משתתף "חתונמי" בטקסט קורע לב: "אי אפשר להשתחרר מהכאב"

"חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12
"חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12

משתתף "חתונה ממבט ראשון" רונן מיימון שיתף בפרק האחרון ששודר כי הוא מתמודד עם פוסט טראומה, אך סירב לחשוף את כל הפרטים בפני זוגתו לתוכנית, רותם פיינברג. עכשיו הוא חושף את האמת הכואבת

88 שיתופים | 132 צפיות

בין שלל הזוועות שהתרחשו בפרק האחרון של "חתונמי", היינו עדות לרגע אחד כואב ומלא כנות, במסגרתו משתתף התוכנית, רונן מיימון, שיתף את בת הזוג ששודכה לו, רותם פיינברג, בפוסט טראומה שהוא סוחב איתו מימי הצבא כששירת כלוחם. את הפרטים הקשים סירב להסגיר מיימון במהלך צילומי התוכנית, אבל היום (שלישי) הוא משתף אותנו באומץ לב. מה נאמר ומה נגיד, הוא פירק אותנו.

>> חתונה ממבט ראשון: טל, תיחלצי את עצמך מהקשר הרעיל הזה

"הפרק האחרון היה לא פשוט עבורי", פתח מיימון בפוסט שפרסם בשעה האחרונה באינסטגרם. "אני מדבר שם על האירועים שחוויתי בשירות הצבאי, שהובילו אותי לסבול מטנטון קשה ועם השנים גם בירידה בשמיעה, כמו גם בהלה מנפצים, שריקות עולות ויורדות, רעש אגזוז של אופנוע, אבל אני לא האישיו".

"הנכות הפיזית כתוצאה משירות היא קשה מנשוא, אבל הרשו לי לדבר על הנכות הרגשית", כתב מיימון. "אני מנצל הזדמנות לכתוב על אלפי הלוחמים שנפגעו נפשית בשירות הצבאי, וסוחבים איתם משקעים מבלי לדברר ולהוציא אותם. מחילה על התיאור הקשה, אבל לוחם שקולט בעיניו את חברו לנשק מפוזר לחלקים, לא יצליח להשתחרר מהכאב, הפלאשים והפחד – גם 30 שנה אחרי".

"חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12
"חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12

"החוויות האלה טבועות בך בלב ובנפש, ויולידו תופעות לוואי בכל תחומי החיים", הוא מדגיש, "אתה בטוח שזה כבר חלק טבעי ממה שאתה".

את הטקסט הכואב סיכם מיימון בקריאה לממשלה: "המדינה מעט זונחת את שיקומם של הלוחמים שנפגעו נפשית ולעיתים מרגיש שאפילו שוכחת מהם. בחלק לא מבוטל של המקרים הפציעה תגליד, אבל אצל הפוסט טראומטיים, ובכן, לא. לציבור קשה לגלות את המצוקה בעיניים אז הרבה יותר פשוט לגלות אמפתיה לפציעה הפיזית". תוך זמן קצר זכה הפוסט למאות לייקים ועשרות תגובות התומכות במיימון.

אנחנו מצטרפות לקריאותיו, ומקוות שהמדינה תיקח אחריות על מיימון ורבים שבמצבו, ותטפל בהם כראוי. זה המעט שמגיע להם אחרי שעשו ככל שיכלו לשמור עלינו.