קים בפנים? בחרנו את 21 השמלות היפות של העשור

מי הכוכבות שנכנסו לרשימה? | צילום Eamonn M. McCormack/Getty Images)
מי הכוכבות שנכנסו לרשימה? | צילום Eamonn M. McCormack/Getty Images)

לבחור את עשרים ואחד הלוקים המצטיינים של העשור זה לא קל - היו הרבה כאלה, תודה לאל. קפצנו פנימה ונזכרנו ברגעי הסטייל הגדולים של העשור

88 שיתופים | 132 צפיות

העשור האחרון היה עשור של שינויים בעולם שהתבטאו גם על השטיח האדום. כשבאנו לבחור 20 תמונות של הלוקים הטובים ביותר היה קשה לבחור. חלק מהתמונות משקפות באמת לוקים בלתי נשכחים, אבל חלק מהן גם יותר מזה: הן מבשרות מגמות חברתיות וטרנדים אופנתיים ומהוות מצפן חברתי לשינויים שגרמו. חלק מהן פשוט יפות, נכון, אבל חלק שינו את חיינו. קפצו פנימה והזכרו בעשור האופנתי היפה שנגמר עכשיו, ומי יודע, אולי תקבלו על הדרך רעיון לשמלת סילבסטר לוהטת.

>> הפריטים שיהפכו אותך לזוהרת בערב הסילבסטר

.

1. קארה דלווין, 2010, בבכורת סרטה "יחידת המתאבדים"

קארה דלווין, 2010 | צילום chris jackson gettyimages
קארה דלווין, 2010 | צילום chris jackson gettyimages

קארה דלווין הייתה אחת הדוגמניות הראשונות שזכו להצלחה בגלל חשבון האינסטגרם שלה שחשף אישיות שלא לוקחת את עצמה ברצינות וחיה על הקצה. האנסמבל שלה בפרימיירת הסרט מבטא את אישיותה בשלמות: היא לובשת שמלת תחרה וז'קט עור של אלכסנדר מקווין, ומגפיים בשם "גזולינה" של כריסטיאן לבוטן. המגפיים האלה-עשור אחרי- עדיין שיא הרלוונטיות. האישיות ודרך הלבוש הלא שגרתית שלה הן אלה שהכניסו אותה לרשימה זו, בין היתר כיוון שהייתה מהראשונות למרוד בנשיות היתר המתקתקה על השטיח האדום, ומהראשונות לדבר על דו מיניותה שבאה לידי ביטוי גם בדרך בה התלבשה.

2. שמלת החתונה של קייט מידלטון ב-2011

קייט מידלטון, 2011 | צילום chris jackson gettyimages
קייט מידלטון, 2011 | צילום chris jackson gettyimages

החתונה שריתקה מאות מליונים צופים למסך וגם השפיעה על טרנד שמלות הכלה החסודות שהתפתח בעקבות החתונה. מידלטון קיבלה אין ספור שבחים על השמלה שתפרה עבורה שרה בורטון לבית אלכסנדר מקווין. בין היתר אפשר לראות השפעות של השמלה בשמלות הכלה של מאיה בוסקילה ויאנה יוסף.

3. קייט בלאנשט בטקס האוסקר 2011

קייט בלאנשט, 2011 | צילום ethan miller gettyimages
קייט בלאנשט, 2011 | צילום ethan miller gettyimages

קייט בלאנשט היא פייבוריטית של שטיחים אדומים הנמצאת תמיד צעד לפני המחנה מבחינת ניבוי טרנדים והאומץ ללבוש אותם. התלבטנו רבות איזה לוק שלה להכניס ולבסוף בחרנו בשמלה מבית ג'יבנשי קוטור אותה לבשה לטקס האוסקר. השמלה עם עיטורי פנינים בעבודת יד, עם מעין מחוך הנלבש מעל השמלה וצבע צהוב מעל השכמות נראית פשוט חלומית ולא שמלת נסיכה רגילה מז'אנר זוכות האוסקר.

