כתבת שער

הגילוי המטלטל של רנא רסלאן: "פתאום אמרו לי תכירי, זה אחיך היהודי"

רנא רסלאן | צילום: שי פרנקו, ניהול קריאייטיב: טל קליינבורט, סטיילינג: מזל חסון, איפור: ענת רזמוביץ, שיער: דניאל איקו ל־Artbook, מחוך: וולבר, חצאית: אליזבטא פראנקי כיכר המדינה, תכשיטים: Nizdiam
רנא רסלאן | צילום: שי פרנקו, ניהול קריאייטיב: טל קליינבורט, סטיילינג: מזל חסון, איפור: ענת רזמוביץ, שיער: דניאל איקו ל־Artbook, מחוך: וולבר, חצאית: אליזבטא פראנקי כיכר המדינה, תכשיטים: Nizdiam

רנא רסלאן מעולם לא דיברה על אחיה היהודי. 23 שנה אחרי שגילתה על קיומו, היא יוצרת איתו קשר לראשונה בעזרת מערכת "את" ומדברת בגילוי לב על ההתמכרות להימורים, הגירושים וטיפולי הפוריות

88 שיתופים | 132 צפיות

לפני חמש עשרה שנה פגשה רנא רסלאן – אז אשתו הצעירה של אחד השייחים המיוחסים בעולם – במאי קולנוע בינלאומי, "ישבנו לארוחת ערב ודיברנו, והוא אמר לי 'קחי מצלמה ותתעדי את חייך'. באותם ימים זה נשמע לי נרקסיסטי כי אני לא כזאת שמתעסקת כל היום בעצמי, ומי ידע אז איך בכלל יראו חיי", היא אומרת, "היום אני חושבת שאולי חבל שלא עשיתי את זה כי הסיפור שלי הוא סרט של אלף לילה ולילה, למרות שעוד מוקדם מדי לספר את הכל".

>> נטלי דדון חושפת: "יש לי נכות חברתית"

סיפורי אלף לילה ולילה זהו תיאור מדויק לחייה של רסלאן (45), או כמו שקוראים לזה היום: חומר מעולה לסדרת להיט בנטפליקס. הסדרה בטח תתחיל בשנת 1999, ברגע שבו הוכרזה כמלכת היופי הערביה הראשונה (והיחידה) של ישראל. מה שלא ידוע, הוא שבאותה שנה קרה לה עוד אירוע דרמטי, שעד לרגע זה לא קיבל שום חשיפה אבל היא לא תשכח אותו לעולם, כשפגשה בפעם הראשונה והאחרונה את האח היהודי שלה, בנו של אביה מאישה ישראלית, יהודייה. "זה היה בשנה שנבחרתי למלכת היופי של ישראל, שנה מטלטלת בחיי. פעם ראשונה שערביה מוסלמית זכתה בתואר", היא משחזרת, "באותו יום הופעתי בתצוגת אופנה בקניון בנתניה, ובסיומה ניגש אליי גבר כשהוא אוחז בידו ילד חמוד, הוא נראה לי אז בן חמש, ואמר לי: 'זה ינון, אח שלך'. ככה קיבלתי את הכאפה שיש לי אח יהודי קטן".

"הייתי המומה ומבולבלת, הסתכלתי עליו ולא הבנתי מה רוצים ממני. עם הזכייה, החשיפה וכל השינויים הגדולים בחיים שלי – לא הצלחתי להתמודד עם הידיעה הזאת, וככה זה נגמר. אני מצטערת שלא התעקשתי על הקשר הזה"

 

איך הגבת?
"הייתי המומה ומבולבלת, הסתכלתי עליו ולא הבנתי מה רוצים ממני. עם הזכייה, החשיפה וכל השינויים הגדולים בחיים שלי – לא הצלחתי להתמודד עם הידיעה הזאת, וככה זה נגמר. אני מצטערת שלא התעקשתי על הקשר הזה".

באותה שנה ליוויתי את מלכת היופי של ישראל כעיתונאית. איתרתי את האישה שילדה לאביה בן, התקשרתי אליה לביתה בנתניה וניהלנו שיחה נעימה. פגישה לא יצאה אל הפועל. אני זוכרת את שמה המלא עד היום, אבל רסלאן מבקשת שלא נפרסם אותו, היא לא רוצה לעשות שום דבר שעלול לפגוע בה או באחיה. "למדתי בהמשך מאימא שלי שזאת אישה טובה", היא אומרת, "האח הקטן שלי צריך להיות בערך בן 30 היום, ואני מאוד רוצה להכיר אותו ולעשות סגירת מעגל. יהודים או ערבים, אנחנו בסוף בני אדם ובמקרה שלי זה גם אותו דם".

רנא רסלאן בטקס הכתרתה כמלכת היופי של ישראל, 1999 | צילום: Gettyimages
רנא רסלאן בטקס הכתרתה כמלכת היופי של ישראל, 1999 | צילום: Gettyimages

רסלאן הביעה את הרצון להכיר את ינון, האח היהודי שלה, זמן קצר לפני פרסום הכתבה הזו, ומיד נרתמתי לאתר אותו. נעזרתי בשירותי קבוצת הפייסבוק "קלוז'ר" שהקים סם זיברט, חוקר פרטי בינלאומי, אבל הוא הבהיר לי שהם לא עוסקים בחיפושי בני משפחה אלא רק מכרים וחברים מתקופות חיים שונות. האיש עורר בי אמון, אני עוררתי את סקרנותו ואחרי שסיפרתי לו את הסיפור, הוא נרתם לעזור. הכתובת שמצאתי תחת השם בעיר מרכז הארץ התבררה כנכונה, סם איתר את הטלפון הנכון, התקשר לוודא וינון נאות לשוחח איתי.

