תם שקד: "גרמו לי להתבייש במי שאני ולהגיע לפחות הישגים"

תם שקד לג'ק קובה | צילום: שי יחזקאל
תם שקד לג'ק קובה | צילום: שי יחזקאל

היא הולכת לאותה הקוסמטיקאית מאז כיתה ז', איך היא מתמודדת עם הפציעות מהאימונים ולמה היא אוכלת היום פי שניים ממה שאכלה בעבר. הנינג'ה תם שקד מגלה את סודות הטיפוח שלה

88 שיתופים | 132 צפיות

תם שקד, בת 29, רווקה ומתגוררת בתל אביב. מהנדסת חשמל, האישה הראשונה בגמר נינג'ה ישראל, אלופת הנשים בנינג'ה מזה שנתיים רצופות ופרזנטורית של מותג ההלבשה התחתונה והפנאי ג'ק קובה.

טיפוח

"עור הפנים שלי הוא מעורב ושמן, ועדיין אני חושבת שיש לי אחלה גנים כי הוא לא השתנה מאז גיל 16. בגלל האימונים היומיומיים העור מזיע הרבה ויש לי פצעונים ואקנה. בבוקר אני שוטפת פנים עם סבון של קליניק, מי ורדים של INKEY לונדון, ויש לי מסכה טיפולית של ON kt MACABIM לעור פרובלמטי לאיזון ולהקטנת הנקבוביות הפתוחות. אני משתמשת בלחות לפנים של ג'ייסון על בסיס ויטמין סי, ולגוף משתמשת בוויטמין E שלהם שמצאתי אותו נפלא במיוחד לכפות ידיים פתוחות. בגלל המתח והמשקולות העור בכפות הידיים נפתח ויש בו פצעים – וזה מחדש את העור ושומר עליו".

>>> תם שקד: "בנינג'ה יש הרבה לחץ מנטלי והוא יכול לשבור את הלב"

קצף ניקוי עדין לטיפול ומניעה של פצעים ופצעונים של קליניק. 125 ש"ח,להשיג באתר קליניק, סופר פארם, משביר, BE | צילום: יח"צ
קצף ניקוי עדין לטיפול ומניעה של פצעים ופצעונים של קליניק. 125 ש"ח,להשיג באתר קליניק, סופר פארם, משביר, BE | צילום: יח"צ

>>> קרם הפנים הכי טוב שיש? המלצה מהאישה שניסתה את כולם

קוסמטיקאית

"אני מגיעה לאריאלה בהוד השרון – העיר שגדלתי בה – מאז כיתה ז'. בגלל שיש לי עור בעייתי אני מגיעה אליה לניקוי וטיהור העור מדי שבועיים, והוא נעשה באמצעות המוצרים הטבעיים שלה. היא גם מעריצה של הנינג'ה אז תמיד מעניין אצלה".

אנטי אייג'ינג

"אני מכבדת את כל מי שמוצאת לנכון לעשות ואולי אעשה גם יום אחד. כרגע אני עוד לא שם".

איפור

"אני מעדיפה תכשירים טבעיים ובריאים לעור. אני משתמשת במייק אפ של המותג גאיה או של קליניק; בעיפרון של גאיה לצביעת הגבות, ובמסקרה של קליניק. יש לי פלטת צלליות בצבעי ניוד של איל מקיאג', השפתון שלי הוא של פאו פאו בצבע אדום טבעי והוא משמש לי גם כסומק. את האיפור אני מסירה עם ESSENTIALS של גרנייה".

