דניאל עמית: "למדתי לאהוב את עצמי גם עם 20 ק"ג יותר"

דניאל עמית | צילום: ספיר קוסה
דניאל עמית | צילום: ספיר קוסה

דניאל עמית הפכה מבלוגרית אוכל לאימפריה. איך היא למדה לאהוב את עצמה ואת 20 הקילוגרם שהעלתה, ומדוע היה חשוב לה להתעמת עם דורין אטיאס דווקא בשבעה של אביה של חברה הטוב אביב גפן?

88 שיתופים | 132 צפיות

את מנחת הטלוויזיה ואושיית האופנה דורין אטיאס פגשה לאחרונה דניאל עמית בשבעה על יהונתן גפן ז"ל. בין אטיאס ועמית, אימפריית רשת קולינרית, אשת עסקים וחברה קרובה של אביב גפן, נהיה לאחרונה דם רע. זה קרה בעקבות ההתבטאות החריפה שלה נגד תרבות משפיעניות הרשת. "מה שדורין עשתה הוא דבר שלא יעשה", אומרת עמית. "היא ירדה על המשפיעניות ברשת, לא עליי אישית, אבל אני חלק מהן. היא אמרה שאנחנו מוכרניות זולות, שאנחנו סוחרות בשוק ומוכרות קרם של תחת. זה היה ממש מגעיל".

>> דורין אטיאס: "משפיעניות בתחת שלי"

אין שום אמת במה שהיא אמרה?
"יש אמת. בכל תחום יש כאלה. יש בנות שנותנות עצות בלי סמכות או לא בוררות ומכניסות כל זבל, כי הן רואות רק כסף מול העיניים. יש כאלה שנהיות פתאום גורו לאימהות צעירות, בלי ידע ובלי ניסיון. זה לא בסדר. אבל עדיין – ההכללה שלה הייתה גורפת. היא כתשה את כל תחום המשפיעניות ואי אפשר להכליל. אם בהפגנה נגד הרפורמה מישהו מרים דגל פלשתין זה אומר שכל המתנגדים הם כאלה? אני יודעת מה אני נותנת ומה נותנות הרבה אחרות. כששמעתי אותה דפדפתי ולא התייחסתי, לא בא לי לתת לה במה. אבל כשנתקלתי בה אצל אביב, הרגשתי שאני חייבת לפתוח את זה. להגיד לה שיש דרך ויש גישה לדבר ומה שהיא אמרה לא מתאים. גם אם יושב עליה משהו, שלא תנבל את הפה. אנחנו לא גונבות ולא דוחפות".

שלא תנבל את הפה. דורין אטיאס | צילום: רפי דלויה
שלא תנבל את הפה. דורין אטיאס | צילום: רפי דלויה

היא התנצלה בפנייך?
"הייתי רוצה שהיא תתנצל על דבריה. היא לא התנצלה. ואני אגיד לך עוד משהו – בפודקאסט שלה היא נתנה קוד קופון הנחה של חברת אופנה. זה בסדר גמור וזו זכותה, אבל הפוסל במומו פוסל".

"לכל אחד צריכה להיות אחריות אישית לקנות מה שהוא צריך ורוצה. אי אפשר לשלוט בכולם, אבל העוקבים באשר הם צריכים להיות חדים ואינטליגנטיים כדי להבחין למי להאמין וממי לרכוש"

 

בואי לא ניתמם. הרי עם כל ההנחות שאתן המשפיעניות מסדרות לעוקבים אתן מעודדות צריכה.
"שטויות במיץ עגבניות. אני לא גונבת מאף אחד. לכל אחד צריכה להיות אחריות אישית לקנות מה שהוא צריך ורוצה. אי אפשר לשלוט בכולם, אבל העוקבים באשר הם צריכים להיות חדים ואינטליגנטיים כדי להבחין למי להאמין וממי לרכוש. צריך להיות עם יד על הדופק כי יש הרבה שמוכרים חרא. אני לא לוח מודעות. אני לא ממליצה רק כדי לקבל כסף. אישית, אני אומרת יותר לא לקמפיינים מאשר כן. אני מעלה מוצרים שהם בעיניי הטובים ביותר, כאלה שאני משתמשת ומאמינה בהם".