הוא בן 29, רווק, סטודנט בתחום המדעים, נעים שיחה. הוא בן יחיד לאימו, כיום בת 65, העוסקת בתחום בריאות הנפש. הוא נולד לאימו ולריזיק רסלאן, אביה של רנא (אצל היהודים כינו אותו איזי) שהיו זוג במשך שנה וחצי. הנה הסיפור המרגש שלו, כפי שסיפר לי אותו: "ראיתי את רנא פעם אחת בחיי בגיל 6. בעלה האמריקאי של אימי, אבי החורג, אף שלא אימץ אותי רשמית, לקח אותי לתצוגה בה היא השתתפה. הזיכרון שלי מהמפגש הבודד איתה הוא ששנינו היינו בהלם. אבל כל השנים אני יודע שהיא אחותי, ראיתי אותה פה ושם בפרסומות ואפילו השווצתי בפני כמה חברים קרובים שידעו על הרקע המשפחתי שלי, שמדובר באחותי".

איזה קשר היה לך עם אביך המוסלמי?
"אפשר להגיד שלא היה לי קשר איתו. אימי הגיעה לארץ אחרי הרבה שנים בשוודיה, שם נישאה בפעם הראשונה, התגרשה וחזרה לארץ. היא הכירה את אבא של רנא כשהייתה בת 36, והוא היה בן 52. היה ביניהם רומן, היא נכנסה להיריון, במהלך ההיריון הם היו יחד, לקראת סופו הוא עזב, הגיע פעם אחת לבקר אותי כשהייתי תינוק וזהו".

ינון, אחיה של רנא: "לא כעסתי כי לא הייתה לי דמות לכעוס עליה. אימא שלי הכירה את אבא של רנא כשהייתה בת 36 והוא היה בן 52. היא נכנסה להיריון, לקראת סופו הוא עזב, הגיע פעם אחת לבקר כשהייתי תינוק. וזהו"

רנא ואביה בילדותה | צילום: אלבום משפחתי
רנא ואביה בילדותה | צילום: אלבום משפחתי

כעסת שלא שמר איתך על קשר?
"לא כעסתי כי לא הייתה לי דמות לכעוס עליה, ואימא שלי תמיד אמרה עליו דברים טובים. שאלתי אותה עליו מדי פעם, למשל אם הייתי צריך להכין עבודת שורשים לבית הספר. אז ציינתי את משפחתי החורגת מצד אבי, ורשמתי באופן כללי שיש לי אב ביולוגי ואחים נוספים שאינני מכיר. אחרי שהם נפרדו גרתי עם אימא שלוש שנים בגבעתיים, ואז היא הכירה צלם אמריקאי מבוגר ממנה בשנים, בעברו הוא היה צלם מפורסם שם והם זוג כבר הרבה שנים. גדלתי במציאות קוסמופוליטית, הבעל של אימא שלי קיבל אותי כבן מגיל 3 והיה אבי החורג לכל דבר. הילדים שלו, שחיים בחו"ל, הם אחים חורגים שלי, ורנא היא אחותי בדם. החיים שלי היו טובים, היו לי בני דודים רבים ולא עסקתי במחשבות של כעס, מה גם שלא היה לי קשר רגשי אל מולידי ואם היה רגש, הוא היה מעומעם".

התלתלים המפורסמים נהרסו מרוב פן ומרוב מריטות הגבות מתקשות לצמוח, הרגלי הטיפוח של רנא רסלאן 

מה אימא שלך סיפרה לך על אביך?
"שהוא בן אדם טוב, שהוא אהב את ילדיו ובמיוחד את רנא. יש לי תמונות שלו, אני יודע איך הוא נראה. הרוב אומרים שאני דומה יותר לאימי וחלק טוענים שיש בי גם ממנו".

ידעת שהוא מת?
"גיליתי את זה כשגלשתי יום אחד באינטרנט לפני שנים. ככה גם נודע לאימא שלי. הייתי עצוב בשבילה וגם בשבילי, כי חשבתי שיום אחד, כשאגדל, אראה אותו. לפני הרבה שנים הייתה לאימא מחשבה לבקר את הקבר שלו. זה עוד לא קרה".

למה אתה לא מוכן בשלב זה לפגוש את רנא?
"אני יודע שזה יקרה אבל כרגע זה פחות נכון לי מהסיבות שלי".

אתה רוצה לכתוב לה משהו?
"כן. את יכולה להעביר לה את הדבר הבא: רנא היקרה, זוכר אותך מן הפגישה המעורפלת והמהירה מילדותי כאשר דגמנת בקניון השרון בסמוך לזכייתך ולהכתרתך. אני מכיר בך כאחותי, גאה בכל פועלך ומאושר בשבילך. מאחל לך הצלחה רבה בכל. כרגע זה לא אפשרי עבורי להיפגש, אך סבורני כי יבואו ימים בעתיד שנתראה. באהבה, ינון".

