מייק אפ סקס היסטרי זה לא הכל: פרק ההחלטות הפתיע אותנו

"חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12
"חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12

פרק ההחלטות של "חתונה ממבט ראשון" היה אחד המפתיעים בתולדות התוכנית. מה למדנו מההחלטה של רותם ורונן ומתי יואנה ותומר מתחילים להעביר קורס בזוגיות?

88 שיתופים | 132 צפיות

לא להאמין אבל הגענו לפרק הסיום, ומה אני אגיד לכן? מור ושניר הרסו את כל הדרמה של פרק ההחלטות, כשחתכו שלושה ימים לפני, והשאירו לנו שישה זוגות שאמרו "כן".

>> יואנה, רותם, מור, חן, טל, עינב ונעם פותחות את הלב בריאיון בלעדי

מתחילת העונה, ההבטחה הייתה "יש לנו יותר זוגות שאמרו 'כן' ונשארו ביחד מכל עונה אחרת", מה שמלכתחילה, בחישוב מהיר, הבטיח לפחות שלושה זוגות שיגידו שיצלחו את הצילומים. אבל הפעם, מתוך שבעה זוגות, שישה הגיעו לפרק ההחלטות, וכולם סיימו ב"כן" של פעמוני החתונה. טוב, לא כולם. בשבוע הבא, נגלה מי נשארו ביחד עד עצם היום הזה, וההימורים שלי הם על הזוגות שהיה נעים לראות אותם יושבים על הספה בעיניים בורקות ונרגשות, ולא על מי שישבו עדיין בידיים חבוקות וקפוצות.

>> מור רצתה קלוז'ר עם שניר, אבל מה שקיבלנו זה את ההזיה הזאת

חן ויוסי עזרא. "חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12
חן ויוסי עזרא. "חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12

בואו נתחיל מיוסי עזרא וחן, שפשוט מתאימים כמו כפפה ליד. כן, יוסי עזרא, זה שצחקק כשאמר שהוא לא אוהב נשים שטעים להן, קיבל את חן ששומרת לו על המשקל ועל מה שהוא מכניס לפיו. מריבים על האגו, והתנצחויות מי יותר חכם ומי אולי מקטין את האחר – הם מצאו את השפה המשותפת, ובעיקר את ההומור והשיח מלא החיים שביניהם. הם משלימים אחד את השנייה, בצורה שמה שאולי האחר יראה כשלילי (נגיד כמו איך שרונן תופס את השתלטנות של רותם), יוסי יראה כחיובי אצל חן. היא מצדה נהנית מהתלותיות שלו בה ואולי אפילו מיחסי האימא הדואגת לבנה. וכמו שהוא היטיב לנסח – "אני רועד כמו תינוק", והיא "מתחייבת להמשיך לדאוג לך".

היחסים עם חן חיזקו ליוסי גם את מערכת היחסים עם ההורים שלו, ולא בגלל התפקיד שחן משחקת לו בחיים, אלא כי זה היופי האמיתי של התוכנית – שהיא מלמדת את המשתתף, ובתקווה שגם את הצופה שמסכים להתבונן בשיקוף וללמוד, על מערכות יחסים בכלל בין האנשים שבחיינו, ומה אנחנו מביאים לכל קשר כזה.

התהליך היפה שהם עברו איפשר להם גם בין הצחוקים, ליהנות מהשתיקות ובעיקר להוסיף מילים מהלב. אני מודה שפאנץ' המגילה של יוסי היה שיחוק לא רע בכלל, ואינשאללה שיעל צודקת – והסיפור שלהם רק מתחיל. כי תכלס יותר ממראה חיצוני, גיל או מקצוע, כל מה שבאמת צריך זה גבר שמצחיק אותך. ואת זה כמו שגלעד אומר, יוסי בהחלט עושה לחן.

עינב ורז. "חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12
עינב ורז. "חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12

מי שיותר מהכל למדו לדבר והסירו את החומה, המגננות, הפחדים ובעיקר את הכרית שמפרידה ביניהם, הם הממתק של העונה – רז ועינב. אם יוסי וחן הם כמו כפפה ליד, אז במקרה של "צמד הרובוטים", זה פשוט לא להאמין שמלהקי חתונמי הצליחו לאתר את אותו בן אדם בדיוק בגבר ובאישה. הזוג שלעולם לא הייתי מאמינה שיגיע לטלוויזיה, לפריים טיים ובטח שלא לחפש אהבה מול עיני כל המדינה, הוכיח לנו שכשרוצים באמת לאהוב, אנשים מוכנים לנסות הכל, ולזרוק את כל הפחדים וההגנות.