>> איך הפכה דניאל עמית לאחת ממשפיעניות הרשת המצליחות בישראל?

יצאת בעבר נגד חברות ומותגים שנתנו הנחות באחוזים שונים למשפיעניות שונות, עם העדפות לחלק מהן. מעיין אדם טענה שקריאה להפסקת תחרות היא עבירה חמורה. איך זה נגמר?
"לא יתכן שמותג שאוהב כמה בלוגריות ייתן לאחת הנחה X ולשנייה Y. כולן צריכות לקבל את אותה ההנחה. לצערי, היו משפיעניות שהציבו תנאים. אני דיברתי בשם הבלוגריות שעובדות וסובלות מהתופעה הזאת. לכולן הייתה בעיה אבל אני היחידה שפתחה את הפה.  דיברתי עם רבים מהמותגים והם הבינו שזה לא סבבה. פניתי גם לבלוגריות והסברתי את העמדה, ורבות כתבו לי שלא ימשיכו לעבוד בדרך הזאת. אני יודעת שבלוגריות חזקות הפסיקו לעבוד עם מותגים שנתנו יותר לכמה מהן. נלחמתי ואני חושבת שניצחתי במלחמה שלי. כולם יישרו קו ועובדה שהיום אף מותג לא עושה את זה".

"נלחמתי ואני חושבת שניצחתי במלחמה שלי". דניאל עמית | צילום: ספיר קוסה
"נלחמתי ואני חושבת שניצחתי במלחמה שלי". דניאל עמית | צילום: ספיר קוסה

את נעלבת כשאומרים שיש לך פה גדול?
"אפשר להגיד שיש לי פה ומה שאני מרגישה זה מה שתשמעו ממני. אני לא דופקת חשבון. אולי זה סוד ההצלחה: להיות מי שאת ולהעביר אמת בלי פילטרים".

>>> ירדן ג'רבי פותחת את הלב: "אני עצובה מאוד"

בחמישי שעבר חגגה עמית את יום הולדתה ה-33, באירוע ענק של 300 איש. הוא התקיים באולם האירועים החדש "נמל" שפתחה עם ארבעה שותפים מתחום חיי הלילה בנמל תל אביב. עוד לפני כן הפכה לאימפריית רשת בזמן יחסית קצר. היום יש לה 390 אלף עוקבים והמספר גדל כל הזמן. היא מעסיקה סוכנת ומנהלת – נועה פולק, שמנהלת את הקמפיינים ועובדת מול הלקוחות, וגם עוזרת אישית – גל מיכאל, שעובדת לצידה ביומיום. "מרגע שהתחלתי זה זרם, חמסה, חמסה, חמסה. תוך שנה כבר היה הבום הגדול. מכיוון שיש לי תחביבים נוספים לא דבקתי רק באוכל. אני מתעסקת באיפור, טיפוח, אופנה וכל מה שאני אוהבת. אני עובדת כבר כמה שנים עם מחלבות גד, וולט, קבוצת אסתי לאודר על מותגיה, ועוד. רוב שיתופי הפעולה אצלי הם ארוכי טווח".

ועכשיו את גם אשת עסקים?
"אפשר להגיד. זה המקום השני שאני מעורבת בו, אני מושקעת כמו השאר ומדובר בהרבה כסף. אני שותפה לכל התהליך: בחירת המקומות, העיצוב, הריהוט. אני מגיעה פעם בשבוע לראות שהכל מתנהל ומתקתק. זו פרנסה, לא יותר ולא פחות, אבל זה תענוג להיות חלק מעסק שמצליח. התוכניות בתחום העסקי הן לפתוח עוד ועוד מקומות לאירועים וגם חברת קייטרינג. אנחנו מתקדמים בכל פעם קצת. המקום הראשון שפתחנו, 'חלל', נמצא בדרום העיר ומארח אירוע מדי יום, לפעמים אפילו שניים ביום. נמל (Namel, דב"א) הוא המקום השני שנפתח ויום ההולדת שלי היה ערב ההשקה שלו".

