חתונה ממבט ראשון: למה רותם מתעללת ברונן?

אישה בונה, אישה הורסת. רותם, "חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך קשת 12
אישה בונה, אישה הורסת. רותם, "חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך קשת 12

רותם לא משחררת ורונן המסכן ממשיך להיות מבועת, יוסי עזרא חושף את חוסר הביטחון שלו וחן מכילה אותו יחד עם הבצה, סליחה ביצה, שלו. ריקאפ חתונה ממבט ראשון

88 שיתופים | 132 צפיות

ביצה או בצה? זו השאלה. ומה אתן יודעות, מתברר שאפשר גם וגם, אבל למי אכפת אחרי שקיבלנו תצוגת תכלית של יוסי ילד שלי מוצלח, שכל כך מתגאה להגיד "צדקתי" ומוודא שישדרו את זה. אז מה אם באותו משפט, מחייה השפה העברית מוסיף "אל דאגה אני *יאהב* גם את מי שתגיד ביצה". אל תטרח. שימוש נכון באותיות אית"ן, זה קודם לשומן ותלתלים אצל כל אחת מאיתנו.

>> כל מה שרציתן לדעת על "חתונה ממבט ראשון"

אבל עוד לפני עברית צחה, נראה שמסע האגו טריפ של יוסי עזרא (וזה היה שם מהרגע הראשון של שימוש בשם מלא ודיבור על עצמו בגוף שלישי), עומד לצאת מכלל שליטה: אתה באמת בודק בגוגל ומתפאר בהגייה שלך אחרי שלפני שנייה היית מוכן להרטיב את ה"בצים" בים של מרקש? חן מצדה פוצחת ב"טסטה" מתנשאת, כשהיא מסבירה ש"זה הסלנג דיבור שלהם *שם*", מאיפה שהוא בא.

אגב, מר בצה, מספר כי הפסיק לצאת עם מישהי בשל פערי אינטליגנציה, שהיו לטובתו. בקיצור, ליוסי עזרא יש חוסר ביטחון סביב רמת האיי קיו שלו וסביב הדימוי שלו, ולכן הוא נעלב עד עמקי נשמתו כשהיא קוראת לו "סתום", כשהיא אומרת "וואחשים" וכשהיא לא אוהבת שהוא קורא לה "אבא". אה, אבל לו מותר לקרוא לה "אבא" וגם "אימא", ולהשתמש במילה "מפחידה" לתיאור חביתה. אבל זה כבר לא קשור.

אגב, זה לא שאני חושבת שזה סבבה לקרוא למישהו סתום "כי זה סלנג", אבל הבעיה של יוסי היא שהוא חושש שבכל צחוק יש מן האמת. אך אל דאגה, נושא הפרק סב סביב פחד, ובסך הכל קיבלנו תמונה של ההרגלים והדפוסים של יוסי – לבקר, להקטין, לזלזל, להתנשא, להתעצבן, להיעלב ולעשות הכל כדי להרוס, אבל אז בזכות התוכנית (ובאמת, בלי ציניות), הוא מסיר את שכבת ההגנה שהוא רגיל לעטוף בה את הלב. הוא מודה שחן מהממת ושהוא מדבר יותר מדי כי שתיקות מביכות אותו.

הוא גם מודה שחן "בחורה אמיתית שנותנת לו להרגיש הכי יוסי שיש", שהיא אלופה ושהוא טעה. בסדר, אין מה לעשות, אנחנו כאן בדרך חתחתים. אז סוף טוב הכל טוב. בינתיים.

חן ויוסי משווים אינטיליגנציה. חתונה ממבט ראשון | צילום מסך קשת 12
חן ויוסי משווים אינטיליגנציה. חתונה ממבט ראשון | צילום מסך קשת 12

>> יוסי עזרא הצליח להרגיז גם את כוכבת "חתונה ממבט ראשון" מהעונה שעברה

הזוג שעזבנו בפעם האחרונה בעודנו לא יודעות על מה אסור לדבר ומה מותר להגיד, חזר מירח הדבש הנוראי היישר אל קן האוהבים בבת ים. עכשיו אנחנו פוגשות אותם באווירת לאבי דאבי, כשהם מחוייכים ומשולבי ידיים על הספה. ביום ה-11 שלהם, הם עברו לגור ביחד. מה הם עשו עד עכשיו? חיכו שהחוזה "על מה מותר לדבר מול מצלמה" יחזור מעורכי הדין? לרגע חשבתי שרותם היא הכלה שיש לה אחות תאומה, ובוצעה כאן החלפה, אך אל דאגה. בקבוק יין זול אחד והיא חזרה.

אווירת החיוכים, היא רק למראית עין, כי מה לעשות זה מצטלם טוב יותר, מאשר ביקורתיות ושתלטנות, אבל כשרונן נמצא לרגע לבד בזמן האריזות, הוא נראה מבועת מתוך המחשבה מה היא תגיד וכבר מבקר את עצמו מראש.

