חתונה ממבט ראשון: איך הפך משה לחד קרן מתוק ואכפתי?

חתונה ממבט ראשון | צילום מסך קשת 12
חתונה ממבט ראשון | צילום מסך קשת 12

רותם ורונן מגיעים לשיאים חדשים של דרמה, משה הוא מופת של גבריות מכילה בזמן שנעם נכנסת לפאניקה ותומר ויואנה מעבירים לנו שיעור בתקשורת. ריקאפ חתונמי

88 שיתופים | 132 צפיות

בשעה טובה חתונמי חזרה וכל מה שהיינו צריכות למען איחוד העם, זה את "השמאלנית" שתגיע לקידוש בשישי בביתם של חובשי כיפה ושנגלה שאכן "כולנו אחים". אולי המרחק עשה גם לנו טוב, וכבר שכחנו את משה המבועת מגיל הביציות של נעם, אבל הוא חזר להיות אותו חד קרן דואג ואכפתי, כפי שהיה בירח הדבש שלהם ברכיבה על הסוסים. כי כשנעם במצוקה, מתגלה הצד הרגיש והמכיל של משה, זה שיעשה אותו אבא נהדר, אבל חלילה אני לא לוחצת או משהו כזה.

>> לריקאפ המלא של חתונה ממבט ראשון

ברגע שנעם נלחצה לקראת המפגש עם משפחתו של משה ולא מצאה מה ללבוש, הוא לא האיץ בה ולא זלזל או ביטל את תחושותיה, למרות שבקלות יכול היה להגיד משהו כמו "מה זה משנה מה תשימי?" ואף להקצין ב"הכל יפה עלייך" בלי להעיף מבט. במקום זה משה ייעץ, הקליל, הצחיק והרגיע, ואיפשר לנעם לשהות בתוך הלחץ. המפגש עם אימא של משה, לא רק שעבר בנעימים ובחיבוק של "משפחה מזרחית חמה" עם בדיחה על חריפות ואשכנזים, אלא גילינו שבעצם אימא שלו רוצה בעצמה להיות עובדת סוציאלית בדיוק כמו נעם. תודו זה חתיכת אישור כניסה לתוך המשפחה.

גם חן ויוסי עזרא הגיעו לביקור משפחתי, לא לפני שעברו בעולם הממתקים וחן החזירה ליוסי בעבור כל נשות ישראל. אחרי שהוא סירב לכלה "שמנה ומתולתלת", חן מונעת ממנו חטיפים ולוחשת לו שזה "משמין", אבל אל תמהרו לסקול אותה באבנים בחסות הבודי-שיימינג. מותר לאדם, ובטח לבני זוג, כל עוד זה באישור ובאווירה טובה, לדאוג ולהתערב בתזונה של האחר. בכל זאת יוסי אמר: "אני אוהב ששמים לי גבולות". רק חבל שהיא לא מנעה ממנו לקנות מסטיקים, כי להגיד לה "כיף לי איתך" ו"ברוכה הבאה למשפחת עזרא" תוך כדי לעיסת המסטיק, זה קצת הורס את הרומנטיקה. אבל היי, אולי זאת רק אני.

>> חתונה ממבט ראשון: שניר חי בסרט, אבל הלו, עד עמוס תמם

אצל יואנה ותומר – דבש הכל דבש. הצרות שלהם זה כמו הצרות של ברבי: הם ורודים, מתוקים ומפחדים לגלות שהלב שלהם אולי בכלל עשוי פלסטיק. הם מפחדים להודות אחד בפני השנייה על הרגש שהולך ומתגבר, ומסבירים את התחושות והפחדים אצל יעל. ואלו הרגעים היפים של "הניסוי", לראות מה קורה כששוהים בתוך הרגע, ואיך כשנושמים הלב מתרחב.

אגב, אפשר להראות לרותם את יואנה, שציפתה שתומר יכסה את שניהם תחת השמיכה, הציפה זאת ואמרה – "רציתי שנהיה שנינו מתחת לשמיכה", כי הופ הפלא ופלא, מה שהיא רצתה – קרה. ולמה ילדים? כי מה היא עשתה? אמרה זאת בקול רם. אבל אצל רותם, זה אסור ובל יעבור. לדבר? ועוד בקול רם? בשפה שאחרים יבינו? הו, האימה.

ואם משה ונעם סיפקו לנו רגע של "שבט אחים ואחיות", אז הנה הגיעו רותם ורונן ואיתם הפייק ניוז. אני יכולה להבין את הקושי של רותם מול המצלמות. אני יכולה להבין את חוסר הרצון שלה שעם ישראל ידע שהיא החליפה נוזלי גוף עם החתן ששידכו לה. אני גם יכולה להבין שהיא ביקורתית, שתלטנית ותוקפנית – כל אלה תכונות לגיטימיות שיהיו אצל החצי השני שלנו, במידה כזו או אחרת – אבל צר לי, האמפתיה שלי נעלמת מול משפטי ה"אתה מוציא אותי", "אני יוצאת הבן אדם שמאוכזב שלא טוב לו", "אני יוצאת לא בסדר", "אתה מנסה להוציא אותי רעה", וכל העיסוק הוא סביב איך "אני יוצאת" והאם הדמות שלה תהיה עדיין רלוונטית לחלוקת קוד קופון באינסטה.

>> חתונה ממבט ראשון: למה רותם מתעללת ברונן?

רותם באמת אבודה, היא כל כך תקועה בלופ שלה ובאכזבה שלה, ורונן כלוא בכלא שהיא שמה אותו, בין הפטיש לסדן. כי אם הוא לא מדבר – הוא לא בסדר ולא תקשורתי, ואם הוא מדבר, אז בבת אחת הכל מתהפך עליו והוא לא בסדר. ואם הוא מדבר על זה שאסור לו לדבר? אז הוא שקרן ו"חתיכת מניאק".

