מאי שכטר לא לבד: המפורסמות שחשפו את הצד הכואב של ההורות

אנה ארונוב | צילום: טל עבודי, ניהול קריאייטיב: טל קליינבורט, סטיילינג: תומר אלמוזנינו, איפור: מישל אדרי לסולו, שיער: לידור חדידה, ע. סטיילינג: שיר סמילה, חולצה: COS
אנה ארונוב | צילום: טל עבודי, ניהול קריאייטיב: טל קליינבורט, סטיילינג: תומר אלמוזנינו, איפור: מישל אדרי לסולו, שיער: לידור חדידה, ע. סטיילינג: שיר סמילה, חולצה: COS

מאי שכטר מ"חתונה ממבט ראשון" חשפה את הקושי שחוותה לאחר הלידה, דבר שנשים רבות מפחדות לדבר עליו. גם אנה ארונוב, עינב בובליל, ברוק שילדס ואפילו גווינת' פאלטרו התמודדו עם חוויות כואבות

88 שיתופים | 132 צפיות

שלושה שבועות אחרי שהביאה לעולם את בנה הבכור עדי, משתתפת "חתונמי", מאי שכטר, החליטה לחשוף בכנות מעוררת השראה את הקשיים הפיזיים והנפשיים שחוותה אחרי הלידה. שכטר שיתפה בין היתר בבכי המתמשך והכאבים הפיזיים שחוותה לצד הקושי הנפשי להתחבר לבנה, ובעצם הווידוי שלה הצטרפה לשורה של מפורסמות בארץ ובעולם ששיתפו בקושי ובכאב המגיעים לצד ההתרגשות והאושר שבהורות. זה בדיוק הזמן לחזק אותה ואת כל מי שחווה טלטלה דומה ולהזכיר לה שאינה לבד.

>> סיפור הלידה הדרמטי של מאי שכטר מ"חתונמי": "כשאיבדתי את אחי לא בכיתי ככה"

אנה ארונוב

אנה ארונוב, שופטת הריאליטי שהפכה לאם בשנת 2021 עם לידת בנה הבכור אדם, שיתפה את העוקבות שלה באומץ ובפתיחות בטלטלה שחוותה לאחר הלידה בסדרת פוסטים באינסטגרם. "לא הבנתי מה חוויתי בכלל בלידה", שיתפה אז. "לא הספקתי לעכל או להרגיש מה עברתי ובום כבר יש לנו תינוק על הידיים וצריך לתפקד כהורים כעבור שעה".

>> החתיכה החסרה: אנה ארונוב מדגימה איך להתבלט כשכולן לובשות שחור

בהמשך סיפרה ארונוב על הקשיים והקושי שבהנקה ועל ההורמונים שהציפו את גופה ושיגעו אותה. "לא סתם את תבכי מדי פעם ויהיו לך קצת מצבי רוח, לא! את תבכי כל הזמן. כאילו משהו חיצוני השתלט על הגוף שלי ויש לי אפס שליטה על התגובות. את נכנסת לחדר לידה בן אדם אחד ויוצאת אישה אחרת לגמרי", סיכמה אז, אך סיימה במסר של העצמה וחיזוק. "אני באמת מחבקת גם את הטירוף ההורמונלי הזה. הוא חייב לקרות והוא חלק מהחוויה".

אנה ארונוב | צילום: טל עבודי
אנה ארונוב | צילום: טל עבודי

עינב בובליל

משתתפת "האח הגדול" במיל' והמאפרת ומשפיענית הרשת בהווה, היא אם לחמישה המרבה לשתף את מאות אלפי העוקבות והעוקבים שלה גם בחיי המשפחה, הכוללים צדדים פחות פוטוגניים. לאחר לידת בנה יוסף, שיתפה עינב בובליל בסשן שאלות ותשובות באינסטגרם כי היא ובן זוגה אלי חוו משבר ביחסים. "מהלידה עד אחרי הברית לא הפסקתי לבכות. הייתי עצובה בלי סיבה, לא היה לי מצב רוח. הייתי כאובה וממורמרת ושום דבר לא הצליח לשמח אותי", שיתפה במערבולת הרגשית שהציפה אותה לאחר הלידה. "אחרי הברית הרגשתי הקלה ולאט לאט עם תמיכה של אמא שלי חברות ומשפחה, יצאתי מזה". היא סיימה בעצה לעוקבות: "מי שלא מצליחה להתמודד – מומלץ לקבל עזרה מקצועית".

