סיפור הלידה הדרמטי של מאי שכטר מ"חתונמי": "כשאיבדתי את אחי לא בכיתי ככה"

מאי שכטר עם בנה | צילום: אינסטגרם may_shechter@
מאי שכטר עם בנה | צילום: אינסטגרם may_shechter@

הלידה הפתאומית שאירעה מוקדם מהצפוי, הדרמה בחדר היולדות, הקשיים בהנקה, הכאבים והבכי הלא פוסק שנמהל בכל האושר. מאי שכטר מ"חתונה ממבט ראשון" בווידוי חשוף ומטלטל. ויש לה מסר לאימהות

88 שיתופים | 132 צפיות

עבר כמעט חודש מאז שמאי שכטר, כוכבת "חתונה ממבט ראשון" ובן זוגה משה יחזקאל, אותו הכירה בתוכנית, הביאו לעולם את בנם הבכור. אלא שכעת מתברר כי הלידה לא בדיוק הייתה פשוטה, בלשון המעטה.

>> תכשיט של אימא ואבא: מאי ומשה מ"חתונמי" חושפים את השם של בנם

בפוסט עוצמתי ששכטר פרסמה בחשבון האינסטגרם שלה, היא כתבה בכנות האופיינית לה. "אשמח לשתף בחווית הלידה שלי בגילוי לב, עם הידיעה שאקבל חיבוק ואולי גם שיפוטיות וזה בסדר, כי אני בעיקר תומכת בעצמי מאחורי כל משפט", כתבה שכטר בראשית הפוסט שפרסמה היום (ראשון) בחשבון האינסטגרם שלה. "אחרי ההפלה שעברנו, נכנסו להיריון ספונטני שהוגדר כהיריון בסיכון בשל מחלה אוטואימונית שאובחנה ב-2017, ואני חיה איתה בשלום".

>> "אף אחת לא מדברת על מה שהפלות חוזרות גורמות לך להרגיש"

"ההיריון היה תקין לחלוטין אך לווה בהמון חרדות, גם תחת ההיריון בסיכון, וגם כי כבר איבדנו לא מעט בחיינו", ממשיכה שכטר, וסיפרה כי ילדה חודש לפני מועד הלידה המשוער. "לא הכנתי כלום ולא התכוננתי ללידה בחודש שמיני, אבל לעדי, לרחם שלי וליקום כולו היו תוכניות שונות ואני בהודיה", כתבה.

מאי שכטר עם בנה | צילום: אינסטגרם may_shechter@
מאי שכטר עם בנה | צילום: אינסטגרם may_shechter@

"עדי נולד עם קשיים נשימתיים אבל ברוך השם הוא לא הונשם", המשיכה שכטר לספר על רגעי הדרמה בחדר הלידה, "הוא היה במעקב ארוך ביחידת מעבר בתינוקייה בשיבא במשך כמעט שבועיים. בשבועיים האלה הוא סבל גם מצהבת וגם ירד ביותר מעשרה אחוזים ממשקלו".

>> עינב כפיר מ"חתונה ממבט ראשון" חושפת את המחלה ממנה היא סובלת

זה לא הכל. גם תהליך ההחלמה של שכטר מהלידה היה לא פשוט בכלל. "הייתה לי החלמה מאוד קשה וארוכה, ולא היה חלק בגוף שלא כאב לי", היא מספרת. בנוסף, היא התקשתה להתמודד עם ההנקה. "כל שלוש שעות הייתי בתינוקייה בשביל לתת לתינוק שלי אוכל, ומהיום הראשון הרגשתי אתגרים עם ההנקה. אין אותי. ב-3 שעות אני מאכילה, הוא לא מתחבר לי לציצי, אני בעיקר בוכה, מדברת עם עשר יועצות הנקה שונות, ובזמן שנותר לי אני בשאיבות סביב השעון. המילה הכי נכונה לתאר את הכל היא הישרדות".

אלא שלפי שכטר, הקושי עם העניין לא נגמר בבית החולים. "מאותו רגע ששוחררנו הביתה הבכי לא פסק, אפילו לא לרגע, ורק אציין ששנה לפני איבדתי את אחי ולא בכיתי ככה", שיתפה בגילוי לב. "כל הזמן יש דואליות כל כך חזקה בין השמחה וההודיה סביב העובדה שהגשמתי חלום, הבאתי פרי אהבה עם אהבת חיי וזה שיצרתי חיים, לבין עצב תמהוני סביב העובדה שהמצב החדש פשוט לא זוהר עבורי, כמעט משום בחינה".

>> אבאל'ה, שומע? היציאה המפתיעה של כוכבת "חתונמי"

מאי שכטר ומשה יחזקאל לאחר הולדת בנם הבכור | צילום: שני מתוק shanimatok@
מאי שכטר ומשה יחזקאל לאחר הולדת בנם הבכור | צילום: שני מתוק shanimatok@

>> הדבר שמעין דורי מ"חתונמי" לא מוותרת עליו, לא בצבא ולא באמצע הלילה

"אני רוצה להתנצל בפני הנשים שעובדות ממש קשה כדי להביא חיים לעולם ונתקלות באתגרים ושברון לב בדרך", הוסיפה שכטר במסר לכל האימהות אי שם. "כל הזמן תהיתי למה לא מדברים על כל מה שקורה אחר כך? אז אני ממש רוצה להעניק את הידע וההכרה הזאת לצד הלגיטימציה לחוות את כל מנעד הרגשות, ביחד עם העובדה שכל אחת חווה את הדברים אחרת", סיכמה.

>> יואנה ותומר מ"חתונמי" נראו כמו זוג משמיים. למה הם נפרדו? זו הסיבה

אנחנו לגמרי עם שכטר, מעודדות אותה לדבר באומץ לב על הנושאים שאף אחד לא מדברת עליהם, כולל מה שקשה וכואב. להביא ילד לעולם זאת רכבת הרים, זה מדהים מצד אחד ומאתגר כל כך מצד שני – ואנחנו שמחות ומברכות על נשים כמו שכטר, שגורמות לכולנו להרגיש קצת יותר טוב עם עצמנו.