ינון, אחיה למחצה של רנא רסלאן | צילום: באדיבות המצולם
ינון, אחיה למחצה של רנא רסלאן | צילום: באדיבות המצולם

רסלאן קראה את המילים הללו ומיד השיבה דרכנו: "ינון היקר, קשה לתאר את גודל ההתרגשות שלי ממכתבך, הדמעות שלי יורדות ויורדות וקשה לי לעצור, הרבה שנים חיכיתי לרגע הזה. אני רוצה לבקש ממך סליחה על אותו מפגש יחיד לפני 23 שנה. הייתי באותם ימים בתקופה סוערת בחיי אחרי שזכיתי בתחרות היופי. עם אבא שלי לא היה לי קשר, ואני חושבת שהייתי בהלם בדיוק כמוך. אני רק יכולה להצטער שלפגישה ההיא לא היה המשך, אבל החיים לקחו אותי למקומות אחרים והשנים עברו.

לפני עשור ניסיתי למצוא אותך, אימי סיפרה לי דברים יפים על אימא שלך וזה רק הגביר את הרצון שלי להכירך, אבל כל הניסיונות לא צלחו עד הריאיון שלי עם דליה ל"את", ואני לעולם אודה לה על כך. כנראה שלכל דבר יש את הזמן שלו ועצם הגילוי שלך הוא כבר סגירת מעגל בשבילי. שמחתי לשמוע שחייך טובים, ואני רוצה גם להודות לאימא שלך שגידלה אותך לתפארת. אני אחכה בסבלנות למפגש כי אני רוצה לדעת עליך עוד ועוד.

ינון היקר, אתה ואני מהווים דוגמה חיה לדו קיום. יהודי וערביה מוסלמית, אח ואחות, דם אחד, באהבה שהיא מעבר לכל פוליטיקה ולמחלוקות אחרות. אני אשמח להזמין אותך לדובאי, לארח אותך שם ולספר לך פנים אל פנים על חיי. עד שזה יקרה, שנינו נעכל ונפנים את הכל. אני אוהבת אותך בחזרה. להתראות אח. רנא".

"ראיתי אותו פעם אחרונה כשהייתי בת 13, אחרי שהיה לו התקף לב. לא הרגשתי שהוא אבא שלי, זה היה כאילו ביקרתי אדם זר. כשזכיתי בתחרות מלכת היופי הוא הגיע לטקס אבל לא התייחסתי אליו"

 

רנא, איך כל זה השפיע על הקשר שלך עם אביך?
"לא היה לי קשר איתו מאז שהתגרש מאימא שלי. הוא עזב את הבית כשהייתי קטנה, ולא דיברתי איתו עד שמת".

למה היה נתק ביניכם?
"הזוגיות של הוריי לא הייתה טובה, הייתה אלימות, ואחריו אימא החליטה לוותר על זוגיות. דווקא מצד המשפחה שלה לא רצו בגירושין הרשמיים. פעם אישה גרושה במגזר שלנו זה לא נחשב מכובד, למרות שהיום זה כבר נפוץ. כעסתי על פירוק המשפחה".

את זוכרת את הפעם האחרונה שראית אותו?
"ראיתי אותו פעם אחרונה כשהייתי בת 13, אחרי שהיה לו התקף לב ובאתי לבקר. לא הרגשתי שהוא אבא שלי, זה היה כאילו ביקרתי אדם זר. כשזכיתי בתחרות מלכת היופי הוא הגיע לטקס אבל לא התייחסתי אליו".

היית בהלוויה שלו?
"אבא שלי מת ב-22 במאי 2008, בגיל 62. ביום שזה קרה, הייתי עם השייח' א-רשיד, שייח׳ ידוע ואיש עסקים גדול, ושרון סטון בפסטיבל קאן. כשהודיעו לי לא ידעתי לרגע מה לעשות, אבל מי שהיה אז בעלי הכריח אותי לעלות על טיסה ואמר: 'לפחות עכשיו תשלימי איתו'. בדיעבד אני מצטערת שלא השלמתי עם אבא בחייו, אבל לפני 30 שנה ראיתי רק את אימא ולקחתי את הצד שלה. אימא היא הכל בשבילי עד היום, אבל השנים עשו את שלהן והיום אני באה מסליחה גדולה. שחררתי את הכעס ואני מקווה שהוא יודע".

באושר ועושר

במשך שמונה עשרה שנה הייתה נשואה רסלאן לשייח' מסתורי מדובאי, בן לאחת המשפחות המיוחסות בעולם. למרות שדרכיהם נפרדו, היא עדיין ממעטת להסגיר פרטים על זהותו. "אני לא מזכירה אותו בשמו לבקשת המשפחה שלו, משפחת שייחים מאוד מיוחסת ועשירה במיליארדים, עם עסקים חובקי עולם בתחום נפט, יהלומים ועוד", היא מספרת, "הוא מבוגר ממני בתשע שנים, הכרנו כשהוא היה גרוש ואז לא ידעתי דבר על העושר המשפחתי שלו".

