רנא רסלאן: "אני ערביה ישראלית שמאמינה בשלום ומגנה בכל תוקף את חמאס"

רנא רסלאן | צילום: שי פרנקו, ניהול קריאייטיב: טל קליינבורט, סטיילינג: מזל חסון, איפור: ענת רזמוביץ, שיער: דניאל איקו ל־Artbook, מחוך: וולבר, חצאית: אליזבטא פראנקי כיכר המדינה, תכשיטים: Nizdiam
רנא רסלאן | צילום: שי פרנקו, ניהול קריאייטיב: טל קליינבורט, סטיילינג: מזל חסון, איפור: ענת רזמוביץ, שיער: דניאל איקו ל־Artbook, מחוך: וולבר, חצאית: אליזבטא פראנקי כיכר המדינה, תכשיטים: Nizdiam

רנא רסלאן, מלכת היופי לשנת 1999 ומלכת היופי הערבייה הראשונה והיחידה בהיסטוריה של ישראל, נמצאת תחת מתקפה ברשת. "הלוואי שנדע שלום אמיתי ונמחק את הטרור מהעולם", היא כותבת בתגובה

88 שיתופים | 132 צפיות

ביום בו מוגש כתב אישום מטעם הפרקליטות נגד השחקנית מאיסה עבד אלהאדי, לאחר שהביעה באינסטגרם שלה תמיכה בחמאס ובמעשיו הנוראיים ב-7 באוקטובר, מתחוללת לה סערה נוספת, במרכזה ניצבת מלכת היופי של ישראל לשנת 1999, רנא רסלאן. הפעם הסיפור מורכב יותר, אך גם הוא מכה גלים ברשת ומחוצה לה.

>> תום יער מרסקת לנו את הלב בפוסט שכל אימא בישראל תזדהה עמו

הסערה החלה אמש (מוצ"ש) כשרסלאן (46) שיתפה עם אלפי עוקביה באינסטגרם שורה של סטוריז מהם עלתה נימת תמיכה בצד הפלסטיני במלחמה. בחלקם נראה ההרס ברצועה כתוצאה מההפגזות של צה"ל, לצד תמונות קורעות לב וסרטונים כואבים של ילדים פלסטינים בוכים ופצועים. עם זאת, ולמרות שהעלתה גם תמונות של ילדים יהודים ופלסטינים חבוקים, הטבח בישראל לא הוזכר או גונה במילה.

סטורי הילדים החטופים שהעלתה רנא רסלאן | צילום: אינסטגרם einavbooblil_benisti@
סטורי הילדים החטופים שהעלתה רנא רסלאן | צילום: אינסטגרם einavbooblil_benisti@

כצפוי, הזעם שעוררה סדרת הסטוריז היה עצום, ועד מהרה הרשת הוצפה באלפי תגובות שקראו בין היתר לגירושה של רסלאן מהארץ, שלילת אזרחותה ונישולה מתואר מלכת היופי של ישראל, תואר בו זכתה כאמור בשנת 1999 ובכך נכנסה לספרי ההיסטוריה של המדינה כמלכת היופי הערבייה הראשונה והיחידה של ישראל. שעות לאחר העלאת הסטוריז המדוברים, ובעקבות הזעם שהתפשט ברשתות עם מאות תגובות מתלהמות ובוטות, רסלאן מיהרה להסיר את סדרת הסטוריז המקוריים והעלתה במקומם היום (ראשון) תמונה של הילדים החטופים והבהרה:

"אני רוצה להסביר את עצמי. אני ערבייה ישראלית שמאמינה בשלום!!!", כתבה. "אני מגנה בכל תוקף את החמאס והטרור שפוגעים בחפים מפשע ואזרחים תמימים! מתפללת שהחטופים יחזרו הביתה בשלום. כואב לי גם על ההרג של חפים מפשע בצד השני – ילדים, נשים ואזרחים שנפגעים. הלוואי שנדע שלום אמיתי ונמחק את הטרור מהעולם".

>> קלרה בת ה-63 חגגה יום הולדת שנתיים לנכדתה ונחטפה לעזה

רסלאן, כאמור, עשתה היסטוריה בשנת 1999, כשנבחרה למלכת היופי הערבייה הראשונה בישראל. בתחרות מיס יוניברס בה ייצגה את המדינה באותה שנה, היא לבשה את שמלת מגן הדוד המפורסמת בעיצובה של גלית לוי, חוויה ששנים אחרי, כך סיפרה בריאיון לפנאי פלוס, הותירה בה לא מעט משקעים. "הלכתי למיס יוניברס בתור מיס ישראל, אז יודעים שאני מישראל. אם יהודייה הייתה נבחרת, היו שמים לה את זה?", אמרה כשנשאלה על תחושותיה כשצעדה על הבמה לבושה בשמלה שהצביון היהודי-ישראלי שלה בלט כל כך.

