותי שלטל יש את כל המענה שהוא צריך. הישרדות הכירה לי את הבן אדם באופן הכי אמיתי שיש. אם היינו מכירים בארץ, בחיים לא הייתי מכירה אותו ככה. הכרנו ממקום כל כך נמוך ששנינו נמצאים בו בתוכנית הזאת, את מגרדת אנשים שם מהרצפה, אז זה היה באמת וואו. וזה הדבר הכי טוב שיכולתי לקבל".

>> גאלה קוגן: "להיות קירחת פירק אותי לחתיכות. זה היה יותר קשה מגילוי הסרטן עצמו"

מהרפת ללונדון וחזרה

השבוע השתחררה החיילת מאיה קרברושיץ בתום שירות של שנתיים ושבוע ככתבת צבאית במערך הגיוס של צה"ל. את שם הבמה שלה, מאיה קיי, קיבלה כבר בילדות, כשנאלצה לקצר את שם המשפחה שהחברים לכיתה לא הצליחו לבטא. היא הבת הקטנה מבין שלושה אחים, גם אחיה, העונה לשם טל, ניסה את מזלו בעולם הדוגמנות, במקביל ללימודי הנדסה. אביה הוא כירורג ברפואת ילדים המנהל את המחלקה הכירורגית בשניידר, או כפי שהיא מגדירה אותו: "הוא סופרמן, הוא מציל את העולם", ואימה מנהלת אותה ואת הקליניקה הפרטית של אביה. היא נולדה בארץ אבל עבודתו של אביה העבירה את המשפחה לשלוש שנים בקנדה. כשמאיה הייתה בת 5, הם חזרו והשתקעו ביבנה.

"בישראל אני אוטומטית רוסיה. לכי תסבירי שסרביה זה משהו אחר ושאני ישראלית לכל דבר". מאיה קיי | צילום: עומרי לוי ל־ArtBook. מעיל פרווה: זארה כפפות: ליאור שוורצמן
"בישראל אני אוטומטית רוסיה. לכי תסבירי שסרביה זה משהו אחר ושאני ישראלית לכל דבר". מאיה קיי | צילום: עומרי לוי ל־ArtBook. מעיל פרווה: זארה כפפות: ליאור שוורצמן

המראה הייחודי שלה הוא עירוב של אם בולגרית שהייתה דוגמנית בעצמה בישראל של שנות ה-80 ואב סרבי שהתגייר בעבור האהבה. "בישראל אני אוטומטית רוסיה. לכי תסבירי לאנשים שסרביה זה משהו אחר ושאני בכלל ישראלית לכל דבר, אבל היו מציקים לי ולאחים שלי סתם כי אנחנו שונים בנוף".

"כשהייתי בת 9 אימא שלי התמודדה עם סרטן. אני לא יודעת אם הייתי ממשיכה בחיים שלי בלעדיה, אני רק מדברת עליה וזה עושה לי לבכות. היא הכל בשבילי"

 

בגלל הפרעות קשב וריכוז ותחושת אבדון במערכת החינוך, בחרה מאיה בגיל 12 לעבור לפנימייה. "זו הייתה ההחלטה הכי טובה שקיבלתי בחיים", היא אומרת, "לא הסתדרתי בבית ספר רגיל עם 5,000 ילדים, נבלעתי, לקחתי קונצרטה (תרופות להפרעות קשב וריכוז, א"ו) שנים, ושום דבר לא עזר. בפנימייה הייתה רפת ופינת חי, הייתי במגמת ביולוגיה והפכתי למצטיינת, זה שינה לי את כל החוויה".

ברזומה המקצועי שלה תמצאו שורה ארוכה של מותגים מהארץ ומחו"ל, הבולטים שבהם בישראל הם אתר האופנה עדיקה (שממש החודש היא מסיימת את החוזה איתו), מותג אופנת הספורט JUV וחברת האיפור והקוסמטיקה קרליין. את צעדיה הראשונים בעולם הדוגמנות היא עשתה כבר בגיל 9, כשבהליכה תמימה בקניון רחובות, ניגשה אליה בעלת בוטיק וביקשה ממנה להצטלם עבורה. "התלהבתי מזה רצח. דגמנתי לבוטיקים קטנים ברחובות ולחנות לשמלות בת מצווה. כשגדלתי אימא שלי פתחה לי אינסטגרם והתחלתי להצטלם למאפרות של כלות, כשהייתי בת 15 עדיקה פנו אליי באינסטגרם וחתמתי אצלם. ואז הגיע ASOS".