סיפור האהבה שלהם ניצת ברומא, לשם הגיעה מלכת היופי במיל׳, היישר משכונת ואדי ניסנאס בחיפה. "הייתי מבולבלת ושבורה, ולא היו לי עד אז חיי אהבה אמיתיים שאפשר להישען עליהם או לסמוך עליהם – ואז פתאום ראיתי את טארק, כמו שבטי רוקאווי (הסוכנת של רסלאן וחברתה הקרובה, דב״א) מכנה אותו. מצאתי בן אדם מיוחד במינו, סופר אינטליגנטי, מצחיק, מתוחכם, טוב לב ואיש של החיים הטובים. הוא פתח את עיניי לעולם הגדול. הוא אמר לי מיד 'את תהיי אשתי', ואחרי שלוש פגישות הציע לי נישואים".

רנא רסלאן ושרון סטון בפסטיבל קאן, שנת 2008 | צילום באדיבות רנא רלסאן
רנא רסלאן ושרון סטון בפסטיבל קאן, שנת 2008 | צילום באדיבות רנא רלסאן

החתונה היוקרתית נערכה על יאכטה גדולה במצרים ונמשכה 48 שעות, עם "הרבה אוכל ושתייה ומוזיקה ושמחה כמו ששייחים יודעים". בשביל לסבר את האוזן, אומרת רסלאן: "חתונה אצל ישראלים, זה כמו ארוחה רגילה אצל שייחים". רסלאן והשייח׳ התחילו את חייהם המשותפים במצרים, משם עברו לבלגיה, לונדון, פריז, מונטה קרלו ולבסוף השתקעו בדובאי. "היו לנו בתים בכל מקום", כדבריה.

"התאהבתי לפני הכל בנפש שלו. אחרי שהכרנו הוא לקח אותי לחנויות של דיור וגוצ'י, הוא לא אהב את הסגנון שלי ורצה שאתאים את עצמי למעמד החברתי. עד אז הייתי לובשת ג'ינס וטי שירט. כשרציתי לנהוג בפז'ו הוא אמר שאני עושה בושות"

 

מתי קלטת שמציאות חייך השתנתה לגמרי?
"גרנו בבלגיה ויום אחד הגיע שליח הביתה והביא לי קופסה מהודרת. פתחתי אותה והיה שם שעון רולקס עם יהלומים ואבני רובי. כשהשייח' בא הביתה שאלתי אותו למה, זה היה שעון של עשרות אלפים. הוא ענה – זה מגיע לך".

איך התמודדת עם כל העושר הזה שנחת עלייך פתאום?
"התאהבתי לפני הכל בנפש שלו. אחרי שהכרנו הוא לקח אותי לחנויות של דיור וגוצ'י, הוא לא אהב את הסגנון שלי, הוא אוהב אלגנטי, רצה שאתאים את עצמי למעמד החברתי. עד אז הייתי לובשת ג'ינס וטי שירט".

אשת שייח' זה בוודאי תפקיד בפני עצמו, ובטח היית צריכה להתלבש בהתאם.
"בוודאי. זה אומר לארח הרבה – זו לא את שמגישה, יש צוות של עוזרים בבית שדואגים לכל – אבל את בתפקיד המארחת. אני אגב עד היום לא יודעת לבשל. היו מגיעים אלינו הרבה אנשים מהעשירון העליון, אריסטוקרטים, אנשי עסקים, בנקאים, סופרים ועוד. אהבתי את החיים האלה בעיקר בזכות המפגשים ושיחות העומק, מפגש התרבויות והנסיעות בעולם. המותגים זה לא היה העיקר. רק אחרי שבע שנות זוגיות הסכמתי שהוא יקנה לי תיק של שאנל".

"רק אחרי שבע שנות זוגיות הסכמתי שהוא יקנה לי תיק של שאנל", רנא רסלאן | צילום: שי פרנקו, משקפי שמש: BALMAIN – לקס לותרס, חליפה: מקס מארה, משקפי שמש: BALMAIN – לקס לותרס, תכשיטים: Nizdiam
"רק אחרי שבע שנות זוגיות הסכמתי שהוא יקנה לי תיק של שאנל", רנא רסלאן | צילום: שי פרנקו, משקפי שמש: BALMAIN – לקס לותרס, חליפה: מקס מארה, משקפי שמש: BALMAIN – לקס לותרס, תכשיטים: Nizdiam

לא הרגשת לפעמים כמו סינדרלה, בקטע רע?
"האמת שלא. אי אפשר לשפוט אותו שרצה לתת לי כל הזמן מבחינה חומרית, הוא נולד לתוך זה, הוא לא מכיר חיים אחרים. ניסו להראות אותי כחובבת מותגים גדולה, אני לא מסתתרת מאחורי העובדה שיש לי, אבל במקום שאני חיה בו זה סגנון החיים ואני לא מתנצלת".

כמה תיקים של שאנל יש לך היום?
"לא סופרת. יש לי גם של הרמס ואחרים, אבל האמת היא שלרוב אני יוצאת בערב בלי תיק. לוקחת ביד את הסלולרי שלי".

לחיים אתגר סיפרת בזמנו שיש לך אוסף של 1,000 נעליים.
"יש לי אוספים של 18 שנים. החיים שלי חייבו אותי בהופעות חיצוניות בסטנדרט מסוים, אבל מעולם לא חשבתי שהבגדים, או ההופעה החיצונית עושים את הבן אדם. אני לא קונה כבר שנים ולאחרונה התחלתי לתרום בגדים שלי".

