לב שבור הוא לב שלם: נפרדות מ"חתונמי" בשמחה מהולה בעצב

נעם משה, הלב שלנו אתכם "חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12
נעם משה, הלב שלנו אתכם "חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12

"חתונה ממבט ראשון" החזירה לנו את האמון בפורמט וגרמה לנו להתאהב יחד עם הזוגות, אבל ברגע האחרון הצליחה לשבור לנו את הלב. נפרדנו כך - טור פרידה וסיכום עונה

88 שיתופים | 132 צפיות

זהו, הגמר הגדול הגיע, ובניגוד לתוכניות ריאליטי, החיים האמיתיים ממשיכים קצת יותר מ-42 ימים. קלישאתי ככל הניתן, אבל יש כאלה שזכו בפרס ששווה יותר מכל מיליון שקלים, לפני הורדת המס. זוגיות ואהבה. ונכון, כנראה שלא לכולם זה יחזיק, לא כולם יחיו ביחד לנצח ובטח שלא באושר ובעושר, אבל בואו נסתכל למציאות בעיניים ונדע שזוגיות זה לא פיקניק. אלא אם מדובר בפיקניק של רז ועינב, כשיורד עליהם מבול, והם נשארים לעמוד באמצע היער, שזו מטאפורה לא רעה בכלל לזוגיות – ואם אנשים מגיעים מוכנים אליה בצורה הזו, אז כן, יש סיכוי שיידעו להחזיק ביחד עד הסוף, וכשאתם מוכנים להתמודד עם "הרע", אתם תדעו ליהנות ממש מהטוב.

>> לכל הכתבות והטורים על "חתונה ממבט ראשון"

בואו נתחיל עם שליפת הפלסטר המהירה, ולטובת מי שלא בקיאה בזמן אמת – ההשערות שלי מפרק ההחלטות עמדו בציפיות: חן ויוסי וצ'לסי ביחד, וכך גם יואנה ותומר, טל ורון וכמובן עינב ורז. לעומתם, נעם ומשה נפרדו באהבה גדולה, ואילו רונן ורותם? הוא עוד ידבר על זה כעוד חוויית פוסט טראומה.

הפרק התחיל עם הזוג המתוק: יוסי עזרא וחן. יוסי מספר שכשנכבו המצלמות, הקסם קצת ירד והתחילו החיים האמיתיים. בואו נגיד את האמת – לא היו יותר מצלמות להופיע בפניהן, ומהחיים בזוגיות של חמישה אנשים (עם צוות הצילום), הם נשארו שניים, והקהל נעלם. זה מכניס המון שקט, ואנחנו יודעות שיוסי עזרא לא אוהב שקט. ומה הוא עוד לא אוהב? תזכירו לי? אה כן, שמנות ומתולתלות. איזה כיף לו ששוב הזכירו לנו את זה בעוד הוא חובק את אשת חלומותיו – "בלונדינית רזה". אני מצטערת, אבל בעיניי זה עוול להזכיר את הרגע הזה שוב ושוב ולבנות לנו תחושה שהוא עם חן בגלל המראה החיצוני שלה. אין צורך להכניס מסרים בתת מודע הזוגיות שלהם כל כך מסונכרנת וכל כך הדדית, שאני בטוחה שגם אם היו מביאים לו מישהי עם שיער גלי ושמנמנה, שלא נדע, עם אותו האופי, ההומור, הקלילות והנתינה – זה היה עובד לו נפלא. פשוט לא ניתנה לו ההזדמנות להוכיח והוא לא היה צריך לעבוד קשה, וזה מבורך. כולנו עובדים על רושם ראשוני, אז למה לשפוט אותו, אבא?