"באו אל הערבייה המסכנה שבקושי יודעת לדבר שתי מילים והדביקו לה", אמרה בריאיון אז. "אין לי בעיה, אני נולדתי בארץ הזו, אני אוהבת את הארץ הזו ותגיד לי מחר יש פרסומת לאיראן במיליון דולר אני אעשה את זה, פלסטין – אני אעשה את זה. אני לא משתייכת למדינות או פוליטיקאים. פוליטיקאים זה המקצוע הכי מגעיל בעולם, זה יותר גרוע ממכירת נשק".

בשנת 2001 עזבה רסלאו את הארץ וירדה מתחת לרדאר כמעט לחלוטין. "לא הרגשתי שייכת", הסבירה בריאיון על ההחלטה לעזוב. "לא נתנו לי להרגיש חלק. אמרו 'היסטוריה, מלכת יופי מוסלמית', שייכו אותי פוליטית, נתניהו עשה סיבוב על רנא רסלאן ברולט. מברוק, על מה? אני אזרחית הארץ".

>> גל גדות פורצת בדמעות: "לאן נעלמה האנושיות?"

מה שחיזק את ההחלטה לעזוב את הארץ הייתה המתקפה שחוותה לאחר שהביעה את דעת על הסרט השנוי במחלוקת "ג'נין ג'נין". "הייתה אינתיפאדה מתחת לבית בוואדי ניסנס. עליתי לטיסה מרומא למילאנו, הראו לי 'ג'נין ג'נין', אמרתי 'אני מאמינה בדו קיום', 'אני אוהבת את ישראל' וגם אמרתי 'עם שסבל, אל תתנו לאחרים לסבול'. אני אומרת את זה לכולם, לערבים, ליהודים – וקמה עליי המדינה".

הסטורי של רנא רסלאן | צילום: אינסטגרם einavbooblil_benisti@
הסטורי של רנא רסלאן | צילום: אינסטגרם einavbooblil_benisti@

רסלאן, שהייתה נשואה במשך 18 שנים לשייח מדובאי, שזהותו האמיתית נותרת תחת מעטה סודיות גם היום לאחר שהתגרשו, גילתה בשנה בה הוכתרה למלכת היופי כי יש לה אח למחצה, יהודי, שנולד ממערכת יחסים קצרה שניהל אביה – וחשפה זאת לראשונה לפני קצת יותר משנה בריאיון בלעדי ל"את".

>> השטן לובש חמאס: ב"ווג" תומכים בעזה – בלי מילה על ישראל

"זה קרה בשנה שנבחרתי למלכת היופי של ישראל, שנה מטלטלת בחיי", שיתפה בריאיון שהעניקה לנו לפני כשנה. "באותו יום הופעתי בתצוגת אופנה בקניון בנתניה, ובסיומה ניגש אליי גבר כשהוא אוחז בידו ילד חמוד, הוא נראה לי אז בן חמש, ואמר לי: 'זה ינון, אח שלך'. ככה קיבלתי את הכאפה שיש לי אח יהודי קטן", סיפרה. "הייתי המומה ומבולבלת, הסתכלתי עליו ולא הבנתי מה רוצים ממני. עם הזכייה, החשיפה וכל השינויים הגדולים בחיים שלי – לא הצלחתי להתמודד עם הידיעה הזאת, וככה זה נגמר. אני מצטערת שלא התעקשתי על הקשר הזה".

כתבת "את" דליה בן ארי הצליחה ליצור קשר עם ינון, כיום בן 30. הוא נולד לאימו ולריזיק רסלאן, אביה של רנא (אצל היהודים כינו אותו איזי) שהיו זוג במשך שנה וחצי. כך הוא סיפר לנו בריאיון: "ראיתי את רנא פעם אחת בחיי בגיל 6. בעלה האמריקאי של אימי, אבי החורג, אף שלא אימץ אותי רשמית, לקח אותי לתצוגה בה היא השתתפה. הזיכרון שלי מהמפגש הבודד איתה הוא ששנינו היינו בהלם. אבל כל השנים אני יודע שהיא אחותי, ראיתי אותה פה ושם בפרסומות ואפילו השווצתי בפני כמה חברים קרובים שידעו על הרקע המשפחתי שלי, שמדובר באחותי". ינון אמר כי הוא יודע שיום אחד הוא ואחותו רנא יפגשו, אך כי הוא לא בשל כך מסיבות השמורות עמו.