ליהיא גרינר: "הרגשתי שאני נרקבת מבפנים. פחדתי שאקבל סרטן"

כל יום הוא השבעה באוקטובר. ליהיא גרינר | צילום: מטה ההסברה האזרחי
כל יום הוא השבעה באוקטובר. ליהיא גרינר | צילום: מטה ההסברה האזרחי

החברים שנרצחו, החרדה שפיתחה והסיירת המיוחדת שהקימה בשביל להאכיל חיילים בזמן המלחמה. ליהיא גרינר מסבירה לאן היא נעלמה ומה גרם לה לשבור שתיקה דווקא עכשיו בסדרת סרטונים מצמררת

88 שיתופים | 132 צפיות

ליהיא גרינר הולכת ברחוב עם ילדיה, כשלפתע אופנוע חוצה את הכביש. טראומת האופנועים של מחבלי החמאס שנהרו אל הקיבוצים חוזרת אליה בבת אחת, ורצים לה סרטים בראש. ואז, האיש התמים על האופנוע אומר לה לחצות את הכביש. או למשל, היא משחקת עם בתה ג'ולין בת ה-8 מחבואים. הילדה מתחבאת בארון ונכנסת להתקף חרדה כי שמעה על ילדים במלחמה שהתחבאו בארון כדי להציל את חייהם, וכשאמה ליהיא פותחת את דלת הארון, הילדה צורחת באימה.

>> קרן פלס: "גם מי שמכיר אותי לא יודע שאני בוכה את החיים שלי"

"אנשים ברשתות טענו שסופסוף צריכים אותי ואני שותקת בזמן שישראלים עם אנגלית שבורה צועקים את הצעקה שלנו. רציתי אבל לא הצלחתי. נחנקתי מבכי בכל פעם שרק פתחתי את הפה"

 

זה לא הכל. ליהיא מכינה פסטה עם רוטב אדום, אבל הילדה מתעקשת שהיא רוצה גלידה. לפתע הסיר נשפך על הרצפה, ושוב הסרטים של השבעה באוקטובר מתעוררים לחיים, וגרינר רואה רק במקום רוטב רק דם. היא בוהה ברוטב האדום שעל הרצפה, בעוד הילדה מושכת בחולצתה ומתעקשת על גלידה, והפעם היא מסכימה.

כל אלה הן סיטואציות המתרחשות בסרטונים שצילמה גרינר בהתנדבות מלאה ביחד עם מטה ההסברה האזרחי. "עשיתי את הסרטונים האלה עם הילדים שלי, הם מתארים סיטואציות שונות מחיי היומיום, בהם אני נתקפת בטראומה שמגיעה בעקבות מאורעות השבת השחורה", היא מספרת. "הם מתארים מה עובר לנו בראש מאז".

"האכלנו 600 חיילים ועשינו להם שמח". ליהיא גרינר | צילום: באדיבות המצולמת
"האכלנו 600 חיילים ועשינו להם שמח". ליהיא גרינר | צילום: באדיבות המצולמת
ליהיא גרינר וסיירת המנגליסטים | צילום: באדיבות המצולמת
ליהיא גרינר וסיירת המנגליסטים | צילום: באדיבות המצולמת

>> עידן עמדי פרסם תמונה שלו אחרי הפציעה בעזה. נגמרו לנו המילים

"אני מרגישה שמשחק זו הדרך הנכונה עבורי לתרום להסברה הישראלית", היא מוסיפה, "חשוב לי להראות לעולם מה עברנו וכמה אירועי השבעה באוקטובר עדיין איתנו. כל הסרטים הם באנגלית, וכמי שגדלה בארצות הברית אני יודעת עד כמה דעת הקהל על ישראל שם חשובה. האנטישמיות שהתעוררה מאז מתקפת החמאס הוכיחה לי עד כמה חשוב שנילחם על המקום שלנו ועל צדקת דרכנו".

"נהייתי חולה מזה. הרגשתי שאני נרקבת מבפנים. נכנסתי לחרדה שמרוב העצב והלחץ הנפשי, אקבל סרטן. דמיינתי שמחבלים מגיעים לבניין המגורים שלי ומוציאים אותנו החוצה כמו בשואה"

 

"ככל שהזמן חולף", אומר אליאב בטיטו, ראש מטה ההסברה האזרחי, "העולם מסתכל על התמונות בצורה חד צדדית ומתקשה להבין כי מיליוני אזרחים בישראל עדיין סובלים מהשלכות השבעה באוקטובר. סדרת הסרטונים מדגישה את העובדה כי כמו שבארצות הברית סבלו שנים מהפיגוע במגדלי התאומים, כך ישראל תסבול עוד זמן רב מהשלכות מתקפת הטרור הנוראית של החמאס".