במקרה של עינב ורז זה התחיל כבר בצעד האקטיבי של להגיע לתוכנית ולבקש עזרה, אבל המשיך לפיתוח של יכולת ביטוי וכנות, ואני חושבת שזה הפרק הראשון שבו שמעתי סופסוף את עינב מדברת קצת יותר ברור, והרבה פחות מצחקקת. ההגנות והמבוכה שלה השתחררו, והיא נתנה לעצמה לבטא במילים, במגע ובקול רם את תחושותיה. כן, הייתי שמחה אם היא גם הייתה משחררת את הסיפור שליווה אותה לאורך שנים, את זה ש"אף פעם לא בחרו להישאר איתה", ולהבין שהסיפור ההוא כבר נגמר ואפשר לשחרר ולזרוק אותו לפח. בואי תביני שרז הוא לגמרי הדה ז'ה וו שלך, ואתם לגמרי מכירים מגלגול קודם. אני בהחלט מחכה לסלואו הרובוטים הראשון בחתונה האמיתית שלהם.

נעבור למי שאני רוצה להירשם אצלם לקורס וללמוד מהם מהי זוגיותף עבודה, אכפתיות, הקשבה, חברות ואהבה – שושי ושושי שלנו. תומר ויואנה השאירו אותי ללא מילים ועם ים של דמעות בשתי עיניי. הזוג שאולי התחיל בשנייה הראשונה הכי עקום, והבהיל אותנו שביאנקה שלנו לא תהיה בעניין של בדוג, שהיא תחשוש שהוא "ערס" שאוהב קריוקי – לימד אותנו שיעור חשוב מאוד בשיפוט מוטעה על סמך רושם ראשוני ובהחלקה שמאלה בטינדר. כי תומר, וואו. אם בהתחלה הוא נראה כמו עוד בחור ישראלי ממוצע, בהמשך הוא הפך לחתיך של העונה, לצ'ארמר גברי וכריזמטי, עם החיוך הנבוך והעיניים המנצנצות מאהבה.

>> יואנה מ"חתונה ממבט ראשון" נחשפת: "הלב התאכזב ונשבר"

אל דאגה יואנה, כמו שאמרתי כבר מהפרק הראשון – את אחות על מלא. עורכי התוכנית בחרו להשאיר לנו את הזוג המתוק והמרגש הזה לסוף, אבל עליי אף אחד לא הצליח לעבוד, לא באמת חשבתי שתומר לקח צעד אחורה כמו שאולי חלק מהצופות חשבו. בעיניי השאירו לנו אותם לסוף, כי הרגש שיצא שם היה הקליימקס הכי קסום של העונה. ה"כן" והמשיכה וההתאהבות היו כאן אולי לא ממבט ראשון, אבל לגמרי ממבט שני. ההתאהבות והאמונה שלי באהבה בזכותם רק הלכה וגדלה, ואני חושבת שלהציף כל כך הרבה אופטימיות וסבלנות, הקשבה והכלה – זה בית הספר הכי טוב שניתן לצופה. אם הם יהפכו למטפלים זוגיים, אני כבר קובעת תור מראש. שושי את שושי, אני מודה, שאני מהמרת עליכם ראשונים בדרך לחופה.

בניגוד ליואנה, שמדברת בגלוי על הפחד מכך שיישבר לה הלב, נעם יושבת על הספה ועדיין מתפתלת בבחירת המילים שלה. "אני לא מאוהבת במשה, אבל יש לי אהבה בסיסית אליו", היא אומרת בניסיון לשמור על עצמה, בלי לומר חד משמעית מה היא רוצה. יעל מנערת אותה ואנחנו לומדות מהשיח הזה כמה עדיף לתת ללב את ההזדמנות להתרסק, כי אם לא ננסה, פשוט כלום לא יקרה.

>> בשעה טובה! כוכבת "חתונה ממבט ראשון" הפכה לאימא

נעם ומשה. "חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12
נעם ומשה. "חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12

נעם לוקחת צ'אנס ומסכמת את החוויה בכך שהסכימה לוותר על נעלי המטפלת. היא בהחלט לימדה אותנו כמה חשוב לעמוד על שלך, ולא להיות עסוקות רק בלרצות את הצד השני, לבטל את עצמך ולעשות רק מה שהוא רוצה במחשבה שזה מה שישאיר אותו פה. בסוף כמשה זכה להכיר אותה ולהבין מי האישה שמאחורי הגיל, הוא התחיל להתעניין ולבחור בה באמת, בדיוק כפי שייחלה. חוסר הביטחון של נועם הוא הגורם המעכב האמיתי בחייה, כי ברגע שהיא תבין שהיא ראויה, ולא צריכה להתחרות על הלב של אף אחד חוץ מהאהבה שלה את עצמה, היא תרגיש הרבה יותר בטוחה.

