חתונה ממבט ראשון: למה להתייחס לטל כאילו היא רווקה נואשת?

הזוג השביעי והאחרון. טל רואה ורון שוורץ | צילום: לירן לוינוביץ
הזוג השביעי והאחרון. טל רואה ורון שוורץ | צילום: לירן לוינוביץ

בשעה טובה, נחשפנו לזוג השביעי והאחרון של "חתונה ממבט ראשון". כמו מור, גם טל מעמיסה את המקרר בהורמונים, רק חבל שמתייחסים להקפאת ביציות כמו לכישלון

88 שיתופים | 132 צפיות

מרגיש לי שאחרי השבוע הקשה במדינה, קשת פינקו אותנו בפרק מתוק במיוחד, בו (הלם!) יואנה ותומר לא באמת רבים על משהו מהותי, הם משלימים עוד לפני שנגמר הריב ולומדים שלריב זה מפחיד בדיוק כמו אהבה כי מדובר באיבוד שליטה וחוסר ודאות שאי אפשר "לתפעל" כמו שתומר אוהב.

>> לריקאפ המלא של "חתונה ממבט ראשון"

אז בשעה טובה ומוצלחת, הגענו לישורת האחרונה, לא של הכלה טל, אותה מיד נכיר, אלא של זוג מספר שבע ואחרון שעומד מתחת לחופה. ההיכרות שלנו עם הכלה מתחילה בהליך הקפאת הביציות שלה. אצל מור הציגו לנו את העניין בנונשלנטיות, אז נחשפנו כבדרך אגב למקרר נורמטיבי ועמוס הורמונים של רווקה שלא מחכה ל״אחד״. במקרה של טל, אנחנו מתוודעות לכך שהיא לכאורה נמצאת במרחק פסיעה מאיבוד אמונה ותקווה, ואולי תיאלץ לעשות את הצעד הדרמטי מכל של "להביא ילד לבד". היא אמנם מבינה שזה עניין לגיטימי ואופציה ראויה, אבל ההתייחסות לזה קצת יוצאת בטעם רע. כשאני חושבת על הנשים בבית שחובקות את ילדם וצופות בתוכנית בתחושה שהן כשלו משום שעשו את אותה בחירה, אני מתכווצת עבורן, שלא ״הספיקו״ להגיע לחתונמי לפני כן, ובכל זאת לנסות לקבל סוף מהאגדות, ו״להתקדם״ כמו שאר החברות.

>> חתונה ממבט ראשון: תראו לנו עוד כלות כמו מור בבקשה

בואו נדבר שנייה על הקטע הזה של הטיפוס במעלה השלבים. מרגע מסוים אין שלב אחד שהוא מעל לאחר, כמו שכיתה ג' היא מעל ב'. בחיינו הבוגרים כל אחת במסלול שלה, וההתקדמות היא לרוחב ולעומק, ולא אנכית והיררכית. אף אחת היא לא מעלייך כי יש לה ילד, כמו שאת לא מעליה כי את אל-הורית. זו בחירה של כל אחת איך לחיות את חייה. אצל טל, הכמיהה למשפחה משלה היא עמוקה מהשעון הביולוגי, אחרי שאיבדה את אימה למחלת הסרטן כשהייתה סך הכל בת 21 וליוותה אותה כבר מגיל 9 במאבק וההתמודדות. כך אנחנו למדות כמה טל רגישה וכמה היא מפחדת מדחייה ומפרידות.

מהצד השני, אנחנו מכירות את החתן, רון, בן 37, מהנדס חשמל שעובד בתחום האנרגיה הסולארית וגר בשדרות. רון כבר ניסה את מזלו בעונה השלישית של חתונמי, אז לא נמצאה לו התאמה ומתברר שהוא גם לא היה בשל לזוגיות, כי הכל זה טיימינג בחיים! בניגוד לטל, רון לא מקפיא זרע, אבל הוא מצולם בהתאמה עם האחיינים ושאר ילדים להמחשת הווייב, והמומחים מספרים לנו כמה ששניהם הם אנשים של פעם, אותנטיים, שאוהבים את החיים הפשוטים וכמהים לזוגיות ומשפחה. אם זה לא מספיק כדי לבסס התאמה, אז במבחן ההרחה, בו הם מסניפים את החולצות של המשתתפים כדי להתחבר לריח הגוף ולבדוק כימיה, מתברר ששניהם העניקו אחד לשנייה 10 במדד, דבר שלא קרה מעולם. אז מי יודעת, אולי יש כאן באמת פוטנציאל.

