מלחמה כפולה: תצוגת האופנה העוצמתית של נשים שעברו הכל

בתפקיד: לשמור על אופטימיות ואהבת החיים. יאנה דרום | צילום: מיכל אסולין
בתפקיד: לשמור על אופטימיות ואהבת החיים. יאנה דרום | צילום: מיכל אסולין

יאירה גוטמן וקטי דהרי מחלימות מסרטן השד ואיבדו את היקרים להן, שנרצחו במלחמה. שתיהן יצעדו בתצוגת האופנה "פינק פארטי", לצד עוד נשים גדולות מהחיים שמתמודדות עם סרטן ונמצאות בחזית המלחמה

88 שיתופים | 132 צפיות

זו השנה החמישית ברציפות, שמתקיימת תצוגת האופנה "PINK PARTY" על גג עזריאלי ובה צועדות על המסלול נשים שמתמודדות ומחלימות מסרטנים נשיים ובראשם סרטן השד. אלא שהשנה האירוע הכל כך חשוב הזה, מקבל משמעות כבדת משקל נוספת. הנשים שמשתתפות מתמודדות לא רק עם סרטן, אלא גם עם אובדן ושכול כתוצאה ישירה ועגומה מהמלחמה.

>> מצאו לי בגוף גידול של 5 ס"מ. שרדתי כדי לספר את מה שאתן חייבות לשמוע

מירה וגל גברעם צועדות באירוע "פינק פארטי" | צילום: בלה שחר
מירה וגל גברעם צועדות באירוע "פינק פארטי" | צילום: בלה שחר

בתצוגת האופנה המרגשת ישתתפו 15 נשים בגילאי 30 עד 60, שחלקן מחלימות וחלקן בטיפולים גם בימים אלו. השנה, לאחר זוועות השבעה באוקטובר, הנשים שצועדות נלחמות פעמיים, עם המחלה ועם הקושי של המלחמה. כל אחת מהנשים תצעד על המסלול, על מנת להעלות את המודעות לחשיבות בדיקה מוקדמת. התצוגה תערך על גג עזריאלי תל אביב בשיתוף פעולה עם היזמית והמרצה יאנה דרום ועמותת גמאני – העמותה הישראלית לסרטנים נשיים.

הנשים יצעדו על המסלול בגאוות יחידה כשהן לבושות בבגדים של רנואר עם קולקציית אביב 2024 ובבגדי הים של חברת האופנה "YANA FASHION". הן יצעדו מחויכות על אף המסע הקשה שעברו ועדיין עוברות.

האירוע מתקיים בניצוחה של יאנה דרום (40), יזמית ומרצה וקורעת אותנו מצחוק ברשת, שחלתה בגיל 28 כשהייתה בחודש השלישי להריון הראשון שלה, ובשיתוף עם עמותת ״גמאני״ שפועלת במהלך השנה למען רווחתן של נשים מתמודדות ומחלימות מסרטנים נשיים. יאנה עצמה תנחה את התצוגה. על בימוי והפקת האירוע אחראית גילי כהן.

יאנה דרום | צילום: MICHAL BENEDEK PHOTOGRAPHY
יאנה דרום | צילום: MICHAL BENEDEK PHOTOGRAPHY

בין הצועדות על השטיח: קרינה אנגל-ברט, שהחלימה מסרטן, ובשבת השחורה נחטפה עם שתי בנותיה לשבי חמאס, בן זוגה רונן אנג'ל ז"ל נרצח, וגופתו מוחזקת בשבי החמאס. קרינה תצעד יחד עם אחותה, פאולה. סיון סקאלי, מחלימה מסרטן שחלה ונשאית brca1, התנדבה במלחמה כקצינת נפגעים. ב-16 באוקטובר לאחר שבוע עמוס בלוויות, הלב שלה לא עמד בזה ונקרע לה העורק הראשי של הלב והיא קיבלה דום לב. לאחר החייאה ארוכה של למעלה מ-50 דקות ניצלה. סיון תצעד יחד עם אימה, שמתמודדת כעת בפעם הרביעית עם סרטן השד, השתיים עברו את טיפולי הכימו ביחד.

יאירה גוטמן, מחלימה מסרטן השד, ואיבדה את ביתה תמר גוטמן ז"ל שנרצחה במסיבת הנובה יחד עם ארבעה חברים. קטי דהרי, מחלימה מסרטן שד, איבדה את אחיינה, תומר נגר ז"ל, חייל בגולני בגדוד 51 כאשר נלחם במוצב כיסופים, בקרב שניהל במשך כ-40 דקות, הציל את חיילי המוצב והקיבוץ ואיפשר לכח להתארגן להמשך הלחימה.

>> "זה הרגיש כאילו לוקחים לי את הנשיות, אבל למדתי לחבב את החזה שלי"

מרשם של תקווה

"מאז שהחלמתי", אומרת יאנה דרום, "אני מאמינה שגוף ונפש מחוברים ואני משתדלת לחלק לנשים מרשם של תקווה ולעזור לנשים לאהוב את עצמן גם בזמן שהגוף עובר שינויים בעקבות המחלה ולעשות הכל כדי לשמור על אופטימיות ואהבת החיים. הפינק פארטי, לא רק ששם אותן ברפונט, אלא הנשים הגיבורות מהוות השראה למאות האורחים והאורחות בקהל".

"YANA FASHION" הוא מיזם שהקימה דרום בשנת 2014 ומונה שתי חנויות בחיפה ובתל אביב. המיזם מיועד לנשים שמתמודדות ומחלימות מסרטן השד ומציע מוצרים כמו: מטפחות ראש, פתרונות שיער ייחודיים, פרוטזות, פטמות, הלבשה תחתונה ובגדי ים. עמותת ׳גמאני׳ היא העמותה הישראלית לסרטנים נשיים, שמעניקה תמיכה למתמודדות ומחלימות.

התצוגה תתקיים ב-14.4 בגג קניון עזריאלי תל אביב