4. מישל אובמה מבקרת בארמון בקינגהאם ב-2011

מישל אובמה, 2011| צילום chris jackson gettyimages
מישל אובמה, 2011| צילום chris jackson gettyimages

גם אשתו של נשיא ארצות הברית רצתה ללילה אחד להיראות כמו נסיכה מהאגדות, וההזדמנות הגיעה כאשר מישל וברק אובמה ביקרו את המלכה בלונדון. אובמה שנודעה בשל גישתה האוהדת לאופנה אמריקאית בת זמננו לבשה שמלה לבנה של המעצב טום פורד, מלך האלגנטיות העל זמנית. בגלל נוכחות שתי שמלות לבנות נוספות של טום פורד בהמשך הרשימה, נאמר זאת כך- אם את עומדת להתחתן ויש לך מלאי מצלצלין לא מוגבל- עשי זאת בשמלה של טום פורד. הבנאדם יודע להפוך אישה למלכה לבנה. לא, באמת, תסתכלו עליה, היא רק רוצה להיות נסיכה לערב אחד. אוההה.

5. אנג'לינה ג'ולי משיקה את מחשוף הרגל ב-2012

אנג'לינה ג'ולי, טקס האוסקר 2012 | צילום ethan miller
אנג'לינה ג'ולי, טקס האוסקר 2012 | צילום ethan miller

הו, כמה מעט ידענו על החיים ב-2012. אם היו משחקים איתנו במשחק האסוציאציות עם המילה מחשוף היינו עונות מבלי להתבלבל "ציצי". מאז גדלנו, החכמנו, את תמימותנו אבדנו, והמחשופים, הם צצו בכל פינה: מתחת לשד, בצידי השד, בישבן, וכמובן- מחשוף הרגל. הייתה זו אנג'לינה ג'ולי שהשיקה אותו בטקס פרסי האוסקר בשנת 2012, כאשר הגיעה בשמלת קטיפה שחורה של ורסצ'ה קוטור, עם מחשוף רגל אותו הדגישה כאשר שלחה רגל דקיקה כשל עכביש להציץ ממנו. העולם הציץ, ונפגע. עד היום מחשופי רגל מככבים בשמלות, רק לאחרונה ראינו אותו על אביבה תבורי, או רגע, אולי היה זה מחשוף רגל-בואכה פות? לאלוהים פתרונים.

6. מיילי סיירוס בטקס פרסי MTV בשנת 2012

מיילי סיירוס, 2012 | צילום christopher polk gettyimages
מיילי סיירוס, 2012 | צילום christopher polk gettyimages

מיילי סיירוס עברה עשור סוער ממש, על השטיח האדום ומחוצה לו. היא אחת הראשוונת ששילבו קוטור, כמו השמלה הנהדרת הזו של פוצ'י, עם איפור ושיער נועזים מעולמות הפאנק רוק. סיירוס תמיד ידעה לעשות זאת- לא להתחפש לנסיכה על השטיח האדום אלא למצוא בגד המבטא את אישיותה. מושלם.

7. עצרו הכל: גווינת' פלטרו בשמלה של טום פורד באוסקר 2012

גווינת' פלטרו בטקס האוסקר 2012 | צילום frazer harrison gettyimages
גווינת' פלטרו בטקס האוסקר 2012 | צילום frazer harrison gettyimages

זו השמלה הראשונה שראינו על שטיח אדום עם גלימה המשתרכת מאחוריה, זה כל כך יפה, אלגנטי, שמיימי ומילות תואר נוספות מעולמות "שר הטבעות" שהלב שלנו פשוט נוטף פניני קרח קטנות. כל השמלות הלבנות עם השובל שהגיעו אחריה היו יפות גם הן – אבל לא כמוה. כן, טום פורד יודע לעצב שמלות, הנוכל הזה שטוב בכל דבר שהוא נוגע בו.

>> וגם מלניה טראמפ לבשה לאחרונה גלימה

8. חד משמעית – הלוק הכי יפה של העשור: בלייק לייבלי בפסטיבל קאן 2014

בלייק לייבלי, פסטיבל קאן 2014 | צילום andreas rentz gettyimages
בלייק לייבלי, פסטיבל קאן 2014 | צילום andreas rentz gettyimages

בשנת 2014 לבשה בלייק לייבלי- שתמיד מלבישה את עצמה ועושה לעצמה סטיילינג- את השמלה הכי יפה של העשור. כל שאר המתמודדות יכולות לאסוף את אמרת השמלה ולהזמין לעצמן מונית הביתה. השמלה של גוצ'י פרימייר היא שריד מפואר לתקופת האולד גלאם של הוליווד, ושל בית אופנה בצומת דרכים. שנה מאוחר יותר קיבל אלסנדרו מיקלה את המושכות של בית האופנה וגוצ'י שינתה את סגנונה, אבל הרגע הזה שבלייק לייבלי מתוכשטת בתכשיטים של חברתה הקרובה לוריין שוורץ, בשיער עם פסוקת בצד וגולגול קלאסי מאחור הוא שלמות טהורה. מהרגעים הנדירים האלה בחיים שהתבשיל יצא בול. מקווים בשבילה שמילאה לוטו באותו הערב, אם כי מקורותינו מוסרים לנו שהיא כבר זכתה בגדול בכל מה שאפשר לחלום עליו, ועוד קצת.