 

View this post on Instagram

 

A post shared by HALAL – חלל (@halal.tlv)

איך היה בפתיחה?
"היה בופה ענק, גושי גבינות טובות, סלטים רעננים נפלאים ושולחן ענק של ביסים. הגיעו דנית גרינברג (שנפרדה סופית מבעלה ברק חקמט אחרי שהיו נשואים שנה בלבד וחזרה לאחרונה מחודש במקסיקו וניו יורק, דב"א) מאיה ורטהיימר, תקוה גדעון, עינב בובליל, מירן בוזגלו, שביט ויזל, עדן דניאל גבאי, אור שפיץ ועוד. רקדנו עד שתיים וחצי בלילה, והיתה גם הופעה בהפתעה של סאבלימינל. בשבוע הבא אנחנו מארחים במקום חתונה של זוג גייז".

אביב גפן היה?
"כמובן. בבוקר הוא עלה לקבר של אביו יהונתן ז"ל, ובערב הגיע".

>>> אהבנו: אביב גפן ואילנה ברקוביץ – האיחוד?

לא בני זוג, רק חברים טובים

עמית היא חברה טובה של גפן כבר שלוש שנים. הוא בן בית אצלה, בדירה התל אביבית השכורה והמטופחת שלה בואכה רוטשילד. כמה ימים לפני השבעה הם הכינו יחד מרק עוף עם קניידלך. "היום אני יותר אצלו מאשר הוא אצלי. אימא שלו ואימא שלי שתיהן ממוצא סורי ובשבעה אימי פינקה אותם בקובה וחמין. אבא שלי ממוצא פולני. בין גפילטע פיש וקובה אני אוהבת את שניהם", היא אומרת.

"אביב הגיע ליום ההולדת שלי עם דילן והכין לי קדירה צרפתית. כשהאוכל היה בתנור החברים שלי הגיעו אל מתחת לבית שלי עם בלונים, ואביב נעמד בחלון ושר לי שירים. היה ערב מטורף ומרגש שבו נקשרנו מאוד"

 

בימי השבעה היא הגיעה אליו לניחום אבלים מדי יום. באחד הימים היא הביאה איתה לבני המשפחה פסטה מעשה ידיה, ולא סתם פסטה – אלא זו שהייתה הראשונה שהיא פרסמה ושהיא כנראה חייבת לה את הקריירה שלה. "כשפתחתי את האינסטגרם לראשונה העליתי עם חברים סטורי של הפסטה המיוחדת שלי, שבניגוד לכל הפסטות שבהן מבשלים את הפסטה בנפרד ומוסיפים לו את הרוטב, אני בישלתי את הפסטה יחד עם רוטב רוזה חריף, חמאה, עגבניות, שמנת, שום וצ'ילי. היא קלה לעשייה, לא צריך לשטוף הרבה כלים והיא בעיקר מנחמת".

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Danielle Amit (@danielamit)

איך התחיל הקשר שלך עם אביב?
"הוא אליל נעוריי. אחותי הגדולה, שיש בינינו פער גילאים של 14 שנה, הייתה שומעת אותו ואני גדלתי עליו. הייתי בעשרות ואולי מאות הופעות שלו. ביום ההולדת ה-30 שלי ביקשתי מהעוקבים שלי לקבל ממנו ברכה. עכשיו כשהייתי אצלו בשבעה, הוא סיפר לכולם את סיפור ההיכרות שלנו ואמר שמרגע שהעליתי את הסטורי, בכל מקום שאליו הלך – בבית קפה או ברמזור – עצרו אותו אנשים ואמרו לו 'תעשה לדניאל ברכה'. ככה הוא הבין את גודל המהומה סביבי.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Danielle Amit (@danielamit)


"בעקבות הבקשות הוא שלח לי סרטון וביקש שאעלה לו את העוקבים ב-20 אלף בתוך שבוע, אתגר לא קטן כשלעצמו. פניתי לעוקבים שלי ותוך 24 שעות נוספו לו 20 אלף עוקבים. לא הסתפקתי בזה ואמרתי לו שאני אוסיף לו עוד עשרת אלפים, בתנאי שיבוא לבשל אצלי בבית. הגעתי תוך עוד יממה ל-30 אלף. הוא עמד בהתחייבות והגיע ליום ההולדת שלי עם דילן והכין לי קדירה צרפתית. כשהאוכל היה בתנור החברים שלי הגיעו אל מתחת לבית שלי עם בלונים, ואביב נעמד בחלון ושר לי שירים. היה ערב מטורף ומרגש שבו נקשרנו מאוד, ומאז אנחנו חברים ואוהבים".