"עברתי הרבה הפריות, אי אפשר לספור, עד שגילו אצלי תופעה נדירה. זאת הייתה תקופה איומה, הייתי מדוכאת ואימפולסיבית, שקעתי. חשבתי לעצמי איך כל חתולה ברחוב מביאה גורים ורק אני לא מצליחה"

 

כיום, מתגוררת רסלאן בגפה – ותכף נגיע לנישואים שעלו על שרטון. "יש לי בית קבע באמירויות, אבל בפועל אני גרה בסוויטה במלון הילטון חבטור בדובאי, שהוא בבעלות משפחת השייח' אל חבטור. הם ביחסי חברות הדוקים עם המשפחה של בעלי לשעבר ומאוד נוח לי לגור ככה – אני מרגישה ביטחון, גם מנקים לי והמקום יפה ונוח וקרוב לכל מקום".

נשמע כמו סיפור יקר.
"לא אכחיש, אני חיה טוב, אבל אצלנו לא נוקבים בסכומים".

בדקתי, זה עולה לפחות 24 אלף ש"ח לחודש.
"אני משלמת פחות".

ואת גם נוהגת בבנטלי.
"בחייאת דליה, בן אדם צריך לשמור על צניעות ולא להתרברב. רולס רויס, בנטלי, למבורגיני – מה זה חשוב? הכי חשוב זה שלאדם תמיד תהיה חמלה כלפי האחר, אבל כשאמרתי לשייח' יום אחד שמספיק לי פז'ו, הוא ענה 'את עושה בושות'".

"רולס רויס, בנטלי, למבורגיני – מה זה חשוב?", רנא רסלאן | צילום: שי פרנקו מחוך: וולבר, חצאית: אליזבטא פראנקי כיכר המדינה, תכשיטים: Nizdiam
"רולס רויס, בנטלי, למבורגיני – מה זה חשוב?", רנא רסלאן | צילום: שי פרנקו מחוך: וולבר, חצאית: אליזבטא פראנקי כיכר המדינה, תכשיטים: Nizdiam

רנא פרום דה בלוק

רסלאן ובעלה לשעבר ניסו להביא ילד במשך כמה וכמה תקופות מתישות של טיפולי פוריות, אך ללא הצלחה. "בגיל 27, אחרי ששבעתי מכל הנסיעות בעולם, הרגשתי שאני מוכנה לילד אבל לא הצלחתי להרות. הזמן עבר, התחלתי בטיפולים ואז התברר שהייתה לי דלקת שחלתית, תופעה נדירה. עברתי הרבה הפריות, אי אפשר לספור. זאת הייתה תקופה איומה, הפריות זה הדאון של הלייף. הייתי מדוכאת ואימפולסיבית, ההורמונים השפיעו עליי לרעה, נהייתי אנטי ולא רציתי לצאת למסיבות ואירועים. שקעתי. חשבתי לעצמי איך כל חתולה ברחוב מביאה גורים ורק אני לא מצליחה".

ב-2008 הם נפרדו בפעם הראשונה. "שחררתי אותו", היא אומרת. "זה היה לטובתי ולטובתו. הרגשתי שמגיע לו להיות אבא כמו שרצה, ואם אני לא יכולה להעניק לו ילד, שיקבל ממישהי אחרת. בסוף מהות הנישואין זה להביא ילדים, להקים משפחה – והוא עשה את זה".

"אמרתי לו שאנחנו לא במאסר עולם, לא רציתי להרגיש קורבן. זה כאב לי מאוד, אבל קיבלתי את זה בהבנה. אצל היהודים חיים בשושו עם מאהבת, עושים משחקי חתול ועכבר, טום וג'רי. אצלנו הכל גלוי"

 

אחרי שהקים משפחה עם אישה אחרת, רסלאן והשייח' חזרו לסיבוב שני. הם נפרדו ב-2014 ואז הוא שוב נשא אישה אחרת שהרתה לו. לאחר מכן הם חזרו בשלישית, ולפני שלוש שנים התגרשו סופית.

מה הרגשת?
"הרגשתי שזה לא יכול לעבוד עוד. כוס שנשברת, כמה שתנסי להדביק אותה, השברים עוד שם. לא נלחמתי עליו ואמרתי לו שאנחנו לא במאסר עולם. לא רציתי להרגיש קורבן. זה כאב לי מאוד, אבל קיבלתי את זה בהבנה. צריך להבין את המנטליות ואת התרבות שלנו כדי להשתכנע שזה היה נכון. אצל היהודים חיים בשושו עם מאהבת, עושים משחקי חתול ועכבר, טום וג'רי. אצלנו הכל גלוי. הוא עשה ילדים מנשים אחרות בידיעתי".

מאז היא רווקה. "אחרי הבעל שהיה לי, קשה למצוא מישהו שישתווה אליו. הוא עדיין סוג של עוגן בשבילי ואני אהיה שם בשבילו מתי שיצטרך". במהלך הריאיון הטלפון מצלצל ועל הקו נמצא בעלה לשעבר, הוא מזמין אותה לחופשה באי יווני. "אנחנו בקשר טוב, מדברים כמעט כל יום", היא אומרת, "בעונה הזאת של השנה כולם בורחים מדובאי בגלל החום הנוראי שם, שיכול להגיע ל-50 מעלות. אבל עכשיו אני מעדיפה להישאר כאן בישראל, אולי אסע בהמשך הקיץ".

