מור סרוסי הודחה מבית הספר למשחק ופרצה בגדול בלעדיו: "קיבלתי כאפה"

מור סרוסי | צילום: עמית נעים, סטיילינג: שני לסרי
מור סרוסי | צילום: עמית נעים, סטיילינג: שני לסרי

ההדחה המפתיעה מבית הספר למשחק, האובדן הפתאומי של אביה ממה שלאחר מותו התגלה כסרטן אלים והצעירות שכותבות לה שהן לא יכולות לראות אותה בחולצת בטן. מור סרוסי מפלסת את דרכה בעולם הבידור באומץ ונחישות. ריאיון

88 שיתופים | 132 צפיות

כשהשחקנית מור סרוסי התקבלה ללימודי משחק אצל יורם לוינשטיין, לא הייתה מאושרת ממנה. היא חלמה על משחק מאז היותה ילדה קטנה, סיימה מגמת תיאטרון ופרצה לחיינו בסדרה "כדברא" שסימנה אותה ככוכבת השעה, וזה עוד בכלל לפני הלימודים. הייעוד שלה היה ברור והיא הייתה בטוחה בעצמה. היא החלה ללמוד, השקיעה את כל כולה ועברה שנה מאוד אינטנסיבית וקשוחה מהולה בהנאה צרופה, ואז יום בהיר אחד היא נקראה לחדרו של יורם לוינשטיין וסגניתו לילך סגל, שהודיעו לה שהיא לא מתאימה להמשיך לשנה שנייה. הנימוק: היא טלוויזיונית מדי וחלשה מדי לבמה.

>> ליהיא גרינר: "למה שתקתי? כי נחנקתי מבכי בכל פעם שפתחתי את הפה"

אפשר לומר שסרוסי הודחה מהלימודים בשל חוסר התאמה, וזה היה הדבר האחרון שהיא ציפתה לו. "השמיים נפלו עליי", היא מספרת היום, ארבע שנים אחרי אותו מפגש דרמטי. "קיבלתי כאפה רצינית. הרגשתי שאני לגמרי בטוחה שם. באותה תקופה נפרדתי מהחבר שלי אחרי חמש שנים ביחד, בידיעה שהוא האחד, בגלל שהלימודים אצל יורם היו כל עולמי. השקעתי את כולי, בקושי ישנתי ארבע-חמש שעות בלילה. כל השנים הייתי מצטיינת בכל ופתאום הרגשתי כישלון, כעסתי שוויתרו עליי".

"השמיים נפלו עליי. יצאתי מהחדר והבנתי שזה נגמר, פתאום לא ידעתי מה אני עושה מחר. השקעתי את כולי, בקושי ישנתי ארבע-חמש שעות בלילה. כל השנים הייתי מצטיינת בכל ופתאום הרגשתי כישלון, כעסתי שוויתרו עליי"

 

זה מערער מאוד.
"יצאתי מהחדר והבנתי שזה נגמר, פתאום לא ידעתי מה אני עושה מחר. היו לי בבית הספר חברים טובים, חששתי שהם יתרחקו ממני, אבל זה לא קרה. החברים שלי משם הם כמו משפחה עד היום".

מור סרוסי ב"בת השוטר" | צילום: רונן פדידה
מור סרוסי ב"בת השוטר" | צילום: רונן פדידה

סרוסי לא ויתרה והחליטה לתת בראש. לא ברור אם יורם לוינשטיין אוכל היום את הכובע, אבל מה שבטוח זה שהיא לא הייתה צריכה לחכות הרבה כדי לקבל תפקיד ב"בעלת החלומות" (HOT) לצד אליאנה תדהר, יעל בר זוהר וצופית גרנט. עכשיו, בגיל 30 (והיא הכי נראית כמו נערה צעירה), היא סוגרת שלוש עונות ארוכות בתפקיד הראשי בסדרת המתח לנוער "בת השוטר" (Yes). היא משחקת שם לצד שמות כמו עומר נודלמן, ליאנה עיון ואלכס זילברג, ומגלמת את חני, הדוסית המקסימה ושובת הלב. במקביל היא מעבירה קורס משחק לנוער יחד עם חברתה מ"כדברא", אור גרוס, ולדבריה הקורסים שלהן מלאים עד אפס מקום.