ידעת על הפרידה שלו משני פרידן?
"לא. הוא לא סיפר לי".

>>> אביב גפן: "אני מצוין. מרגיש שלם ומאושר לבד עם עצמי"

למה היה חשוב לך לכתוב "אני לא שוכבת איתו"? לעשות קצת פרובוקציה?
"אני משתדלת לכתוב דברים בהומור. הבהרתי שאנחנו לא בני זוג, רק חברים טובים שנפגשים הרבה".

זוגיות של שנה בגלל קוסקוס

היא נולדה וגדלה בראשון לציון, צעירה מבין שלושה ילדים. אביה זהבי הוא בעלים של בית דפוס, אמה עדנה הייתה סוכנת נסיעות לפני שפרשה. "היינו בית של גרגרנים. הכול סבב אצלנו סביב אוכל. כשהילדים בבית הספר הגיעו לכיתה עם סנדוויץ' עם שוקולד, לי היה סביח טוב או סלמון מעושן שאבא הכין לי".

את החברים שלה היא בחרה לפי הסנדוויצ'ים שהביאו לבית ספר או לפי איך שאימא שלהם מבשלת. עם אחד מהם נשארה בזוגיות של שנה, רק בגלל הקוסקוס הנפלא של אימא שלו ("אחרת זה היה נגמר כעבור חודשיים"). היא הייתה תלמידה טובה אבל מעידה שגם קצת אחרת, דומיננטית, שתמיד אומרת את מה שיש לה להגיד. ילדה שגם המורים אהבו, אבל זה לא מנע מהם להזמין את אבא שלה פה ושם לפגישה עם המחנכת.

בחרה חברים לפי הסנדוויצ'ים. דניאל עמית | צילום: ספיר קוסה
בחרה חברים לפי הסנדוויצ'ים. דניאל עמית | צילום: ספיר קוסה

בצה"ל שירתה כמ"כית בבסיס טירונות ופיקדה על מחזורים של בנות ובנים, מה שהיא מגדירה כ"שירות מטורף". אחרי השחרור נסעה לטיול של חצי שנה במרכז ודרום אמריקה ושלוש פעמים הייתה בהודו. עם שובה עבדה בעבודות מזדמנות – במלצרות, בצהרון, בבייביסיטר ובמשרה בביטוח ישיר. השינוי הגיע כשהתחילה לעבוד במשרד דיגיטל וניהלה עמודי פייסבוק של מסעדות. "התחלתי לטפח עמוד אינסטגרם משלי. יום אחד העליתי את הפסטה ההיא – והשאר היסטוריה".

>> לוהטת! קורין גדעון קוטפת ג'וב אופנתי שווה במיוחד

ראית את זה קורה?
"אפילו לא בחלומות שלי. כשהגעתי לעשרת אלפים עוקבים שאלתי את עצמי אם יום אחד אגיע ל-100 אלף. היום אני נוגעת כבר ב-400 אלף. אבל החברים שלי אומרים שהם ראו את זה קורה".

היעד הבא הוא מיליון עוקבים?
"מהפה שלך לאלוהים. זה מספר שקשה להגיע אליו בארץ, אבל מה אכפת לי לחלום".

המשפחה הגרעינית שלך היא חלק בלתי נפרד ממך, רואים אותה הרבה בסטוריז שלך.
"נכון. כל סטורי שלי מקבל לפחות 100 אלף צפיות. אימא שלי כבר לא יכולה ללכת ברחוב בלי שיבקשו ממנה סלפי. כשאני מעלה תכנים עם אימא, האינסטגרם שלי עולה בלהבות. היא כוכבת של החיים, הולכת ברחוב כמו טווס ואומרת 'אני אימא של דניאל עמית'. אנשים פונים אליה שתשלח ברכות לימי הולדת. אחותי שירי עמית היא בלוגרית של אוכל בריא. גם אבא מופיע בסטורי. אח שלי, אבי, פחות אוהב את העניין. ולא נשכח את מאיו הכלבה שלי, שאנשים ניגשים להגיד לה שלום עוד לפני שהם אומרים לי".