>> חן, יואנה, עינב, טל, נעם, רותם ומור מדברות על הכל בריאיון בלעדי ל"את"

חן ויוסי עזרא. "חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12
חן ויוסי עזרא. "חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12

משם, בנסיעה ארוכה וזמן מילוי אוויר תמוה במיוחד של גלעד הנהג של יעל (למה לא עשיתם גם הפוך? כמו כל העונה שנהנתה לתעד נסיעות בדרכים?), אנחנו מגיעות באופן מפתיע ומבאס במיוחד לשדרות. הבאסה היא לא מהעיר עצמה, כן? הבאסה היא מהמחשבה שטל עברה עד שדרות, אפילו לא לגדרה. כמובן שרצו שנחשוב שזה שהם הגיעו לשדרות אומר שטל ורון נפרדו, אבל להפך, הבנו שטל נפרדה מהרצונות שלה. היא ויתרה לחלוטין על מקומה ואף הפעילה את מנגנון ההגנה המופלא מכולם – הרציונליזציה. היא הסבירה לעצמה את המעבר בכך שהיא זו שבוחרת בו, מכיוון שאחרי מות אביה היא הייתה צריכה להתרחק, ככה שזה בעצם רצון שלה. ואם לא מספיק הניתוק מהחיים הקודמים שלה, טל נתקלת בחומה גם מהיקום, בדמות מבצע חומת מגן וההסלמה בדרום בלילה הראשון שלה בדירתו של רון. טל נלחצת מהמצב ובורחת לאחותה. רון לא דואג למצבה הרגשי או לבטחונה האישי, אלא מוטרד ממה יהיה אם לא תצליח להתגבר על המשוכה הזו ולעבור לגור ביחד – כי אחרת זו בעיה.

>> מור רצתה קלוז'ר עם שניר, אבל מה שקיבלנו זה את ההזיה הזאת

שוב, אזכיר שיש זוגות שחיים בקשר טראנס-אטלנטי ומסתדרים יופי. אז באמת, העיסוק הבלתי פוסק בחיצוני במקום באישי, הוא נשגב מבינתי. הייתי שמחה אם הייתי שומעת את רון מדבר על התקופה הקשה שטל עברה, ואיך הוא היה שם לצידה כשאביה נפטר, איך הכאב קירב ביניהם או איך הוא תמך והכיל, אבל במקום זה אני רק שומעת אותו מקטר על המרחק ומוסיף משפטים סתומים כמו "זה קשה, זה לא קל". להגיד הרבה בלי להגיד כלום, זה באמת כישרון של רון. וסליחה רון, הבנתי שנעלבת לאורך העונה, כשאני ושאר המבקרים טענו שבאתם לחפש הורות משותפת ותו לא. אז קודם כל סליחה, אבל אני מקווה שתסתכל על הביקורות גם בעיניים בוחנות ותסכים לראות לפחות את הדמות שיצאה אלינו ממסך הטלוויזיה, זו שלא מתעניינת לעומק, זו שעסוקה בלדבר על ילדים ועל מקום מגורים וזו שרוצה למהר ולהכניס את האחרת לשגרה שלך. אני מניחה שלהיות במקום של טל, ולקרוא את הביקורות האלה שנכתבו על בן הזוג שלך זה לא פשוט, ושבמקרה הזה קצת קשה להיות באהבה עיוורת. אז כל עוד עיניה פקוחות והחיים האמיתיים שונים ממערכת היחסים שנבנתה לנו על המסך, אני מאחלת לכם מלא בהצלחה, ושתדעי שיש מלא סטודנטיות במכללת ספיר שיבואו אלייך למניקור! תכלס כצעד קריירה, זו בחירה מעולה.

טל ורון. "חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12
טל ורון. "חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12

באופן מפתיע, לא השאירו לנו את רונן ורותם לסוף, אולי כי הניחו שאפילו הצופים הבינו שזה לא ילך ושאין באמת מתח. הם שרדו שבועיים של זוגיות אחרי אמירת ה"כן", נפרדו, חזרו לעוד לילה של שכרון חושים, או כמו שרונן הגדיר זאת "לילה מלא בגעגוע ואהבה", וכמו שאמרתי בטור הקודם – מייק אפ סקס לוהט זה לא מספיק בשביל להחזיק זוגיות בוגרת ויציבה, והשניים נפרדו. כשהיה מאוחר מדי, רונן הבין שהוא יכול לסלוח ורוצה את רותם, לא סתם רוצה – "מפנטז" שהיא מחכה לו – אבל היא כבר בזוגיות חדשה, ואפילו גרה עם בן הזוג.

