ליאל אלי: "לא כיוונתי להיות סמל, זה קרה מעצמו"

ליאל אלי | צילום: אינסטגרם liel_eli@
ליאל אלי | צילום: אינסטגרם liel_eli@

ליאל אלי מככבת בקמפיין שבו היא מופיעה ללא ריטוש, מתחזקת קהל של יותר ממיליון עוקבים, כותבת ספר הדרכה לבני נוער ומשיקה זוגיות חדשה-ישנה. "אני לא מושלמת ואני צועקת את זה"

88 שיתופים | 132 צפיות

"להיות משפיענית רשת זו אחריות וזה מלחיץ", מתוודה ליאל אלי, "זה יהיה שקר להגיד לקהל שלי שהכל טוב תמיד. אף אחד לא מאושר כל הזמן, גם לי יש מדי פעם התקפי חרדה כי אלה החיים – פעם למעלה ופעם למטה. אני לא מרגישה מושלמת ואני צועקת את זה. אחרי שאני שותה חלב יש לי חצ'קונים. אני לא מתרגשת מקילוגרם נוסף ולמדתי מה עושה לי טוב לגוף".

>> בר רפאלי חושפת את שגרת הטיפוח שלה ומחרפנת את הרשת

2022 הייתה שנה טובה לכוכבת הרשת בת ה-26 שמתחזקת מעל כחצי מיליון עוקבות ועוקבים באינסטגרם (69 אחוז בנות, היא מציינת) וסדר גודל דומה של עוקבות ועוקבים בטיקטוק, זכתה השנה בתואר "יוצרת התוכן של השנה" בבחירת העורכים של אתר "פרוגי" ובקטגוריית "הסטורי המעניין של השנה" בטקס נבחרי ישראל בידור.

"שלוש שנים ברציפות, ישתבח שמו, זה לא מובן מאליו", היא מצטנעת. "זה בזכות המשפחה האיראנית שלי ששומרת אותי עם שתי רגליים על הקרקע. צברתי את הקהל שלי לאט לאט והסוד הוא התמדה. בתקופת התיכון לא אמרתי יותר מדי. בתקופת הצבא המעגל החברתי שלי השתנה וכבר מהטירונות הרגשתי יותר נוח. הסביבה הטובה אפשרה לי להביע את עצמי. היו לי התקפי חרדה, פרצה אצלי אקנה אבל בזכות אלה גיליתי עולם שלא ידעתי עליו: עולם התוכן והסרטונים. התאהבתי בזה כי מצאתי דרך להביע את עצמי".

חוץ מזה, יש לה פודקאסט מצליח שבו היא אירחה שלל סלבס ומשפיעני רשת, ביניהם לי בירן, מאיה ורטהיימר, סטפן לגר, עדן אלנה, רוני שינקמן, דנית גרינברג, האחיות כרקוקולי ועוד. לצד כל זה היא גם הפרזנטורית של המותג "כיף", שבעבר החזיק בפרזנטוריות כמו לוסיאנה לופילטו ונועה קירל. לאחרונה היא הצטלמה לקמפיין הדיגיטל של המותג, שכמוה, גם הוא דוגל באג'נדה של אפס ריטושים. "זה לא מובן מאליו וזה מוי כיף שמותג בסדר גודל כזה מגלה פתיחות. הם זרמו איתי מההתחלה, בעוד שאחרים מתאמצים על גרסה משופצרת לצילומים".

>> בלי ריטוש: קורין גדעון מדגמנת הלבשה תחתונה שלושה חודשים אחרי הלידה

״אני לא מאמינה בפילטרים של המדיה החברתית", אומרת אלי, "חשוב לי להראות את עצמי בצורה אותנטית. אנחנו חיים בעידן שדורש שלמות אבל דווקא לאחרונה אנחנו רואים נשים שלא מסתירות את פצעי הבגרת שלהן או את הצלוליט. ב'כיף' קיבלו את זה שאני רוצה להיות מי שאני ולא למכור משהו פייק. אז יש לי לפעמים פצעונים, אני מתנפחת בבטן בקלות אחרי אוכל ויש לי שומן בטני. אגב, גיליתי שזה שכיח מאוד ואני מרגישה בנוח עם זה כי זאת מי שאני".