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Danielle Amit (@danielamit)

מה המשמעות של אוכל בחייך?
"אוכל הוא תאווה, הוא דרך לנתינה. מעבר לזה שאני אוהבת לאכול, אני אוהבת לארח. חברים באים אליי באופן קבוע והדלת שלי פתוחה. אוכל הוא ההוויה של הבית. כשבאים אלי ואני מכינה סיר והחברים אוכלים, זה הכי כיף והכי משמח. אני אוהבת בעיקר פסטות, בצקים וגבינה. המקרר שלי מפוצץ בדברים טובים – ירקות, פירות, גבינות. אף אחד לא יוצא ממני רעב. תמיד אצלי כמו במימונה".

את אישה של חברים?
"מאוד. יש לי לפחות 100 חברים שהם ממש טובים מכל תחום בחיים. מבית הספר, צבא, מהטיול של אחרי צבא, מהעבודות השונות. יש לנו חבורה של משפיעניות שנקראת 50K שנמצאות בה דנית גרינברג, רוני שינקמן, קורין גדעון וליקי רוזנברג. דנה זרמון הייתה ועזבה. בתוך הקבוצה אנחנו מתייעצות, מחליפות דעות. אני לא מחפשת חברים חדשים כי אין לי מקום ואני צריכה לשמור על אלה שקיימים. אלא אם כן מישהו מיוחד נכנס לחיי".

>> ליקי רוזנברג: "אלוהים שלח לי ילדים מחייכים כי היה לי קשה להתחבר"

100 חברים ממש טובים מכל תחום בחיים. דניאל עמית | צילום: אסף בריגה
100 חברים ממש טובים מכל תחום בחיים. דניאל עמית | צילום: אסף בריגה

את מקפידה על אוכל בריא?
"אני לא אוכלת רק בריא, אבל אם אני מרגישה שהגזמתי אני מאזנת. אני לא מבשלת כל יום. יש ימים שחביתה וקוטג' הם אחלה ארוחה בשבילי".

איך נראה יום בחייך?
"אני מתחילה לעבוד בשעה 10:30 בבוקר. אני אוהבת לישון וישנה לפחות שמונה שעות בלילה. אם אני ישנה פחות – אני מתחילה לדאוג. אני דוגלת גם בשנ"צים".

מסעדות?
"אוהבת מאוד. אין לי סגנון מסוים, אני אוהבת הכול".

>> גל גדות החליפה סטייליסטית, והתוצאה – וואו!

את נפגשת עם העוקבים שלך?
"כן. בכל מיני פעילויות. יצא לי להיפגש איתם למשל במסגרת פעילויות לוולט ופרינגלס, היו עוקבים שזכו בארוחה אצלי בבית ובכל פעם הגיעו ארבעה-חמישה. זה כיף גדול כשבאים אנשים מגניבים".

מבקר האוכל עמית אהרונסון אמר שאין בך כלום מאהבת הקולינריה. שיש את מי שמשלמים לך, ויש את כל השאר. כעסת?
"הוא לקח משפט שאמרתי בהומור כשצילמתי משהו עם החדשות. לא היה שם שום דבר מסחרי – העברתי פתיתים לקערה ואמרתי בצחוק 'מי שלא משלם – לא מצטלם'. בפועל זה ההפך הגמור ממני. ואני מפרגנת גם לכאלה שאין לי קשר עסקי איתם".

את נחשבת לבלוגרית יקרה?
"אני לא יודעת כמה לוקחות אחרות. אני יכולה להגיד שזו פרנסה והיא טובה".

למה את מסרבת לדבר על כסף?
"אף אחד לא אוהב לדבר על כסף. מי שכן אוהב הוא לא כוס התה שלי".

>> ניצן שיק: "הייתי מוותרת על הכל בשביל אהבה"

בואי נשאל אחרת: הכסף שינה את חייך?
"אני לא מיליונרית. לא זכיתי ב-40 מיליון בטוטו. אני עובדת ומרוויחה. אני מצליחה לפרנס את עצמי ויודעת שאם אני רוצה משהו או שקורה משהו חריג – יש לי גב".

