קרם הפנים הכי טוב שיש? המלצה מהאישה שניסתה את כולם

עדי עוז | צילום: אסף ליברפרוינד
עדי עוז | צילום: אסף ליברפרוינד

אחרי תשע שנים של אספקת קוסמטיקה שוטפת, עדי עוז, עורכת "את" היוצאת, חושפת את שגרת הטיפוח שלה עם טיפ מנצח לעור זוהר תמיד

88 שיתופים | 132 צפיות

עדי עוז, בת 47, עיתונאית. גרה בתל אביב, אימא ל-3 בנים, בימים אלה מסיימת את עבודתה כעורכת הראשית של מגזין "את" אחרי 9 שנים בתפקיד ועוברת להיות מנכ"לית של עמותת הופ סנטר לשיקום תעסוקתי של שורדות ושורדי זנות ומותג התיקים שלהם KitePride

שגרת טיפוח

היתרון הכי גדול בלהיות עורכת "את" הוא האספקה הבלתי פוסקת של מוצרי טיפוח. כמעט כל מוצר חדש שיוצא נוחת במערכת ויש לנו את הפריבלגיה לנסות אותו ראשונות, כך שקשה מאוד לשמור על נאמנות למוצרים קבועים, ואני חושבת שגם ב'אזרחות' אאמץ את הטקטיקה הזו: לא אצמד למוצרים קבועים אלא אחליף מוצרים בתדירות גבוהה כדי לאפשר לעור לקבל את המיטב מכל חברה וכל מותג.

השילוש הקדוש בטיפוח מבחינתי הוא: קרם עיניים, סרום וקרם פנים (לילה/ערב). זה הבסיס שתמיד אקפיד עליו ואנסה לא לוותר לעצמי על שלושת שלביו באף בוקר או ערב. אם יש לי קצת יותר כוח אשקיע גם בניקיון הפנים בסבון/ג'ל מקציף ואולי גם בטונר. מסכות אני כמעט ולא עושה אלא אם הן מסכות שלא צריך להוריד. הפעולה שכוללת מריחת מסכה ואז הסתובבות איתה למשך 10-15 דקות על הפנים היא בגדר מדע בדיוני עבור אימא לשלושה שאף פעם אין לה רגע לבד בבית, ואם כן – אני מיד אנצל אותו לתנומה ולא לטיפוח.

אין לי סיבה להפוך את הקמטים שלי ליותר נוכחים בחיי ולכן אני גם לא משקיעה זמן במלחמה בהם

 

ההרגל שלצערי עדיין לא הצלחתי לסגל לעצמי הוא למרוח קרם הגנה לפני כל יציאה מהבית ואני ושלל נקודות החן שעל פני מפצירות בכן לא להיות כמוני ולסגל לעצמכן את ההרגל הכי חשוב בטיפוח הפנים.

מבין המוצרים שניסיתי ואהבתי ראויים לציון כל המוצרים של חווה זינגבוים, בעיקר מסדרת REMICRONIZED שמשלבת גם קולגן וגם חומצה הילארונית, וגם מהסדרה הקודמת, Prophecy, המכילה חומצה הילארונית בלבד. קרם העיניים, הסרום וקרם הפנים של שתי הסדרות מצוינים ממש ובאופן אישי אני מאוד מעריכה את הדרך של חוה זינגבוים ואת האופן שבו היא תומכת ומסייעת בנשים אחרות בעשייה שלה, אבל עכשיו, כשאני כבר לא אקבל את המוצרים חינם ללא כסף, אני חושבת שאאלץ לקצץ בשימוש שלהם כי הם יקרים מדי לתחזוקה השוטפת שלי.

קרם עיניים מסדרת PROPHECY של חווה זינגבוים. 495 ש"ח | צילום: יח"צ
קרם עיניים מסדרת PROPHECY של חווה זינגבוים. 495 ש"ח | צילום: יח"צ

עוד מוצר מעולה אבל יקר מדי עבור השגרה החדשה שלי הן קפסולות ויטמין C וסרמידים לחידוש הזוהר של אליזבת ארדן,  הקפסולות מגיעות בעטיפת ברונזה מהודרת, הן נעימות מאוד למגע ומייצרות אפקט עדיין של זוהר ש"מעיר" עור עייף. מסוג המוצרים ששווה לצוד בהנחות.