פלטת צלליות IL MAKIAGE. מחיר 239 ש"ח | צילום: מור אורן
פלטת צלליות IL MAKIAGE. מחיר 239 ש"ח | צילום: מור אורן
שפתון מזין של PawPaw. מחיר 39.90 ש"ח | צילום: יח"צ
שפתון מזין של PawPaw. מחיר 39.90 ש"ח | צילום: יח"צ
גרנייה. מסיר איפור. 25.90 ש"ח | צילום: יח"צ
גרנייה. מסיר איפור. 25.90 ש"ח | צילום: יח"צ

שיער

"השיער הטבעי שלי מאוד נפוח, כמו של אריה, ואף פעם לא מסתדר. לכן עשיתי החלקת קרטין ועכשיו הוא חלק וכיפי. בקיץ הוא מקבל גוון בלונדיני טבעי מהשמש ובחורף הוא חום שטני. מעצב השיער שלי הוא יניב חנון מרמת השרון, ואני מגיעה אליו בממוצע אחת לחצי שנה לתספורת של קצוות השיער. אני חופפת בבית עם השמפו לשיער בלונדיני BLOND של ד"ר פישר שאני מתה עליו. בגלל האימונים אני חופפת כל יום, כי אני מאוד מזיעה".

שמפו לשיער בהיר-בלונדיני של ד"ר פישר. 29.90 ש"ח, ניתן להשיג ברשתות הפארם והשיווק השונות | צילום: יח"צ
שמפו לשיער בהיר-בלונדיני של ד"ר פישר. 29.90 ש"ח, ניתן להשיג ברשתות הפארם והשיווק השונות | צילום: יח"צ

בושם

"הריח האהוב עלי הוא ריח נקי, מתוק וקליל. אני אוהבת את Miracle של לנקום, שמתאים גם ליום וגם לערב".

בושם MIRACLE של לנקום לאישה. 279 ש"ח ל־50 מ"ל | צילום: יח"צ
בושם MIRACLE של לנקום לאישה. 279 ש"ח ל־50 מ"ל | צילום: יח"צ

גבות

"הגבות שלי מאוד בהירות ולאחרונה גיליתי את האופציה של לצבוע אותן. כל שלושה שבועות אני מגיעה ל'אהובה גבות' בכפר סבא, שצובעת לי אותן בחום בהיר וגם מעצבת את הצורה על פי הצורך".

>>> דפנה דקל: "אומרים שהעור של תימנים טוב יותר, למזלי אני תימניה משני הצדדים"

מני פדי

"אני לא יכולה לגדל ציפורניים כי הן נשברות באימון, אז ביום יום אני לא מטפלת בהן והן קצרות. כפות הידיים שלי נראות כמו נייר שיוף וקרם לחות רגיל יגרום לציפורניים להיות עוד יותר רכות ושבירות. רק לפני אירועים חשובים הפינוק שלי הוא מניקור ופדיקור ואני הולכת ליפית פרל, אימא של חברה שלי, שהיא גם אימא של נינג'ה, והיא מטפחת לי אותן".

לא יכולה לגדל ציפורניים כי הן נשברות באימון. תום שקד, "נינג'ה ישראל" | צילום עודד קרני
לא יכולה לגדל ציפורניים כי הן נשברות באימון. תום שקד, "נינג'ה ישראל" | צילום עודד קרני

כושר

"אולי זה יישמע מפתיע, אבל אני מתאמנת בנינג'ה רק מגיל 27. לאורך שנים הייתי אקרובטית. התחלתי עם זה בגיל אפס בערך ובגיל 14 הגעתי לנבחרת ישראל והשתתפתי בתחרויות. הגעתי למקום שמיני בעולם ובגביע העולם הגעתי למקום הרביעי. מאז שאני ילדה אני עוסקת בסוגי ספורט שונים. התגייסתי כספורטאית מצטיינת והתאמנתי עד גיל 19, ואז פרשתי כי הבנתי שאני לא מביאה לידי מיצוי את הפוטנציאל שלי, ועברתי להדרכת סימולטור של טייסי וטייסות קרב.

>>> אסטלה: "ירדתי 12 קילו. ככה זה כשאת מתאמנת שלוש-ארבע שעות כל יום"

"כשהייתי ילדה לאימי היה חשוב שאעסוק בספורט, ויש לי בסיס טוב גם בטניס וברכיבה על סוסים. את תחום הנינג'ה הכרתי דרך חבר שלי ללימודים בהנדסת חשמל שראה שאני חזקה. באתי לאימון אחד והתמכרתי. מגיל 19 עד גיל 27 לא עסקתי בספורט, וזה היה קשה להיות ספורטאית תחרותית באופי אבל ללא מטרה קונקרטית. רציתי עוד משהו. היום אני מתאמנת כל יום במשך שעה וחצי והאימון שלי כולל אימוני כוח, משקולות, דופק, פונקציונלי ובעצם הכול מהכול. עד מתי? לא יודעת. אנחנו אחרי עונה קשה, הגעתי לגמר ונראה מה יהיה".

