קארין אלהרר: "אני אימא של סופי שבוע"

ח"כ קארין אלהרר | צילום: מיכאל טופיול, סטיילינג: אלכס גידרון, איפור ושיער: יול ל-ORKOteam. חולצה: Zadig & Voltaire,
תכשיטים: H stern
ח"כ קארין אלהרר | צילום: מיכאל טופיול, סטיילינג: אלכס גידרון, איפור ושיער: יול ל-ORKOteam. חולצה: Zadig & Voltaire, תכשיטים: H stern

היא פרלמנטרית חרוצה, משאירה את הטיפול בילדים לבן זוגה וחולמת להיות שרת המשפטים. כך הפכה חברת הכנסת קארין אלהרר מ"יש עתיד" לאחת הנשים המשפיעות בפוליטיקה הישראלית. ריאיון

88 שיתופים | 132 צפיות

מול האופוריה שאפפה רבים ורבות בעקבות בחירתה המפתיעה של ח"כ קארין אלהרר מ"יש עתיד" לוועדה לבחירת שופטים, הייתה מישהי אחת, שלא נסחפה בשמחה שמסביב. קוראים לה קארין אלהרר.

>> כשבתי המשפט מדמיינים אדם סביר – הם מדמיינים גבר

"שמחתי בשבילי, בשביל האופוזיציה ובשביל עם ישראל, אבל בסך הכול זה אירוע עצוב", אומרת אלהרר, "האם יקרה משהו עם הבחירה שלי? כרגע זה נראה שהבחירה היא רק ועדת קישוט, לא קיבלנו מה שרצינו – מערכת משפט מתוקנת עם שופטים מקצועיים ולא פוליטיים שיעמדו בנטל התיקים. כיום שופטים לא מסוגלים לנהל תיקים בקצב זמן סביר של מדינה מתפקדת, אם את רוצה לקבוע בתיק הוכחות את צריכה לחכות שנה. אני הייתי מגדילה את מספר התקנים, יש חוסר של 200 שופטים במערכת, אז השמחה שלי מהולה בהרבה עצב".

תמונת מצב עכשווית מלמדת שתחושות הבטן הפסימיות של אלהרר לא הטעו אותה; השיחות בבית הנשיא שהייתה שותפה להן התפוצצו, חוקי המהפכה תופסים תאוצה ובתגובה – ארגוני המחאה שוב מרימים ראש מרוב חרדה לדמוקרטיה הישראלית. "ההחלטה של ביבי לקדם את החקיקה מטרידה ומפחידה. ראיתי את עדות מילצ'ן על המתנות למשפחת נתניהו. לא הופתעתי, אני חושבת על מה שהוא עושה ואז על המשפחה שלי שהגיעה לארץ מתוך ציונות – גם אני ציונית ואני רוצה שילדיי יישארו כאן, אין לנו מקום אחר, זאת המדינה שלנו".

"כל הרעיון של ביטול עילת הסבירות הוא רצון לכוח, הרבה כוח"

 

תארי את התחושות שלך עכשיו.
"סוג של דה ז'ה וו למה שהיה בינואר, אבל הפעם הממשלה עושה את זה בתכסיס, הולכת על משהו שהוא לכאורה קטן ולא חשוב כמו עילת הסבירות אבל זו בעצם תהיה פריצת הדרך לכל היתר. כל הרעיון של ביטול עילת הסבירות הוא רצון לכוח, הרבה כוח. הם יחלישו את היועצים המשפטיים, ישנו את הרכב הוועדה, יהפכו שופטים לפוליטיים וישראל תיראה אחרת. זה מפחיד ומטלטל ואני מאוד מקווה שהם יתקלו לא רק במאבק פרלמנטרי, אלא בהתנגדות של המחאה כפי שהיה בינואר".

את יוצאת להפגין?
"בוודאי. אני נמצאת במוקדים רבים וגם מדברת".

