תום יער מרסקת לנו את הלב בפוסט שכל אימא בישראל תזדהה עמו

תום יער ובנה אבשלום | צילום: צילום מסך מאינסטגרם tomyaar@
תום יער ובנה אבשלום | צילום: צילום מסך מאינסטגרם tomyaar@

השחקנית והקומיקאית תום יער מבטאת באופן מדויק להכאיב את המחשבות של כל אימא בישראל מאז פרוץ המלחמה. בכנות ובכאב היא משתפת את תחושותיה הקשות

88 שיתופים | 132 צפיות

מאז פרוץ המלחמה לפני שלושה שבועות, כולנו כואבות ללא הפסקה את כאב הילדים החטופים שנמצאים בעזה, ולא יכולות להפסיק לבכות על הילדים המתוקים שנרצחו בבתיהם. תום יער תימללה את המחשבות והתחושות הקשות לכדי פוסט מטלטל שהעלתה לחשבון האינסטגרם שלה, ובו ביטאה את הכאב הזה באופן מדויק ובמילים ששוברות את הלב.

>> מנהלת "מאמאצחיק": "מקבוצה של צחוק, נאלצתי לבשר על חברות קהילה שנרצחו"

"היום הבטתי בכלבים, וקינאתי בהם. חשבתי כמה זה נחמד בוודאי עבורם לא להבין כלום. כמה שהייתי רוצה להבין פחות", פתחה יער את הפוסט שלה.

"אנסח מחדש. הייתי רוצה להבין את העולם כמו הילד שלי. מה הוא מבין זה? בומים ומטוס ואורזים תיק, ואז שוב בומים, ואז כן גן – בעצם לא גן – ואז סבתא וסבא, ואז מטוס, ואז בית אחר, ואז מישהו בוכה מהטלוויזיה ואז שוב בומים וחוזר חלילה", כתבה. "מה רע לו בלהיות פסיבי בניהול העניין, לתת לנו לנהל את העניינים, הכל בא לו טוב. היום מטוס? אז מטוס כפרה. היום מעירים אותי באמצע הלילה ומשקרים לי שהכל בסדר ומתחבקים בחדר מדרגות? אז קדימה בואו נתחבק ונשקר".

מתוך הפוסט של תום יער | צילום: צילום מסך מאינסטגרם tomyaar@
מתוך הפוסט של תום יער | צילום: צילום מסך מאינסטגרם tomyaar@

"שאלתי את עצמי האם אסתכל עכשיו לנצח אחרת על הילד שלי?", תהתה יער. "אנחנו בשכול ואבל אינטימי ודרמטי כל כך ביחד, אז אני מרשה לעצמי לשתף. מאז השביעי באוקטובר אני לא יכולה להסתכל על הילד שלי בלי לחשוב על הילדים של אחרים. אני כמעט מצטערת שיוצא לי להיות אימא בתקופה הזו", שיתפה בכנות מצמררת. "אם לא היה לי ילד אז מיד אחרי השביעי באוקטובר הייתי הולכת לקטוף אבוקדו או לשמח חיילים, והייתי מרגישה רע מאוד בוודאי, אבל לא הייתי מרגישה את מה שאני מרגישה עכשיו".

"במציאות, מאז השביעי באוקטובר, השתתקתי כמו שלא השתתקתי בחיים", הודתה יער, "התחושות לא עוברות ואני משתגעת מהילדים ומהמחשבה עליהם לא מאפשרת לי לתפקד. רק מי שהורה יכול להבין מה המחשבה הזו, על ילדים שקרו להם דברים רעים, מה המחשבה הזו עושה בגוף. כמה היא מכבה כל מחשבה אחרת ומשתלטת על המוח ועושה חשק להיעלם, להתבייש, להתכווץ ובעיקר לא לחיות".

>> קלרה בת ה-63 חגגה יום הולדת שנתיים לנכדתה ונחטפה לעזה

"הייתי רוצה יותר לא לדעת כלום, כמו הכלבים בקפה, שותים לי מים מקערה ונובחים לי על חתול כאילו זו הבעיה שלנו בחיים", סיכמה יער, וכל מילה שלה מכווצת את הלב ומתארת באופן מדויק את מה שכל כך הרבה הורים מרגישים כרגע בארץ שלנו.

אנחנו מקוות לימים שקטים יותר, לימים בהם לא יכאב כל כך להיות הורה, לימים בהם להביט על הילד שיצרת ונתת לו חיים – לא יסב כל כך הרבה כאב. תום, שולחות לך חיבוק.