קפסולות מרוכזות של ויטמין C. אליזבת ארדן. 589 ש"ח | צילום : יח"צ חו"ל
קפסולות מרוכזות של ויטמין C. אליזבת ארדן. 589 ש"ח | צילום : יח"צ חו"ל

במסגרת המוצרים שניסיתי נתקלתי גם באלה של המותג הצרפתי Diadermine, ששומר על תמחור נגיש לכל כיס. סדרת המוצרים לעור בוגר שלו  Glow Active Expert כוללת  קרם יום, לילה וסרום מוצלחים שהזכירו לי את הקרמים של סבתא גאולה עליה השלום: קופסה פשוטה, ריח שמזכיר סבון של פעם, קרם מרוכז וסמיך, הכל העלה בי תחושה נוסטלגית והתוצאות מרהיבות.

קרם יום Diadermine. מחיר 79.90 ש"ח | צילום" יח"צ
קרם יום Diadermine. מחיר 79.90 ש"ח | צילום" יח"צ

ל- PAYOT יש סדרה חדשה לטיפול בקמטים בשם: PAYOT LISSE. מתוכה ניסיתי את האמפולות לטיפול אקספרס ממוקד ל-10 ימים על בסיס רטינול טהור וחומצה היאלורנית שהחזירו לי את הזוהר לפנים והן גם לא נורא יקרות (249 ש"ח).

>>> סיפור על אהבה וטראפיק: עורכת "את" נפרדת מהמגזין ומהעיתונות

עוד מוצר שאהבתי והוא באזורי ה-200 ש"ח זה קרם הלילה של NUXE מסדרת MERVEILLANCE LIFT שממבוסס על שמן מיקרו אצות פעיל במיוחד שמילא את הפנים בחיוניות (209 ש"ח). אני אוהבת גם את סדרת מוצרי הטיפוח שהוציאו בשנה שעברה חברת IL MAKIAGE, קרם הלחות שלהם שומני ועשיר במיוחד ואני משתמשת בו כשאני מרגישה שהעור שלי נמצא במצב ייבוש מתקדם, מסכת הלחות שלהם לשפתיים – POWER LIP MASK הפכה למוצר חובה שמציל את השפתיים שלי מיובש.

שגרת איפור

אני מתייחסת ליופי שלי כמו כוח-על שאני שומרת למצבים בהם הוא נדרש. אני אוהבת את ההרגשה שלא בכל פעם שאני יוצאת מהבית אני משתמשת בכל הכוחות שלי, שאני לא הכי יפה שאני יכולה בכל רגע, ושאני יכולה לשדרג את היופי כשאני מרגישה בו צורך. במשחק הזה האיפור הם צבעי המלחמה שבהם אני מתקשטת כדי להשיג ניצחון. מצד שני, אולי זו רק אידיאולגיה שהולבשה על העצלנות/חוסר סבלנות הכללי שלי לעשות דברים שגוזלים הרבה זמן ולא באמת מקדמים אותי, כמו להתאפר.

כשהייתי בת 17 הבנתי שככל שאני עושה יותר דיאטות כך אני יותר משמינה. מאז הפסקתי לעשות דיאטות וגם הפסקתי להשמין

 

כשאני מתאפרת זה בדרך כלל באותה צורה בדיוק – לא משנה אם זה לערב או לבוקר זה תמיד המינימום ההכרחי שכולל טיפה קונסיילר, מייקאפ, סומק, מסקרה, גבות ושפתון. אם אני ממש רוצה להשקיע אני אעשה גם קצת קונטורינג בלחיים ואשים צללית בגוונים חומים בעפעפיים.