ח"כ קארין אלהרר | צילום: מיכאל טופיול, סטיילינג: אלכס גידרון, איפור ושיער: יול ל-ORKOteam. חולצה: אליזבטה פרנקי, ג'ינס: Zara, תכשיטים: H stern
ח"כ קארין אלהרר | צילום: מיכאל טופיול, סטיילינג: אלכס גידרון, איפור ושיער: יול ל-ORKOteam. חולצה: אליזבטה פרנקי, ג'ינס: Zara, תכשיטים: H stern

לראשונה ב"יש עתיד" יהיו פריימריז. עפר שלח עזב את המפלגה בגלל שלא היו בתקופתו.
"שלח החליט מה שהחליט וזה שלו, למזלי במפלגה שלי אני מוקפת באנשים שהשררה לא עלתה להם לראש. תהיה התמודדות. זה לגיטימי שרם בן ברק מתמודד, וזה לגיטימי שלאנשים יש שאיפות פוליטיות. אני באופן אישי יודעת שאצביע ליאיר לפיד, הוא הקים מפלגה מאפס, יש לו את כל האיכויות שמנהיג צריך להתברך בהם. הוא הוכיח אותן".

רצה למרחקים ארוכים

הרקורד של אלהרר מדבר בעד עצמו. היא עורכת דין במקצועה, ניהלה קליניקה משפטית לזכויות אנשים עם מוגבלויות באוניברסיטת בר אילן, וגם הקימה קליניקה משפטית לזכויות קשישים וניצולי שואה. בכנסת היא נחשבת לפרלמנטרית מעולה; היא האישה הראשונה בכנסת ישראל שכיהנה כשרת האנרגיה והביאה להסכמים בינלאומיים עם ירדן ולבנון בתיווך אמריקאי – ולא יודעת עכשיו אם יהיה המשך לעשייתה. היא שימשה בתור יו"ר הועדה לביקורת המדינה, נלחמה על חוק האיזוק האלקטרוני שהקואליציה, כולל הנשים בה, הצביעה תחילה נגדו ("יש דברים שהם מעל פוליטיקה, זה היה מחפיר והרי כל בר דעת יודע שזה יכול להציל חיי נשים וילדים"). היא העבירה את חוק מעונות היום השיקומיים לאנשים עם מוגבלויות ("כמה ילדים נפגעו עד שזה עבר, וטוב יעשו השרים אם יפקחו את עיניהם. ועכשיו מתווכחים איתנו על מצלמות").

הצוות שלה, להוציא את הנהג, מורכב מנשים בלבד והיא אוהבת את העבודה הפרלמנטרית עד מאוד ("חשוב לי להשפיע לטובה. מרגש אותי לקום מדי בוקר ולהגיע לכנסת כדי לעשות כמיטב יכולתי לשפר חיים. מגיעים אליי אינספור מקרים מטלטלים, אני לא אשכח את ילדי האומנה שהגיעו ללשכה שלי וסיפרו איך 'חוק שירותי האומנה' עזר להם. אין ענן גבוה מספיק לשהות בו כשאת עושה דברים למען ומשנה חיים. מבחינתי ילד אחד שהצלתי, זה עולם ומלואו").

"שוויון מבחינתי אומר גם לא לבקש הנחות סתם, אני מבקשת התאמות כדי להגיע למקומות שאני נדרשת להם"

 

אלהרר בת ה-45 היא מהסוג שרץ למרחקים ארוכים. תפקיד החלומות שלה הוא להיות שרת המשפטים של מדינת ישראל, והיא לא מסתירה את זה. כבר יותר ממחצית חייה היא מתניידת על כיסא גלגלים עקב מחלת ניוון שרירים עמה היא חיה. הקושי הוא גם בידיים, מה שמקשה עליה לאכול לבדה (היא מצליחה להזיז רק אצבעות) – אבל אין בה טיפה של רגש נחיתות. העולם, להרגשתה, מקבל אותה בסבר פנים יפות והיא חשה בת מזל. "אני מנסה לחיות רגיל, לפעמים אני שוכחת שאני על כיסא אלא אם יש חסם, או מדרגה, ואז אני אומרת 'אה, רגע, יש פה עניין'. שוויון מבחינתי אומר גם לא לבקש הנחות סתם, אני מבקשת התאמות כדי להגיע למקומות שאני נדרשת להם".