>> מייק אפ סקס היסטרי זה לא הכל: פרק ההחלטות הפתיע אותנו

בשיחה עם יעל, רותם חוזרת להיות רותם הממלכתית, האסופה והשקטה. היא בעיקר משתפת בחווית הצפייה והביקורות שחוותה, ומספרת שהרגישה שהיא מאכזבת ולא מספקת את הסחורה. רונן לעומתה, יושב מכונס, פגוע ומאוכזב, ושולחן העבודה שלו כמטאפורה לנפשו – כאוטי, דחוס ומבולגן. אני מודה שבתור אחת שביימה פריים או שניים בחייה, תהיתי לרגע איך לא ניקו את הפריים, שיהיה נקי לעין הצופה. אבל זו בחירה מוקפדת שעוזרת לבטא את מצבו הנפשי, ואם לא די בכך, אז רגע אחרי שהוא מטיח אשמה בפסיכולוגים על ההתאמה שהציפה לו את טראומת הביקורתיות מהבית מול כל המדינה, אנחנו מקבלות אותו בקולאז' מעשן בשרשרת ואבוד בחלל. רונני, מאמי, אמנם הייתה לי ביקורת עליך במהלך העונה, אבל אני בטוחה שעוד קצת התבגרות והתמודדות עם טראומות עבר, והלב הטוב שלך ימצא את האחת שנכונה לו. וכן, גם אם היא תהיה ביקורתית כמו שיעל מציעה, אם תעבד נכון את העבר, תוכל לגמרי להתקדם אל העתיד.

רותם. "חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12
רותם. "חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12
רונן. "חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12
רונן. "חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12

>> רונן מ"חתונה ממבט ראשון" בטקסט קורע לב: "אי אפשר להשתחרר מהכאב"

אחרי הדמעות וכאב הלב שרונן העביר אותנו, אנחנו עוברות לנחת של שושי את שושי, שכבר המירו את שם החיבה המתוק והייחודי שלהם ל"בעלי" ו"אשתי", והדינמיקה, החיוכים, החשמל בדירה וביניהם הם פשוט השראה. תומר נוסע עם יואנה לבולגריה לפגוש את ההורים, היא מצידה מוסיפה שבשביל הגבר שהוא, היה שווה לחכות 35 שנה והייתה מוכנה לחכות גם עוד 35. היא מנסה להיות רומנטית ולהחמיא, אבל תומר הקונקרטי חושב פרקטית ולא מוכן לרגע להתמסר לקלישאה, רק מתוך המחשבה של להיות רווק עד גיל 70. אחרי כמה דקות, הוא מתאזן ומבין שמילים אפשר להגיד, ואם זה עושה טוב למישהו אחר, ובטח שלשושי, אז למה לא? אותו הדבר לגבי הדרמה סביב הרגע בו הוא העז להגיד את שלוש המילים "אני אוהב אותך", עם חיפוש הטיימינג הנכון ועל רקע נופים רומנטיים. כבר חשבתי שהוא מחפש את המקום הנכון לשלוף טבעת ונשבעת לכן, הייתי על סף התקף לב מרוב התרגשות. בסוף יואנה סיפרה לנו שהוא אמר לה "אני אוהב אותך ואת כבר יודעת את זה מזמן". כן, נו, גם אני יודעת את זה מזמן. זה מתוק ומקסים להגיד את זה, אבל באמת שהמעשים והאנרגיה שלהם שווים הרבה יותר משלוש מילים. אבל אם על מילים אני סולחת, הגבול שלי עובר במקלדת האימוג'י, שזה יצר כל הרע שבעולם וריבים על פרשנויות לא נכונות. אז שושי, אני כאן לעזור ובוא נעשה את זה ברור, את אייקון הת'אמבס אפ, תמחק מהלקסיקון לעד.

