"אם הייתי עומדת מול אייל גולן הייתי אומרת לו – בגללך נהרסו לי החיים"

נ' ו־ט' סמוך לביתה של נ' | צילום: איליה מלניקוב
נ' ו־ט' סמוך לביתה של נ' | צילום: איליה מלניקוב

לפני כשנתיים פרסמנו ריאיון עם נ' ו־ט', נפגעות פרשת "משחקי חברה". אחרי שנסגר תיק החקירה נגד אייל גולן וחבריו בשל חוסר ראיות, הן יוצאות היום למאבק בבית המשפט המחוזי. זהו סיפורן

88 שיתופים | 132 צפיות

ב-2021 פרסמנו את הריאיון הזה עם נ' ו־ט', נפגעות "משחקי חברה". אז הן תבעו את אייל גולן, חבריו ומשטרת ישראל על הפגיעה בהן. בהמשך הן הגישו תלונות נגד מעורבים נוספים. לפני כחודשיים נסגר תיק החקירה נגד גולן בגין היעדר ראיות. היום (13 ביולי) יתקיים דיון בבית המשפט המחוזי בתל אביב, בנוגע להמשך המאבק בתביעה אזרחית נגד גולן ו-15 מעורבים נוספים בפרשה. במקביל צפויה להתקיים הפגנת תמיכה בנפגעות בכניסה לבית המשפט. זהו סיפורן.

"שמעתי את לין פאר, שהתלוננה נגד שי אביטל, אומרת שהיא הייתה שפחת המין שלו. כמה זה מוכר לי. גם אני הייתי שפחת מין של אחד, קוראים לו אייל גולן. הסיפור הזה מחזיר אותי לתקופה השחורה של חיי. אני מאמינה ללין ולכל שאר המתלוננות בעיניים עצומות, ואני בטוחה שיש עוד נשים בשתי הפרשיות שחוו זוועות ועדיין שותקות. גולן לקח דבר טהור, חילל אותו וסדק לי את הנשמה לנצח. לא די שסיפקתי את יצריו המיניים, הוא גם דרש ממני פעם אחרי פעם לפנק את החברים שלו. עברתי אינוס (על פי כתב התביעה זו עבירה שמיוחסת ליצחק אסולין, עובד לשעבר של גולן – דב"א), חדרו אליי נגד רצוני, הוא לקח אותי כמו שלוקחים צאן לטבח. בגללו איבדתי צלם אנוש ואיבדתי את עצמי. אייל גולן, היית מוכן לעשות כל דבר לסיפוק התאוות שלך ושל חבריך, ועד שלא תיקח אחריות על המעשים שלך, המעשים המתועבים שלך ימשיכו לרדוף אותך. אנחנו נלחמות על הצדק נגד כל הסיכויים". את הדברים האלה אומרת נ', בת 27. היא מתגוררת ביישוב קטן בשרון עם בן זוגה ושלושת ילדיהם הקטנים, עדיין מתמודדת עם מה שקרה כשהייתה בת 18, ועדיין עוברת תהליך שיקום.

 "התפספסו לי החיים, הלכה התמימות, הלכו הנעורים. הכול היה מאה אחוזים של ניצול, של אונס נפשי ופיזי"

"אם הייתי עומדת עכשיו מול אייל גולן הייתי אומרת לו: 'אני מתעבת אותך. בגללך ובגלל אבא שלך והחבורה שלכם נהרסו חיי. רמסת אותי, לכלכת וזיהמת אותי. שנים של טיפולים פסיכיאטריים ואשפוז בכפייה באברבנאל, ועדיין יורדות הקליפות מהגוף', אומרת ט', כיום בת 25, מתגוררת במרכז הארץ עם בן זוגה ושתי בנותיהן הקטנות, הנמצאות על הרצף האוטיסטי. "התפספסו לי החיים, הלכה התמימות, הלכו הנעורים. הכול היה מאה אחוזים של ניצול, של אונס נפשי ופיזי, אבל אני חייבת להיות חזקה, בשבילי, בשביל הבנות שלי ובשם הצדק שמגיע לי". שמונה שנים חלפו מאז שהתפוצצה פרשת "משחקי חברה", פרשה מסועפת שבה נטען על ניצול מיני מתמשך בנערות מצוקה, שהועברו מיד ליד בין קבוצת גברים, שכללה את אייל גולן, אביו דני ביטון וחבורתם. התיק הפלילי נגד הנתבעים בפרשה נסגר (תוך שלושה חודשים נסגר תיק החקירה נגד אייל גולן מחוסר ראיות), להוציא את דני ביטון, שהורשע בשידול לזנות בנסיבות מחמירות, ניצול קטינים לזנות, שיבוש הליכי משפט והשמדת ראייה, ונידון במסגרת הסדר טיעון לשנתיים מאסר בפועל ולפיצוי של 50 אלף ש"ח לכל אחת מהנפגעות. הפרשה אמנם הטילה צל קטן לרגע על גולן, אך לא באמת פגעה בקריירה שלו או בחייו. הוא נבחר לזמר העשור, מככב בתוכניות ריאליטי, ממשיך להופיע תדיר באייטמים רכילותיים מלטפים בתוכניות כמו "ערב טוב עם גיא פינס", הוא הזמר המושמע ביותר בישראל על פי נתוני מדיה פורסט (למרות זאת רני רהב, היחצ"ן שלו, תקף לאחרונה את תחנות הרדיו של התאגיד על כך שהוא לא מושמע שם מספיק) ורק בקיץ הזה מילא שש פעמים את קיסריה.