9. ביונסה במט גאלה 2014

ביונסה בנט גאלה, 2014 | צילום dimitrious kambouris gettyimages
ביונסה בנט גאלה, 2014 | צילום dimitrious kambouris gettyimages

עם כל אהבתנו לביונסה קשה לומר שהיא פאשניסטה גדולה, וחוש הסטייל שלה נמצא על המנעד שבין אלנבי לצד האפל של כיכר המדינה. אחרי שזה נאמר- קשה להתעלם מהשפעתה על האופנה העולמית. אם ביונסה לובשת שמלה שקופה אפשר להניח בוודאות שמרבית שמלות הפרום באותה שנה ייהנו מבד שקוף. הלוק הזה מוצלח במיוחד גם בגלל ההתאמה המושלמת של האיפור- עיניים נקיות ושפתיים חזקות- לרעלה השקופה החלקית המכסה את העיניים, לשמלה עצמה, ג'יבנשי קוטור מעוטרת אבנים בעבודת יד.

10. ריהאנה מקבלת פרס אופנתי בשמלה שקופה ב-2014

ריהאנה, 2014 | צילום gettyimages larrybussaca
ריהאנה, 2014 | צילום gettyimages larrybussaca

בשנת 2014 הכיר עולם האופנה בגדולתה של ריהאנה, שהיום ניתבה את הגדולה הזו לכמה וכמה קווי אופנה, ביניהם ליין לנז'רי וליין אופנת עילית. אל הטקס הגיעה ריהאנה בשמלה שקופה של המעצב אדם סלמן, שמלה נועזת מאוד לזמנה, ונועזת עדיין. ברבות השנים חשיפת החזה הנשי הפכה לעניין מדובר מאוד. באינסטגרם נשים יוצאות למלחמה על היחס הלא שוויוני לפטמה נשית- המוסרת מיד מהרשת- לעומת הפטמה הגברית, ונשים חושפות את החזה מבלי שהתבקשו לכך או מבלי ששולם להן על כך- דבר חדשני יחסית שהטמיעו בתרבות בני דור ה-z. ריהאנה וכיסוי הראש החינני שלה הועילו גם הם במאבקם האופנתי לעניין העירום, או לזה שעירום כבר אינו עניין. אתן תחליטו.

>> ריהאנה עושה הסטוריה על שער ווג

11. ג'יג'י חדיד בשמלה צהובה ב-2015

ג'יג'י חדיד, 2015| צילום larry busacca gettyimages
ג'יג'י חדיד, 2015| צילום larry busacca gettyimages

ג'יג'י חדיד בטקס פרסים כלשהוא היא כל מה שהעשור הזה היה: סיפור על איך דוגמניות עם קשר משפחתי לעולמות הזוהר מעניינות יותר מסתם דוגמניות, למשל. זוהי דוגמא מושלמת לשמלה החושפת תחתונים אבל עושה זאת בטעם טוב, והצבע הצהוב, שעל גווניו השונים נמצא כבר כמה שנים בחוד החנית, או ראש החזית של צבעים עזים וחזקים שאנחנו אוהבות. רק השנה לבשה מלניה טראמפ שמלה צהובה שסחטה מאיתנו אנחות הנאה, והטרנד רחוק מלהסתיים.

12. פשטות מנצחת: אמה סטון בשמלת קוקטייל מושלמת ב-2015

אמה סטון, 2015 | צילום vittorio zunino celoto gettyimages
אמה סטון, 2015 | צילום vittorio zunino celoto gettyimages

אמה סטון אהובתנו בשמלה לבנה (שלישית) של טום פורד, מוכיחה שקצת יכול להית מספיק ואף הרבה אם הוא עשוי בצורה מושלמת. מדובר בשמלת קוקטייל לבנה בגזרת סטרפלס, עם כתפיות עשויות גורמטים מוזהבים. וזהו, לא צריך יותר מזה.