>> יעל בר זוהר משתפת תמונה לוהטת מהעבר עם יהודה לוי

יורם לוינשטיין עשה טעות?
"כן. הוא לא היה צריך לוותר עליי, אבל בסוף הכל קורה לטובה. אני שמחה שזה קרה כי אחרת אולי לא הייתי מגיעה ל'בעלת החלומות' ולא ל'בת השוטר'. מה שקורה אולי צריך לקרות".

יצא לך להיתקל בו מאז?
"כן. באתי לראות את הכיתה שלי בהצגה ונפגשנו. הוא חיבק אותי ואמר לי 'אני שומע שאת מצליחה'".

היו לך מחשבות לנסות לחזור או ללכת ללמוד במקום אחר?
"לא. בסוף מה שקובע זה הניסיון והלמידה מהעשייה".

טלנובלות עם אבא

היא גדלה באור יהודה, צעירה משלושה ילדים, ועברה בהמשך עם משפחתה לקריית אונו. אחיה הגדול מבוגר ממנה בעשור ואחותה גדולה ממנה בשש שנים. אמה עובדת באספקה בתל השומר ואביה עבד בבנק הפועלים, והיום בסניף בו עבד יש אולם על שמו. "אני הכי קלישאה של שחקנית", היא מספרת, "עוד כשהייתי בגן הייתי יושבת עם אבא שלי וצופה איתו בטלנובלות של ויוה. הוא היה מקריא לי את מה שנאמר, ואני חלמתי להיות יום אחד בתוך הטלוויזיה".

>> ציפו מאלכס זילברג להיות מלכת יופי כמו אימא שלה, אבל היא העדיפה להיות שחקנית. ריאיון

"גדלתי בבית מסורתי", היא מספרת, "ביסודי למדתי בבית ספר ממלכתי דתי, כי הוריי חשבו שהחינוך שם טוב יותר. לא שמרנו שבת, רק את המסורת והחגים, אבל יש לי זיקה לדת. קרה גם שצעירות ראו אותי בטיקטוק עם חולצת בטן ומכנסיים, וכתבו לי שהן לא יכולות לראות אותי ככה".

מור סרוסי | צילום: עמית נעים, סטיילינג: שני לסרי
מור סרוסי | צילום: עמית נעים, סטיילינג: שני לסרי

עולמה התערער כשאביה נפטר, בלי שום הכנה. היא הייתה הילדה של אבא, אותו היא מתארת כאיש חזק, בריא ופעיל. יום אחד הוא לא הרגיש טוב, החשד היה שהוא סובל מכיב קיבה, אבל ההתדרדרות הייתה מהירה וכעבור שלושה שבועות הוא נפטר. תוצאות הבדיקות אחרי מותו גילו שהיה לו סרטן אלים.

>> אושיית הרשת גילתה שיש לה מלנומה אחרי שנבדקה ונאמר לה שהכל תקין. מתי צריך לחשוד?

"השבר מבחינתי היה נוראי. חשבתי שלי יהיה הכי קשה, כי לא יהיה לי אבא חדש ואימא שהייתה צעירה יכולה להשתקם", היא משתפת בכנות מכמירת לב. "אימא שלי היא הכי גיבורה וחזקה, מאוד רציתי שהיא תמשיך הלאה, והיום יש לה חבר אבל אבא נשאר אבא. לקח לי כמה שנים להבין שאבא לא יחזור, הייתי חוזרת מבית הספר ומחכה לו שיחזור, בשבתות הוא היה הכי חסר לי בטיולים המשותפים שעשינו".