החיבוק מהקהל והתקשורת לא גרם לנפגעות הפרשה לוותר – נ' ו־ט' ולצדן כ', נפגעת נוספת, עומדות היום במרכזה של תביעת נזיקין אזרחית. באמצעות עורכת הדין רותם אלוני־דוידוב, המייצגת נשים נפגעות פגיעות מיניות בהליכים אזרחיים, הן תובעות את אייל גולן, אביו דניאל ביטון (שנפטר אשתקד מקורונה, והן תובעות את עזבונו), את מנהל ההפקות יצחק אסולין ואת משטרת ישראל באמצעות מדינת ישראל. בני פרץ, לשעבר שותפו ומנהלו האישי של גולן, הוסר מכתב התביעה לאחר שהגיע להסדר עם התובעות, אך הוחזר אליה על ידי גולן כצד שלישי. במרץ האחרון נערך דיון מקדים בתביעה האזרחית – השופטת יעל אילני ביקשה לבדוק אפשרות של הליך גישור, דיון מקדים נוסף אמור היה להערך החודש (ספטמבר), אך נדחה לאחרונה לחודש יוני, אז אמור להתחיל כבר המשפט במלואו, כולל שמיעת העדויות. 

גולן, שי אביטל וצעירות שאינן קשורות לתביעה | צילום: מתוך הרשתות החברתיות, לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
גולן, שי אביטל וצעירות שאינן קשורות לתביעה | צילום: מתוך הרשתות החברתיות, לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הראיונות עם נ' ו־ט' קשים, כואבים ומטלטלים. שתיהן בזמנו היו נערות צעירות שהגיעו מבתים הרוסים ומשפחות קשות יום, וכיום הן נשים מצולקות שמבקשות לצרוח את כאבן, את הקשיים הנפשיים שלהן ואת העלבון והמועקה שאינם מרפים. הן התראיינו בנפרד, ובגילוי לב נדיר ושטוף רגשות הן חשפו את שעברו. מדי פעם הן פרצו בבכי. בשטף הדמעות נאמרו לנו עוד דברים רבים שלא נכנסו לכתב התביעה, אירועים קשים מאוד הקשורים למי ממקורביו של גולן, שהבטן מתהפכת אצל השומע אותם, אבל קשיים ראייתיים להוכיח את הסיפורים האלה גרמו להן לוותר על הניסיון לדרוש צדק גם עליהם בתביעה הזו, ומאותם טעמים אנחנו נמנעים מלפרסם אותם כעת. פרשת סוכן הדוגמנות שי אביטל, שהתפוצצה לאחרונה ברעש גדול – אם כי עדיין לא נחקרה עד תום וכל הטענות במסגרתה הן לכאורה בלבד – העלתה לכותרות את הנושא הכאוב של ניצול מיני החוסה תחת המטרייה הבוהקת של חיי הזוהר והסלבס, ובכך מחזירה את הזרקור גם לפרשת אייל גולן. במקרה של גולן לא מדובר בהבטחות למסלול המהיר אל התהילה, אבל יחסי הכוחות דומים: אדם חזק ומקושר ששמו פותח דלת ולבבות אצל כל ישראלי, המאפשר כניסה מרגשת להופעות, מסיבות ומאחורי הקלעים, ומהעבר השני – נערות חלשות, מוחלשות, תמימות, נטולות כל עורף. 

למרות השנים שחלפו, ניכר שהפצעים של ט' ו-נ' עדיין פעורים, אבל עם הטיפולים הפסיכולוגיים והפסיכיאטריים שהן עוברות, הן נחושות להילחם. זה הסיפור שהן מגוללות בכתב התביעה המפותל, אך הפעם במילותיהן שלהן, בלי ההגנה שמציבה השפה המשפטית הקרה על חדרי הלב והנפש. התביעה, מן הסתם, תתברר ובסופה יאמר בית המשפט את דברו על הטענות. 

