חתונה ממבט ראשון: טל, תחלצי את עצמך מהקשר הרעיל הזה

טל, אל תבטלי את עצמך. חתונה ממבט ראשון | צילום: צילום מסך קשת 12
טל, אל תבטלי את עצמך. חתונה ממבט ראשון | צילום: צילום מסך קשת 12

הפרק הזה הרתיח את אפרת וכטל ברמות: יוסי עזרא חש עצמו שייח והופך את חן למשרתת, שניר שובר שיאים של דושיות ורון מבטל את טל כליל. מזל שרונן הצליח להפתיע

88 שיתופים | 132 צפיות

אנחנו מתחילות להריח את הסוף, עשרה ימים להחלטות, והאמת שכבר בצבצה מתחת לפני השטח צפה ובוערת – לחלק לטובה ולחלק לרעה. המצלמות לאט לאט מאבדות מהמשמעות שלהן, ואצל רותם למשל זה מרגיע את המצב וסוף סוף חושף את המתיקות שבה, את הזוגיות שלה ושל רונן ואת המשיכה שביניהם. אצל אחרים, כמו רון ויוסי עזרא, זה חושף את האמת המכוערת שלהם, עכשיו אחרי שהם סיימו לשחק אותה מיסטר נייס גאי מול המצלמות. וכמובן, שניר. אבל היי, הוא מעולם לא ניסה להסתיר.

>> לריקאפ המלא של חתונה ממבט ראשון

אני מייחלת שכל גבר יצפה בפרק הזה – וילמד איך לא להתנהג, ושכל אישה תצפה – ותלמד מה לא לגיטימי בזוגיות. כדי לרכך את העצבים שלי, בואו נתחיל רגע עם נושא הרגישות שלימדו אותנו בתחילת הפרק – איך להגיב כשמישהו חושף מצוקה.

התחלנו עם רונן, שמשתף באומץ על פוסט טראומה "קלה" מהצבא, ומבהיר שאת הפרטים הקשים יותר הוא חוסך כרגע מרותם. רותם העצורה לא יודעת עדיין איך להתמודד עם המידע שהונחת עליה, מתכנסת לתוך עצמה ולא מרימה את הכפפה בשביל לפתח שיחה. עם זאת, היא עושה מאמץ – גם אם בתוך אזור הנוחות שלה – וזורקת משפט מקרקע ועוטף, ואומרת לרונן שהוא מתוק. הכי מתוק. הם מתנשקים, כשהיא עדיין מכונסת אמנם, אבל יחסית לתחילת הדרך זו פתיחות והתקדמות מדהימה. באמת שמגיע לרותם ורונן שאפו על התהליך. אפילו את הילדותיות שבו היא למדה לאהוב, ודווקא רונן הוא זה שניכר כי יש בו ספקות. אבל גלעד יסביר לו, ולנו, שדרך זוגיות אנחנו יכולים לתקן את טראומות הילדות שלנו. ברגע שרונן מצליח למצוא את החיבור והיופי לצד הביקורתיות שקיימת ברותם, הוא משלים עם הביקורתיות שספג מאביו לאורך השנים. זה כבר תהליך מרשים בפני עצמו.

>> למה רותם מתעללת ברונן?

מחיבוק ידיים אל מול רגע רגיש, אנחנו עוברות לנסיך הרגשות של העונה – משה. ברגע שנעם דומעת, הוא עולה על מדי הסופר-הירו שלו ונכנס לפעולה. הוא מרגיע אותה, עוטף ומכיל, ולמרות שהם עולים על שרטון קל, אני רוצה לתת לנעם המון ריספקט על היכולת לבכות ולהפגין רגש של תסכול מול משה. להיות את במאה אחוז מול בעלך הפיקטיבי, זה לא דבר פשוט, כפי שתדגים לנו עוד רגע טל. וזה שמשה יודע להכיל את זה? זה המתכון לזוגיות הכי בריאה שראיתי בפרק הזה על המסך – וזה לא נגמר שם. משה לא רק מכיל ולא רק "מתכופף", הוא גם יודע להעמיד במקום – וכשנעם כבר מתמקמת בעמדת "הקורבן", משה מבהיר ש"די" וצריך לשחרר. ברכב, זה נראה שחוסר הסובלנות עלול לעלות על שרטון ולפגוע בנעם, אבל הם בדרך לגלעד, ושם נמסתי.