מתחת לעיניים ובצידי האף אני שמה את הקונסילר Double Wear של אסתי לאודר. המייקאפ הקבוע שלי הוא  Forever של דיור שמחזיק כמעט יום שלם על הפנים ונמרח נהדר. אני אוהבת להשתמש בטינט של מיקי בוגנים כסומק שנותן לי אדמומיות שמחה ללחיים ואני מחזקת אותו עם סומק מינרלי של MAC שנקרא: WARM SOUL. אני משתמשת במסקרה כלשהי של לוריאל, כולן עובדות לי בלי יוצא מן הכלל ולשפתיים אני בוחרת לי מאוסף השפתונים שיש לי של שאנל, כולם מעולים, נעימים ובאריזה יפה שנותנת לי להרגיש כאילו אני בפריז ולא במזרח התיכון המדמם.

בימים שבא לי מייקאפ קליל יותר אני אוהבת את הפרפקטור (PERFECTOR) של מייבליין ניו יורק: זה מוצר שהוא 4 באחד: פריימר, פודרה, קונסילר וקרם BB, יש לו מרקם מיוחד מאוד – ספק אבקתי, ספק קרמי, מאוד דחוס, נמרח בקלות רבה עם האצבעות או עם ספוגית, לא שומני מדי, אפשר למרוח אותו בזריזות תוך כדי הלבשת ילדים, הוא הופך את הפנים לאחידות, לא מרגיש "מאופר" ולא נוזל גם בחום של אוגוסט ועולה 45 ש"ח בלבד.

יצא לי לנסות גם את מוצרי האיפור שהוציאה לפני כשנתיים חברת הקוסמטיקה הוותיקה Premier Dead Sea שהשיקה  מוצרי איפור מקצועיים תחת השם Center Stage, והתרשמתי מאוד מהמייקאפ והסומק של החברה, שגרמו לי להתקבל בכל מקום באמירה שאני נראית זוהרת. ג'ל מיסלרי של מיקלה (Mikaella Beauty) מוריד איפור מעולה גם מהעיניים בלי דמעות.

פרפקטור מייבלין ניו יורק. 45 ש"ח | צילום: יח"צ
פרפקטור מייבלין ניו יורק. 45 ש"ח | צילום: יח"צ
מייק אפ של Center Stage Dead Sea
מייק אפ של Center Stage Dead Sea
טינט של מיקי בוגנים | צילום: יח"צ
טינט של מיקי בוגנים | צילום: יח"צ

אנטי אייג'ינג

לפני כשנתיים יצא לי לעשות בטעות הזרקה של בוטוקס. איך עושים כזה דבר בטעות? כל הפרטים כאן. האמת שאהבתי את התוצאה שהייתה עדינה ומחמיאה אבל ממש לא אהבתי את העובדה שעצם ההזרקה וההתעסקות בה גרמו לי להיות פתאום הרבה יותר מודעת לקמטים שלי. זה כמו דיאטה: כשהייתי בת 17 הבנתי שככל שאני עושה יותר דיאטות כך אני יותר משמינה. מאז הפסקתי לעשות דיאטות וגם הפסקתי להשמין. עכשיו אני מנהלת מערכת חיבה-הדחקה-התעלמות עם הקמטים שלי. אין לי סיבה להפוך אותם ליותר נוכחים בחיי ולכן אני גם לא משקיעה זמן במלחמה בהם.

ובכלל, מאז ימי הקורונה הארורים, כשבמשך כמעט שנתיים הרגלי הטיפוח מחוץ לבית שלי הוזנחו בשל הסגרים, התרגלתי לא להשקיע הרבה זמן בטיפוח מקצועי ומאז כל קביעת תור אצל איש מקצוע נראית לי כמו זולל זמן לא הכרחי. אני כל כך עסוקה, כל כך עמוסה, ובימי הקורונה קיבלתי, כמו כולנו, סוג של פרופורציה לחיים שגרמה לי לנקות מחיי כל משאב זמן שהוא לא באמת חשוב לי. נכון לעכשיו גם טיפולי אנטי אייג'ינג נופלים לקטגוריה הזו.