"כל רצונן של התובעות היה להיפגש עם הנתבע 1 ולשהות במחיצתו. אף אחת מהן לא ביקשה לקיים עמו מגע מיני כלל, ובוודאי שלא בנסיבות בהן המגע המיני התרחש, בחדרי מדרגות, ברכב מלא באנשים, או עם אנשים נוספים, ובוודאי ובוודאי שלא רצו לקיים יחסי מין עם חבריו של הנתבע 1, כפי שדרש מהן הנתבע 1 לעשות, מספר פעמים".
מתוך כתב התביעה

סיפורה של נ'

"רוב בני משפחתי לא יודעים עד היום שאני קשורה לפרשה. אני בת יחידה להוריי שהתגרשו, עם חצאי אחים משני הצדדים. גדלתי עם אימא שכמעט לא נכחה בבית. אף פעם לא שאלו אותי איך עבר עליי היום, לא הרגשתי שלמישהו אכפת ממני. את אחי הנרקומן הייתי מחפשת בחושות של נרקומנים. לאורך השנים עברנו מדירה שכורה אחת לאחרת, לא הייתה שום קביעות בחיי. בצבא היה לי קשה עם המסגרת, סיפרתי לקב"ן שעברתי אונס והשתחררתי מוקדם. את אייל גולן הערצתי עוד כילדה. לא חשבתי מעולם שאפגוש אותו, אבל בגיל 18 זה קרה והעולם שלי התהפך. ערב אחד יצאתי עם חברה למועדון האומן 17, היו שם מלא מפורסמים, וכמו ילדה מתלהבת באתי לכניסה של מתחם ה־ VIP. היה שם נגן של אייל שהציע לי להיכנס פנימה. הוא הביא לי וודקה וחיבר אותי לשתי בחורות. כעבור שבועיים הנגן הזמין אותי לעל האש בבית של מוזיקאי שעבד עם אייל. הוא אמר שיהיה קריוקי ושאייל רוצה שאבוא. הרגשתי חשובה – אייל גולן רוצה לראות אותי".

"אם הייתי אומרת 'לא', אולי היו זורקים אותי באמצע הדרך, ולא היה עליי כסף. אמנם עבדתי קצת בארומה ובמקדונלד'ס, אבל נתתי לאימא שלי את הכסף לשכירות ולאוכל"

"שלחו מישהו שיאסוף אותי ומזגו לי וודקה. אחרי חמש כוסות של וודקה במינון חריף, כמעט בלי מים, הייתי כבר על אוטומט והרגשתי בתוך בועה. רוב הזמן אייל היה לידי, ובשלוש בבוקר הוא הציע לקחת אותי הביתה. נכנסנו למרצדס שלו, שנינו מאחור והנהג שלו מקדימה. בהמשך הנסיעה אייל ביקש מהנהג לחנות במקום חשוך, והוא עצר בחניה של מתחם אירועים בשם 'אווניו'. אייל התחיל לנשק אותי. לא התנגדתי. אייל גולן רוצה אותי, איך אומרים לא לדבר כזה? – אבל ידעתי שזה סתם. הרי אייל גולן לא יצא איתי באמת, ואם הייתי אומרת 'לא', אולי היו זורקים אותי באמצע הדרך ולא היה עליי כסף. אמנם עבדתי קצת בארומה ובמקדונלד'ס, אבל נתתי לאימא שלי את הכסף לשכירות ולאוכל. אז התחלנו. פתאום הוא אמר לנהג: 'בוא אחורה' וסימן לי לעשות בו מין אוראלי. הנהג הוריד את המכנסיים, שם את איבר המין שלו בתוך הפה שלי וגמר תוך שתי דקות. אייל צחק עליו שהוא גמר מהר. אני ירקתי מהפה שלי הכול, זה היה שיא הגועל.

>>> נפגעות הרב שיינברג עדיין במלחמה

"ואז הייתה ההופעה באילת. דני ביטון בא לקחת אותי וברכב כבר הייתה ט', שם פגשתי אותה לראשונה. איך שראיתי אותה התחברתי אליה. כאילו הרגשתי שותפות גורל איתה. לא ידעתי על הקשר בין ט' לדני, אבל אחרי שכל הדרך הוא ביקש ממנה שתרד לו, הבנתי שהם מכירים. ט' לא הרגישה טוב בנסיעה, אבל לא היה לו אכפת, הוא התעקש שהיא תרד לו. אפילו לעצור בצד הוא לא הסכים, אז אמרתי שאני ארד לו – חמש דקות של סיוט, אבל רק שיניח לה. בסוף הוא עצר והיא הקיאה. אני הרמתי לה את השיער. איזה איש דוחה דני ביטון, אבל מי אני שאצעק עליו? הוא אבא של אייל והוא עוד עלול לזרוק אותנו בצד הכביש". (נציין שהסיפור הקשה על הדרך לאילת לא מופיע בכתב התביעה – דב"א).

