חתונה ממבט ראשון: חן ויוסי הם זוג משמיים. האם הם ישרדו?

חן ויוסי. חתונה ממבט ראשון | צילום מסך קשת 12
חן ויוסי. חתונה ממבט ראשון | צילום מסך קשת 12

זוג מספר 6 של "חתונה ממבט ראשון" נחשף ונדמה שיש לנו בינגו! האם הכימיה והקליק המיידיים יצליחו לשרוד מעבר לחופה?

88 שיתופים | 132 צפיות

אני מודה, באתי מוכנה לשנוא. באמת, הפרומו שהבטיח לנו עוד נסיך מהאגדות שהוא "חמוד ואינטליגנט שקורא לעצמו 'יוסי עזרא' וצוחק צחוק גדול מדי", פחות הרשים אותי, וכבר עצבן אותי שמחליטים עבורי שהחתן הזה הוא וואו.
הפרק התחיל, ויוסי עזרא עדיין בא לי מקולקל: הוא דיבר על עצמו בגוף שלישי, הוא סירב לעשות כלים, הוא נשען על גירושי הוריו, והוא לא מבטא נכון מילים. צפו בפרק ושימו לב לרגע בו הוא מבקש שחורידינית. אה כן, והוא לא אוהב שמנות ומתולתלות. ואז בלי לשים לב, דווקא מהרגע המבאס, המוריד, המקטין הזה, איכשהו דמותו הפכה חביבה פתאום. ולמה? כי בהפקה מנסים לשמור עליו וללמד אותו שזה לא מנומס. הוא שואל: "אז מה אני צריך להגיד? מלאות?", אבל בניגוד לרותם ושניר עם האובר-מודעות והפחד מהמצלמות, יוסי לא מתרצה, וחוזר ואומר – "העיקר שלא תהיה שמנה ולא מתולתלת". כן, זה דבילי. כן, זה ילדותי. אבל אי אפשר לומר שזה לא אותנטי. זה יוסי עזרא – כל האמת בפרצוף. זה ריאליטי, והפעם זה אשכרה משקף את המציאות.

>> לריקאפ המלא של "חתונה ממבט ראשון"

בניגוד לשניר, הוא גם לא אומר משהו על הכלה החיה ונושמת שהתאימו לו, הוא מדבר על רשימת המכולת, על הכלה המפונטזת שלו. ועם כל סלידתי משמנופוביה בפריים טיים, האם יש כאן מישהי שיכולה להרים את ידה ולהגיד בפה מלא שאין לה טייפקאסט? ואם ישאלו אותה היא לא תגיד גם היא "חשוב לי שהוא יהיה גבוה" / "אוהבת שחומים" / "פחות אוהבת אשכנתוזים חנונים" / "לא מתחברת לקירחים"? די נו, לכולנו יש עניין במשיכה חיצונית וזה בסדר. אחרי זה, כשיגיע המכסה אל הסיר, זו כבר תהיה שאלת הפתיחות המחשבתית והמוכנות לתת צ'אנס. למזלו של יוסי עזרא, אותו לא העמידו במבחן הזה.

שנייה לפני שאנחנו זוכות להכיר את הכלה, מספרים לנו כמה שהחתן אינטליגנטי ואף מציינים שהוא "התקבל ל-8200 אבל חתם ויתור". אני תוהה איך משהו מלפני 17 שנה מעיד על האדם שמולי כרגע? אתן יודעות כמה האייקיו יכול לרדת עם השנים, ומילא עוד היה משרת ביחידה. אבל התקבל וחתם ויתור? אני נרשמתי פעם למלכות היופי, ומאז אני מלכה? לא. ועוד דבר שהציק לי: כשיוסי מגלה שהוא עתיד להתחתן, הא מספר שזה רגע שהוא חיכה לו 35 שנים. סליחה רגע, אף גבר לא מחכה לרגע הזה מגיל 5, כשהוא מנוזל בארגז החול, סבבה? תודה, סליחה. ביי.