ובואי, רותם אני איתך, אין מעצבן כמו גבר שמנגב חומוס כשאת טרחת לערב שבת, והוא, באקטינג אאוט ילדותי מבהיר לך מה הוא חושב עלייך ועל הרצונות שלך. לא, רונן, זה לא מגניב שאכלת, כמה רעב שלא תהיה, אתה לא ילד בן 8 שאוכל לפני שהולכים לארוחת שישי אצל סבתא. אתה יכול להתאפק, לראות את האחרת ולערוך את השולחן (רק למה שירצה לערוך שולחן, אחרי שהקניטה אותו על הפרחים שהביא לה?). אגב, רותם, יכולת בדיוק כמו יואנה להגיד ולהבהיר בקול רם מה את רוצה.

אני מכירה נשים כמו רותם, אני אחת כזאת. רותם רוצה את סיפור האגדה, היא רוצה שרונן יבין אותה ושהכל יתנהל בדיוק כמו בדמיון שלה, אבל בין לצפות שיהיה קידוש לבין לצפות שרונן יעשה בדיוק מה שאת רוצה – יש הבדל. ואם כל כך חשוב לך הקידוש, אז תשחררי את האכזבה וקחי מה שיש. אבל רותם ורונן במתקפה הדדית, והיא עושה לו מבחן שנועד להכשיל אותו. הרי אם היא רק הייתה רוצה, היא יכלה לסמס לו, בכל זאת ראינו שהיא עושה את זה מצוין. וכשמעמידים מישהו במבחן, תנו לי לגלות לכן, הוא ייכשל.

כשרותם מבינה שהיא חצתה גבול, היא מסמסת לרונן, מגיעה אליו לקבל חיבוק ומסבירה שקשה לה. ואתן יודעות מה היה קורה אם המקרה היה הפוך וגבר היה מתעצבן על בת זוגו, ושנייה אחרי זה בא ואומר "קשה לי תני לי חיבוק"? לא היינו מקבלות את זה בסלחנות מרובה.

לרגע נדמה שהסערה חלפה, הקיבה נרגעה והיין נמזג, אבל אז רונן עושה טעות פטאלית ומספר מול המצלמות שהוא נגע בגופה של רותם, והעניק לה מסז׳. רותם ננעלת, חוזרת שוב על מנטרת ה"לא רוצה לדבר על זה מול המצלמות" ומוסיפה שהיא "ממש מתבאסת עליו". ורותם, אני ממש מתבאסת עלייך. תראי איך ישראל השמרנית חיבקה את ההודאה של רז ועינב בשיח הסקס שלהם, ותראי את יואנה ותומר מתגפפים תחת הכיתוב "לטס גט נייקד". ונכון, לא כולן חייבות להיות פתוחות, אבל אני לא יודעת איך לספר לך את זה, הגעת לחתונמי, לא לחינוכית.

>> חתונה ממבט ראשון: תראו לנו עוד כלות כמו מור בבקשה

והנה הגיע הבוקר, ואיתו הפרומו המבטיח שמפמפמים לנו כבר שבועיים, והפעם הוא לא מאכזב. אחרי שרותם מרגישה באינטואיציה מופתית ש"משהו עובר עליו", רונן שולף את נשק יום הדין ומוציא את ההתכתבות ביניהם "שחור על גבי לבן". היא כתבה שנמאס לה ודהיא רוצה ללכת, אבל רותם צועקת "אתה משקר" ומוסיפה "אתה חתיכת מניאק", ולמה? כי לצד המילים הקשות שכתבה, כתבה גם מילים מלטפות וזה אמור לרכך את המכה ו"להוציא אותה טובה". סורי, עם כל הניסיון של רותם לא לצאת רעה, ביקורתית או זורמת, כרגע את יוצאת קצת יותר "גזלייטרית" ואני מאמינה שזה פחות סבבה בעינייך.

בשעה טובה, הם מגיעים לטיפול, ואיך אוהבים להגיד בתוכניות "הכוכב הבא"? "ברוך הבא גלעד, התחלנו!". וואו, איזה צרחה הוא הביא על רותם. גלעד היה מזועזע, הן כאיש מקצוע והן כדמות בתוכנית טלוויזיה מצולמת, והבהיר חד משמעית שהסמסים האלה הם תמצית הרוע שבעולם, שזה הרסני ושהיא צריכה ללמוד לתקשר. וגם לריב. וגם לאהוב. במציאות. אה, ולהפסיק לברוח.

לראשונה, רותם מסירה את משקפי השמש, מזילה דמעה, נשארת בלופ של עצמה, ורונן שלא מנגב לה את הדמעות, מסתגר בשלו ואף קורא לרותם "גוליית". אבל גלעד לא מתרשם ומעמיד גם אותו במקום עם אפס רחמים למסכנות שלו, ומסביר לו שהוא לא קורבן ושגוליית זה "בת הזוג האהובה שלך כשהיא בחרדה", וצריך ללמוד להכיל חרדה ולא רק לברוח לחדר ולהסתגר כמו טינאייג'ר. בקיצור, קח דוגמה ממשה.

אני מודה שקיוויתי שרותם ורונן ישובו אל הספה ויודיעו על פרידה, אבל לפי הפרומו לפרק הבא היא עתידה לחשוב שרונן הוא נסיך. ואני תוהה מה כבר יכול לגרום לשינוי? אולי הוא למד לדבר בשפת ה-ב'?