דני ביטון | צילום מסך
דני ביטון | צילום מסך

 "הוא ביקש ממני להישאר בחדר. כולם יצאו לכיוון ההופעה ורק ל' נשאר, כי אייל ביקש שאפנק אותו. כזה אייל, הוא מחייך אלייך ואז דורש שתפנקי את החברים שלו. היום אני יודעת שזה שידול לזנות"

"למחרת ההופעה אייל סימס לי ול־ט' לבוא למלון רויאל גארדן לקומה 15 ונתן לי מספר חדר. הוא פתח את הדלת בתחתונים, אמר לנו שאין לו הרבה זמן ונכנסנו לחדר השינה שלושתנו ושכבנו, פעם הוא שכב איתי ופעם איתה. זה היה אקט אגרסיבי, אלים. קלטתי שהוא צילם אותנו במהלך האקט המיני, אבל מה יכולתי לעשות, לא היה לי שום סיי. הוא רצה לשלוח את הווידאו לבני פרץ ואמר לנו שכמעט שלח בטעות לבר רפאלי. אחר כך א' (מקורבו של גולן – דב"א) הגיע, ואייל ביקש שנפנק אותו. כזה אייל, הוא מחייך אלייך ואז דורש שתפנקי את החברים שלו. היום אני יודעת שזה שידול לזנות. לא הייתי מסוגלת לעשות את זה כי היינו מעולפות, אז ט' עשתה את זה בשבילי, כמו שאני עשיתי את זה בשבילה בנסיעה עם דני".

"ואז הגיעה ההופעה בעכו ואייל ביקש שאבוא. נסעתי עם אביו דני, הנגנים וזמרות הליווי. כשאייל עלה להופיע, הוא ביקש ממני שאשאר בחדר שהעמידו לרשותו מאחורי הקלעים. כולם יצאו לכיוון ההופעה ורק ל', חבר של אייל, נשאר, כי אייל ביקש שאפנק אותו. פינוק זה אומר מציצה, אבל ל' רצה הכול ואני הייתי בהיסטריה שמישהו יפתח את הדלת ורק חיכיתי שזה ייגמר. אחרי ההופעה אייל הגיע לרכב, והיו שם גם הנהג, ב' ול'. התחלתי לרדת לאייל לבקשתו, ואז הוא אמר: 'רגע, קודם כל ל'. ל' אמר לו שזה כבר נעשה, וירדתי לאייל".

"בהתחלה סיטואציות שלמות היו מחוקות אצלי. אם בחקירה הבאתי רק מעט מידע, כמעט אפס אחוז, אני חושבת שעכשיו הגעתי לשבעים אחוז ועד עכשיו צפים דברים חדשים, זיכרונות איומים שהנפש רק רוצה למחוק"

"ממרחק הזמן אני מבינה שזה היה חולני, אבל הוא היה זמר נערץ בן 42 ואני הייתי בת 18 , לא מהסוג של המזדיינות, אלא רק אם יש חבר. הייתי בלי שום חינוך מיני וידע על מין, חשבתי על אייל שהוא גבר וזה מה שעושים. הנאה – מה זה? לא הבנתי עד כמה זה מעוות ובעיקר עוד לא הבנתי שאני כאן הקורבן. הוא ראה את המצב השביר שלי, עשה בי מה שהוא רצה ודרש פינוקים גם לחבריו. עשיתי כרצונו. פחדתי להיות בעונש. כשסיפרתי לפסיכולוגית שלי איזו טיפשה הייתי, היא אמרה לי שהייתי ילדה מבית הרוס במצב נפשי קשה והוא נהנה מהשליטה בי".

נ' עם אייל גולן | צילום: פרטי
נ' עם אייל גולן | צילום: פרטי

"זמן קצר אחרי זה הפרשה התפוצצה. שני סמויים באו אליי הביתה והוציאו אותי מהמיטה לחקירה. חלק מהחברים של אייל איימו עליי לא פעם שלא אדבר. אמרו עלינו בחקירות שאנחנו שקרניות ומופקרות. כשהגענו לראשונה למשטרה היינו בהלם, פחדנו. מה לנו ולחקירות במשטרה, מה הבנו, ובעיקר לא רצינו לפגוע באייל שהיה האדם שכל כך הערצנו. אז עוד לא הבנו את גודל הפגיעה שלו בנו. בהתחלה סיטואציות שלמות היו מחוקות אצלי. אם בחקירה הבאתי רק מעט מידע, כמעט אפס אחוז, אני חושבת שעכשיו הגעתי לשבעים אחוז ועד עכשיו צפים דברים חדשים, זיכרונות איומים שהנפש רק רוצה למחוק. זה חזר בהדרגה. גם בריאיון שלנו עם אורלי וגיא השתחררו דברים, ועד עכשיו דברים שקברנו עמוק בפנים עולים. אבל אמת יש רק אחת ואנחנו נמשיך לצעוק אותה".