איך התגובות?
"הרוב טובות ומרימות. יש תגובות בודדות אחרות כמו 'מה את מראה', 'תכסי', 'זה מגעיל'. אבל אני מאמינה שכשאני מובילה קמפיין שכל הסרטונים שלי מוצגים ללא ריטוש – אני מעודדת שיפור בדימוי גוף וקבלה עצמית בקרב בני נוער, ובכלל. אני לא כיוונתי להיות סמל, זה קרה מעצמו. כבר מתחילת דרכי ב-2017 אחרי שהתגייסתי – זה היה האני מאמין שלי. בלי ריטושים ועם כנות".

בנערותה המוקדמת היא סבלה מהפרעות אכילה. "לבשתי בגדים גדולים למידותיי שלא יראו שממשקל 53 ק"ג ירדתי ל-46 ק"ג. למזלי אימי הבחינה בזה ורצתה לקחת אותי לבית חולים, אבל יצאתי מזה תוך תהליך שנמשך שנה, בעזרת דיאטנית".

>> עינב בובליל חושפת את מתיחת הבטן שעשתה

ליאל אלי, פרזנטורית כיף | צילום: הדר כהן
ליאל אלי, פרזנטורית כיף | צילום: הדר כהן

וד"ש מלירז צ'רכי

אלי גדלה בראשון לציון, אמצעית מבין שלוש בנות. "הייתי ילדה שובבה ומרדנית. כמו רבים אחרים עברתי חרם, אבל אני לא מעצימה את זה כי כמעט כל אחד עובר את החרא הזה". אבא שלה, שעלה מהעיר שיראז שבאיראן, עובד בחנות בדים ואמה, יועצת השקעות בבנק, היא בת למשפחת צ'רכי. "לירז צ'רכי היא בת דודה שנייה שלי. סבא שלי וסבא שלה היו אחים. בתור ילדה הייתי אובססיבית עליה, היא הייתה סמל של גאווה, אייקון".

כשרון השירה שרץ במשפחה לא עבר אלייך בגנים?
"לא קיבלתי מבנות המשפחה כשרון שירה, אבל אולי קצת כישרון משחק".

את בקשר עם משי ונועם קליינשטיין, שקרובות לגיל שלך?
"האמת שלא. אולי באמת אני צריכה לסמס להן וליזום מפגש".

על הסכסוך עם הבסטי לשעבר מעיין אדם בעקבות מעשה קונדס שיזמה אדם בכנס משפיעניות אליו נסעו יחד בדובאי, היא לא מעוניינת להרחיב ומסתפקת בכמה מילים: "קרה מה שקרה ודרכנו התפצלו כל אחת לדרכה".

אלי מעידה על עצמה כמי שהייתה תלמידה עם ציונים בינוניים, מה שהשתנה בכיתה י'. "לקחתי את עצמי ברצינות ושלוש שנים ברציפות קיבלתי תעודות הצטיינות. לא ידעתי אז בשום צורה שיום אחד אהיה משפיענית רשת. חשבתי שאלמד משפטים והמסלול שלי נראה רגיל ובטוח. ואז גיליתי שאני אוהבת תוכן ושיווק".

>> איך הופכים את אינסטגרם למקצוע? טיפים מאחת שיודעת

מתי התחלת להתפרנס מהרשתות?
"בשנתיים הראשונות זה היה תחביב ולא התפרנסתי מזה בכלל. עשיתי תואר בתקשורת ומנהל במכללה למנהל. אבל לפני 5-6 שנים, בהדרגה, התחביב הפך למקצוע ולפרנסה. אני מאוד בררנית, אולי יותר מדי. אבל אני מקפידה להעלות רק דברים שאני אוהבת. למשל בגדים מפקטורי 54, וואן פרוג'קט, ג'יי דיי או קוסמטיקה של קליניק, וולדה ואוון. אני מתעסקת בעיקר בתוכן, יוצרת לכל מיני חברות, כולל חברות הייטק, אבל רוב הזמן עסוקה בתוכן שלי. אני בקשר עם העוקבים שלי. כיוון שאני כותבת על היומיום, הן מבקשות להתייעץ ולשאול. אני משתדלת לענות, אבל זה קשה".

