הפירות והירקות נרקבים במקרר? הנה מה שצריך לעשות

גרונדיג. שמירת מזון במקרר | צילום: יח"צ
גרונדיג. שמירת מזון במקרר | צילום: יח"צ

כל הטיפים שיגרמו לפירות ולירקות להישאר טריים, רעננים ובשלים במקרר שלך. תזכרי אותנו כשאת חותכת סלט במטבחון המשרדי

88 שיתופים | 132 צפיות

הכל מתייקר בימינו: גם הסלט שאתן אוהבות לקנות בחוץ, וגם הירקות והפירות עצמם. וגם אם כבר זרמתן על לחתוך במרץ במטבחון המשרדי מטובי הירקות שקניתן – לא פעם אתן מוצאות אותם עזובים ועצובים במקרר, לא כל כך ראויים לשימוש.

>> אני לא בהיריון, הבטן שלי פשוט נפוחה בקטע לא סביר

אין כמו פירות וירקות, והכי כיף לאכול אותם טריים, קרים ומרעננים. ישראלים וישראליות צורכים פירות וירקות בכמות גדולה, והעונה המחירים שלהם בעלייה משמעותית – על פי מדד המחירים לצרכן שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מחירי הפירות והירקות עלו ב-3.4%.

ירקות במקרר | צילום: Shutterstock
ירקות במקרר | צילום: Shutterstock

עונת הקיץ אמנם בקרוב מסתלקת מאיתנו, אך במדינה חמה קשה יותר לשמור על טריות הפירות והירקות לאורך זמן בגלל החום והלחות ולא תמיד אנחנו יודעים מה הדרך הנכונה ביותר למקסם את טריותם ולא לגרום לבזבוז מזון. ישנן לא מעט שיטות לשמור ולאחסן פירות וירקות על מנת להאריך את חיי המדף שלהם; החל משקיות אחסון לשמירת הטריות במקרר ועד למוצרי חשמל ייעודיים. הנה כמה מהם לפניכן:

להיות כמו הצרפתיות

אומרות שבפריז, נהוג לקנות ירקות ופירות רק לארוחה של אותו יום. לעיתים אנחנו רוכשות כמויות גדולות מדי, וזורקות כיוון שלא הספקנו להשתמש. אז לפני הכל, בואו נמנע זאת על ידי קנייה מחושבת של הפירות והירקות בכמות מאוזנת, שתספיק לכמה ימים, ולאחר מכן, ניתן לחדש את המלאי. בדרך זו, נצמצם את בזבוז המזון ונשתמש בכמות שאנחנו באמת צריכות.

נגיד, זו כמות גדולה מדי לשבוע. פירות וירקות | צילום: Shutterstock
נגיד, זו כמות גדולה מדי לשבוע. פירות וירקות | צילום: Shutterstock

נייר סופג זה החיים

האק ותיק, אבל אם טרם הכרתן אותו – אתן עומדות להודות לנו. כדאי לעטוף ירקות ירוקים ועלים בנייר סופג ולאחסן במגירה. למשל במקרה של צרור של עשבי תיבול כמו נענע, כוסברה או פטרוזיליה – מומלץ לחלץ את הגומייה שבה הם קשורים ואז לעטוף בנייר מגבת סופג ולהניח בקופסא (לא לשטוף אותם לפני כן!). כך הם ישמרו טוב יותר ולהרבה יותר זמן.

שייק איט בייבי

כאשר הפירות נקנו מראש בשלים מדי, מומלץ להעביר אותן לקופסא או לשקית ולהכניס למקפיא. כי למה לזרוק בעצם? בנוסף, הפירות הקפואים יכולים לשמש כבסיס מעולה להכנת שייקים ולעוד מגוון מתכונים שווים. טיפ נוסף הוא לשלב חלקי פירות טריים במגשי הקרח – כך שנקבל קוביות קרח משולבת פרי.

הפרידי ומשלי

ירקות יבשים כמו תפוחי אדמה, בצל ושום רצוי ומומלץ לאחסן מחוץ למקרר במקום מאוורר ולא צמודים מדי, משום שהם משפיעים אחד על השני, ועלולים לגרום לריקבון בטרם עת.

גרונדיג. שמירת מזון במקרר | צילום: יח"צ
גרונדיג. שמירת מזון במקרר | צילום: יח"צ

אמאל'ה, קפוא פה

יש סוגי פירות מסוימים שרגישים יותר מאחרים לקור ולכן פירות כמו אגסים, תותים, פירות יער ועוד שיעדיפו טמפרטורות שהן לא קרות מידי. אמנם נאחסן אותם במקרר, אך רצוי מראש להניח אותם בתוך מגירת אחסון או קופסא שתגן עליהם מהקור.

לוקיישן וטמפרטורה

מומלץ לאחסן את הפירות והירקות במגירות ייעודיות במקרר. כיום מגירות האחסון במקררים החדשים משלבות טכנולוגיות חדשות לטובת שמירת טריות המזון. פירות וירקות ישמרו טריים לזמן ממושך יותר כשהם במיכל סגור או אטום ומאוחסנות במקום הנכון במקרר ובטמפרטורה הנכונה. אחסון כזה שומר על לחות מבוקרת ומונע מהתייבשות או התרככות של המוצרים ודואג שישמרו טריים יותר לאורך זמן רב יותר. למשל, במגוון המקררים של מותג גרונדיג GRUNDIG שמצאנו, רותמים את מיטב הטכנולוגיות החדשות למניעת בזבוז מזון, שמירה על איכות המזון במקרר טרי ולאורך זמן.