>> עינב בובליל לובשת חולצת בטן בצורה הכי קולית שיש

עינב בובליל | צילום: אינסטגרם einavbooblil_benisti@
עינב בובליל | צילום: אינסטגרם einavbooblil_benisti@

>> מרגישה שאת בקריסה? המדינה לא תיתן לך את הסיוע שמגיע לך

ליקי רוזנברג

כוהנת הכושר האהובה על הסלבס שיתפה אותנו בדיכאון שחוותה לאחר לידת בנה הבכור דון לפני כחמש שנים בריאיון שהעניקה ל"את". "זה נמשך כמעט שנה והמשכתי כאילו הכל בסדר", סיפרה ליקי רוזנברג והוסיפה כיצד חיפשה לעשות הכל חוץ מלהיות עם בנה. "די התעלמתי ממנו", הודתה ושיתפה כיצד היו אלה בן זוגה והחברות שלה שגרמו לה להבין שיש לה בעיה.

>> ההמלצה של ליקי רוזנברג למי שמפחדת מהזרקות בפנים

בסופו של דבר, כך שיתפה רוזנברג, גמלה בה ההחלטה לקבל עזרה והיא פנתה לטיפול פסיכולוגי. "כשהלכתי לפסיכולוגית, הבנתי שהתהליך יהיה יותר ארוך כי לא טיפלתי בזה בזמן", הודתה, ואז ביקשה להעביר מסר חשוב לנשים המוצאות את עצמן מתמודדות עם קשיים דומים: "מהניסיון האישי היה חשוב לי להגיד לעוקבות שלי שאסור לחכות, שזה לא יהיה טוב יותר מעצמו ושזו לא בושה לבקש עזרה ולהגיד 'אני חלשה', 'אני סובלת'".

ליקי רוזנברג | צילום: בן אזולאי
ליקי רוזנברג | צילום: בן אזולאי

ברוק שילדס

השחקנית ברוק שילדס, שהיא גם אם לשתיים, נחשבת לחלוצת הנשים המפורסמות שדיברו באומץ על הנושא של קשיים ודיכאון לאחר הלידה, כשבמקרה שלה הדיכאון שחוותה היה קשה כל כך, עד כי הוביל אותה בשלב מסוים למחשבות אובדניות.

>> ברוק שילדס חושפת כי נאנסה בצעירותה: "חשבתי רק על להישאר בחיים"

"כל מה שרציתי לעשות זה להיעלם ולמות", סיפרה על השבועות הקשים שלאחר לידת בתה הבכורה. בשנת 2005 יצא לאור, ספרה Down Came the Rain, ספר שכתבה על ההתמודדות שלה עם הדיכאון הקשה שהצית סכסוך מתוקשר בינה לבין טום קרוז, שכסיינטולוג אדוק יצא נגד השימוש בתרופות נוגדות דיכאון.

>> הממלכה בהלם: קייט מידלטון וטום קרוז עוברים על החוקים

ברוק שילדס | צילום: Gettyimages
ברוק שילדס | צילום: Gettyimages

גווינת' פאלטרו

השחקנית זוכת האוסקר, גם היא אם לשניים, חשפה בראיונות עבר כי לאחר לידת בנה הצעיר מוזס חוותה דיכאון קשה. "סבלתי מדיכאון חמור", אמרה גווינת' פאלטרו בריאיון בעבר. "זה היה מוזר כי עם הבת הבכורה שלי זה לא קרה. הייתי סופר מאושרת אז. עם מוזס לקח לי שנה לצאת מהחור השחור". עוד שיתפה כי למרות שהרופא המליץ לה לקחת נוגדי דיכאון היא העדיפה לנסות דרכי טיפול אחרות, אך הבהירה כי עבור רבות זו אכן צורת הטיפול הטובה ביותר והיא מצילת חיים. "אני הלכתי לטיפול, התחלתי להתאמן שוב, לישון טוב יותר והפסקתי לשתות אלכוהול. נתתי לגוף שלי הזדמנות 'לחדש את עצמו' וזה עזר לי לחזור לעצמי".

>> שתי טיפות מים: גווינת' פאלטרו ובתה אפל מציגות דמיון מדהים

גווינית' פאלטרו | צילום: Gettyimages
גווינית' פאלטרו | צילום: Gettyimages