"לימדו אותי לאורך השנים להסתיר הרבה דברים, ואני מודה שקשה לי אפילו לראות בחורה שהולכת חשופה, שרואים לה ציצי, או בטן. אין אצלנו את הפתיחות שיש ליהודים. אצל המוסלמים אני נחשבת לנאורה וליברלית, אולי מדי, ובשביל היהודים אני אישה שמרנית"

 

"הדמעות שלי יורדות ויורדות וקשה לי לעצור", רנא רסלאן | צילום: שי פרנקו, שמלה: Other Stories, תכשיטים: Nizdiam
"הדמעות שלי יורדות ויורדות וקשה לי לעצור", רנא רסלאן | צילום: שי פרנקו, שמלה: Other Stories, תכשיטים: Nizdiam

אנחנו יושבות בבית קפה בצפון תל אביב, רסלאן מגיעה לריאיון באוברול שחור של מותג היוקרה סנדרו ותיק של הרמס. מרכז חייה ופעילותה הוא בדובאי, אבל היא מגיעה בתדירות של אחת לחודש-חודשיים לארץ. הסכמי אברהם פתחו לה הרבה דלתות, לדבריה, וכעת היא מצפה להתפתחויות ביחסים עם ערב הסעודית כדי להגדיל את טווח עסקיה, והיא עושה זאת בחסות האקס: "כשרציתי להתפתח ולעשות משהו עם החיים שלי הוא עודד אותי. רצה את אשתו מצליחה. למדתי אנגלית באוקספורד, ובהמשך למדתי את תחום היהלומים. למשפחה שלו היה מכרה יהלומים באפריקה והוא רצה שאבין בתחום. היום אני מוסמכת להעריך יהלומים ולתת תעודה לגבי טיב היהלום והשווי שלו. יותר מזה, יש לי יכולת לעשות חיבורים, מה שנקרא תיווך לעסקים. יש לי קשרים מעולים עם שייחים ועם גדולי עולם, ואני יוצרת חיבורים ששווים הרבה כסף. לאורך השנים סגרתי יחד עם השייח׳ עסקאות של מיליונים, הם סומכים עליי ויודעים שאני מאוד דיסקרטית ושאין אצלי רכילות".

זאת הסיבה שכל כך קשה למצוא אותך ברשת?
"עד לאחרונה לא הייתי ברשתות, כי ככה החיים גלגלו אותי. בסגנון החיים שלי בזמנו, לא היה לזה מקום. היום, בתור אישה עצמאית בעולם העסקים שיוצרת חיבורים בין חברות ואנשים פרטיים, אני מבינה כמה זה חשוב ואני מתכוונת להשתמש בפלטפורמה הזאת של האינסטגרם. ממש לאחרונה נכנסתי ויש לי מעל 500 עוקבים. זאת רק ההתחלה, אני לומדת את העניין ומזמינה את כולם לעקוב אחרי כמו שאני מופיעה RANA RASLAN".

את הקשרים שלה עם החלונות הגבוהים באמירויות, ניסתה רסלאן גם למנף לטובת פידא כיואן, הישראלית שנעצרה בדובאי לפני יותר משנה בגין סחר בסמים וכמעט הוצאה להורג. ברגע האחרון "הומתק" עונשה והומר למאסר עולם. "אני מכירה אותה עוד מהשכונה בוואדי ניסנאס, היא בחורה טובה, אימה היא אישה אצילה. בעקבות מעצרה התקשרתי לכמה שייחים, ניסיתי לעזור לה והעמדתי לרשותה עורך דין שייצג אותה", משתפת רסלאן, "בשלב זה עונש המוות בוטל ועדיף לדבר על זה כמה שפחות".

"חטפת מכות בצעירותי"

רסלאן מתוקה וגלוית לב, ומגלמת שילוב כמעט בלתי אפשרי בין תחכום של אשת העולם מצד אחד לנאיביות רבה מהצד השני. נראה שהאישה היפה, שנתפסה בעבר בתעשייה ובתקשורת כמי שיש לה פה גדול ואינה דופקת חשבון, התמתנה. החיים בחוג הסילון לצד עשירי עולם עידנו אותה. היא כבר לא רנא פרום-דה-בלוק, אלא אשת עסקים מחושבת ודיסקרטית שעושה ביזנס עם הכרישים הכי גדולים באמירויות.

"חטפתי כמה מכות בצעירותי. הייתי תמימה, דיברתי בתמימותי בלי להבין את הרגישויות, התקשורת ניצלה את זה וירדו עלי וזה פגע בתדמית שלי אבל למדתי מזה. היום זה לא יקרה לי, הפכתי להיות אשת העולם, אני מעורה בכל מה שקורה ויודעת מתי לדבר ומתי לא. יש בי עוד קצת חוצפה ואני יודעת להיות רנא השטותניקית אבל היום אני הרבה יותר דיפלומטית, אני לא פותחת פה על אנשים וגם לאלה שרבו איתי, סלחתי", היא מעידה, "אני מודעת לנאיביות שלי. אני נותנת אמון באנשים, מנסה לרצות. הלוואי והייתי פחות רגישה ומפתחת עור של פיל, אבל אז לא הייתי אני".