המציאות של ישיבה על כיסא גלגלים לימדה אותה מזמן לעטות על עצמה שיריון, אבל הוא מתובל בסוג של הומור שחור. כך למשל כשאורלי לוי אבקסיס, אז ח"כית בממשלה, אמרה לה 'את דואגת רק לכיסא שלך', אלהרר לא נשארה חייבת והשיבה: "הבאתי את הכיסא מהבית, אני לא דואגת לו". כמו כן, לאחרונה, בישיבה של ועדת החוקה כאשר ח"כ שמחה רוטמן טען שהיא מדברת זמן רב מדי ואמר לה: 'תפסיקי לעמוד על המיקרופון', השיבה לו: "הלוואי ויכולתי לעמוד". רוטמן נשאר בשלו והורה לה לצאת החוצה, ובסופו של דבר יצאה. "זו הייתה בושה מה שקרה שם", היא מספרת, "הגיעו אנשים עם נכויות רבות, כולל בני 90, ואם מישהו אמר משהו שהוא לא רצה לשמוע, סתמו שם פיות".

ח"כ קארין אלהרר | צילום: מיכאל טופיול, סטיילינג: אלכס גידרון, איפור ושיער: יול ל-ORKOteam. חולצה: Marc Cain, מכנסיים: Zara, תכשיטים: Hstern, נעליים: mango
ח"כ קארין אלהרר | צילום: מיכאל טופיול, סטיילינג: אלכס גידרון, איפור ושיער: יול ל-ORKOteam. חולצה: Marc Cain, מכנסיים: Zara, תכשיטים: Hstern, נעליים: mango

לעומת זאת, בפרופילים שלה ברשתות החברתיות היא מפורגנת, ניכר שאוהבים לאהוב אותה ואת הנחישות שלה. "הנכות היא חלק ממי שאני, אבל לא כל מהותי" היא אומרת. יש באלהרר משהו קצת מתעתע; מצד אחד היא מדברת בגובה העיניים ("אני הכי סחי"), שקולה, עניינית, מאוד פוליטקלי קורקט, אבל היא שם גם כדי להתריע בשער, ואם תמתחו את החבל יותר מדי – היא לא תישאר חייבת. לא פשוט להוציא אותה מאיזון, אבל אורן חזן הצליח. כזכור, בליל העברת התקציב, אחרי שהעליב אותה על רקע המגבלה הפיזית שלה, אלהרר התפוצצה עליו בקריאות "אפס זבל, תמות". "זה היה מזמן", היא מציינת, "לא בטוחה שהיום הייתי אומרת את זה, אבל אז הוא, מה שנקרא – הביא לי את הסעיף".

איך באמת המצב המצב הפיזי שלך היום?
"הוא לא סטטי אבל גם לא מתגבר באגרסיביות, ואני מקווה שיישאר ככה עד 120. אני לא לוקחת תרופות, רק ויטמינים. אני מנסה לשמור על המשקל וזה קשה, כי אני אוהבת פחמימות".

"אני אימא בעיקר של סופי שבוע. בעלי ירון לוקח אחריות על הבית. אני עם הילדים באמצע השבוע בטלפון, בווטסאפ ובפייס טיים. כבר קרה שהקראתי ליואב סיפור בפייסטיים מהלשכה בכנסת"

 

נשאל את השאלה הבנאלית, שבמקרה שלך, כחברת כנסת עסוקה וכאישה בעלת מוגבלות היא מרתקת במיוחד: איך את מלהטטת בין הבית לקריירה?
"אני אימא בעיקר של סופי שבוע. בעלי ירון לוקח אחריות על הבית, הוא התפטר מהעבודה בשביל זה. יש לנו הורות שוויונית, זה סוג של 'אני מאמין' שלנו. הוא מארגן את הילדים בבוקר, מכין את הארוחות, אחראי להביא ולהחזיר מהחוגים. אני איתם באמצע השבוע בטלפון, בווטסאפ ובפייס טיים. כבר קרה שהקראתי ליואב סיפור בפייסטיים מהלשכה בכנסת".

