טהוניה רובל אחרי הסערה: "אני משפיעה בדרך שלי"

טהוניה רובל בקמפיין לטופ-טן | צילום: אור דנון
טהוניה רובל בקמפיין לטופ-טן | צילום: אור דנון

אחרי הסטורי הזועם שלה שעורר סערה, בעיקר בקרב משפיעניות שתקפו אותה ונפלו על המילה "מוכרנית", טהוניה רובל עולה על ביקיני בקמפיין חדש ומשתפת בשכול הכפול והפתאומי שהפך את חייה. ריאיון

88 שיתופים | 132 צפיות

בסוף יצא לטהוניה רובל משהו טוב אחרי ששפכה את זעמה בסטורי שהעלתה על כך שהיא לא מקבלת עבודות כי היא לא "מוכרנית", ובמילים דיגיטליות, נוכחותה או השפעתה באינסטגרם קטנה מדי. עובדה: היא קיבלה קמפיין לבגדי ים ובגדי חוף. "חברת 'טופ טן' הרימה את הכפפה, ואני מקווה שאני יוצרת סוג של שינוי, לגבי מיהי מוכרנית או משפיענית ובעיקר כלפי חברות ומשרדי פרסום", היא אומרת.  

>> יעל שלביה מתוודה: "נראה לי שעומר יציע נישואים"

הזעם של רובל התפרץ לפני כשבועיים, אחרי שהמנהלת האישית שלה התקשרה אליה וסיפרה לה שפנו אליה כי חיפשו דוגמנית שחורה. אבל למרות שלדבריה היא ענתה על כל הפרמטרים שנדרשו לעבודה הזאת, החליטו לבסוף לוותר על שירותיה בנימוק ש"אין לה מכר".  

יצאה ממקומות אפלים למקומות גבוהים. טהוניה רובל בקמפיין לטופ-טן | צילום: אור דנון
יצאה ממקומות אפלים למקומות גבוהים. טהוניה רובל בקמפיין לטופ-טן | צילום: אור דנון

חמתה בערה בה. "אני דוגמנית, מנחה, שדרנית רדיו, אני מרצה על החיים שלי, אני כן משפיעה – על נוער בסיכון, על נשים שנמצאות באלימות וקמות ויוצאות ממנה ועל עוד רבים. אני משפיעה בדרך שלי על העולם ואיך לצאת ממקומות אפלים למקומות גבוהים". 

עוד היא אמרה: "האינסטגרם השתלט על החיים שלנו ואני יודעת את זה. אני לא נמצאת הרבה בדבר הזה שנקרא אינסטגרם, אני לא מאלה שמעלה את החיים שלה כל היום ולא מאלה שמוכרות לכן מוצר חרטא כזה או אחר כדי שתקנו ממני… אני לא מוכרנית, אם הייתי רוצה להיות מוכרנית הייתי הולכת לחנות בגדים, לחנות קוסמטיקה או לכל חנות אחרת, והייתי הופכת להיות מוכרנית ומוכרת לכן מוצרים".   

 "דקה לפני המלחמה איבדתי את אחותי, שמתה מסרטן בגיל 57 ואז את אבא שלי בפתאומיות, ישבתי שבעה אחרי שבעה"

 

לרובל 93 אלף עוקבות ועוקבים בחשבון האינסטגרם שלה. לעומתה, ישנן משפיעניות רשת שיש להן מאות אלפים ואף יותר, ועיקר פרנסתן מגיעה מהרשת. "אני לא אמכור לעולם מוצר שאני לא מאמינה בו והנה פוסלים אותי על הסף. אם מישהו מחפש דוגמנית שחורה למה אני נופלת על חוסר מכר", היא קבלה. 

"אם מחפשים דוגמנית שחורה, למה אני נופלת על חוסר מכר". טהוניה רובל בקמפיין לטופ-טן | צילום: אור דנון
"אם מחפשים דוגמנית שחורה, למה אני נופלת על חוסר מכר". טהוניה רובל בקמפיין לטופ-טן | צילום: אור דנון

רגע אחרי הצילומים היא נשמעת רגועה יותר. "מה שיצא החוצה לא היה מכוון נגד המוכרניות. רציתי להציף משהו בעקבות הפסילה שלי לעבודה. אין לי שום דבר נגדן, אלא נגד התופעה שמי שלא מוכרת מספיק באינסטגרם מפסידה עבודות ויצאתי גם נגד משרדי פרסום והחברות. גם אני מוכרת וממליצה על מוצרים ויש מוצרים שאני קונה במיטב כספי בלי שת"פ וממליצה עליהם, אבל אני לעולם לא אעלה משהו שאני לא מאמינה בו. בחברת "טופ טן" הרימו את הכפפה ולקחו אותי כדוגמנית נטו שיש לה נתונים מתאימים ולא בגלל שאני מוכרנית או לא". 