13. ניקול קידמן כובשת את הקהל, המבקרים ועולם האופנה בפסטיבל קאן 2017

ניקול קידמן בפסטיבל קאן, 2017 | צילום andreas rontz gettyimages
ניקול קידמן בפסטיבל קאן, 2017 | צילום andreas rontz gettyimages

לפני הכל נאמר את זה: מעל השמלה הזו לבשה קידמן מעיל אופנוענים מעור שחור והסירה אותו לפני השטיח האדום. דומה שהוכחנו את קייסינו, אבל נמשיך. העשור האחרון היה קשה לקידמן שהייתה חשופה לביקורת נוקבת בגלל שההזרקות והניתוחים הפלסטיים עיוותו במקצת את פניה. במשך כמה שנים היא נדחקה הצידה, אבל אז, בפסטיבל קאן בשנת 2017 הייתה הפריפטיאה שלה- נקודת ההיפוך- היא הופיעה בפסטיבל עם שלושה סרטים בקנה, אפשרות אינסופית להפגיז בשמלות עוצרות נשימה על השטיח האדום, והיא עשתה זאת כאילו חייה תלויים בכך. אכן, מאז קידמן מככבת בקולנוע וגם בטלוויזיה וחזרה להיחשב אייקון אופנתי וקולנועי. השמלה הזו, מעין טייק אוף על שמלת בלט, היא של קלווין קליין ביי אפויטמנט.  165 מטרים של טול נדרשו להכנתה והושקעו בה 150 שעות עבודה. ברכות מקרב לב, העבודה השתלמה.

14. קים קרדשיאן לובשת חליפה ב-2017

קים קרדשיאן, 2017 | צילום neilson bernard gettyimages
קים קרדשיאן, 2017 | צילום neilson bernard gettyimages

החליפה הזו על קים היא רגע ה"ג'ים קארי ב'שמש נצחית בראש צלול'" שלה. כלומר- הבגד שלא מאפיין אותה ודווקא בגלל זה מאפשר לה לזהור, מאפשר לנו להרחיב את המנעד האופנתי שלה, לחשוף צדדים אחרים וחדשים שלה. קים הרגילה אותנו לשמלות בודי קון צמודות ושקופות, ודווקא כאן, בחליפה שחורה פשוטה של גוצ'י שלא כוללת דבר מתחתיה להוציא סרט הדבקה דו צדדי, היא נראית נקייה, אלגנטית ומרהיבה.

15. שמלת ההשבעה של מלניה טראמפ ב-2017

מלניה טראמפ, 2017 | צילום kevin dietch gettyimages
מלניה טראמפ, 2017 | צילום kevin dietch gettyimages

מלניה טראמפ ידעה שהיא מגיעה לבית הלבן כמו עקרב אל כוורת דבורים, לא אהובה ולא רצויה. היא ידעה שהדבר היחיד שהיא יכולה לעשות הוא לסמא את ההמונים ואת האליטה בטעמה האופנתי חסר הרבב, וכך לשדל אותם לחבב אותה. היא הצליחה בכך מעל המשוער. את השמלה עצב המעצב האמריקאי רלף לורן, והיא מרפררת בגלוי לשמלה של ג'קי קנדי האהובה. עם מעיל תואם וכפפות נאלצנו להודות בחוסר רצון שהיא ממש הצליחה הפעם. אוף.

16. השמלה שלבשה מייגן מרקל למסיבה שאחרי הנישואים לנסיך הארי ב-2018

מייגן מרקל" 2018 | צילום chris jackson gettyimages
מייגן מרקל" 2018 | צילום chris jackson gettyimages

מייגן מרקל התחתנה עם הנסיך הארי בשמלה שתפרה עבורה קלייר וויט-קלר מבית האופנה ז'יבנשי והתאפיינה במחשוף סירה ופשטות. חלק אהבו אותה, חלק לא, אם לקצר סיפור ארוך- היא לא ברשימה והשמלה הזו כן. את השמלה הזו לבשה מרקל כאשר יצאה עם בעלה הטרי למסיבה בערב שאחרי הטקס. זו שמלה של סטלה מקרטני, מעצבת בריטית אהובה, עם צווארון מיני גולף, זרועות חשופות ושיק אינסופי. בעינינו היא מוצלחת הרבה יותר משמלת הכלה, אבל אנחנו אוהבות את הקו הפשוט ולא מתחכם העובר כחוט השני בשתי השמלות ומודיע לאומה ולנו- "אמנם אני עשירה ובת מזל באופן לא הגיוני , אבל אני מקפידה להעמיד פנים שנשארתי בחורה פשוטה". היינו עושות את אותו הדבר. בדוק.