"בגיל 20 התחתנתי, אבל לא מהסיבות הנכונות. הייתי במצב נפשי קשה אחרי שהכול יצא החוצה, רק רציתי בית וחמימות, אבל מצאתי גבר לא מתאים והתגרשתי. למזלי קיבלתי במתנה את בעלי המושלם – עד אז לא האמנתי שיש גברים טובים – ואת שלושת ילדינו, ואני נאחזת בחיים. אני מדברת בשם האמת וכדי לתת כוח לאחרות – אם אתן מרגישות שמנצלים אתכן תברחו מיד, אל תשתקו, תשתפו, תצילו את עצמכן". 

"הנתבע 1 ידע היטב כי עבור התובעות עצם הזכות לשהות במחיצתו היא תשלום מספיק, וכי בתמורה לכך תהיינה מוכנות לעשות כל שיבקש מהן, ובחר לנצל לרעה את כוחו על מנת לדרוש מהתובעות 1 ו־ 2 לקיים יחסי מין איתו ועם חבריו".
מתוך כתב התביעה

סיפורה של ט'

"עליתי לארץ מאוזבקיסטן בגיל שלוש וחצי עם אימא וסבתא. את אבי לא הכרתי. אני יודעת שהוא היכה את אימא עוד בזמן ההיריון ושאחרי הלידה היא ברחה ממנו. לפני שנים אחדות נודע לנו שהוא נפטר שם, אבל לא הרגשתי כלום, הוא לא היה אבא בחייו ולא במותו. אימא הכירה גבר וילדה לו בת, אחותי הצעירה, אך הם נפרדו. את רוב הילדות העברתי במקלטים לנשים מוכות, נדדתי בין בתי ספר והדרדרתי בלימודים. בגיל 14 עברתי אונס, ככה איבדתי את הבתולים. היחסים עם אמי אינם קרובים מדי. היא הייתה עסוקה בהישרדות שלה ולא שיתפתי אותה בחיי. בגיל 16 פגשתי את דני ביטון במועדון תל אביבי. הוא הציג את עצמו כ'אבא של אייל גולן' וכל כך התרגשתי. לא הבנתי שקיבלתי כרטיס כניסה לרשת משומנת של ניצול נערות מרקע מוחלש, חסרות עמוד שדרה, שהיו טרף קל – שבמרכזה אייל, אבא שלו והחברים שהם הביאו ואני הייתי חייבת לפנק. אני, שהערצתי את אייל גולן, לא ידעתי שאני עומדת ליפול חזק בחטא ההערצה ולאבד את עצמי לגמרי".

ט' עם גולן | צילום: פרטי
ט' עם גולן | צילום: פרטי

"למחרת דני התקשר ואמר שיש הופעה של אייל, שאני מוזמנת וגם אוכל להצטלם איתו. זה נשמע מפתה, בחיים לא יכולתי להרשות לעצמי לקנות כרטיס להופעה של אייל. דני בא לקחת אותי. "חיים של אבא', הוא קרא למי שלא ידעה אבא מעולם. מההתחלה הוא ניסה לגעת בי. לא היה בכלל מקום להגיד לא למציצות, זו הייתה הדרך לשמור על קשר, להתקרב לאייל. ניסיתי לדחות אותו, אבל בפעם שבה אמרתי לו 'לא', קיבלתי עונש. הוא הביא לי את הבושם אגו של אייל ודיסקים, מה שמעריצה רוצה לקבל, וככה הוא קנה ממני שירותי מין. בשלב הזה נפלתי לקריסטל, סם נוראי, ובהמשך נפלתי לנייס גאי, והיום ברוך השם אני נקייה".

>>> "גם אני יכולתי להיות איציק סעידיאן": הלומות הקרב יוצאות מהארון

"את יום הולדתי ה־ 17 לא אשכח. דני בא לקחת אותי, אמר שיש לו הפתעה בשבילי ולקח אותי למגדלי יו, לבית של אייל. איזו התרגשות, פעם ראשונה שבתור מעריצה אני אראה את אייל מקרוב. עלינו לדירה ואייל פתח את הדלת. היו שם הרבה אנשים וחבר שלו מזג לי משקה. כשקמתי לשאול היכן השירותים, נתקלתי באייל במעבר. זו הייתה הפעם הראשונה שבה היה בינינו דיבור קרוב. הוא לחש לי באוזן: 'איך את בקטע של מציצות? לפי השפתיים שלך ולפי מה ששמעתי, את טובה'. לא ידעתי מה לענות מרוב מבוכה. במגדלי יו יש יציאת חירום מתוך הדירה, הוא לקח אותי לשם לבצע מין אוראלי".

