אסטלה: "ירדתי 12 קילו. ככה זה כשאת מתאמנת שלוש-ארבע שעות כל יום"

אסטלה | צילום: אסטלה כיתת אמן
אסטלה | צילום: אסטלה כיתת אמן

איך השפיעה הירידה במשקל על הבריאות שלה, למה היא לא מוכנה ללכת לקוסמטיקאית ומה הפטיש שלה? רמז: ממש לא מתוקים. שף קונדיטורית אסטלה מ"הקינוח המושלם" (קשת 12) מגלה סודות טיפוח

88 שיתופים | 132 צפיות

אסטלה (מושקוביץ-בלפר), 60, שפית קונדיטורית, בעלת בית הספר לקונדיטוריה "אסטלה – כיתת אמן". בימים אלה שופטת בריאליטי "הקינוח המושלם" בקשת 12. בעברה מורה לפסנתר. נשואה ואם לתאומים בנים, מתגוררת בהרצליה.

>> סאדו-יוגה וקרם פנים ב-5 דולר: סודות הטיפוח של רותי רוסו

שגרת טיפוח

"יש לי סוג עור יבש ובחלקים שלו מעורב. הטיפוח שלי הוא די מינימלי. ניסיתי לאורך השנים קרמים יקרים וגם לא יקרים, וכשהשתמשתי ביקרים לא מצאתי שאני קמה בבוקר בלונדינית עם עיניים כחולות. אחותי, שהיא רוקחת, אמרה שלי שקרם הפנים הטוב ביותר הוא זה שאני מרגישה נוח איתו, ושהוא לא חייב להיות יקר. אני מתחילה את הניקוי עם קצף הסבון של עדה לזורגן ולפעמים מסתפקת רק במים. אני לא משתמשת בסרום אבל מקפידה על הידרובוסט של נוטריג'ינה שהוא על בסיס מים ונספג מיד, וגורם לכך שלא אבריק במשך היום. לעיתים רחוקות אני עושה לעצמי פילינג של ים המלח".

קרם לחות והגנה עם SPF 25 מסדרת Hydro Boost של ניוטרוג'ינה. מחיר 81.90 ש"ח | צילום: יח"צ
קרם לחות והגנה עם SPF 25 מסדרת Hydro Boost של ניוטרוג'ינה. מחיר 81.90 ש"ח | צילום: יח"צ

קוסמטיקאית

"אני לא הולכת לקוסמטיקאית, כי אני לא אוהבת שמוציאים לי נקודות שחורות מהפנים. ככלל, אני לא אוהבת שמכאיבים לי".

>>> חני נחמיאס: "אני עובדת יותר ממה שחשבתי שאעבוד בגילי"

אנטי אייג'ינג

"עקרונית אני נגד טיפולים שדורשים תחזוקה קבועה. התירוץ שלי הוא שאני עסוקה מדי, אבל האמת היא שאני עצלנית. עד היום לא עשיתי טיפולים אבל עכשיו כשאני רואה את עצמי בטלוויזיה, אני שוקלת אם למתוח קצת את הצוואר וגם להיפטר מהשקיות מתחת לעיניים. הן מלוות אותי מאז סוף שנות ה-20 שלי, כשבכיתי כשנפרדתי ממי שהיה החבר שלי אז. אני מקללת אותו על זה עד היום. עם הצניחה בפנים אני חיה בשלום. הרווחתי אותה ביושר".

איפור

"ביומיום אני נטולת איפור, אבל כשאני חייבת להתאפר אני מקפידה על מייק אפ. אני בוחרת אותם לפי מה שבמבצע. אני משתמשת למשל ב-BB של גרניה, ולפעמים מערבבת אותו עם מייק אפ של אסתי לאודר. השפתון שלי הוא של מק, עם אפליקטור או של בובי בראון, תמיד בצבעי ניוד-אדמה או ורוד-ניוד. אני לא שמה סומק כי הלחיים שלי מאדימות באופן טבעי. את האיפור אני מסירה עם המטליות של לייף מהסופר פארם".