למזלי יש לי גנים טובים ממש (וכאמור – אספקת קרמים איכותיים בלתי פוסקת) כך שהפנים שלי במצב טוב יחסית לגילי. ביום שאתחיל להרגיש פחות שלמה עם הפנים שלי אלך שוב לשדות הבוטוקס והחומצה ההיאלרונית. עד אז אני נהנית לדלג על הפרוצדורה הזו בלו"ז.

מני פדי

מאחר ואני לא משקיעה באיפור ולא בטיפולי אנטי אייג'ינג, הציפורנים הן כמו המדים שדרכו אני אומרת לעולם שאני אישה מטופחת וזה משהו שאני לא מצליחה לוותר עליו. אני מקפידה על לק ג'ל מדי 3 שבועות ב"מושלמת" החשמונאים, מתחת לבית שלי. אני תמיד נורא אוהבת לקים צבעוניים על נשים אחרות אבל באופן אישי ההתלבטות מול מניפת הצבעים תמיד נגמרת בסוף בצבע השחור.

גבות

עד לקורונה הייתי הולכת בקביעות למושיק טקו שעשה לי הדמיית שיער, תחזוקה שוטפת וגם הרבה שיחות נפש מעולות תוך כדי התהליך. מאז הסגרים הפסקתי לבוא גם למושיק והמשכתי לתחזק את הגבות בעצמי, מתגעגעת לשיחות המעולות איתו. כשאני מתאפרת אני מחזקת את הגבות בעיפרון גבות של ג'ייד ואם ממש בא לי להשקיע גם מעבירה ג'ל גבות של ANASTASIA BEVERLY HILLS.

עיפרון לגבות VELETEEN BROW BUILDER DUET של ג'ייד. 59 ש"ח | צילום: יח"צ
עיפרון לגבות VELETEEN BROW BUILDER DUET של ג'ייד. 59 ש"ח | צילום: יח"צ

ספורט ותזונה

אני לא שומרת על התזונה שלי באופן מודע אלא פשוט אוכלת כשאני רעבה. מאז ההבנה ההיא בגיל 17 שככל שאשחרר את עצמי מעיסוק באוכל כך אוכל יותר בריא – הצלחתי לחנך את עצמי לא לשקוע בלופים של מחשבות על אוכל אלא פשוט לאכול. אני לא מגבילה את עצמי בכלל ולא אוכלת הרבה בכלל, לפעמים אני שוכחת לאכול ונזכרת בזה רק כשאני צועקת על מישהו וקולטת, מאוחר מדי, שזה הרעב שמדבר מתוכי. יש לי תזכורת בכל יום ב-12 לאכול משהו ובדרך כלל אני משתיקה גם אותה ונזכרת, שוב, רק כשזה מאוחר מדי (כלומר שנייה אחרי שהרעב שלי התחיל לצעוק על מישהו).

בסך הכל אני אוכלת די מאוזן ובריא בלי להקדיש לזה יותר מדי זמן או מחשבה, בעיקר בזכות בן הזוג שלי שמבשל. אני שונאת לבשל ואם הוא לא היה לוקח על עצמו את התפקיד הזה אני והילדים כנראה היינו גוועים ברעב או עוברים לגור בסניף הסמוך של דומינוס פיצה.

מאחר ואני גם עצלנית, גם עסוקה נורא וגם הגנים של אימא שלי שומרים אותי פחות או יותר באותה מידה מאז גיל 20, אני לא מצליחה להביא את עצמי לעשות ספורט באופן מסודר. פעם רקדתי באופן קבוע, פריצת דיסק אכזרית, שהפילה אותי למיטה למשך חצי שנה, קטעה את זה ומאז אני לא מצליחה להביא את עצמי להיכנס לתלם. אולי גיל 50 המתקרב יגרום לי להתעורר, מקווה שזה יהיה לפני התקף הלב.

קוסמטיקאית

במסגרת העבודה יצא לי לעשות טיפולים אצל חוה זינגבוים ואצל קרן ברטוב. שתיהן נהדרות. בשוטף אני לא מוצאת זמן ללכת לקוסמטיקאית ומסתפקת במוצרי הטיפוח הביתיים.