"ממרחק הזמן זה כל כך דוחה, ההבנה הזאת של רמיסת כבודך כאישה וכאדם. לא הייתה סיטואציה אחת שלא נוצלתי בה, לפעמים זה קרה כמה פעמים באותו ערב. עד היום יש לי פלשבקים. הכול היה על אוטומט, עשו בי מה שרצו"

"בהמשך הייתה ההופעה של אייל באילת. דני בא לאסוף אותי עם חבר. נ' גם הייתה ברכב וככה הכרנו. בדרך דני רצה מציצה. הייתה לי בחילה נוראית, אבל אי אפשר היה לסרב, אז נ' עשתה את זה במקומי. במלון באילת קיימנו מין בשלישייה עם אייל. זה היה מין עם חדירה, לא רק מציצה, באקט שנמשך שעה וחצי. זה היה מין ברוטלי, שאני מעדיפה לא לפרט עליו, אבל אגיד שמרוב הכאפות שאייל נתן לי בטוסיק תוך כדי האקט, לא יכולתי לשבת הרבה זמן בלי שזה יכאב. אחרי שהכול נגמר, הגיע חבר שלו א'. 'תפנקי אותו, הוא חבר טוב שלי', אייל אמר ל־נ'. היא סירבה לסקס עם א', אז כמו שהיא עזרה לי בדרך לאילת, עזרתי לה אני ועשיתי את זה במקומה. לא הייתה ברירה".

אייל גולן בצילומי הסדרה גולסטאריות | צילום: אוהד קב
אייל גולן בצילומי הסדרה גולסטאריות | צילום: אוהד קב

"ואז הפרשה התפוצצה. יום אחד באו אליי שוטרים מוקדם בבוקר, הוציאו אותי מהמיטה לחקירה כאחרונת העברייניות – שמו עליי אזיקים, ולא נתנו לאמי לבוא איתי. בחקירה הראשונה פחדתי להעיד. בפעם השנייה והשלישית כבר פתחתי הכול (על דני ביטון – דב"א). עשו לי עימותים, כולל עם דני, אבל עם אייל משום מה לא עשו. כשדני אמר: 'לא עשיתי לה כלום', התפרצתי, שמתי הכול על השולחן. הוא הלך לכלא בעיקר בזכותי ובזכות נ'. יחס המשטרה אלינו לא היה אוהד. ההפך. שום פסיכולוגית או ליווי של עובדת סוציאלית שתסביר לנו. הוציאו לי צו מעצר והביאו אותי באזיקים ולא ידעתי למה ככה, מה עשיתי? ובינתיים אייל בבית, נתנו לו חמישה ימים להתכונן, אז איך אפשר בכלל לדבר כשמביאים אותך באזיקים כאילו שאת פושעת. החוקרת שאלה אותי מתי הייתי בפעם אחרונה עם אייל, ואני פחדתי להגיד כי זה היה אחרי הטלפונים מהחברים שלו. ברור שפחדנו. לא סיפרתי על הרבה דברים ועד היום כל הזמן עולים דברים. ממרחק הזמן זה כל כך דוחה – ההבנה הזאת של הזוהמה, של רמיסת כבודך כאישה וכאדם. לא הייתה סיטואציה אחת שלא נוצלתי בה, לפעמים זה קרה כמה פעמים באותו ערב. עד היום יש לי פלשבקים. לא ידעתי אז מה זו הנאה מסקס, הכול היה על אוטומט, עשו בי מה שרצו. נאטמתי, לא הרגשתי כלום ורק חיכיתי שייגמר כבר".

"הייתי באשפתות כשהכרתי לפני חמש שנים את בן זוגי, גרוש עם ילדים. לראשונה בחיי פגשתי איש טוב. הוא חיבק אותי באהבה, והרגשתי שמישהו בא לשמור עליי ולא לנצל אותי. הוא יודע הכול ואנחנו יחד באהבה גדולה, ועדיין, למרות שאני שנים בטיפול, לפעמים כשאני באינטימיות עם הגבר שאוהב אותי אני שומעת את הקול של דני שמצווה עליי, ואז אני נאטמת. את יודעת מתי הרגשתי קצת הקלה? כשדני ביטון מת. כאילו פתאום העולם נהיה קצת יותר טוב. אני לא עובדת כיום. אני אימא במשרה מלאה ומקדישה את עצמי לבנותיי הקטנות והמיוחדות. אני חושבת שיש קשר בין כל הסטרסים שעברתי בחיי, לעובדה שהן על הרצף, אבל למרות זאת הן המתנה הכי גדולה שיכולתי לבקש. אחרי שהצדק ייעשה אני מקווה שאוכל לשים את הפרשה מאחוריי. אני יודעת שהיא תלווה אותי כל החיים, יש צלקות שיישארו לתמיד".

