על החלום ויתרתי בגלל שי אביטל, רק עכשיו אני מבינה כמה מזל היה לי

שי אביטל | צילום מסך מערוץ 12
שי אביטל | צילום מסך מערוץ 12

התחקירים של "הצינור" ו"חשיפה" גרמו לי לחזור אל תיבת ההודעות בפייסבוק, ולהזכר ברגע הנורא שבו כמעט הגעתי לפנטהאוז-התקיפה-לכאורה של שי אביטל אם לא הייתי מפעילה שיקול דעת נכון

88 שיתופים | 132 צפיות

כמו כל ילדה, גם החלום שלי היה להיות שחקנית ודוגמנית ולהיכנס לעולם הזוהר והנוצץ שנראה מבחוץ כמו המפתח לאושר. אני מתנשאת לגובה 1.74 מטר, ותמיד קיבלתי מהסביבה פידבקים חיוביים, שדרבנו אותי לנסות את מזלי ולהיכנס לעולם הדוגמנות. גדלתי בפריפריה, בבית שמש, ובתור נערה מתבגרת תמיד חלמתי על העיר הגדולה ולהצליח בגדול. בגיל 16 וחצי פנה אליי סוכן הדוגמניות שי אביטל, הבעלים של סוכנות "עלית מודלס" בפייסבוק, והציע לי לשלוח מועמדות לסוכנות. כמובן שמאוד התרגשתי, ושלחתי עוד באותו היום תמונות שלי לסוכנות באימייל. כעבור מספר ימים הסוכנות יצרה איתי קשר ותיאמה לי פגישה עם שי אביטל.

לפגישה הלכתי יחד עם אמא שלי כי הייתי קטינה. המשרדים של עלית היו אז במלון הדירות "Sea & Sun" בתל אביב. נכנסתי לחדר, פגשתי את שי והוא הציע לי ולאמא שלי לשבת בסלון. הוא אמר לי שיש לי גובה מרשים ושאני נורא יפה ויכולה להצליח בעולם הזה. הוא אמר שאני מאוד פוטוגנית ושיש לי שילוב של יופי ישראלי ואסיאתי שיכול להצליח בארץ ובחו"ל. הוא הוסיף גם שאני ילדה חכמה ושהיום דוגמניות לא יכולות להצליח ללא השכלה ושליטה בשפה האנגלית. בפגישה התרשמתי משי, ומאוד נהנתי לשמוע את כל המחמאות הללו, באמת הרגשתי שאני הולכת להצליח. בסוף הפגישה הוא הציע שלפני שאחתום חוזה בעלית אעשה צילומי טסט עם צלמת של הסוכנות, ושהוא ישלם על הצילומים כי הוא רואה בי פוטנציאל.

כשחזרתי מהפגישה מאוד התרגשתי וחיכיתי לקבוע עם שי תאריך לצילומי הטסט. כעבור מספר חודשים קיבלתי משי הודעות מוזרות דרך הפייסבוק ביניהן: "בת כמה את?", "גדלת", "את לא רוצה להתחדש?", "מי שוב אוכל את הזמן שלך?", "יש לך חבר? אני סקרן", ולקינוח הוא רצה לעשות איתי שיחת וידאו דרך הפייסבוק, כמובן שביטלתי את הבקשה. שי המשיך לשלוח לי הודעות דרך הפייסבוק ואף שלח הודעות למספר הטלפון שלי. הוא הציע לי שנפגש בפנטהאוז שלו בסי אנד סן, כשאלתי אותו מה עם צילומי הטסט ואיך מתקדמים מכאן הוא רק העביר נושא. למזלי לא נפלתי בפח, קלטתי שמשהו לא בסדר וסיפרתי לאמא שלי על ההודעות ששי שולח לי. אמא שלי אמרה לי בשום פנים ואופן לא ליצור קשר עם הבן אדם הזה, ולא להיכנס לסוכנות שלו לא משנה מה. שי המשיך לשלוח לי הודעות לאורך השנים פה ושם דרך הפייסבוק, אינסטגרם והוואסטפ, וכתב לי הודעות כמו "גדלת", "את לא מתחדשת אה?", "מה החלטת לגבי הלב שלך?" ועוד הודעות רבות ומטרידות. בשלב מסוים מחקתי את שי מהפיסבוק, והפסקתי לענות להודעות שהוא היה שולח לי.

 

באיזשהו שלב הלכתי לאודישנים של תחרות מלכת היופי, וגם לאודישנים אחרים, אליהם הגעתי דרך סוכנות אחרת. שם פגשתי מספר דוגמניות שסיפרו לי גם על חוויה דומה משי. השבוע, כשראיתי את התחקירים של "הצינור" ושל "חשיפה", פשוט הזדעזעתי, העדויות היו כל כך מצמררות ולא יכולתי לחשוב לעצמי מה היה קורה אם לא היה לי שיקול דעת נכון והייתי הולכת לפנטהאוז שלו? מה היה קורה אם הייתה עוברת בי המחשבה לשלם את המחיר ששי ביקש? אומנם הוא לא הטריד אותי מינית, ולא נגע בי פיזית אבל לא עוזבת אותי המחשבה שאם הייתי הולכת אליו, והולכת לכל האירועים וההשקות שהוא הזמין אותי,ונאלצת להתמודד עם הטרדה או תקיפה מצידו, הייתי היום במקום אחר לגמרי. כולי תקווה, שהבנות שחוו את המשבר והטראומה הנוראית הזאת בגלל אביטל, יצאו מחוזקות ושהצדק יעשה וששי ישלם על המעשים שלו.
בעקבות ההודעות המטרידות של שי עזבתי לגמרי את חלום הדוגמנות ולא רציתי להיות חלק מהעולם הזה יותר. זה אולי קצת מבאס אבל יצאתי בזול.