17. דיאן קרוגר בשמלת הפפיון שמייצגת פה את טרנד שמלות הפפיון, ב-2018

דיאן קרוגר, 2018 | צילום pascal le segretain gettyimages
דיאן קרוגר, 2018 | צילום pascal le segretain gettyimages

הפפיון הענק היה טרנד גדול למדי בעשור האחרון, וראינו הרבה דוגמאות שלו. השמלה הזו מבטאת את הטרנד במיטבו: שמלת סטרפלס מבד קטיפה בצבע בורדו (כבר טוב) הנתונה על דיאן קרוגר המושלמת, ולצידה פפיון ממשי סאטן גדול- אבל לא גדול בהגזמה כאילו עוטפים עכשיו בניין בשדירה החמישית בניו יורק לכבוד חג המולד. הפפיון עדיין איתנו, אז אם אתן מפפיינות, עשו זאת בטוב טעם.

>> הפפיון מוסיף המון

18. ג'ניפר לורנס בדיור קוטור ב-2018

ג'ניפר לורנס 2018 | צילום jeff spicer 2018 gettyimages
ג'ניפר לורנס 2018 | צילום jeff spicer 2018 gettyimages

לורנס היא פרזנטורית של בית האופנה דיור, וגם זכתה באוסקר בשמלה של דיור, איתה כשלה כשניסתה לעלות לבמה לקחת את הפסלון. אבל השמלה הזו אותה לבשה כמה שנים מאוחר יותר מוצלחת יותר בעינינו. השחור לבן הקלאסי והאצילי בואכה כמעט נזירי מקבל חיזוק ממחלקת איפור שיער: השביל באמצע והשיער המסורק בפשטות, האיפור הקלאסי הלא מעמיס שבמרכזו ליפסטיק אדום- כולם תומכים בזכותו של הלוק הזה להכנס לרשימת הלוקים הדגולים של העשור, בזכות ולא בחסד.

19. קריסטן סטיוארט עושה ג'נדר בלנדר ב-2018

קריסטן סטיוארט 2018| צילום jhon philips gettyimages
קריסטן סטיוארט 2018| צילום jhon philips gettyimages

קריסטן סטיוארט התחילה את העשור בתור ההיא מ"דמדומים" שחולצת את נעלי העקב אחרי השטיח האדום ומחליפה את הסטילטו בסניקרס. עם השנים השנאה שלה לעולם האופנה התהפכה- היא הפכה להיות פרזנטורית וחברה קרובה של בית האופנה שאנל, וגם מצאה את הקול האופנתי שלה, זה שלא מרגיש מחויב לשמלות ערב, ומצליח להיראות חגיגי ולוהט עד מאוד במראה המפלרטט עם אלמנטים מהמלתחה הגברית. מה הפלא שאנחנו חושבים שהיא האישה הקולית ביקום?

20. זנדאיה היא ז'אן דארק במט גאלה 2018

זנדאיה בטקס המט גאלה 2018 | צילום neilson bernard gettyimages
זנדאיה בטקס המט גאלה 2018 | צילום neilson bernard gettyimages

2018 הייתה השנה בה התפוצצה מהפכת מי טו, ולכן זוהי שלמות קוסמית שבאותה שנה התלבשה זנדאיה, האהובה עלינו כל כך, כמו גלגול אופנתי של ז'אן דארק. לוחמת נשית ויפה בפיאת קארה ג'ינג'י ואלמנטים משריוני קרב הפכו את הלוק שלה לא רק ללוק מנצח- אלא גם לאמירה פמיניסטית על כוחה של אישה בכל עת, על אחת כמה וכמה עכשיו. תודה לורסצ'ה על השמלה, ולזנדאיה על המופלאות הכללית שהיא היא.

21. אל פנינג לובשת ולנטינו קוטור בפסטיבל קאן 2019

אל פנינג, 2019 | צילום Eamonn M. McCormack/Getty Images
אל פנינג, 2019 | צילום Eamonn M. McCormack/Getty Images

השיער, הרומנטיקה, הרכות והעדינות, כולם הופכים את הלוק של אל פנינג בפסטיבל קאן האחרון לשלמות. מיינד יו, מדובר בלוק אחד מבין כמה שהציגה בפסטיבל, אבל השמלה הענקית הזו, אז קוטור אז קוטור גטס, מצאה לעצמה בית אמיתי במורדות המדרגות האדומות של קאן. אנחנו שמחות על כך כאילו מדובר בחתלתול  מזה רעב שמצא בית אוהב.