טל ורון מגיעים לטקס הענקת המעטפות, וכאן עליי לחלוק אתכן מידע פנימי. אני בטוחה שרובכן יושבות מול המסך ולא מבינות מה פשר המשחק המוגזם והמופתע לאור הגילוי שבמעטפה באמת מופיעה הזמנה לחתונה. הייתן חושבות שאם צוות צילום ליווה אותך עד לכאן, ברור שהתשובה היא חיובית. אז כאחת שהתמיינה לתוכנית, פגשה משתתפים בדינמיקה קבוצתית וקיבלה תאריך ליום קבלת המעטפה – עד שלא כולם מקבלים את ה"כן", האחרים לא יודעים על ה"לא". יתכן אפילו שיש כאלה שמצולמים במעמד הקבלה השלילית, אך לא משודרים, כדי לא לפגוע בהם. בכל אופן, בשביל לשמור על המתח והאותנטיות של רגע האמת, הכל נשמר במעטה סודיות, ועל כן יש המון לחץ סביב התשובה – האם נמצאה לי התאמה.

>> חתונה ממבט ראשון: שניר חי בסרט, אבל הלו, עד עמוס תמם

הגענו לטקס החופה. הפעם בהפקת התוכנית דילגו על ציטוטי מסי ופו הדב, ודווקא התמקדו בטקסטים שכתבו הקרובים: מצד החתן – החבר הטוב, ומצד הכלה – אחיה, שניכר שהקשר ביניהם קרוב ואוהב. אני לא אשקר הוא הרטיט לי את הלב, וכך גם אבא שלו, שכמעט חטף התקף לב מרוב התרגשות לראות את בנו כחתן.

טל הכלה מגיעה, וכמו שהפרומו הבטיח, החתן נלהב מהכלה, מאבד את אוצר המילים ומאותו רגע הוא לא מצליח להגיד יותר משתי המילים – "את מדהימה". אני יודעת שיש כאלה שהתרעמו על זה שהוא מתרכז בחיצוניות, אבל הנה מקום בו אפשר לשחרר מהביקורתיות. דווקא הפרק לא סב סביב "הכלה היפה מהאגדות", החתן פשוט מוקסם ממנה. רושם ראשוני זה חשוב, ובעיניי איזושהי תחושת בטן וחיבור היא זו שגורמת לו להחמיא לה, ולא רק המראה המלבב שלה. חוץ מזה שהוא לא רק מדבר, הוא גם עושה. כשהוא רוצה לחבק או לתת לה יד והיא לא מתמסרת – במקום לכפות את עצמו עליה, או להסתגר, הוא שואל אותה – "מה נכון לך? מה מתאים לך?". הוא רואה את הצורך שלה ומאפשר לה להיות בו, וגם בשפת הגוף שלו, שמתחקה אחר שפת הגוף שלה, הוא משדר לה שהוא איתה ונותן לה אישור להרגיש את אשר היא מרגישה.

ואז, דרמה! לא, לא זה שהוא דומה לגרוש שלה, זה סתם "הולבש" בעריכה על רקע החופה, אלא המרחק המטורף בין רמת השרון לשדרות. וסליחה על הציניות, גם אני שמה הגבלת מרחק באפליקציות ההיכרויות כי אני רוצה להיות מכוונת מטרה, ולא להערים קשיים – אבל עם כל הכבוד, אם הגעתם עד להתחתן בפריים טיים, המרחק הזה קטן עליכם. אחרי הכל ב"לאב איז בליינד" הם צריכים לעבור מדינות. ההתאבססות על המרחק תוך שתי דקות היכרות היא בהחלט מורידה, אבל אל דאגה, אני כאן כדי להאיר על הטוב הזה. אגב, האם שמתן לב שלא נאמרו דברי חנופה למקצועות המפוארים של החתן והכלה תחת החופה? וכשטל מסבירה לרון שהיא לא עובדת מהבית, אלא מסתובבת בפגישות עם לקוחות במרכז הארץ, היא שוכחת לציין, שלפחות לפי הרשתות החברתיות שלה, היא מניקוריסטית, ולזה אני יכולה להבטיח לך שיש קהל גם בשדרות – ואם את טובה, נבוא אלייך גם מתל אביב!

אני לא יודעת אם בפרק הזה לא סיפקו לנו חומרים אייקוניים כי לא היו, או שמא בהפקה כבר עייפים בזוג מספר שבע, כמו ילד שלישי, אבל החתונה עברה חלק. החברים היו מפרגנים ונינוחים, לא נרשמה דרמה גדולה, הזוג מרגיש מקורקע ובשל ובוגר, ואפילו הוא הולך לכותל והיא למקווה. יאללה, בפרק הבא בטח כבר נתחיל לדבר על ילדים. של רון וטל. משה, תירגע, לא דיברנו עליך.