>> לי לוי עושה קאמבק: "כעסתי על עצמי שעזבתי את ישראל"

ואחרי שאת טסה בעולם ומצטלמת, את חוזרת לחלוב פרות?
"לא, לצערי בפנימייה לא הסכימו לי לדגמן ולצאת מהארץ. היה לי עצוב לעזוב אותם, אבל כבר הייתה לי קריירה, עבדתי שנתיים על הקו של לונדון-ישראל. עבדתי מאוד קשה. עברתי לאנקורי ושם סיימתי בגרויות".

"לונדון הפכה לבית השני שלי אבל אז הגיעו הקורונה ומבצע שומר חומות, וחברת אופנה אחת פיטרה אותי בגלל אנטישמיות. הם המציאו תירוץ, אבל ברור שבגלל זה. כל לונדון הייתה הפגנות ברמה שלא דיברנו עברית ברחוב. מאוד התבאסתי"

 

ואיך הגיבו החברות בביה"ס?
"בפנימייה הייתה לי חבורה מקסימה שהרימה לי כל פעם שטסתי, אבל הן נשארו בפנימייה ואני המשכתי לחו"ל. היום הן לא חברות שלי, כי החיים הפרידו. אבל בכלל הייתי תמיד חברה של בנים. אני אוהבת בנות, אבל הן לא אוהבות אותי. זה מתסכל, את מרגישה שאת לא יכולה להיות עם חברה בלי שהיא תרצה למרר לך את החיים. אני לא יכולה להגיד שזה מקנאה, אבל זה כן מחוסר פירגון. הייתה לי חברה מאוד טובה שפשוט תקעה לי סכין בגב ובגיל 16 עשתה עליי חרם וניתקה אותי מחבורת חברים שהייתי מאוד קרובה אליהם".

אז היום החברות שלך הן מהתעשייה?
"יש לי חברות מהתעשייה. נועה קירל היא החברה הכי טובה שלי, היא אפילו לא חברה מהתעשייה, היא פשוט נועה. הכרנו בפילאטיס, היא החמיאה לי על משהו שעשיתי, ואז התחלנו לדבר. נועה היא איידול בעיניי, אני מעריצה את חברה שלי. בנוסף, יש לי את קייסי, שהיא פשוט גוש אופטימיות, קרן שמש שאין דברים כאלה. אני רוצה לקום בבוקר ולהרגיש קייסי".

"אידיאל היופי לא השתנה. זה בולשיט". מאיה קיי | צילום: עומרי לוי ל־ArtBook. מחוך: שרה הלפרין, תחתונים: פיקס
"אידיאל היופי לא השתנה. זה בולשיט". מאיה קיי | צילום: עומרי לוי ל־ArtBook. מחוך: שרה הלפרין, תחתונים: פיקס

>> קורין גדעון חוזרת לדגמן הלבשה תחתונה כשלושה חודשים אחרי הלידה

אחת ההצלחות שאת חתומה עליהן היא אסוס, בואי נדבר על זה.
"עשיתי אודישן בארץ, התקבלתי והייתי בשוק, טסתי ללונדון והתאהבתי. לונדון הפכה לבית השני שלי, דגמנתי להרבה מותגים שם, למשל, מיסגיידד, אייקוניק לונדון ושרלוט טילבורי. ואז הגיעו הקורונה ומבצע שומר חומות, וחברת אופנה אחת פיטרה אותי בגלל אנטישמיות. הם המציאו תירוץ, אבל זה היה ברור שזה היה בגלל זה. כל לונדון הייתה הפגנות ומחאה של פלסטין נגד ישראל, ברמה שלא דיברנו עברית ברחוב. את לא מסתתרת אבל את נזהרת, ומאוד התבאסתי ששחררו אותי".

הייתה מלחמה גם ברשתות החברתיות. בלה וג'יג'י חדיד גינו את ישראל ללא הרף באינסטגרם. את מדברת על זה ברשתות?
"לא. ולא כי אני פוליטיקלי קורקט אלא כי אני פשוט באמת לא רוצה לדבר על משהו שאני לא מבינה בו. אני ישראלית ואשאר בצד שלי, ואני לא אפתח סקשן של 'בואו נפתור את הסכסוך'. אני לא זו שאתקן את העולם, כנראה".

"מלכת היופי כבר לא קיים יותר, וטוב שכך. זה קצת משפיל שצריך לבחור אחת שטובה יותר מכולן. אני רזה, אבל לא במידות של פעם. אני שוקלת 48 קילו, ופעם הייתי צריכה להיות 42 קילו. והגבות שלי, טוב שלא גילחתי אותן בבית הספר מרוב שהשפילו אותי, והיום בחורות משלמות בשביל גבות כמו שלי"

 

את אומרת "אני דוגמנית, לא מלכת יופי שרוצה שלום עולמי".
"וגם מלכת היופי כבר לא קיים יותר, וטוב שכך. זה קצת משפיל שצריך לבחור אחת שטובה יותר מכולן. נגיד, הגובה שלי הוא 1.66, וזה לא מספיק. ואני רזה, אבל אני לא במידות של פעם. אני שוקלת 48 קילו. פעם הייתי צריכה להיות 42 קילו. והגבות שלי, שפעם היו צוחקים עליי בגללן – טוב שלא גילחתי את הגבות שלי בבית הספר מרוב שהשפילו אותי שמה – היום בחורות משלמות בשביל גבות כמו שלי".