>> איך פתאום הפך משה לחד קרן מתוק ואכפתי?

נעם משתפת בכנות רבה באמת שלה, שהיא לא מרגישה מספיק. היא מרגישה שהיא כל הזמן במבחן. משה, שלרגע קל חש מותקף, שם לב לרגע השביר שהיא חושפת ומיד מניח יד על הברך שלה. גלעד מסביר לנעם שהיא לא עומדת למבחן, שהכתר כבר על ראשה, ואם כבר אז שניהם עומדים למבחן בתור זוג. נעם, אני כאן כדי להזכיר שכבר בטור השני הנחתי לך כתר על הראש – אז תחבשי אותו בגאווה.

ערב הסילבסטר מגיע. רותם ורונן מארחים את נעם ומשה ואת יוסי וחן לארוחת סילבסטר, די מבאסת, בטח בהתחשב בכך שהם חגגו את 2023 ולא את 1983. אבל שם, הנשים הן אלה שעמדו במטבח והכינו לשייחים שלהם את הצלחות. לעומתם, שניר מעדיף לישון ולהתעורר בשנה האזרחית החדשה, רק שמור לא תבקש נשיקה בטעות.

בחזרה לשנות ה-80 – יוסי עזרא לא מוכן לנקוף אצבע, לא לעשות כביסה, לא כלים וחלילה לא לקפל. העיקר שהוא לא מוכן שיוציאו אותו רע, היי, הוא בכל זאת זרק את הזבל. אבל הוא חמוד ומתוק וקונה לחן נעליים, כדי להשכיח ממנה שהוא מתייחס אליה כאל משרתת. זה שהזוגיות שלהם לא שוויונית, לא אומר שזה לא סבבה כל עוד ההתנהלות הזו מתאימה לשניהם, אבל אז אנחנו מגלות שזה לא באמת סבבה לחן. היא עוד תסנן מול החברות שלה שהוא לא מוכן לעשות דבר, וכשהיא תגיש לו אוכל הוא יטרטר אותה לעוד באן, לעוד רוטב, כאילו הוא ילד בן 3. ואז, כדי להוסיף חטא על פשע, יוסי יסביר לגברים שסביבו איך הוא שולט בה ומחזיק אותה בעמדת ה"תעשי לי מה שאני רוצה", כשהוא יודע לעשות את הדבר הכי חשוב ולהגיד "תודה". זהו, עם מילת המפתח הוא משיג את כל מבוקשו.

>> יוסי עזרא וחן הם על פניו זוג משמיים. איפה הקאץ'?

נכון, יוסי מצחיק וקליל, ואולי האמירות האלה עוברות לאחרות כחלק מהתבדחות, אבל חן – תעשי מה שנוח ומתאים לך, כל עוד את במודעות מוחלטת ומבחירה. לא כי הוא עושה עלייך מניפולציה זולה.

במהלך הערב, לרגע החברים קראו לרותם כבאית. באופן מפתיע, רותם לא נעלבה והתבאסה על זה שהיא יוצאת רע, אלא רק חיזקה את הטענה. החבר'ה פשוט לא ידעו ששניר הוא זה שאחראי על המפקדה. שניר, באמת מרגיש לי שדנו ודשנו בך כבר מספיק העונה הזו, ואלוהים יודע למה אתה עדיין איתנו כאן. בזמן שמור מתארגנת לערב סילבסטר מנצנץ, בתחושה של התחלה חדשה באוויר, התרגשות, שגשוג, פריחה, אלכוהול ואולי אינשאללה נשיקת חצות, אדון שניר עושה טובה ונזכר להתעורר. הוא מתנהל באיטיות, שותה קפה ומגלגל סיגריה, מתעצבן על מור שהיא על קוצים וצוחק שהזמין "כלה סבלנית מאיביי". יותר מהכל, הוא מזלזל בלהיטות שלה, מגחך על ההשקעה שלה ומוריד לה כמה שהוא רק יכול. אולי תלמד ממשה? כשנעם שואלת אותו איך נראה סוודר שחור גדול והכי סטדנרטי בעולם, הוא עוצר, מסתכל עליה ואומר "זה ממש יפה לך". נשבעת לך שגם אם הוא לא חשב שזה באמת יפה, זה לא עלה לו בבריאות, ולנעם זה עשה טוב בלב. זה די נחמד לעשות טוב על הלב לאנשים, כדאי לך.