נ' ו־ט' | צילום: איליה מלניקוב
נ' ו־ט' | צילום: איליה מלניקוב

גולן הוא יותר מפוליטיקאי

עו"ד רותם אלוני־דוידוב, שמייצגת את נ', ט' ו־כ', מסבירה: "כתב התביעה הוא הניצחון של התובעות על מערך ההשתקה, הביזוי וההשפלה, שאותו הן עברו על ידי הנתבעים כולם, לרבות משטרת ישראל, שהתרשלה בביצוע תפקידה ובטיפול שהביא לסגירת התיקים הפליליים כנגד מרבית הנתבעים, מה שגרם לנעילת הדלתות בפני התובעות במסגרת הליך פלילי", היא אומרת. "מי שמקשיב לתמלולים, השערות שלו סומרות. העבירו בנות מיד ליד והמשטרה נתנה להן להמשיך להיפגע. חקירת המשטרה הייתה מחרידה – לא זימנו אנשים לחקירה, לא ערכו עימות מתחייב בין גולן למתלוננות, וזו פשלה שאין לה הסבר. אין לי ספק שעשו לאייל גולן הנחת סלב גדולה".

עו"ד רותם אלוני־דוידוב | צילום: גליה אבירם
עו"ד רותם אלוני־דוידוב | צילום: גליה אבירם

הנפגעות תובעות בכתב התביעה פיצוי כספי על הנזקים שנגרמו להם?
"הן זקוקות לטיפולים נפשיים בגין מה שעברו בעבר, אבל הפיצוי הוא על משהו עתידי. יש להן קושי ללמוד ולמצות את הפוטנציאל שלהן, כך שמדובר באובדן כושר עבודה ובקושי להשתכר. מדובר בנשים צעירות, ועל פי הערך הריאלי, להערכתי מדובר במיליונים לכל אחת. בתביעה הזאת יש משהו תקדימי והוא שסרסור יכול להיות לא רק בכסף, אלא גם בטובות הנאה – כלומר, 'אם תשכבי איתי תקבלי כרטיס להופעה'. ישנו גם העניין של האחריות המוגברת. אם אדם רגיל אומר לך: 'בואי, תשכבי איתי', יותר קל להגיד לו 'לא' מאשר לאייל גולן. יחסי הכוחות הם אחרים. בעולם הפוליטי כבר הכירו בזה וגם בעולם הדתי, אבל בעולם הסלבס עוד לא וזה משמעותי. מבחינת יחסי הכוחות, אייל גולן הוא יותר מפוליטיקאי".

תגובות: "אייל גולן כואב את הפרשה" 

תגובת ליאם הפקות בשם אייל גולן (בקיצורים קלים): 

"יודגש כבר בפתח הדברים, כי אין לנו ספק שתוצאות ההליכים בבית המשפט בתביעה שהגישו הגב' ט׳ והגב' נ׳ יחשפו לציבור הרחב כי לא מדובר כאן במאבק ערכי ומוסרי, אלא בניסיון לנהל מסע סחיטה ועלילת דם – כדי להוציא סכומי כסף אדירים – ולא בדין. אין בכוונתנו להיכנע לניסיון זה אנו מבקשים לחשוף לציבור גילויים שהתבררו מתוך חומרי חקירת המשטרה, שהייתה כידוע מקיפה, ירדה לשורשי חקר האמת וזיכתה את אייל גולן מכל אשמה פלילית בפרשה – ולא בכדי. גילויים אלה שנחשפו באחרונה, שופכים אור על מארג השקרים הגסים בגרסת התובעות, שסותרות את עצמן בטענותיהן ומנסות כעת להעתיק את שדה הקרב לכלי התקשורת, במטרה לפגוע בהליך המשפטי. באשר לטענות שעלו וקשורות למפגשים הבודדים בין אייל גולן לנ' וט': נדגיש כי הטענות המנסות להפוך יחסים חוקיים ובהסכמה ללא לגיטימיים, נובעות מתוך רצון להעצים את התביעה, בעוד שהמציאות היא שהאירועים נבחנו על ידי המשטרה והפרקליטות בזמן אמת והוחלט כי אין בהם כל עבירה פלילית. זאת ועוד, הם נעשו בהסכמה ובכבוד ולא היה בהם ולו רכיב קל של חוסר כבוד, חוסר הסכמה או ניצול.