איך הכרתם?
"עד גיל מאוד מאוחר לא היו לי בני זוג, ואני בן אדם ממסדי, אוהבת מסגרות וכמי שהמשפחה שלה הייתה לה תמיד עוגן – רציתי להקים משפחה משלי. את ירון הכרתי בג'יי דייט, שנינו היינו בני 32. כשהוא פנה אליי כתבתי לו שאני על כיסא גלגלים, רציתי לוודא שהוא יודע, והוא השיב שכן. קבענו להיפגש ב'סושי סמבה' והיה כיף. הוא עסק אז בקמעונעות אינטרנטית. ירון אמנם לא החבר הראשון שלי, אבל הוא הראשון הרציני והמשמעותי, וכעבור שנתיים התחתנו".

ח"כ קארין אלהרר עם בעלה ירון, ילדיה והאחיין | צילום: באדיבות המצולמת
ח"כ קארין אלהרר עם בעלה ירון, ילדיה והאחיין | צילום: באדיבות המצולמת

איך הייתה עבורך החוויה להביא שני ילדים לעולם?
"היו לי חששות מללדת. הלכתי להתייעצות, הזהירו אותי שהיריון עלול להחריף את מצבי. כשהחלטנו להביא ילדים עשינו בדיקות גנטיות לוודא שאין סיכוי שהם יחלו במחלה שלי. שלושה חודשים אחרי החתונה הייתי בהיריון. לא ציפיתי, ונולד לנו יואבי, ילדתי אותו בליל התקציב. ארבע שנים אחרי נולד יונתן. ילדתי את שניהם בניתוח קיסרי, בראשון כאב מאוד, בשני פחות".

>> אם זה מה שיגן על המדינה, אני אקפוץ שוב על שולחן

אז אתם בעצם חיים ממשכורת אחת – שלך.
"כן. כשהייתי בהיריון עם יונתן, ירון קיבל החלטה ולקח אחריות על הבית. הוא אמר לי שהוא יודע שאם אני לא אעשה מה שאני אוהבת – כולם יסבלו מהאירוע ושהוא אוהב להיות עם הילדים. אני יודעת שזו הקרבה גדולה מצידו ואני כל כך מעריכה את זה, טפו טפו, הוא ממש פיס. זכיתי, וגם הוא מבסוט. אנחנו גרים בדירה בראשון לציון עם משכנתא לעוד אלף שנה, הוריי עוזרים, התחלנו בקטן ואנחנו אנשים צנועים. אני גרה ליד ההורים, כל שישי אנחנו אוכלים אצל אימא קולט ואבא מוטי. יש לי הורים מהממים, אין כמו משפחה. אימא שלי היא וונדר וומן. אני מרגישה לא נעים כשאני רואה כמה היא עושה, וכמה אני לא".

איך אתם מבלים?
"לרוב בבית ועם חברים. למרבה הצער רוב המקומות בארץ לטייל בהם לא נגישים. לאחרונה נסענו לחופשה קצרה בברצלונה, פעם ראשונה כמשפחה והיה מושלם. מאז הקורונה לא נסעתי עם בעלי".

ירון הוא רומנטיקן?
"אני מכריחה אותו לקנות לי פרחים לשבת".

ח"כ קארין אלהרר עם בעלה ירון והילדים | צילום: באדיבות המצולמת
ח"כ קארין אלהרר עם בעלה ירון והילדים | צילום: באדיבות המצולמת

"פעם זו הייתה בושה להיות מושחת, עם תיקים פליליים וגם מורשע, היום למרבה הצער זה קצת נורמה"

 