>> שמישהו יאהב את מור כמו ששניר אוהב את הכביסה שלו

קחו הרבה אוויר, כי אנחנו עוברות לזוג מהפרברים. יעל מבשרת לרון וטל שעליהם לריב – ומומלץ לעשות זאת כל עוד הם בתנאי המעבדה של התוכנית ובפיקוח והשגחה, כי היא מזהה שם התנהגות בעייתית. אני לא בטוחה שליעל באמת חשוב הריב, כמו שחשוב לה לשמור על טל, אותה היא מזהה כטיפוס מרצה ואת רון כמי שחוגג את הריצוי של כלתו. רון מסבר את אוזנה של יעל ואומר לה "כן כן, נריב" אבל למצלמות הוא יגלה שהוא לא מבין ולא מאמין בזה. ומה אתן יודעות? גם טל לא מאמינה בזה, כי ברגע שאמור להתפוצץ ריב היסטרי, היא מסתגרת לרגע ומיד מושכת אותו להשלמה, מרככת ומשכיחה את הסיטואציה. לנו הצופות, היא מספרת שהצליחה לעבוד על רון ולריב איתו כמו שיעל ביקשה, רק שלא עלינו ולא עליו את עובדת – אלא על עצמך, וחבל.

חברתה הטובה של טל קוראת אותה לסדר וחושפת את הבלוף, היא מנערת אותה ומשתמשת בכל דימוי אפשרי לכך שטל לא מספיק חופשיה. היא טוענת שטל לא אמיתית ומקווה שמול בעלה שיחיה, המצב שונה, כי זה לא מתכון טוב לזוגיות ולהבאת ילדים! טל מנסה לשתף את רון בתובנה שלה, אבל היא לא נתקלת בידיים שלובות – היא נתקלת בשלט עצור, אין כניסה ותעשי פרסה. כי למה את מקשיבה לחברה שלך, ויותר גרוע – אם את תהיי את, ולא מי שרון מצפה ממך להיות, אז אפילו כלב – הוא לא יהיה מוכן לאמץ איתך. טל לא מתעמתת איתו על התגובה המזלזלת והמורידה, היא בוהה בו בעודו שותה את התה שהכינה לו ובוהה במסך.

>> למה הפקת התוכנית מתייחסת לטל כמו אל רווקה נואשת?

צר לי להגיד, אבל גבר שגם לא מוכן לשמוע ביקורת וגם מבטל את מה שאת מרגישה ואת החברה שלך בהינף יד – טוב לא יצא מזה. מותר לו כמובן לחשוב שהחברה לא מדברת לעניין, אבל בוא קודם תקשיב ותנסה להבין מה היה, ומה טל מנסה לספר לך. ביום למחרת, כשרון יקח את טל ללילה באוהל ויכין לה ארגזי בשר כיאה ל"גבר גבר", היא תחשוף כי הוא הציע שיתחילו לעבוד על ילד. היא תצחקק במבוכה ותתרגש מהמחווה ומהמחמאה. הלו, טל, זוכרת שרק לפני שניה הוא לא הסכים להביא איתך כלב כי ייתכן שכמו שאת מעידה על עצמך – את שטותניקית? אבל אם לא תהיי את ולא תקשיבי לחברות שלך, אלא רק תבטלי את עצמך ותטפחי לו על הכרית – אז כן, סבבה, הוא מוכן שתהיי לו רחם מהלך ותביא לו ילד. וואו, ממש נס גלוי.

ותודה להפקה שרגע לפני סיום פינקה אותנו בזוגות היציבים שעושים קצת טוב על הלב: אנחנו רואות את תומר ויואנה מתנשקים, ואת המסיבה היחידה שראויה להיקרא מסיבת סילבסטר עם רז ועינב שמארחים על גג ביתם מסיבת פאייטים. וואלה, שם בא לי להיות. מחכה להזמנה לסילבסטר הבא.