באשר לטענה שלפיה הן הפכו ל"שפחות מין", ו"שודלו לזנות" על פי טענתן: יודגש כי גרסאות אלה נולדו והתפתחו במהלך הראיונות של השתיים לתקשורת, אך במהלך חקירתן במשטרה העידה ט' כי פגשה את אייל "פעמיים או שלוש" כך על פי עדותה, וכי התקיימו ביניהם יחסי מין "פעם אחת בלבד", שהתבצעו – "בהסכמה מלאה". הכל על פי פרוטוקול החקירה במשטרה מפיה של ט' בזמן אמת שהציגה את עצמה כל העת בפני אייל כבגירה. אף אדם הגון לא יקבל את הטענה השקרית להיותן "שפחות מין" לאחר שניים-שלושה מפגשים ספורים, שבמהלכם התקיימו יחסים "פעם אחת בלבד", על פי עדותן, ובוודאי שאי אפשר להסכים לתיאור של "שידול לזנות" בנסיבות אלה. באשר לטענות שלפיהן אייל גולן היה מעורב חלילה בקישור בין הגב' ט׳ ונ׳ למי ממקורביו לצורך קיום יחסים באירועים שונים: צריך לקרוא את גרסתן של השתיים במשטרה בזמן אמת ובצורה אותנטית, שנחשפה במהלך ההליך המשפטי, כדי להבין שעכשיו הן מנסות להדביק לאייל בקור רוח עלילת דם חמורה רק כדי להשחיר את פניו בתביעה. בשעת החקירה במשטרה הדגישו השתיים לפי תומן, כי לא רק שאייל גולן לא קישר ביניהן לבין אחרים באשר ליחסי מין, אלא הן הסתירו ממנו כל קשר מיני בינן לבין מי מסביבתו, קשר שכאמור לא הייתה לו כל מודעות אליו עד לפתיחת חקירת המשטרה. כך לשם הדוגמא באירוע הנטען בעכו, התובעת העידה בזמן אמת במשטרה בשנת 2013 כי קיימה יחסים בהסכמה עם אדם מסביבתו של אייל גולן ולא הזכירה ולו ברמז, כי אייל גולן היה מעורב, ידע או ביקש ממנה לבצע זאת.

היום 8 שנים לאחר החקירה, נעשה ניסיון נואל להפוך את האירועים ולתת להם פרשנות מסולפת ומעוותת, המייחסת לאייל האשמות שלא היו ולא נבראו. אייל גולן כואב עד היום את הפרשה ובמשך שנים הקפיד להימנע ככל הניתן מוויכוחים פומביים בנושא על מנת להימנע מפגיעה בנשים באשר הן. אך לנוכח עלילת הדם המרושעת, לא נותרה ברירה אלא להעמיד את האמת על דיוקה".

אל הדברים האלה ביקשה להוסיף גם דורית שרי, עורכת הדין של גולן, את הדברים הבאים: "הפער בין מה שנאמר על ידי ט' ונ' בזמן אמת במשטרה ביחס למקרים השונים לנטען כעת, הוא בלתי נתפס. גם הטענות לנזק נפשי נשענות על חוות דעת פרטיות בעשרות אלפי שקלים, שניתנו על ידי הפסיכאטר שבשעתו היה היחיד שהסכים לעבוד בשירותה של מלכה לייפר ולתמוך בטענותיה לחוסר כשירותה לעמוד לדין על רקע נפשי. לגבי הטענות של התובעות – הטענות האלה צריכות להיות מוכחות בבית המשפט. למשל נ', שכעת טוענת כי נאנסה על ידי נהגו של אייל, העידה במשטרה: "אני רוצה לציין כי הייתה לי מערכת מינית (עם הנהג) אשר הייתה בהסכמה ומרצון". בזמנו החוקרים גם ראו את המסרונים המיניים ותמונות אינטימיות שהיא שלחה אליו ושאותרו על ידי המשטרה. בנוסף, ט' ונ' שתובעות היום את אייל, העידו בזמן אמת על מידור מוחלט בין האב לאייל ועל חששו של האב לכך שיוודע לבנו על הקשרים שהוא מנהל עם מעריצות שלו. זה רק קצה הקרחון".

תגובת הפרקליטות, המגיבה בשם משטרת ישראל:
"משטרת ישראל השקיעה משאבים מרובים בביצוע החקירה, נגבו עשרות הודעות ונעשו פעולות חקירה שונות מגוונות, מתוך מטרה להגיע לחקר האמת ולמצות את החקירה. במקרים שבהם אותרו ראיות למעשים פליליים שהיה בהם סיכוי סביר להרשעה, הוגש כתב אישום. מעבר לכך, לא נמצאו ראיות לביצוע מעשים פליליים בפרשה והתיקים נגנזו. בתביעתן מעלות ט' ו נ' טענות כלפי המשטרה, אשר אינן עולות בקנה אחד עם הראיות הקיימות בתיק החקירה. התובעות בחרו להשתלח במשרתי ציבור תוך הטחת טענות שאינן נכונות ומעוותות את הדברים". 

עורך דין דוד סבג, המייצג את צחי אסולין מסר בתגובה:
"כל מה שקרה היה בהסכמה. כל היתר זה ניפוחים חסרי בסיס מתוך רצון לקבל פיצוי".