משה, שלא נמשך בהתחלה ונרתע מהגיל, למד לשים את הצ'קליסט בצד. יותר מהמכתב הארוך, יותר מה"כן" שאמר, אני הקשבתי למעשים שלו – כמו להשאיר לה תמונה שלהם ביחד, ובעיקר החיבוק העוטף והיד שנחה לה ברכות על הירך שלה. אני מודה שאני עדיין בספק לגבי הישארותם ביחד להמשך הדרך, אבל לא בכך נמדדת הצלחה בעיניי, אלא בהתמסרות אמיתית לתהליך. המבחן הכי גדול בעיניי הוא ההצלחה לפתוח את הלב ולהעמיד אותו במבחן שבירתו. המוכנות להיפגע – זו הצלחת התוכנית, ופה, הם כבר הצליחו. אני מודה שכשהם התחבקו בסוף ומשה הוסיף את החיזור הזה לנעם של "איזה יפה את ממי", זה נתן לי את הקלוז'ר שהייתי צריכה. עכשיו, נעם תשחררי את הידיים המשולבות ותתמסרי גם את.

טל ורון. "חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12
טל ורון. "חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12

נעבור לרון וטל. כן, נו, אז מהרגע הראשון לא היה ספק שביום ההחלטות הם יגידו כן. זו פשוט לא הייתה שאלה. הם באו בהחלטה ברורה שמפה הם יוצאים בזוגיות ועם בדיקת ביוץ. רון חוזר לכמה שטל מדהימה, טל מעזה סוף סוף להגיד לרון שהיא רוצה אותו גם שתטוניק וילדותי, אבל עדיין מחפשת אחר הרגש. כשהוא מנסה להיות חמוד, "כי ככה צריך" ולבחור שם חיבה, היא מסבירה לו שזה לא יכולה להיות עוד סיסמה. לא עוד "יפה שלי" גנרי, אלא משהו אישי, מהלב. וואלה, זה היה עוזר אם הוא לפחות קצת היה מכיר אותך. אבל מבחינתו להכיר אותה זה בכלל לא פקטור, כי כשהוא מייחל לשגרה ולחזור הביתה אחרי רבע שעה נסיעה אל אוכל חם שמחכה לו, בהייה במסך הטלוויזיה וכניסה למיטה – הוא בכלל שוכח שהיא פונקציה במשוואה הזו. אולי זה נשמע לו רומנטי ומכיל, אבל לחכות להכניס אותה לתוך השגרה שלך, זה שתלטני, חד צדדי ואגואיסטי – וזוגיות זה דבר הדדי שבו בונים שגרה משותפת, וכל אחד מהצדדים עושה ויתורים. מה אני אגיד לכם? במידה והם עד עצם היום הזה ביחד, אני בעיקר מקווה שהרבה מחומרי ההיכרות, ההכלה ובניית השגרה המשותפת שלכם, נשארו על רצפת העריכה, והביקורת הזו לא רלוונטית וואט סו אבר עבורכם.

>> חתונה ממבט ראשון: טל, תחלצי את עצמך מהקשר הרעיל הזה

רותם ורונן. "חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12
רותם ורונן. "חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12

ואחרונים חביבים, ובאמת שהם חביבים והפתעת העונה, לפחות אל מול הפרצופים המשתאים של יעל וגלעד, שגם הם לא האמינו למהפך המדובר – רותם ורונן. למרות שהוא יושב מכונס ומבועת עם שפת גוף המשדרת פחד ואימה, רפטטיביות וחוסר סלחנות להתחלה שהייתה – רונן בוחר להישאר עם רותם, שעשתה הכל כדי לכפר על ההתחלה. אבל סליחה, כמה להט ותשוקה שיש ביניהם, לא יעזרו לשכנע אותי שיכולה להירקם כאן מערכת יחסים תקינה. במקרה של הצמד המדובר, אני מאמינה שהתהליך האישי היה הרבה יותר משמעותי מאשר התהליך הזוגי. רונן שנחשף ושחרר טראומה, ובעיקר למד לשחזר – ובתקווה לתקן – את אותו ילד שסופג קול ביקורתי; ורותם, שקיבלה מראה לרגעים בהם היא מאבדת שליטה, למדה להתמודד איתם ולראות גם את האחר בתוך הכאוס – זו הצמיחה הבאמת מרשימה של הזוג הזה, ולא יחסים שמבוססים על מייק אפ סקס היסטרי. נשבעת לכן, עם כמה שסקס לוהט זה וואו ותמרות עשן. בזוגיות, אתם רוצים לדעת לעשות אהבה.