גרינר, 39, אושיית רשת עם 229 אלף עוקבים, יזמית, שחקנית ומנחה לעת מצוא, סיימה לאחרונה לימודי עיסוי תינוקות ובייבי יוגה. היא כבר עובדת בתחום ובקרוב אף תקבל תעודה של דולה מקצועית. ויש עוד. היא מעבירה סדנאות הכנה ללידה וקורס תמיכה של אחרי לידה, ובנוסף יש לה תוכנית יוטיוב עם לאון שניידרובסקי בשם "סטארס סלבס". הם מעלים סרטונים ויראליים מצחיקים, משתפים בקצת רכילות מקומית ורכילות חו"לית. "המטרה היא להוציא אנשים קצת מתחושות המלחמה", היא אומרת.

"החלטתי לעשות עם עצמי משהו חוץ מהתנדבויות". ליהיא גרינר | צילום: באדיבות המצולמת
"החלטתי לעשות עם עצמי משהו חוץ מהתנדבויות". ליהיא גרינר | צילום: באדיבות המצולמת

>> סיפור הלידה הדרמטי של מאי שכטר מ"חתונמי": "כשאיבדתי את אחי לא בכיתי ככה"

בתחילת המלחמה ביקרו אותך על כך שפתאום השתתקת. מה השתנה?
"בהתחלה באמת שתקתי. אנשים ברשתות טענו שבזכות האנגלית שלי סופסוף צריכים אותי, ואני שותקת בזמן שישראלים עם אנגלית שבורה צועקים בקול את הצעקה שלנו. רציתי אבל לא הצלחתי. נחנקתי מבכי בכל פעם שרק פתחתי את הפה. חבר שלי מלוס אנג'לס, אבי סאסי, קבלן ואדם אהוב בקהילה הישראלית שביקר בארץ, נסע עם בני משפחתו למסיבה ברעים. הוא נרצח. האחיינית שלו ניצן – שהייתה בהיריון – נרצחה עם בעלה לידור. בתו נפצעה אך ניצלה. ימים קשים של הלוויות, שבעה, שלושים. גם ג'ני, המאמנת שלי בסטודיו של דור נקש, נרצחה. היא הייתה בשנות העשרים שלה. חודשיים קודם תכננו בסטודיו יום גיבוש לכל המאמנים שאמור היה להתקיים בשבעה באוקטובר, וג'ני הגיבה 'אם אהיה בחיים'. איזו נבואה מצמררת שהגשימה את עצמה. גם ליאם שרם נרצח. הוא היה הבן היחיד של מפיקת האירועים סימונה שרם. איזה ילד שלמות הוא היה".

"הבעיה שלי היא שאני אוהבת כסף מהיר. אני יזמית בנשמה ואשת עסקים, ומתפרנסת כבר 13 שנה יותר מעסקים מאשר מהשואו ביזנס. אני מולטי טאלנט, אבל עכשיו אני רק רוצה להגיע לזקנה"

 

סבלת מהתקפי חרדה?
"ועוד איך. נהייתי חולה מזה. הרגשתי שאני נרקבת מבפנים. גם סרטי אימה לא יכולים להמציא מה שקרה לנו. נכנסתי לחרדה שמרוב העצב והלחץ הנפשי, אקבל סרטן. דמיינתי שמחבלים מגיעים לבניין המגורים שלי ומוציאים אותנו החוצה כמו עדר, כמו בשואה. לא נרדמתי עד חמש בבוקר. לא היה נעים לי לשים ראש על הכרית או להתקלח, בזמן שהחטופים עוברים זוועות בשבי החמאס. הרגשתי לא בסדר שאני חיה, והאמת היא שחוץ מזה זכרתי שספגתי כל כך הרבה לאורך השנים בגלל שאני ספונטנית ויש לי פליטות פה. אז מילא כשזה בשביל בידור וצחוקים, אבל זה מצב של מלחמה אז אמרתי לעצמי שבשביל הבריאות והנשמה שלי מוטב לי לשתוק, ולעשות רק מה שבאמת יעשה לי רק טוב".

כמו מה למשל?
"שימשתי במשך ארבעה חודשים משפחת אומנה לכלב האסקי סיבירי של איש מילואים שהיה במלחמה, ויש לי גם את הכלב שלי. גם הקמתי מיזם עם חברה, עדי נגר, בשם 'סיירת מנגליסטים'. גייסנו כספים, נסענו לבסיסים צבאיים והאכלנו חיילים. כשנגמרו התרומות מצאנו תורם קבוע שמימן הכל. ממש לאחרונה סיימנו את המיזם הזה בבסיס רמת דוד, האכלנו שם 600 חיילים ועשינו להם שמח".