"השבר מבחינתי היה נוראי. חשבתי שלי יהיה הכי קשה, כי לא יהיה לי אבא חדש ואימא שהייתה צעירה יכולה להשתקם. לקח לי כמה שנים להבין שאבא לא יחזור, הייתי חוזרת מבית הספר ומחכה לו"

 

חסרונו של אביה הורגש בצמתים נוספים בחייה, כמו בשירות הצבאי למשל. "הייתי קצינה. אבא שלי חלם שאחד מילדיו יהיה קצין, שני האחים שלי לא היו ובטקס סיום הקורס היה לי מאוד קשה בלי אבא", היא מספרת. "התחלתי כקצינת ת"ש ועברתי להיות מפקדת בקורס קצינים של חיל האוויר בבה"ד 1. נשארתי שנה בקבע".

איפה זה פגש את חלום המשחק?
"המשחק ניצח. ידעתי שהמשחק הוא העניין שלי בחיים ועשיתי את 'כדברא', אבל רציתי גם לימודים אקדמיים. סיימתי שנה א' ברייכמן במשפטים וממשל כמצטיינת דיקן. במקביל התקבלתי ליורם לוינשטיין ועזבתי את הלימודים לתואר בשביל זה".

מתחרטת על כך שעזבת?
"המשחק הוא העניין שלי. להצטלם לסדרות טלוויזיה זה הדבר שאני הכי אוהבת בעולם. אין כיף יותר גדול בשבילי מאשר לקום ליום צילומים. אני אשמח לעשות גם תיאטרון, כי בסוף, לחיות כל פעם מחדש חיים של מישהו אחר זו מתנה. בשתי העונות הראשונות של 'בת השוטר' עבדתי עם הבמאי רועי פלורנטין, איש שהוא נשמה והכי מוכשר בעולם. הוא הרים לי את הביטחון ואני מקווה שעוד נעבוד ביחד".

מור סרוסי | צילום: עמית נעים, סטיילינג: שני לסרי
מור סרוסי | צילום: עמית נעים, סטיילינג: שני לסרי

על דמותה בסדרה היא מספרת: "חני החרדית היא הדמות הכי מדהימה שיצא לי לגלם. היא קסם, לפעמים בא לי להיות היא. התגובות מסביב מדהימות, אני מקבלת הרבה מחמאות על המשחק שלי. חבל לי רק שאבא לא זכה להיות בפרימיירה. הוא היה בוודאי גאה בי. הוא ראה אותי על הבמה פעם אחת בלבד במופע הסיום של כיתה ט'. הבמאי ניגש להוריי ואמר להם שאני אהיה שחקנית בבוא היום, ואני זוכרת גם היום את המבט של אבא. כמה הוא התרגש".

>> "חולי אהבה": איילת זורר היא הגיבורה שחיכינו לה כל הזמן הזה

סיפרת שסיימת מערכת יחסים של חמש שנים. היום את בזוגיות?
"לא. הייתי בטוחה שבן הזוג שלי אז יהיה האבא של הילדים שלי. הוא למד בארצות הברית ובהתחלה שרדנו את הקשר. נסעתי אליו והוא בא הנה, אבל כשהתחלתי ללמוד אצל יורם לא היו חופשות ולא היה זמן, הבנתי שהמרחק עשה את שלו ונפרדנו. עכשיו אני רווקה, כי עוד לא מצאתי את האדם שלא בא לי להיות רווקה בשבילו. אני לא באפליקציות ולא אוהבת דייטים. אני מרגישה שצריך להיות חברים טובים ואז להתאהב. ובכלל, הגעתי לגיל שאני יודעת מה אני רוצה, ולא אצא עם מישהו שאין לקשר שלנו פוטנציאל. אני חייבת גבר שארגיש איתו הכי בטוחה בעולם, לדעת שהגעתי הביתה".