מייק אפ BB גרנייה. מחיר 35 ש"ח | צילום: יח"צ
מייק אפ BB גרנייה. מחיר 35 ש"ח | צילום: יח"צ
שפתון עם אפליקטור של MAC. מחיר 119 ש"ח | צילום: יח"צ
שפתון עם אפליקטור של MAC. מחיר 119 ש"ח | צילום: יח"צ

שיער

"יש לי שיער רגיל, חלק ומלא. אני עדיין משתמשת במברשת, למרות שאומרים שמגיל מסוים צריך רק מסרק. אני חופפת אותו בבית פעמיים בשבוע בשמפו של הד אנד שולדרס ומאוד אוהבת את הקונדישינר של ל'אוקסיטן. אני נוסעת לחולון אל מעצב השיער דודי שרוני, שעושה לי גוונים מאוד יפים. מי שאחראי על התספורות והתסרוקות שלי הוא מריק קולקר. הכרנו על סט צילומים, הוא אמן בתחומו והוא בא אליי הביתה או לעבודה – לאן שצריך".

מרכך של ל'אוקסיטן. 179 ש"ח ל־500 מ"ל | צילום: יח"צ
מרכך של ל'אוקסיטן. 179 ש"ח ל־500 מ"ל | צילום: יח"צ

>> סבון מחלב אם וריקודים. סודות הטיפוח של ריקי גל

בושם

"בעבר אהבתי בשמים מתוקים ועם וניל. היום ההעדפה שלי היא לבשמים פרחוניים. אני מאוד אוהבת את קריסטל של ורסצ'ה, שהוא גם פרחוני וגם מאוד פרשי".

בושם ורסאצ'ה דילן פרפל. 369 ש"ח ל־100 מ"ל | צילום: יח"צ
בושם ורסאצ'ה דילן פרפל. 369 ש"ח ל־100 מ"ל | צילום: יח"צ

גבות

"הגבות שלי עדיין טבעיות, ותודה לאימא שלי על גנים טובים בהקשר הזה. את השאר היא קלקלה כשדרשה ממני פרפקציוניזם וגרמה לי לכל מיני רגשות אשם. מדי פעם אני מסדרת את הגבות אצל שלי צמח, שרק מוסיפה לי ציור בסוף הגבה".

אסטלה | צילום: אסטלה כיתת אמן
אסטלה | צילום: אסטלה כיתת אמן

מני פדי

"אני מאוד מקפידה. כיוון שאני עושה לק ג'ל, בחורף אני עושה הפסקה קצרה כדי לתת לציפורניים לנוח ולהתחזק. אני מגיעה ל-BLISS בהרצליה למניקור אחת לשלושה שבועות, ובקיץ כל חודש וחצי מוסיפה גם פדיקור".

כושר

"ניסיתי יוגה, אבל אחרי שלוש שנים המדריך שאל אותי אם אני נהנית ועניתי לו שאני סובלת – אז הוא הפריש אותי משם. אני לא בן אדם של לקום מוקדם בבוקר לפעילות ספורטיבית, וגם שונאת להזיע. אני עושה דברים שמשמחים אותי ועושים לי מצב רוח טוב. כשהשתתפתי ב"רוקדים עם כוכבים" ושנה וחצי אחרי אני עדיין רוקדת אצל הרקדן סרגיי פלך. הוא משקיע בי את הנשמה, למרות שאני לא הרקדנית הכי טובה שלו. אני מגיעה לסטודיו שלו פעמיים-שלוש בשבוע, בכל פעם לשעה וחצי. הוא גורו הכושר שלי, יחד עם מושי הוש – מי שהביאה לארץ את ההתעמלות במים. אליה אני מגיעה בחורף לבריכה ברעננה, ובקיץ מתאמנת איתה בבריכונת שאצלי בבית. סרגיי ומושי הם גורואי הכושר והאנטי אייג'ינג האמיתיים שלי. יש לי גם מסאג'יסט, מקס בורמן, לשעבר המעסה של הסגל האולימפי. הוא מגיע אליי על פי צורך, לפעמים כל שלושה ימים ולפעמים פעם בחודשיים. הוא פותר לי את כל הבעיות כשכואב פה וכואב שם, משחרר לי את השרירים הכואבים ואת האישיאס – גירוי של העצב הסכיאטי, העצב הארוך ביותר בגוף".