""שימשתי במשך ארבעה חודשים משפחת אומנה לכלב של איש מילואים". ליהיא גרינר | צילום: באדיבות המצולמת
""שימשתי במשך ארבעה חודשים משפחת אומנה לכלב של איש מילואים". ליהיא גרינר | צילום: באדיבות המצולמת

>> לירון רביבו מ"הישרדות" עושה קאמבק מפתיע ומגלה: "אני מאוד מחוברת לדת"

אני מניחה שברשתות לא הייתה לך באמת עבודה בתחילת המלחמה.
"ולכן החלטתי לעשות משהו עם עצמי חוץ מהתנדבויות, אז התחלתי ללמוד במרכז אביב עיסוי תינוקות ובייבי יוגה והיום אני כבר עובדת בזה. עיסוי תינוקות זה דבר מאוד חשוב כי הם נולדים עם טראומה, והעיסוי משחרר גם גזים וקקי. ב-5 במרץ אני עושה סדנה גדולה בבילו סנטר. בקרוב אסיים לימודי דולה, ואני באמת מאמינה שאני אחת הטובות בתחום, כך שאתפרנס גם מזה".

אגב, גרינר בימים אלה מנהלת גרינר תביעה מול שותפתה לשעבר למותג המחטבים "באני טאמי". "הקמתי כמה עסקים בחיי, הייתה לי חברת איפור ועסק המחטבים מאוד הצליח, ועכשיו אני מנהלת תביעה מול השותפה שלי ודורשת 2 מיליון ש"ח", היא אומרת. גרינר תובעת משום שלדבריה לא קיבלה את כל הרווחים שמגיעים לה מהעסק. אז איך בתוך כל זה היא החליטה להפוך לדולה? התשובה מפתיעה.

"אני מכורה ללידות ואוהבת להיות בהיריון", היא מודה. "אילו יכולתי, הייתי יולדת עוד 20 פעם. רציתי להיות פונדקאית אבל יוסי (בן זוגה יוסי צבר, דב"א) לצערי לא מסכים. אין דבר יותר משמח מאשר להביא חיים ותינוק חדש. באפריל אקבל את התעודה ואיילד את הילד של כוכבי היוטיוב דריה ואור אלקיים זוטי".

>> ליהיא גרינר: "התחלתי עם בוטוקוס בגיל 30. אנשים עושים טעות שהם מחכים"

הזכרת קודם את הפה הגדול שלך. יש לך חרטות על דברים שאמרת?
"על כל שערוריה שהייתה לי הרווחתי בסוף. למשל אחרי הסיפור עם השוטר שאמרתי לו 'תימני קטן', ואני מזכירה שיוסי בעלי גם תימני, אז הרשיתי לעצמי, קיבלתי את התוכנית "מטראש לקלאס" עם חברתי נעמה קסרי. בסיפור עם החרדים בהר מירון (הכוונה לאסון הר מירון, דב"א), אמרתי שהם כמו חיות, אבל זה יצא עקום. אמרתי מה שאמרתי מדאגה ולא משנאה, ואז נהיו לי מלא עוקבים אחרי האסון".

"אני מכורה ללידות ואוהבת להיות בהיריון. אילו יכולתי, הייתי יולדת עוד 20 פעם. רציתי להיות פונדקאית אבל יוסי לצערי לא מסכים. אין דבר יותר משמח מאשר להביא חיים ותינוק חדש"

 

"הייתי יולד עוד 20 פעם". ליהיא גרינר ובנה | צילום: באדיבות המצולמת
"הייתי יולד עוד 20 פעם". ליהיא גרינר ובנה | צילום: באדיבות המצולמת

לפני שלוש שנים עברת ניתוח מתיחת בטן. את מצליחה לשמור על התוצאות?
"מאז מתיחת הבטן עליתי 12 ק"ג מהסיבה הפשוטה שאני אוהבת לאכול. הרגשתי שמותר לי כי הבטן שלי מהממת. אני אוהבת היום את הגוף שלי, מנסה לשמור אבל נופלת לעוגות. אני עושה כושר ארבע פעמים בשבוע ורצה כל שבת עם נעמה 13 ק"מ מרדינג עד יפו ובחזרה".

>> "כזה עוד לא היה לי": למה אביבית בר זוהר ניתחה שוב את החזה?

מה עם ריאליטי נוסף?
"בחיים לא אפסול עוד ריאליטי. אני אוהבת חוויות ואני מכורה לטלוויזיה ולמצלמות. הכי הייתי רוצה להשתתף ב'המירוץ למיליון' או 'רוקדים עם כוכבים'. הייתי הולכת גם ל'הישרדות' פעם נוספת, בתנאי שחברתי הטובה נעמה קסרי תבוא איתי. מה שיש לי איתה שווה יותר ממיליון".

לא נשבר לך קצת מהשואו ביז?
"ממש לא. אני יכולה לעשות הכל. אני שחקנית, למדתי משחק באל.איי, עשיתי שם אודישנים ולא התקבלתי, אבל כאן הופעתי בסדרות 'חאנשי' ו'צומת מילר'. אני ממשיכה ללכת לאודישנים. הבעיה שלי היא שאני אוהבת כסף מהיר. אני יזמית בנשמה ואשת עסקים, ומתפרנסת כבר 13 שנה יותר מעסקים מאשר מהשואו ביזנס, אבל יש לי תיאבון לכל ובסוף היקום יחליט בשבילי. אני מולטי טאלנט, אבל עכשיו אני רק רוצה להגיע לזקנה".