רותם ורונן יושבים לראות משחק, והיא כמו אימא שמעירה לבנה בן ה-5 – על השרוולים שלו ועל הכוס שהוא מחזיק, מנקה כל פירור שלא נפל בדיוק לצלחת, וכמובן טורחת להעיר שיאכל לפני שהאוכל יתקרר. אבל היא לא ביקורתית חלילה. זו ביקורת רק כלפי עצמה, לטענתה. גם אם זו עריכה מאוד מגמתית, אני באמת מקווה שהיא רואה את עצמה בתוכנית ואולי לומדת דבר או שניים על עצמה.

רותם משפיטה את רונן. חתונה ממבט ראשון | צילום מסך קשת 12
רותם משפיטה את רונן. חתונה ממבט ראשון | צילום מסך קשת 12

השיא נרשם אחרי הביקור ה"ספונטני" בחנות לכלי בית, שם רותם נראתה נלהבת להפחיד מכד, וציפתה שיהיה לה שותף להתרגשות מכדים. רונן, שפחות התרגש מהחוויה, ביקש את הטלפון כדי לקנות משהו לאימא שלו (למה בכלל הטלפון שלך אצלה? ולמה אתה צריך אישור להשתמש בו?).

אפשר לראות בזה רגע של "מאמא בוי", ואני מודה שראיתי בזה רגע חמוד ומתחשב של "הינה גם ככה אנחנו מקבלים כאן דברים בחינם, אז בוא נביא משהו גם לאימא", אבל אז בבת אחת, רותם משנה את פרצופה, ובהצלחה לחמות עם כזו כלה. היא כועסת שהוא העז לרגע לחשוב על מישהו אחר, ומגלה שבמחשבות שלו היא לא יכולה לשלוט. היא כועסת שהוא "הרס את הבילוי המשותף שלהם והמחשבה עליהם", ואני רק אזכיר לנאקה שלא רואה את הדבשת של עצמה – שבערב הראשון שלכם בדירה, את הזמנת חברה. אני לא רוצה לדמיין מה היה קורה אם הוא היה מעז לעשות כזה צעד נועז. מה שכן, תודה לך שהבאת חברה שאומרת גם לך את כל האמת בפרצוף. רותם, מילה מיוסי עזרא, תשחררי קצת אבא.

עינב לומדת לבטא רגשות. חתונה ממבט ראשון | צילום מסך קשת 12
עינב לומדת לבטא רגשות. חתונה ממבט ראשון | צילום מסך קשת 12

>> חתונה ממבט ראשון: שניר חי בסרט, אבל הלו, עד עמוס תמם

אחרי שצפינו במנגנוני הגנה הרסניים, הגיעו עינב ורז, שמשתמשים בצחוק וחוסר תקשורת כדי להרוס את מה שטוב, רק שהפעם הם לומדים להסיר את שכבות המבוכה ולהעז להגיד בפה מלא, "טוב לי איתך", גם אם זה מבעד לכרית. עינב מסבירה קודם לאחיו המכיל והחמוד (והפנוי? שמישהי תבדוק לי את הנושא!) את מה שעובר על הרבה רווקות ורווקים, שלפעמים, דווקא מתוך זה שהם לא מכירים איך זה מרגיש, כבר נהיה להם רע. לעינב קשה לבטא רגשות, בטח כשהרגשות האלה חדשים וזרים לה, ובטח אם היא נאלצת לעשות את זה מול כל מדינת ישראל. הלב יוצא אליה, וכמו בכל הצגת ילדים – כשהקהל יודע לפני – בא לי ללכת ולצעוק לנסיך – "הנסיכה אוהבת אותך שתדע". רז מצידו, לא דוחק, ומבין ללבה.

אצל יעל, רז מספר שהוא חושב על עינב, מתגעגע אליה ומחכה כבר לרגע שיחזור לדירה בכל יום. יעל נותנת לזה שם ומכריזה: "אתה בזוגיות, רז". במפגש עם עינב, קיבלנו את האישרור שכל רווקה רק מחכה לקבל ולשמוע, בטח מהפסיכולוגית שלה – את לא דפוקה, את לא פגומה, את מורכבת ומעניינת ופשוט "עד עכשיו לא פגשת את האדם הנכון", אומרת לה יעל. כן, זו אותה יעל שבפרק הקודם הסבירה לחן שאמירה כזו היא בעצם להאשים את החיצוני. אבל היי, אני לא קטנונית, אני לוקחת בשתי ידיים את התובנה שלפעמים זה הכל טיימינג בחיים.

אה כן, ורק סליחה, עוד שאלה רקשאני אדע – ענב או עינב? שלא נעצבן את יוסי עזרא.