"עשיתי ניתוח 'מאמי מייקאובר'. זה כלל מיני מתיחת בטן, כי לאורך השנים בלי קשר ללידה, הייתה לי בטן תחתונה בולטת וזה קשור למבנה הגוף שלי. עשיתי גם ניתוח הקטנה והרמה של החזה ואני ממש מבסוטה מהתוצאה"

 

ועוד לקמפיין לבגדי ים. איך ההרגשה?
"מדהימה. דגמנתי ביקיני, בגדי ים שלמים, בגדי חוף ולקחתי הביתה קולקציה מהממת, המחירים של החברה מעולים. הרגשתי כמו בת 16. בנובמבר האחרון עשיתי ניתוח 'מאמי מייקאובר' אצל ד"ר אלון לירן. זה כלל מיני מתיחת בטן, כי לאורך השנים בלי קשר ללידה, הייתה לי בטן תחתונה בולטת וזה קשור למבנה הגוף שלי. עשיתי גם ניתוח הקטנה והרמה של החזה. הכינו אותי לסבל ולתקופת החלמה ארוכה, אבל כעבור יומיים עמדתי על הרגליים ואני ממש מבסוטה מהתוצאה. אני מרגישה קלילה יותר, והבגדים יושבים עליי יותר יפה".  

>> מאיה בוסקילה חושפת את תוצאות ניתוח ה"מאמי מייקאובר" שעשתה
>> רוסלנה מתאוששת בביקיני מניתוח הקטנת חזה: "בא לי למות ברגע זה"
>> עינב בובליל חושפת וחוטפת: "נשמות, בלי מתיחת בטן אי אפשר להיראות ככה אחרי לידה"

ממה את מתפרנסת היום?
"אני כל הזמן עושה עבודות כדי להתפרנס. כיום אני בעיקר מתפרנסת מההרצאה שלי. אני עובדת עם הסתדרות העובדים ובמגעים עם נעמ"ת והכוונה להופיע גם בפני ארגונים וחברות, וגם בפני אנשים פרטיים שיזמינו אותי. אני מרצה על סיפור חיי מגיל אפס, איך לא האמינו שייצא ממני משהו, על האונס שעברתי בגיל שש, על חוסר האהבה, על הזוגיות הרעילה, על כמה היה לי מורכב וקשה ועל תקופות של מעמד וכסף וברגע אחר נשארתי בלי כלום ואיך קמתי מזה. המטרה שלי בהרצאות היא לשנות לאנשים את התודעה ולתת להם להבין שאפשר לצאת ממקום לא טוב. אם אני מנקודת פתיחה מתחת לאפס הצלחתי להגיע למעלה, אז כל אחת יכולה להצליח. זו גישה ואמונה ואהבה עצמית".

ישבה שבעה אחרי שבעה. טהוניה רובל בקמפיין לטופ-טן | צילום: אור דנון
ישבה שבעה אחרי שבעה. טהוניה רובל בקמפיין לטופ-טן | צילום: אור דנון

סיימת את התואר במשפטים?
"נשאר לי סמינריון אחד ושתי בחינות. אני לא יודעת אם ארצה לעסוק בתחום. אנחנו עושים תוכניות והקדוש ברוך הוא צוחק עלינו, אז אני נותנת ליקום לעשות את שלו". 

את גרה בראשון לציון, נשארת בה כל זמן המלחמה כשהעיר טווחה?
"אני חושבת שאני בפוסט טראומה מהמלחמה. נשארתי בדירה שלי בראשון לציון הייתי סגורה עם טליה בבית. לא קלטתי בהתחלה שזו מלחמה. היא בת שלש ושבעה חודשים, לא היה גן, בכל אזעקה רצנו לממ"ד והפסקתי לשמוע חדשות. כשחזר הגן הגננת אמרה לי שהילדה לא יודעת על המלחמה ומה קרה לנו. עניתי לה שילדה בגילה לא צריכה לדעת. מה ייתן לי שהיא תהייה בחרדות. דקה לפני שהכל קרה איבדתי במהלך עשרה ימים את אחותי, שמתה מסרטן בגיל 57 ואז את אבא שלי בפתאומיות, ישבתי שבעה אחרי שבעה. נשארנו ברוך השם עוד 11 אחים. אני מרגישה את החיסרון שלהם ובוכה היום כמו שלא בכיתי בהלווייה ובשבעה".

את בת 36, הזמן רץ.
"אני מברכת על הזמן שעובר. אנחנו גדלים, מתבגרים, מתפתחים והופכים להיות יותר קשובים ויותר טובים. אני מרגישה עכשיו בשיא שלי". 

מרגישה בשיא שלה. טהוניה רובל בקמפיין לטופ-טן | צילום: אור דנון
מרגישה בשיא שלה. טהוניה רובל בקמפיין לטופ-טן | צילום: אור דנון

אחרי מה שעברת והגירושים הכואבים, את עוד מאמינה באהבה?
"לא הפסקתי להאמין באהבה. יצאתי עם שלומי טהורי שנה וקצת".

ועכשיו עם שלום אוחיון.
"לא נכנסת לחיי הפרטים, לא יודעת על מה את מדברת".  

תרצי עוד ילדים?
"אם השם ירצה לתת לי, אגיד תודה".

היית הולכת לריאליטי נוסף אחרי "האח הגדול"?
"בגדול ריאליטי לא מעניין אותי. אני אימא וזה שונה. אם הייתי רווקה אולי הייתי הולכת. כאימא אני פחות מתלהבת, אבל נבר סיי נבר". 

סיימת את המשפט עם יניב בן משה, אבי בתך?
"כן. הוא אבא שלה והוא רואה אותה ואני לא אפריד ביניהם". 

איזו אימא את?
"קולית".

ואיזו ילדה טליה?
"מדהימה, בן פורת יוסף".