נחזור לפוליטיקה: רווית נחת מהבחירה של עמית בכר ליו"ר לשכת ראשי הגין? הקואליציה רצתה את אפי נווה.
"פעלתי למען עמית. הבחירות ללשכת עורכי הדין הוכיחו שציבור עורכי הדין מאמין בשלטון החוק. הניצחון הזה היה רצוף קשיים ואתגרים. לאורך כל היום היו ניסיונות עיקשים למנוע הצבעות של חברי המחנה הליברלי באמצעות עיכובים בתורים – אבל עורכי הדין הצביעו ברגליים והמתינו שעות בשמש ובחרו את עמית. אני מאמינה שעורך הדין בכר יניף בגאון ערכים של דמוקרטיה, שוויון וליברליזם. בוועדה למינוי שופטים יש שני נציגים שהם חברי לשכה, וזה קול משמעותי כי יועצים משפטיים 'מטעם' זה דבר רע מאוד. הנהירה ואחוזי התמיכה הגדולים הם עוד הוכחה שהעם לא רוצה הפיכה ושבראש הלשכה לא יעמוד אדם מורשע. זה מראה לאיזו רמה מוסרית הגענו. פעם זו הייתה בושה להיות מושחת, עם תיקים פליליים וגם מורשע, היום למרבה הצער זה קצת נורמה".

עכשיו מאיימים לסרס את הלשכה הזאת באמצעות הצעת חוק.
"זה מזכיר לי שכשהיינו קטנים, תמיד היה הילד הזה שהפסיד במשחק כדור והתגובה המיידית שלו הייתה לקחת את הכדור וללכת הביתה וכך לפוצץ את המשחק. אני מסכימה שיש מקום לחידושים בלשכה ושישפרו אותה, אבל מכאן ועד לפרק את המוסד לגמרי ישנה דרך ארוכה ואני מאוד מקווה שגם בזה הם לא יצליחו. די ברור שזה נעשה רק כדי לשלוט בוועדה למינוי שופטים ולא משום סיבה אחרת".

אהוד ברק אמר שצריך לעשות כאן מרי אזרחי, לא אלים.
"לאהוד ברק יש זכויות רבות אבל אני מתנגדת לסרבנות. מרי אזרחי זה הקיצון שבקיצון. מחאות כן, אבל למרי אזרחי עוד לא הגענו".

אין לה מילים טובות על חברי קואליציה בולטים. "על מירי רגב אין לי מה להגיד, גלית דיסטל מעוררת ריב ומדון, טלי גוטליב היא לא פיון במערכת, סמוטריץ הוא בעל דעות קיצוניות ומשיחיות. יריב לוין הוא שר שלא מבין את תפקידו ושמחה רוטמן הוא דיקטטורה למתחילים".

"אני בעד חופש בחירה, אבל אומרת לנשים: כל שולחן שאתן לא נמצאות בו, מתקבלות בו החלטות שהן לאוו דווקא טובות לכן"

 

לכנסת הנוכחית אין שם טוב מבחינת נבחריה.
"יש לה שם רע מאוד ולכן אני קוראת לאנשים טובים לבוא להתמודד ולהגיע. זה כולל גם נשים כמובן, יש נשים מצוינות ואני רוצה לראות עוד נשים בעמדת השפעה. גם בארצי וגם במוניציפלי. אורנה ברביבאי שמתמודדת לראשות עיריית תל אביב היא דוגמה ומופת לאשה שניפצה תקרות זכוכית, ויש לבחור בה לא בגלל שהיא אישה אלא בשל הרזומה שלה – אלופה ראשונה בצה"ל, ראש אכ"א ושרת כלכלה מצוינת. אני בעד חופש בחירה, אבל אומרת לנשים: כל שולחן שאתן לא נמצאות בו, מתקבלות בו החלטות שהן לאוו דווקא טובות לכן. כשמשקללים החלטות צריך שיהיו שם גם האינטרסים של 50% מהאוכלוסיה ואף גבר לא יעשה את זה בשבילנו. כשרת האנרגיה הייתי אישה יחידה בחדר, לא נתתי לאף אחד לזלזל בי, לקחתי על עצמי פרויקט למנות כמה שיותר נשים ב'נתגז' (נתיבי גז בישראל), ומיניתי אישה ליו"ר החברה, בפעם הראשונה".