"עירום לא עשיתי, וככל הנראה לא אעשה". מאיה קיי | צילום: עומרי לוי ל־ArtBook. מעיל: אלון ליבנה
"עירום לא עשיתי, וככל הנראה לא אעשה". מאיה קיי | צילום: עומרי לוי ל־ArtBook. מעיל: אלון ליבנה
"אני יכולה ללבוש שמלת דוסה והפרצוף שלי יהיה פרובוקטיבי ומושך". מאיה קיי | צילום: עומרי לוי ל־ArtBook. אוברול: עדיקה
"אני יכולה ללבוש שמלת דוסה והפרצוף שלי יהיה פרובוקטיבי ומושך". מאיה קיי | צילום: עומרי לוי ל־ArtBook. אוברול: עדיקה

>> המלהק הישראלי ירד על הירכיים שלה. היום סינדי צ'אדי מדגמנת לקים קרדשיאן

אם כבר דימוי גוף, בארץ נשמעה הרבה ביקורת כלפי חברת עדיקה, לה את מדגמנת כבר שנים. לצידך הצטלמו דוגמניות במידות של 40+, אבל בפועל בחנויות המידות לא היו קיימות.
"אני מדגמנת להם שנים וגם עיצבתי איתם קולקציה, וזה היה קשה, זה כואב שיש ביקורת כלפי חברה שאת עובדת איתה. את מחפשת את היכולת לשנות. המנכ"לים התחלפו, אז הם באמת הרחיבו את המידות ככה שמה שיש בקמפיין יהיה גם בחנות. לקח זמן אבל זה השתנה".

זה לא רק עניין המידות. שלט חוצות בכיכובך, בו את מצולמת בבגד ים, עורר סערה תקשורתית. השחקנית מאיה ורטהיימר העלתה אותו לאינסטגרם ותהתה האם הפרסום הפרובוקטיבי הוא הכרחי, במיוחד כשהחברה פונה לבנות נוער.
"הסאגה עם מאיה ורטהיימר הייתה יח"צ בשבילה, כי היא מחפשת להישאר רלוונטית. אין לי שום דבר נגדה, אבל היא פשוט צילמה תמונה שלי וכתבה שאני קטינה, למרות שהייתי אז בת 18. היא אמרה שזה פרובוקטיבי, אז שיבושם לך, תמשיכי ללכת, אין לי מה להגיד. אני לא מכירה אותה באופן אישי אז אני לא רוצה להעביר ביקורת, אבל אל תהיי צבועה ותגידי שזה מותג שמשדר פרובוקטיביות ואת לא רוצה שהבת שלך תראה את הדברים האלה. את מחנכת את הבת שלך ולא הרחוב. באותה תקופה היה לה בהיילייטס משהו שהיא קראה לו 'רצה עם גברים' או 'רצה עם חתיכים'. זה סבבה? זה שהיא מצלמת את הבת שלה כל היום עושה שטויות, זה סבבה? הבת שלה נראית אימאל'ה ואבאל'ה ובא לי לאכול אותה, זה כיף לי לראות את זה, אבל יש כאלה שיחשבו 'מה את חושפת אותה יותר מדי? מה אם היא לא תאהב את זה כשהיא תגדל?'. אני מעבירה עליה ביקורת? לא, זו החלטה שלה, הכל טוב. זה צבוע בעיניי. אבל בסדר, היא חמודה נראה לי, גם נולדנו באותו יום וגם לה קוראים מאיה".

הביקורת של מאיה ורהטיימר על הקמפיין של עדיקה | צילום: אינסטגרם mayawertheimer@
הביקורת של מאיה ורהטיימר על הקמפיין של עדיקה | צילום: אינסטגרם mayawertheimer@

"הסאגה עם מאיה ורטהיימר הייתה יח"צ בשבילה, כי היא מחפשת להישאר רלוונטית. אל תהיי צבועה ותגידי שאת לא רוצה שהבת שלך תראה את הדברים האלה. את מחנכת את הבת שלך ולא הרחוב. מה אני איזה שרלילה שמצטלמת ככה בגיל 16?"