לפני כשנה נעלמת פתאום מהרשת.
"נכון. חוויתי התמוטטות. נכנסתי לבלבול. זה קרה אחרי שחזרתי מחודש של חופשת בטן גב בפנמה. נסעתי לנקות את הראש. חזרתי ופתאום הכול חזר מאפס למאה ולשגרת החיים האינטנסיבית. זה היה ממש לא קל. עשיתי הפסקה של שבוע מכל הרשתות עד שהתאוששתי".

יש לך אישיו עם המשקל?
"יש לי אישיו תמידי שלא נפסק, אבל למדתי לחיות איתו בשלום. בגלל העיסוק ובגלל שהכול קרה מהר נכנסתי לסחרור ועליתי 20 ק"ג. עד עכשיו אני שואלת את עצמי אם כל מה שקרה לי לא היה קורה, האם הייתי בכל זאת עולה במשקל, ואם כן – האם  הייתי חיה את החיים עם המשקל. היום אני לוקחת את 20 הקילוגרמים שהעליתי באהבה.

"אין לי ספק שעם 20 ק"ג פחות היה לי יותר כיף להתלבש, אבל בסוף הכול עניין של עבודה עצמית. אני מאמינה שלא משנה איך את נראית אלא מה את משדרת, ואז יכולים להתחיל איתך ולאהוב אותך בלי קשר למשקל"

 

"יש בי רצון להיות יותר רזה, אבל אני לא עושה עם זה שום דבר כרגע. כשארצה באמת לרדת אני אתאפס על עצמי וזה יקרה. אין לי ספק שעם 20 ק"ג פחות היה לי יותר כיף להתלבש, אבל בסוף הכול עניין של עבודה עצמית. אני מאמינה שלא משנה איך את נראית אלא מה את משדרת, ואז יכולים להתחיל איתך ולאהוב אותך בלי קשר למשקל. זו לא עבודה קלה לאהוב את עצמך. כשאני אוכלת על עצמי סרטים אני מדברת אל עצמי ומנסה לשחרר. אני יודעת שאם אוהב את עצמי – בטוח שאחרים יאהבו אותי".

>> קייסי זפטה: "זה אחד הדברים היותר שטחיים ועצובים"

את מדברת על זה עם העוקבות שלך?
"פונות אלי הרבה בחורות, רזות ושמנות, עם הפרעות אכילה ומספרות שהעליתי להן את הביטחון. אנורקסיות כותבות לי שעשיתי להן חשק להתחיל לאכול. אני עובדת עם מותגי אופנה ומראה את המידות שלי, ואלה לא מידות שרואים הרבה ברשתות ובטלוויזיה. זה מעודד בנות להיות שלמות עם עצמן".

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Danielle Amit (@danielamit)

יש זוגיות בחייך?
"כרגע לא".

מבאס אותך?
"החיים שלי מלאים, אבל כן הייתי רוצה זוגיות. הייתי רוצה מישהו שיוכל להכיל אותי, לאהוב את החברים שלי ולהיות משפחתי. ילדים הם עוד לא משהו שאני חולמת עליו בלילות, אבל עם הפרטנר הנכון אני ארצה. אני לא חושבת על לעשות לבד. הבעיה היא שהיום כולם מפחדים, מחפשים, ואף אחד לא שבע במקום שלו. הקלות שבה מתחתנים ומתגרשים היא ממש תוהו ובוהו".

מה הכי יפתיע לשמוע עלייך?
"אני אוהבת מוזיקה יותר מאוכל, יותר מחברים ויותר מהכל. זה הדבר שהכי מרגש אותי, הכי ממלא אותי והכי נוגע בי. לפני כמה חודשים גם התחלתי ללמוד פסנתר. חברים צוחקים עליי שיש לי טעם של פעם, של זקנה. אני אוהבת מוזיקה ישנה. יש לי קיר בבית עם צילומים של של מי שאני אוהבת – כוורת, אריק איינשטיין, יוני רכטר, גידי גוב, דני סנדרסון, ברי סחרוף, הביטלס, קווין. ואביב גפן כמובן".