קארין אלהרר במפגש עם נשים ישראליות מובילות בוועידה בגלזגו | צילום: יח"צ
קארין אלהרר במפגש עם נשים ישראליות מובילות בוועידה בגלזגו | צילום: יח"צ

בכל זאת, יש שר בקואליציה שאת יכולה להגיד עליו מילה טובה?
"אני בהחלט יכולה לשבח את שר הפנים המכהן משה ארבל שיצר פרויקט וקיצר את התורים במשרד הפנים, וברשות האוכלוסין".

>> ישראל דורגה במקום האחרון בשיוויון מגדרי 

"לא גידלו אותי בתחושת קיפוח"

היא בת להורים ממוצא מרוקאי. אימה עלתה לארץ בגיל 20 לבדה, אביה עלה לארץ עם משפחתו ממרוקו למעברה בלוד ולימים עברה המשפחה לחולון, בעוד הסבים שלה מצד אימה נותרו כל השנים בפריז. סבתה, אליה הייתה קשורה, נפטרה אשתקד וסבה חי עד היום בפריז. שני הוריה ספרים, בעלי מספרת "קולט ומוטי" בחולון, מספרה ותיקה עם קליינטורה קבועה ("יש לקוחות שמכירות אותי עוד מהימים שהייתי תינוקת").

גדלת בתחושת קיפוח?
"לא גידלו אותי ואת שני אחיי (היום בני 42 ו-36, דב"א) בתחושת קיפוח של 'אכלו לי שתו לי'. נתנו לנו כלים כדי שנוכל להגשים כל חלום. אחי האמצעי הוא סמנכ"ל בחברת ביטוח לעסקים ואחי הקטן מהנדס תוכנה בחברת הייטק. אבל דוד שלי שינה את שם המשפחה מאלהרר להררי כדי להתקבל לאוניברסיטה ודוד אחר שינה לאלמוג. תמיד ידעתי שאני בת לעולים ממרוקו, ולאבי הדבר הכי חשוב הייתה ההשכלה שלנו".

כמה שפות את דוברת בעצם?
"עברית, צרפתית – בזכות אימא שלא דיברה עברית – וגם אנגלית. אני מבינה מרוקאית וממלמלת בספרדית, בזכות סבתי שדיברה לדינו".

איך נראו חייך כילדה?
"עד גיל 9 היו לי חיים רגילים לגמרי. לא הייתי מלכת הכיתה אבל היו לי חברים וחברות. עסקתי בהתעמלות אמנותית והייתי בחוג גלגיליות, לא הייתי מצטיינת אבל עשיתי כמיטב יכולתי במה שאהבתי ולמדתי גם ליהנות בדרך, דבר שמלווה אותי עד היום".

"בגיל 9 אימי הבחינה שלעומת האחים שלי, יש לי תגובות פיזיות איטיות יותר ופנתה עם זה לרופאת משפחה. אחרי הבדיקה הנוירולוגית הרופא אמר שמדובר בניוון שרירים"

 

מתי הבנת שיש משהו שונה בך לעומת ילדות אחרות?
"זה לא קרה ביום אחד. בגיל 9 אימי הבחינה שלעומת האחים שלי, יש לי תגובות פיזיות איטיות יותר ופנתה עם זה לרופאת משפחה. עברתי סדרת בדיקות ואחרי הבדיקה הנוירולוגית הרופא אמר שמדובר בניוון שרירים, מחלה שפוגעת בכל חלקי הגוף ושבעתיד אזדקק לכיסא גלגלים. באותם ימים קשה היה לי לראות את הטרגדיה, עוד לא היו לי שום קשיי גוף ועניין כיסא הגלגלים היה לגמרי באוויר. בתיכון היו לי קשיים אבל עדיין הייתי בלי עזרים, בשלב הזה אסור היה לי להתקרב מדי לילדים כדי שלא מישהו יגע בי במקרה ואני איפול".