"כילדה חשבתי שאנחנו עניים, אימא שלי גידלה את ארבעת ילדיה בחדר אחד. היא לימדה בבקרים בבית ספר ואחר הצהריים השלימה הכנסה בניקיון כדי לקיים אותנו. אנחנו עזרנו לה בעבודות הניקיון"

 

כיום היא יודעת מי היא ומה היא, אבל במשך כל חייה כמעט היא מצאה עצמה מתעמתת עם הזהות שלה. "אני ערביה מוסלמית שחיה בחברה מוסלמית. החוקים אצלנו ברורים. בחינוך שלי לימדו אותי לאורך השנים להסתיר הרבה דברים, ואני מודה שקשה לי אפילו לראות בחורה שהולכת חשופה, שרואים לה ציצי, או בטן. אין אצלנו את הפתיחות שיש ליהודים. וכשאני יושבת עם חברות שלי בדובאי בבית קפה, ולבעלים שלהן יש עוד שתי נשים – הן לא עושות מזה עניין. אצל המוסלמים אני נחשבת לנאורה וליברלית, אולי מדי, ובשביל היהודים אני אישה שמרנית".

תחזירי אותנו לרנא הצעירה מחיפה.
"גרנו בשכונת ואדי ניסנאס, בעיר התחתית של חיפה. כילדה חשבתי שאנחנו עניים, אימא שלי גידלה את ארבעת ילדיה בחדר אחד. היא הייתה מורה מוסמכת, לימדה בבקרים בבית ספר, ואחר הצהריים השלימה הכנסה בניקיון כדי לקיים אותנו ואנחנו עזרנו לה בעבודות הניקיון. הכי חשוב היה לה שתהיה לנו השכלה. אישה מיוחדת אימא שלי, אף פעם לא היו לה עיניים גדולות. היא הייתה יכולה לגור בוילה בקיסריה, אבל היא צנועה. שופוני לא מעניין אותה".

על עצמה היא מעידה שהייתה "ילדה ביישנית, לפלפית", ומספרת שלמדה בבית ספר נוצרי חרף מוסלמיותה. "השכונה הייתה מעורבת, חיינו ביחד מוסלמים, נוצרים ויהודים".

יש לך זיכרון ילדות שנצרב לך חזק במיוחד?
"זיכרון הילדות החזק שלי הוא ריח הבישולים. אכלתי במסעדות מישלן אבל אין כמו האוכל של אימא, ואני גם מתגעגעת לפלאפל של השכונה".

"הגירושין, מות השותף העסקי שלי והקורונה, שברו אותי. עליתי 8 ק״ג, אני במשקל שיא. האוכל מנחם אותי. אני לא סוגרת את הפה. אני חייבת להפסיק לאכול בכמויות. במדינות ערב אוהבים נשים מלאות אבל אני מרגישה קצת כמו פרה"

 

גדלת בידיעה שאת יפה?
"בבית שלנו יופי לא היה אישיו. ערבים אוהבים בלונדיניות ואני הייתי כהה. עבדתי כמזכירה במשרד עורכי דין כשהגעתי לתחרות מלכת היופי של ישראל. הייתי כמעט בת 22 ורבים הימרו עליי, לא האמנתי שאצליח לשבור את מה שהיה עד אז טאבו – ובכל זאת זכיתי. אבל באותו זמן פרצה האינתיפאדה, לא היו הרבה עבודות ולא הרווחתי כסף".

איפה חלה נקודת המפנה?
"באחת התצוגות בהן השתתפתי, הכרתי את בטי רוקאווי. ביקשתי שחרור מהסוכנות שייצגה אותי ועברתי אליה ומאז ועד היום אנחנו יחד. בטי היא חברה קרובה, גם יועצת וגם קצת אימא, וכשאני מגיעה לארץ אני נמצאת בין הבית של אימא שלי לבין הבית של בטי בארסוף. בזמנו בטי שלחה אותי לאיטליה. זה מה ששינה את חיי. העבודה הראשונה שלי ברומא הייתה בתצוגת אופנה ענקית, בהמשך עשיתי צילומים לרוברטו קוואלי וללוח השנה של פירלי, ואז מגזין GQ בחר בי כאחת מהנשים היפות בעולם".

רסלאן מתוודה שכיום היא מרגישה פחות ביטחון במראה שלה. "הגירושים, מות השותף העסקי שלי והקורונה, שברו אותי", היא נאנחת, "עליתי 8 ק״ג, אני במשקל שיא. האוכל מנחם אותי. אני לא סוגרת את הפה. אני חייבת להפסיק לאכול בכמויות".

"הלכנו לשופינג ויצאנו יחד לקזינו. היו פותחים לי חדר פרטי להמר, זה התחיל בקטנה והלך וגדל. הפסדתי שם סכומים גדולים"

"היום אני מבינה היטב את הסכנה בהימורים. זה לא יקרה לי יותר", רנא רסלאן | צילום: שי פרנקו, מחוך: וולבר, חצאית: אליזבטא פראנקי כיכר המדינה
"היום אני מבינה היטב את הסכנה בהימורים. זה לא יקרה לי יותר", רנא רסלאן | צילום: שי פרנקו, מחוך: וולבר, חצאית: אליזבטא פראנקי כיכר המדינה

אם זה מה שעושה לך טוב עכשיו, אז למה לא?
"במדינות ערב אוהבים נשים מלאות אבל אני מרגישה קצת כמו פרה. לא נוח לי במשקל הזה. אני יכולה לקום באמצע הלילה ולאכול מילקי ואחר כך שוקולד. אם את רוב האנשים שוקולד מעיר, אותי הוא מרדים".