>>> קרם הפנים הכי טוב שיש? המלצה מהאישה שניסתה את כולם

תזונה

"יש לי נטייה להשמנה אז אני אוכלת כמעט הכול – אבל בכמויות קטנות. בעקבות "רוקדים עם כוכבים" ירדתי 12 ק"ג. ככה זה כשאת מתאמנת 3-4 שעות בכל יום. מאז עליתי מעט, אבל עדיין שוקלת הרבה פחות מאשר לפני שנתיים. חשוב לי לשמור על משקל גם בגלל האסתטיקה וגם בגלל הבריאות. בעבר היה לי סוכר גבולי, ואחרי הירידה במשקל כל הפרמטרים הבריאותיים שלי השתפרו. בעבר לא אהבתי לעלות במדרגות לעבודה, והיום אני מדלגת בקלילות. בבוקר אני מקבלת קפה למיטה מהבעל הפולני שלי. אחרי שאני קמה אני שותה מים או כוס קפה נוספת ומדלגת על ארוחת בוקר. בעבודה אני שותה קפה מכל סוג, נס ושחור ואספרסו ואז טועמת הרבה מתוק כמתחייב מעבודתי, בערך 150 גרם של דברים מתוקים עד שכבר בא לי להקיא. אז אני ממשיכה לשתות מים וקפה. הארוחה העיקרית שלי היא בערב והיא כוללת חלבונים שאני מאוד אוהבת בבשר, בדגים ובאגוזים. אני מעדיפה פחמימות אבל משתדלת שלא, ואוהבת גבינות שמנות אבל מקפידה על כמויות קטנות. הפטיש שלי הוא לכל סוגי הצ'יפס: מטוגנים ופרינגלס ותפוחי אדמה אחרים, העיקר פוטטוס. אני לא מכניסה אותם הביתה ברגיל, אבל כשאני מרחמת על עצמי או רוצה לנחם את עצמי – אני יוצאת לקנות לי צ'יפס כי אף אחד בבית לא מסכים לקנות לי".

>>> שרון כידון: "מי שמצפה שהחיים יסתדרו כל הזמן, סופו להתאכזב"

טיפ לחיים

"אותי חינכו כל החיים לא להתאפק. ואני אומרת ההפך: תתאפקו. תלמדו מה זה איפוק. אם אתן כועסות או בא לכן לצעוק משהו – תספרו עד שלוש, תחשבו על זה, ואז – או שלא תצעקו את זה או שתגידו את זה אחרת. קל לנו לאבד את זה בזמנים מסוימים. אם נתאפק זה ייקל גם עלינו וגם על הסביבה. עוד דבר שלמדתי בגילי הוא ליהנות מהחיים ולא לחכות לפנסיה. אני לא אומרת לקחת משכנתא בשביל איזה טיול גדול, אבל כן לעשות דברים במסגרת היכולות. אני מרגישה עוד רחוקה מפנסיה ועדיין יש לי בסדר העדיפויות גם נסיעות בעולם. הטיול הבא המתוכנן שלי הוא למרכז ודרום אמריקה. טיולים הם מעשירים, מסקרנים ומלמדים על אורחות חיים ועל תרבויות. בעיניי הכי חשוב זה להיות עשירים בחוויות".