נעבור לכלה – רזה, ספורטאית, בלונדינית עם שיער חלק, אחיינית של אלי דריקס. אה, סליחה? יש לה גם שם? יש לה אישיות? כן. חבל שלא סיפרו להפקה, שניסו בכוח לחגוג על "הקשר המשפחתי", רק בשביל שהצופות יכירו את כדורגלן העבר כבן זוגה של מירי דריקס, מלכת היופי לשנת 91'. אז תשחררו מהבחורה ותתייחסו אליה בפני עצמה, כי קוראים לה חן והיא מורה שפיתחה שיעור מיוחד לשילוב ילדים עם צרכים מיוחדים. או כמו שאימא שלה המלכה אומרת: "את אדם בפני עצמך ואת לא מוגדרת לפי אם תמצאי בן זוג או לא". וואו, האישה הזו צריכה להשיא משואה. תודה לאל על צדיקה בסדום של "הדודות והאימהות", שלא דוחקת בבת שלה להינשא ויהי מה, ולא תוהה איך זה יכול להיות שהבת הכה מוצלחת שלה לא מצאה זוגיות. אבל אז מגיעה יעל וכן תוהה – "איך יכול להיות שאת רווקה". אבל ניחא, לאשת מקצוע מותר. זה תפקידה. כשחן עונה שזה עניין של מזל, יעל לא מתרצה, ומסבירה שזה להטיל אשמה בעולם החיצוני ולא להסתכל פנימה. חן מבינה שעצם היותה אדם מרצה, מקשה עליה להישאר בתוך מערכות יחסים, כי אי אפשר לצלול לעומק רק עם זרימה ונעימות שקיימת בהתחלה.

>> חתונה ממבט ראשון: שניר חי בסרט, אבל הלו, עד עמוס תמם

ואכן ההתחלה זורמת, נעימה ומוצלחת מכל החתונות עד כה. מצד החתן, הם בטוחים שהם הגיעו לחתונה אמיתית, לדעתי הם גם הביאו צ'קים וההורים הגיעו לארוחת טעימות לפני. מצד הכלה מדובר במשחק ילדים מדהים ומשוגע, והם זורמים עם החבר הדמיוני של בתם, ורק מזכירים לנו שוב ושוב שזו לא חתונה. אגב, רק לי חן מזכירה את ג'ניפר אניסטון?

החלפת המתנות הולכת ומתדרדרת אל מחוזות "קיבלתי את זה בחג הקודם ושכחתי להחזיר, אז הנה מתנה ששכבה אצלי בבית, תהנה". יוסי מעניק לחן סווטשירט. כן, סוויטשירט!!! היא מעניקה לו את ספרו של נעם חורב, שהיה לה ליד המיטה, אבל היא מוסיפה סימניה מעוטרת בציורים של "הילדים שהיא הכי אוהבת בעולם". זה מרגש ומחמם את לבו של יוסי, אבל אז הוא מעט נלחץ שמא יש לה ילד. אבל כשהחברים אומרים שהיא בטוח מורה, הוא נדלק כאילו אמרו לו שהיא לא שמנה ולא מתולתלת, וזה כשלעצמו מוערך.

יאללה לחופה: יוסי עזרא, כיאה לשם של סטנדאפיסט ישראלי ממוצע, עומד על הבמה ומקליל את המאורע. חן מצדה בוכה ומרגשת גם אותי עד דמעות, היא יוצאת אל עבר החופה, ולבקשתה עומד בה רק יוסי ללא ההורים (ומזל שגם ללא הכלבה, כפי שעוד שנייה יתברר) ומהרגע הראשון הקליק נקלק. הבחירה של חן, שהם יהיו רק שניים, מראש הפכה את הנוכחות שלהם לישות אחת. חבל שלא ויתרו גם על מנחה הטקס, שבחר לפתוח את נאום החופה בלצטט את מסי, כי באמת מזמן לא הזכרנו שהיא אחיינית של אלי דריקס, ואיכשהו במקרה הוא הכדורגלן שיוסי הכי מעריץ. מעניין אם ב"טסטה", זרקו לו כל מיני שמות של כדורגלנים והוא היה צריך לזרוק אסוציאציות. כי וואלה, הוא דווקא לא התרגש יותר מהממוצע, ועדיין יותר התלהב ממנה.

>> רותם ורונן זה שידוך מהגיהנום, אבל העריכה היא החטא האמיתי

מעבר לכך, יוסי דאג לחן ומיד הרגיע ושידר "אני פה איתך", ולא רק במילים. הם נשארו לשבת ולדבר, להביע התעניינות ואכפתיות, את הצ'ייסרים עשו ביחד עם החברים והיו נוכחים בחתונה של עצמם, ביחד. גם תחושת הבטן שלו צדקה, כשאיכשהו על השביל, ברגע קטן אחד, הוא הרגיש בנוח לשאול שאלה לכאורה "כבדה" ותהה אם חן הייתה מאורסת בעבר. בין רגע, על רגל אחת, הם צללו לשיחה שחשפה פגיעות ורגישות, ושמה את יוסי עזרא וגם את חן במקום חשוף. וואלה יוסי, הבנתי שאתה לא אוהב את התיאור, אבל הולי שיט, כמו שיאמא שלך אומרת, אתה באמת חמוד. שניכם באמת חמודים.