אנחנו אוכלות גלידה, אגב. אני מזמינה שלושה כדורים, היא מתלבטת נוכח הר הגלידה שלי ומסתפקת בשניים. "מחר אני מתחילה דיאטה", היא פוסקת.

ההימור הלא נכון

רסלאן עברה כברת דרך מהחיים הצנועים בחיפה עיר ילדותה עד חייה המפוארים כיום, אבל מתברר שהיא מנהלת יחסים מורכבים עם העו״ש. "אני וכסף לא חברים טובים, אני בזבזנית", היא מגלה, "ועדיין, גם כשלא באמת היה לי, נתתי לאחרים. כשביקשו ממני, לא ידעתי אף פעם להגיד לא. אף פעם לא עלה לי המטבע לראש".

את זוכרת תקופות שפל?
"כן. מחקתי את התקופה הזאת ואם אני מדברת עליה זה רק בשביל להזהיר אחרים. מכל המקומות שגרתי בהם, את מונקו אני פחות אוהבת. הייתי ליידי בחברה הגבוהה, אבל עם כל חיי העושר הייתי מאוד בודדה. הכרתי שם כל מיני נשים מבוגרות, הלכנו לשופינג ויצאנו יחד לקזינו. היו פותחים לי חדר פרטי להמר, זה התחיל בקטנה והלך וגדל. הפסדתי שם סכומים גדולים מאוד. התעוררתי בזכות אימא שלי, שידעה איך לעצור את זה. היא אמרה לי שהיא זקוקה לכסף עבור אח שלי. זה שינה אצלי מיד את סדרי העדיפויות, כי אצלי המשפחה קודמת לכל. היום אני מבינה היטב את הסכנה בהימורים. זה לא יקרה לי יותר".

עוד רגע קשה בחייה היה כשאיבדה את השותף העסקי שלה, איש עסקים וחבר קרוב מאזרבייג׳ן, שהלך לעולמו חודשים ספורים לאחר שגילה כי חלה בסרטן. "שם קלטתי מה זה אובדן של אדם יקר, וכמה שום דבר אינו ברור מאליו. הבנתי שמה שחשוב זה הכאן ועכשיו, ואני מנסה להנות מהרגעים הקטנים של החיים".

מה הייתה המשמעות של זה מבחינה כלכלית?
"השקעה של מיליונים ירדה לטמיון אחרי מותו, אבל אני תמיד זוכרת מה שהאקס שלי אמר לי 'אם לא נופלים, לא קמים ולא לומדים'. בעבר נפלתי גם עם עסק בתחום היהלומים שעשיתי באפריקה, ואני לא מתכוונת לעשות שם שוב עסקים. עם זאת, היו הרבה הצלחות ויש כל הזמן אתגרים חדשים ואני מרימה ראש וממשיכה. עשיתי חיבור עסקי עם חברת תכשיטים ששותפים בה בין היתר השייח".

"ילדים צריכים אימא ואבא. אם הייתי מצליחה להביא ילדים לאקס שלי, היינו עד היום יחד. אין לי ספק. עברתי בירדן תהליך הקפאת ביציות, אני רוצה להאמין שאולי משהו טוב יצא מזה"

 

היעד הגדול הבא, אם לא הכי גדול של רסלאן, הוא להביא ילד. היום היא אפילו מוכנה לשקול פונדקאות. "כמוסלמית נשואה זה לא היה דבר שיעלה על הדעת, עכשיו אני מחשבת מסלול מחדש".

בחודש מרץ הקרוב תחגגי יום הולדת 46. את לא חוששת שאיחרת את הרכבת?
"אני רוצה להיות אימא. אני לא יודעת מה אלוהים מתכנן בשבילי, אבל אם זה תלוי בי, הדבר שאני הכי רוצה זה ילד משלי, או ילדה, שיהיו דומים לי. יש לי הרבה אהבה לתת. אם הייתי מצליחה להביא ילדים לאקס שלי, היינו עד היום יחד. אין לי ספק".

חשבת להביא ילד לבד?
"ילדים צריכים אימא ואבא. בשנת 2014 עברתי בירדן תהליך הקפאת ביציות, אני רוצה להאמין שאולי משהו טוב יצא מזה. החלום שלי הוא להביא אותן לארץ ולעבור כאן את הטיפולים. תחום הפריון הכי מפותח בישראל ויש לי אמון מלא ברופאים כאן".

מה יקרה אם החלום שלך לא יתגשם?
"אז יש לי תוכנית חלופית: אני רוצה להקים בית לילדים במצוקה ולתת להם הזדמנות לעתיד טוב יותר".

רנא רסלאן. שער ספטמבר 2022 | צילום: שי פרנקו
רנא רסלאן. שער ספטמבר 2022 | צילום: שי פרנקו

הפקת צילומי שער: צילום שי פרנקו, ניהול קריאייטיב טל קליינבורט, סטיילינג מזל חסון, איפור ענת רזמוביץ, שיער דניאל איקו ל־Artbook, רנא רסלאן לסוכנות אלינור שחר

> שביט ויזל: ״אני לא עולה על המשקל, זה לא נגמר ולא רלוונטי״