ח"כ קארין אלהרר | צילום: מיכאל טופיול, סטיילינג: אלכס גידרון, איפור ושיער: יול ל-ORKOteam. חולצה: Zadig & Voltaire, תכשיטים: H stern
ח"כ קארין אלהרר | צילום: מיכאל טופיול, סטיילינג: אלכס גידרון, איפור ושיער: יול ל-ORKOteam. חולצה: Zadig & Voltaire, תכשיטים: H stern

נשמע קשוח. מתי הגיע הכיסא?
"בגיל 19. יום טראומטי. לא אגיד שלא בכיתי על מר גורלי – אבל לא שקעתי. אני כזאת שבוכה מהר ומחייכת מהר. מה שהבנתי מהר במציאות החדשה שלי, הוא שאדם הוא סך הכל החוויות שלו, ושלהיעזר בכיסא גלגלים זה רק חלק ממי שאני והידיעה הזאת עיצבה את אישיותי ואת תפיסת החיים שלי, אני הרבה יותר ממישהי על כיסא גלגלים. הצער הכי גדול שלי שלא הייתי באיזשהו אופן בצבא, כי יש בצבא משהו מאוד מחבר. אז לא הייתה שום גישה לאנשים כמוני, היום אני חושבת שכבר יש. אימי הלכה לבקו"ם במקומי להביא לי את תעודת הפטור, כי זה היה כרוך בעליה במדרגות".

אחרי סיום התיכון החליטה ללמוד משפטים ("מגיל 13 זו הייתה השאיפה, הסדרה 'פרקליטי אל.איי' הייתה ההשראה"). בימים בהם ניהלה את מערך הקליניקות בבר אילן, סטודנט שלה בשם שי פירון הכיר לה את יאיר לפיד. "עד אז לא חשבתי להגיע לפוליטיקה, רציתי לעסוק במדיניות ציבורית ולעזור לאוכלוסיות רחבות, אבל יאיר לפיד פתח לי את הדלת".

את זוכרת את הפגישה הראשונה שלכם?
"יאיר עוד לא היה בפוליטיקה. הוא שאל מה אני עושה וסיפרתי לו שהגשתי בג"ץ נגד ביטוח לאומי בנושא קצבאות נכות לילדים עם מוגבלויות, ואז הוא שאל מה אני רוצה לעשות כשאהיה גדולה. עניתי לו שאני רוצה לשנות את העולם. כשהוא נכנס לפוליטיקה הוא הרים לי טלפון. אני מדור המייסדים של 'יש עתיד' וגם מוותיקות חברות הכנסת, משנת 2013".

יש לך חברים קרובים בכנסת?
"מירב בן ארי. נפשי נקשרה בנפשה עוד כשהיא הייתה ב'כולנו'. היא הייתה בקואליציה ואני באופוזיציה, מאז ועד היום אנחנו חברות והיא הייתה גם ראש המטה שלי בבחירות לוועדת השופטים".

ח"כ קארין אלהרר | צילום: מיכאל טופיול, סטיילינג: אלכס גידרון, איפור ושיער: יול ל-ORKOteam. חולצה: אליזבטה פרנקי, ג'ינס: Zara, תכשיטים: H stern
ח"כ קארין אלהרר | צילום: מיכאל טופיול, סטיילינג: אלכס גידרון, איפור ושיער: יול ל-ORKOteam. חולצה: אליזבטה פרנקי, ג'ינס: Zara, תכשיטים: H stern

יש פוליטיקאים שהם מבאי ביתך?
"אני עושה הפרדה בין חיים אישיים לפוליטיקה, אז התשובה היא לא".

את עושה המון. יש לך זמן להיות קצת עם עצמך, לפנאי?
"מעט. אני מנסה לראות טלוויזיה, לפעמים מצליחה לקרוא ספר. אחרי שמאיר שלו נפטר קראתי את ספרו 'יונה ונער'. אני מאוד אוהבת את ערוץ הכנסת וצופה אדוקה שלו. 'שידורי המהפכה' הביאו רייטינג מעולה".

ערוץ הכנסת? הפתעת. מה יש שם חוץ מצעקות וריבים?
"פעם היינו גם מדברים ופועלים בוועדות בשיתוף פעולה. היום הכול זה התנגחויות וצעקות וזה הולך ונהיה גרוע, עד שצריך לראות כדי להאמין לאן הגענו".