השטן לובש חמאס: ב"ווג" תומכים בעזה – בלי מילה על ישראל

עורך "ווג ערביה" מנואל ארנו (משמאל) | צילום: Kristy Sparow/Getty Images for Souraya Chalhoub
עורך "ווג ערביה" מנואל ארנו (משמאל) | צילום: Kristy Sparow/Getty Images for Souraya Chalhoub

במגזין "ווג ערביה" מבית "ווג" מקדישים את גיליון נובמבר למתרחש בעזה תחת "תנאים בלתי אנושיים" - בלי אף מילה על הטבח שביצע חמאס. מעצבים, סטייליסטים ואנשי אופנה ישראלים מגנים את המגזין

88 שיתופים | 132 צפיות

במגזין "ווג ערביה", שלוחת המזרח התיכון מטעם "ווג העולמית" של הוצאת "קונדה נסט", החליטו להקדיש את גיליון נובמבר 2023 למלחמת חרבות ברזל – אבל מזווית חד צדדית ומאוד מקוממת.

>> בר קופרשטיין נחטף לעזה ומאז משפחתו קורסת נפשית וכלכלית

תחת הכותרת "STAND FOR HUMANITY", על רקע המדמה רקמה פלסטינית ובתוספת תרגום לערבית – הבהירו במגזין באיזה צד הם נוקטים.

שער VOGUE Arabia | צילום: אינסטגרם voguearabia@
שער VOGUE Arabia | צילום: אינסטגרם voguearabia@

בסטורי מיוחד הנלווה לשער המגזין, בעריכתו של מנואל ארנו, נכתב: "גיליון נובמבר של 'ווג ערביה' קורא לשלום ואנושיות, ומגנה טרור והרג של חיים תמימים. הגיליון הזה מוקדש לרופאים, האחיות והעיתונאים האמיצים בעזה, במחווה למחויבות ולגבורה שלהם בעבודת החיונית תחת תנאים לא אנושיים".

"מה שמתרחש כרגע בעזה, אל מול עיני העולם, הוא אחד האסונות הגדולים בהיסטוריה… בזמן שאנחנו לא יכולים לעצור את שיעור המוות בעזה, אנחנו יכולים להרים את קולנו ולהפעיל לחץ על ממשלות וארגונים בינלאומיים במטרה למצוא פתרון של שלום לעצירת האלימות. זהו צריך להיות מאמץ עולמי, ללא קשר לדת או ללאום שלנו".

מגזין "ווג ערביה" נגד ישראל | צילום: אינסטגרם voguearabia@
מגזין "ווג ערביה" נגד ישראל | צילום: אינסטגרם voguearabia@

מעצבות ומעצבי אופנה, עיתונאיות ועיתונאי אופנה, סטייליסטיות וסטייליסטים מצמרת האופנה בישראל לא נותרו אדישים וגינו בתקיפות את השער של "ווג ערביה" בחשבון האינסטגרם שלהם, ביניהם: ויוי בלאיש, שחר אבנט, ששון קדם, אלירן נרגסי, יניב פרסי, נפתול ועוד.

אוצרת תערוכות האופנה ומומחית האופנה יערה קידר, שעבדה בעבר במכון התלבושות של "ווג" במוזיאון המטרופוליטן בניו יורק, שיתפה את השער בחשבון האינסטגרם שלה בשינוי קל. קידר מחקה את המילה "HUMANITY" וקראה במקום זאת למגזין לעמוד למען האמת ("STAND FOR THE TRUTH").

קידר תייגה בפוסט הנוקב שלה גם את "ווג" העולמית ואת הוצאת "קונדה נסט", וכתבה: "הנה, תיקנתי את השער עבורכם! איך אתם מעזים לטעון שאתם עומדים למען האנושיות, בזמן שאתם לא מזכירים מה חמאס עשה ב-7 באוקטובר? אולי פשוט שכחתם לציין זאת בגלל שזה לא אופנתי לומר את האמת?".

קידר סיפרה באריכות על הטבח המחריד שעולל חמאס, על למעלה מ-1,400 הנרצחות והנרצחים, ביניהם תינוקות, ילדים, נשים וגברים בכל גיל, קשישים והמוני צעירים שיצאו לרקוד בפסטיבל מוזיקה. קידר הזכירה כמובן את 222 החטופות והחטופים, ביניהם 30 ילדות וילדים. "זה בסדר למתוח ביקורת על ממשלה", כתבה, "אבל זה לא בסדר להסתכל רק על צד אחד של הסיפור, ועוד לבחור בצד של מה שהופך לזעם אנטישמי עולמי. תתביישו לכם".