>> יואנה מ"חתונה ממבט ראשון" נחשפת: "הלב התאכזב ונשבר"

יואנה ותומר. "חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12
יואנה ותומר. "חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12

ושוב אחרי שהלב עלה לגבהים, מנחיתים עלינו פרידה מבאסת במיוחד. נעם ומשה, שאולי מתחילת ההתאמה ביניהם לא ציפינו לזוגיות מרקיעת שחקים, אבל זה שהם הסירו את ההגנות והתאהבו, וזה שנעם עברה לרינתיה והם נשארו ארבעה חודשים ביחד – מבחינתי זה הופך אותם לזוג המנצח של העונה (טוב אולי הגזמתי, בכל זאת יש לנו את שושי. אבל הבנתן את הכוונה). כשנעם הגיעה וסופה קפץ עליה בהתרגשות, הרגשתי כאילו הוא מבטא את הלב של משה. העדינות והאינטימיות שנהייתה ביניהם בשפת הגוף היתה כל כך נעימה לצפייה, איזשהו שקט וביטחון שלא הכרנו בהם לפני כן. הם אפילו הפכו להיות קצת דומים אחד לשנייה. אז בסוף זה לא צלח, וסליחה יעל, אין צורך להוסיף "למה אתם לא זוג". זה בסדר שדברים לא יעבדו ויבינו שגם אם יש אהבה, משהו לטווח הארוך לא עובד ולא נכון. לא צריך להישאר ביחד רק כי הכרתם בתוכנית טלוויזיה ויש עליכם ים של ציפיות.

זה שמשה שחרר את הצ'ק ליסט שלו – את עניין הגיל והמראה החיצוני של הרושם הראשוני, וזה שנעם הסכימה לתת למישהו לאהוב אותה, רק מלמד אותי שהיא למדה לאהוב את עצמה ולהבין שהיא ראויה – וזה באמת הכי מרטיט לי את הלב. עם כל האהבה והפרגון לזוגות שצלחו את החיים האמיתיים, גם להיכנס לזוגיות של ארבעה חודשים, לפתוח את הלב, להסיר הגנות ולהתאהב – זה ניצחון. מפה הדרך לזוגיות, ובעיקר לחיים יותר שלמים עם עצמכם הרבה יותר נעימה.

רז ועינב. "חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12
רז ועינב. "חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12

והגענו לישורת האחרונה, לממתק של העונה – רזי ועינב. הזוג הראשון שנישא העונה, הוא הזוג שאיתו אנחנו מסיימות, כי מעבר לאהבה תמימה וזוגיות טובה שניצתה ביניהם – הם לימדו אותנו הצופות על בניית מערכות יחסים והסרת הגנות, שיפוטיות ורושם ראשוני. כשהתחילה העונה עם צמד הרובוטים, כולם מיהרו לבקר (כולל אותי) – באמירות סטייל "פתיחה חלשה של עונה", "זוג חמוד אבל משעמם", "אם זה הזוג הראשון שהביאו אז עד כמה משעממים יהיו האחרים?". אבל לאט לאט, ובאמת שלאט, הם השילו את הקליפות, ורק אחרי שהרגישו את הקרקע ומצאו ביטחון לתת לאופי שלהם לצאת החוצה – אנחנו שחררנו והתאהבנו יחד איתם.

>> "קשה להיפרד": עינב מ"חתונה ממבט ראשון" מסגירה את האמת

אני מקווה שכל אחת לקחה משהו מהתהליך היפה שהזוג הזה עבר, ובכלל מהעונה הזו של חתונמי, ובלי להזניק את קו המירוץ של החתונה והילדים, מאחלת מכאן לכולם שפשוט יהיו מאושרים.