תם שקד לג'ק קובה | צילום: שי יחזקאל
תם שקד לג'ק קובה | צילום: שי יחזקאל

תזונה

"התזונה של מתאמנת נינג'ה היא תובענית. אני אוכלת פי שתיים ממה שאכלתי בעבר כדי לתת לגוף מה שהוא צריך. אני עובדת עם תזונאי, שבהתחלה אמר שהגוף שלי חלש מדי והורה לי לאכול חלבונים, פחמימות, שומנים, סוכר, מינרלים וויטמינים.

"ארוחת הבוקר שלי כוללת שתי פיתות כוסמין, שתי פרוסת גבינה צהובה, שתי ביצים, ירקות, כף טחינה ומעדן חלבון. שעתיים אחרי אני אוכלת בננה, תמרים ואגוזים. בצהריים אני אוכלת חבילה שלמה של טופו עם שתי כוסות של אורז או כף שומן, ואחרי שעתיים לחם מלא עם שוקולד למריחה. לפני אימון אני אוכלת פרי או מעדן חלבון וכוס מקלות מלוחים או פחמימה אחרת.

"במהלך האימון עצמו הגוף מאבד הרבה מלחים, אז אחריו אני שותה שייק או אוכלת חטיף חלבון. ארוחת הערב שלי כוללת 200 גרם חלבון, פחמימה, ומסתיימת עם שוקולד. על פי הצורך אני אוכלת גם ארוחת לילה. אני לא מסתכלת על משקל. כשהגעתי לתזונאי שקלתי 61 ק"ג עם 18 אחוזי שומן. בשיא העונה שקלתי 65 ק"ג עם 13 וחצי אחוזי שומן, והעליתי מסת שריר כך שהמשקל הוא לא אישיו אלא רק מעיד על החוזק של הגוף".

טיפ לחיים

"כשהייתי ילדה שרירית עם גוף של ספורטאית הרגשתי שכשאני נכנסת לחנות אופנה מסתכלים עלי בעין אחרת. אבל אף אחד לא דיבר על זה אז, לא היה שום נרמול של מודל גוף שרירי. זה גרם לי להתבייש במי שאני ולהגיע לפחות הישגים. אני זוכרת שבחוף הים שאלו אותי אם אני לוקחת סטרואידים ולמה אני צריכה להיות כזאת חזקה.

>>> הנינג'ה תום שקד: "אני גדולה ושרירית והיום אני מאוהבת בזה"

"היום אני אומרת לנשים שאין מודל גוף אחד. תהיו מי שאתן – וזה בסדר. אני הצלחתי לקבל את עצמי ולמדתי לאהוב את עצמי ואת הגוף שלי רק כשהגעתי לראשונה לנינג'ה. אז גם הבנתי שכמי שחוותה את הבושה וסבלה מזה לאורך הרבה שנים – אני צריכה להיות הקול שמדבר על זה. אני לא רוצה שילדות צעירות יאלצו לעבור שנים של בושה, ולכן היום אני מרצה בנושא בחטיבות ביניים ובתיכוניים ודורשת לנרמל את מבנה הגוף. אני מבקשת שנתייחס אל עצמנו באהבה וקבלה. בתחום המקצוע שלי, הנדסת חשמל, יש רק 10 אחוז נשים, וכך גם בנינג'ה. תמיד הייתי במיעוט, ואני לא נותנת לזה להגביל אותי. אז אל תתנו למספר האחוזים להגביל אתכן או לעצור. תהיו שלמות עם מי שאתן, עופו על עצמכן וחיו את החיים במלואם".