שיער

פעם בחצי שנה אני מסתפרת אצל מאור קידושים ועושה אצלו גם החלקה אורגנית. אני חופפת יום כן יום לא בשמפו ובמרכך של מיקי בוגנים לשיער שעבר החלקה (הבקבוקים בצבע תכלת).

כשנכנסתי לתפקיד עורכת "את" הסתפרתי קצר וחמצנתי את השיער. בדיעבד אני חושבת שזו הייתה הדרך שלי לייצר לוק אופנתי וקשוח שיעזור לי לבסס את מעמדי וככל שהרגשתי יותר נוח בתפקיד ככה הרגשתי גם יותר נוח לחזור למראה הטבעי שלי, ואז הארכתי את השיער והפסקתי לצבוע. עכשיו יש לי קצת שערות לבנות אבל בינתיים אני משאירה אותן בלי לצבוע.

>>> שרון כידון: "מי שמצפה שהחיים יסתדרו כל הזמן, סופו להתאכזב"

השיער שלי חלק, מלא ונפוח מאוד. כדי להשתלט על הנפח שלו אני משתמשת באופן קבוע בסרומים. אני אוהבת את הסרום קינואה 911 של ביוטופ וגם את הסרום המשקם של חברת דפני: Bio-Repair Hair Serum. עוד מוצר שעוזר לי להשתלט על השיער הפראי שלי זו המסכה לשיער מספר 8 של OLAPLEX. אם בא לי להשקיע אני עושה קצת פן במברשת הפן של דפני.

OLAPLEX מסכה לשיער מספר 8, 144 ש"ח  | צילום: יח"צ
OLAPLEX מסכה לשיער מספר 8, 144 ש"ח  | צילום: יח"צ

בושם

אני חולה על בשמים, אוהבת ריחות מתוקים, חמצמצים וגם מרים, והכי אני אוהבת לסדר אותם באמבטיה שלי ולראות איך מדף הבשמים עם הבקבוקים היפים מוסיף קצת אלגנטיות לבלגן הכללי של החיים.
לפני כמה שנים הייתה לי עורכת משנה שהייתה לה רגישות לריחות, בכל פעם שהיא נכנסה לחדר שמישהו בו שם בושם היא הייתה חוטפת מיגרנה. זה גרם לי לפתח מודעות לכך שיש אנשים שמרגישים לא בנוח בחברת בשמים ושריחות זה דבר מאוד סוביקטיבי ונהיה לי לא נעים לכפות את הריח שלי על הסביבה. מאז אני כמעט ולא שמה בשמים מחוץ לבית ונהנית מהריח שלהם בעיקר כשאני לבד בבית, אבל לפעמים אני לא מתאפקת ובא לי גם לצאת לרחוב מבושמת, בדרך כלל עם TRUE JASMINE של TRUSSARDI, שיש לו ריח מתוק ממש שתמיד משמח אותי ואני גם מתה על עיצוב הבקבוק שלו.

בושם TRUSSARDI TRUE JASMINE. מחיר 349 ש"ח ל־60 מ"ל | צילום: יח"צ
בושם TRUSSARDI TRUE JASMINE. מחיר 349 ש"ח ל־60 מ"ל | צילום: יח"צ

טיפ

רוב הקלישאות נכונות, וביניהן גם הקלישאה שסקס טוב גורם לך לזהור. אז לפני שאת משקיעה הרבה כסף בקרמים, קוסמטיקאית, ניתוח פלסטי או חומצה היאלרונית, תדאגי לייצר לך חיים שבהם הסקס טוב בשבילך:  נעים לך, מותאם לך, מרים לך. אם זה לא המצב, תעשי כל מה שצריך כדי שזה יהיה מצב: טינדר, פסיכולוג, גירושים או סתם לתרגל את היכולת להגיד מה עושה לך טוב, העיקר שיהיה לך סקס בדיוק כמו שאת רוצה. המחמאות על עור הפנים לא יפסיקו לזרום.

>>> לכל הטורים של עדי עוז