"במקצוע שלנו אין יציבות, שנה את בטופ ופתאום את לא עובדת. זה קורה גם לשחקנים הכי גדולים וזה באסה. יש כל כך הרבה שחקנים במדינה ואנחנו כולנו שומעים הרבה לא, וזה לא קשור ליכולת המשחק. לפעמים זה אפילו קשור לצבע השיער"

 

היכן מצאה אותך המלחמה?
"בפילדלפיה, ארצות הברית. אחי גר שם ונסעתי עם אימא לבקר אותו. באותה שבת נוראה, אמי העירה אותי ואמרה לי שהייתה חדירה לבסיס. לא הבנתי למה היא מעירה אותי, הרי זו המציאות שלנו. לא דמיינתי מה באמת קורה, וכשראיתי את המחבלים בטנדרים הייתי בהלם. חשבתי שאין לנו יותר מדינה".

מה עשית באותו רגע?
"רצינו לחזור לארץ אבל החברה איתה טסנו חדלה לטוס לישראל. חיכינו למקום בטיסה של אל על במשך שבוע, קנינו כרטיס וחזרנו. נחתנו בשישי ובשבת נסעתי לבקר חבר טוב שלי, השחקן ידין גלמן, למדתי איתו יחד ונשארנו חברים. אלה היו ימים נוראיים של התקפי חרדה, לא הצלחתי לנשום וחשבתי שאני עומדת לחטוף התקף לב. התפרקתי".

>> סוד כמוס: אדוה דדון וידין גלמן התארסו מתחת לאף של כולנו?

מור סרוסי | צילום: עמית נעים, סטיילינג: שני לסרי
מור סרוסי | צילום: עמית נעים, סטיילינג: שני לסרי

מה עזר לך להתמודד?
"למזלי יש לי שתי שותפות לדירה שהן כמו אחיות שלי, אבל מה שבאמת עזר לי זה שהתחלתי להתנדב. היינו קבוצה של כוכבי נוער והופענו בכל המקומות בהם היו מפונים, שימחנו ילדים והם שימחו אותנו, וזה מה שהעביר לי את התקפי החרדה. הצילומים ל'בת השוטר' נדחו קצת, והעלילה הותאמה למציאות של אחרי השבעה באוקטובר כדי לא לייצר טריגר לנוער".

ומה עכשיו?
"אני מחכה לתפקיד הבא שיבוא. במקצוע שלנו אין יציבות, שנה את בטופ ופתאום את לא עובדת. זה קורה גם לשחקנים הכי גדולים וזה באסה. יש כל כך הרבה שחקנים במדינה ואנחנו כולנו שומעים הרבה לא, וזה לא קשור ליכולת המשחק. לפעמים זה אפילו קשור לצבע השיער. יש הרבה כמעט עד הכן הסופי, ורק מי שיש לו את התשוקה האמיתית נשאר בסופו של דבר במקצוע".

כי גם בסופו של יום צריך ללכת למכולת?
"נכון, וגם לשלם שכר דירה. לכן מצאתי דבר שאני אוהבת ואני מלמדת משחק בקורסים לנוער שמאוד מצליחים, ואני מתפרנסת גם מהאינסטגרם. יש לי 40 אלף עוקבים באינסטגרם ו-45 אלף עוקבים בטיקטוק, אני עושה שת"פים מסחריים וזה אחלה כסף. אני אוהבת את עולם הנוער, זה הקהל הכי מפרגן בעולם והכי מרים".

מה הכי יפתיע לשמוע עליך?
"אני כותבת עכשיו סדרה יחד עם השחקנית נועה גנדלמן, אנחנו חברות עוד מימי הצבא ואנחנו בשלב מתקדם של כתיבה. אני לא אגלה את תוכנה, אבל אנחנו מייעדות לעצמנו תפקידים בסדרה".

>> מי ידע שהיועצת הפוליטית של יאיר לפיד היא זמרת מוכשרת כל כך?

אם לא שחקנית, מה בכל זאת היית?
"לא הייתי".