מה עוד יפתיע לשמוע עלייך?
"כבר שנה וחצי שאני כותבת ספר שנמצא בשלבי עריכה סופיים. הוא עתיד לצאת בחודש מאי בהוצאת ניב. מדובר במדריך לתיכוניסט שעוסק בכל נושא אפשרי שקשור לגיל ההתבגרות: יחסי הורים וילדים, בגרויות, התקפי חרדה ודיכאון, זוגיות, דימוי גוף, הפרעות אכילה ותזונה. חלק מהספר עוסק בחוויה האישית שלי ובשאר יש הרבה טיפים. זה ספר חובה שאין משהו דומה לו, כי הוא נכתב על ידי מישהי שאפשר להזדהות איתה ולא על ידי איש מקצוע מבוגר – למרות שהתייעצתי עם פסיכולוגים, פסיכיאטרים ודיאטנים. בנוסף, אני רוצה להתפתח לתחומי כתיבה רצינית ובימוי לטלוויזיה, ובחודש אוקטובר אני מתכננת להתחיל ללמוד תואר שני במשפטנות".

"נפרדנו באייפון 6 וחזרנו באייפון 14". ליאל אלי ושי עמר | צילום: אור גפן
"נפרדנו באייפון 6 וחזרנו באייפון 14". ליאל אלי ושי עמר | צילום: אור גפן

לשנה הטובה אפשר להכניס גם את סיפור האהבה המחודש עם מי שהיה בן זוגה מגיל 16 ועד גיל 20, שי עמר. דרכיהם נפרדו, הקשר נותק וכל אחד מהם חווה קשרים אחרים. לאחרונה היא נפרדה מחבר אחרי שנה וקצת ופגשה באקראי את שי. "נפרדנו באייפון 6 וחזרנו באייפון 14", היא אומרת. "אני מאוהבת, אחרת לא הייתי שם. אנחנו לא משחקים משחקים והמעבר למגורים משותפים הוא אין דה מייקינג עכשיו".

>> שיר הדס מאיר: אני עושה המון פדיחות. עם הזמן הן הפכו לדבר שאני מעלה לטיקטוק

מה קרה?
"מה שקרה עם שי הוא מטורף. אחרי ארבע שנים של חברות דרכנו התפצלו. בחודשים האחרונים של הזוגיות הקשר כבר דעך. הוא היה עדיין חייל, אני כבר השתחררתי וכל אחד מאיתנו חיפש את דרכו. נעלמנו אחד לשני. לא חשבתי אף פעם שנחזור. הייתי בטוחה שזה פרק בנעוריי שנגמר. פתאום בחודש אחד נתקלנו האחד בשנייה פעם אחרי פעם. אז בפעם החמישית אמרתי לו 'בוא נשב לקפה'. וישבנו לבירה. אחרי שדיברנו ודיברנו הבנתי שיש בינינו משהו אחר, קשר ישן-חדש, שונה ומגניב".

אנשים משתנים בשש שנים.
"לגמרי. השתנינו, הוא כמו בחור חדש בשבילי. נפרדתי מילד ופגשתי בגבר שעובד בעסק משפחתי של יבוא טקסטיל. גם אני הפכתי מילדה לאשה. עכשיו התאהבתי בגבר שהוא. אדם עם אחריות ועם נתינה וטוב לב. אני אוהבת את כל מי שהוא".

אני שומעת צלצולי פעמונים?
"אמן. בואי נקווה בעזרת השם. אבל אני לא לחוצה, אנחנו נהנים יחד וזורמים עם החיים".