התשובה של מאיה קיי למאיה ורטהיימר | צילום: אינסטגרם maya.keyy@
התשובה של מאיה קיי למאיה ורטהיימר | צילום: אינסטגרם maya.keyy@

בסוף עוד תהיו חברות. כתבת לה משהו על זה באופן אישי?
"מאוד נעלבתי אישית. היא כתבה לי משהו ואני כתבתי לה בחזרה שזה צבוע בעיניי, וחבל שהיא לא בדקה את הגיל שלי ורק השפילה אותי. מה אני איזה שרלילה שמצטלמת ככה בגיל 16? היא אמרה 'זה לא היה אישי, זה היה על המותג. לא רציתי לעורר סערה'. אז מה רצית?".

בעיניי, השאלה בסופו של דבר היא לא בת כמה הדוגמנית, אלא מי קהל היעד שנחשף לתוכן פרובוקטיבי.
"אבל האופי של עדיקה מעולם לא היה דוסי, ומי מחליט מה הפער בין חשוף לבין פרובוקטיבי?"

"יש בנות שמצלמות את הרגליים שלהן, מרוויחות כסף ועפות על החיים. אותי זה פחות מושך. יש לי עבודה והשאיפה שלי היא להיות שחקנית ודוגמנית. יש כאלה שרוצות להיות כוכבות פורנו, שיהיה להן לבריאות"

 

"אני מאוד אוהבת לוקים ספורטיביים. אני אוהבת שזה לא מתאמץ". מאיה קיי למותג JUV | צילום: בת שחר ניסן
"אני מאוד אוהבת לוקים ספורטיביים. אני אוהבת שזה לא מתאמץ". מאיה קיי למותג JUV | צילום: בת שחר ניסן

>> מינוס 10 ק"ג: אופירה אסייג משיקה את הגזרה החדשה

זה הבעות פנים, זה תנוחות מסוימות, זה מסר מסוים.
"זה תלוי מה פרובוקטיבי בעינייך. בעיניי זה היה בגבול הטעם הטוב. אני יכולה גם ללבוש שמלת דוסה והפרצוף שלי יהיה פרובוקטיבי ומושך. אני מצטלמת חשוף, זה בסדר בעיניי. גם אם בחורה במידה 44 תצטלם חשוף זה בסדר בעיניי. יש בנות שלא יסכימו להצטלם ככה בביקיני כזה קטן, אני מצטלמת חשוף כי אני אוהבת ושכל אחת תעשה מה שבא לה".

וגם פרובוקציה מביאה לייקים, ולייקים מביאים כסף. מה דעתך על הרשת החברתית אונלי פאנס?
"אונלי פאנס זו בחירה, וואלה אם בא לך עופי על החיים שלך. רומי אברג'יל למשל מביאה משם את הכסף שלה, אז למה לא? זה כמו שתגידי על חשפניות שהן במקום כל כך נמוך אבל הן חייבות לעשות כסף. הלוואי ולי היה את הכוח לשנות את העולם, אבל אין לי, ויש בנות שנהנות מזה. הן מצלמות את הרגליים שלהן, מרוויחות כסף ועפות על החיים שלהן. אותי זה פחות מושך. יש לי עבודה והשאיפה שלי היא להיות שחקנית ודוגמנית וללמוד אופנה באיטליה ולשדר אהבת חינם, ויש כאלה שרוצות להיות כוכבות פורנו, אז שיהיה להן לבריאות. בנות עשו כסף מאתרים כאלה עוד קודם".

אונלי פאנס זאת רשת חברתית למבוגרים, אבל באינסטגרם ובעיקר בטיקטוק יש המון נערות צעירות שמושפעות ממה שהן רואות.
"עירום לא עשיתי, וככל הנראה אני גם לא אעשה, אולי רק בסדרה או במשהו שבאמת יצריך עירום. במצב כזה אני לא אוכל להגיד 'בחיים לא', בטח לא בגיל כזה צעיר. אני רק בת 20 ויש לפניי עוד הרבה שנות קריירה, אבל יש אחריות. היו פעמים בעבר שרציתי להעלות תמונה, חשבתי על זה ואמרתי 'יואו ילדות עוקבות אחריי'. הייתי מאוד רוצה להיות בפסטיגל, זה משהו שאני מכוונת אליו, אבל לא כרגע. אם בעתיד אעשה משהו שהוא דוגמה לילדים, אולי זה יחדור אליי טיפה יותר. אני בשביל העבודה שלי אעשה כל מה שצריך".

מאיה קיי | צילום: באדיבות קרליין
מאיה קיי | צילום: באדיבות קרליין
מאיה קיי. שער ינואר 2023 | צילום: עומרי לוי ל־Artbook, כובע: ליאור שוורצמן
מאיה קיי. שער ינואר 2023 | צילום: עומרי לוי ל־Artbook, כובע: ליאור שוורצמן

הפקת אופנה: צילום עומרי לוי ל־ArtBook, ניהול קריאייטיב טל קליינבורט סטיילינג מזל חסון, שיער רן קריסי, איפור אל אדידה