הניתוח הזה הפך לאחד הפופולריים בקרב נשים. למה?

מה זה מיני מתיחת בטן? | צילום: GettyImages
מה זה מיני מתיחת בטן? | צילום: GettyImages

מעוניינת להסיר עודפי שומן או שבא לך להיפרד מהצלקת שנותרה מהקיסרי? יכול להיות שההליך זה מתאים לך. איך זה עובד, כמה זה עולה ומה הם הסיכונים? יצאנו לבדוק

88 שיתופים | 132 צפיות

ניתוח מיני מתיחת בטן הפך בשנים האחרונות לאחד הניתוחים הפופולריים ביותר בקרב נשים, הן כאלה שלאחר לידות והן כאלו שמעוניינות לשפר את מראה הבטן לאחר ירידה דרסטית במשקל. עם זאת, נשים רבות מתביישות לשאול שאלות לגבי ההליך ונותרות עם שאלות רבות. נעזרנו בדוקטור אופיר שיין, מומחה בכירוגיה פלסטית ואסתטית, וקיבלנו תשובות לכל מה שחשוב לדעת.

>> גל רובין חושפת באומץ כי עברה את הניתוח שנשים רבות מתביישות בו

מה ההבדל בין ניתוח מיני מתיחת בטן לבין מתיחת בטן מלאה?

ניתוח מיני מתיחת בטן הוא פעולה כירורגית זעירה שמטרתה להסיר עודפי עור ושומן באזור הבטן התחתונה. הניתוח מתאים לאחוז קטן של נשים באוכלוסייה, שנמצאות במשקל תקין, אבל סובלות מעודפי עור ושומן באזור זה ומעוניינות בבטן חלקה יותר. ניתוח המיני מתאים גם לנשים הסובלות מצלקות שנותרו בעקבות ניתוח קיסרי, נעשה בהרדמה מקומית או כללית לבחירת המטופלת, ומערב צלקת רוחבית נסתרת בקו התחתון, ללא צלקת סביב הטבור.

ניתוח המיני נמשך כשעה וחצי עד שעתיים, במהלכן מבצעים חתך רוחבי מוסתר בקו התחתונים. דרך החתך, מפרידים את העור והשומן מהשרירים. עודפי העור והשומן מוסרים, והעור נמתח מחדש. החתך נסגר בתפרים נמסים. לאחר הניתוח תישאר כאמור צלקת באזור החתך, בקו התחתונים. היא עשויה להיות אדומה ומורמת בתחילה, אך עם הזמן היא תדהה ותתמזג עם צבע העור.

ניתוח מתיחת בטן מלא מחייב להשאיר צלקת סביב הטבור, נעשה בהרדמה כללית בלבד, והוא הוליסטי יותר ומטפל בצורה מיטבית בכל דופן הבטן ובהפרדות בטנית שנוצרת לאחר לידות או עליה דרסטית במשקל.

ניתוח מתיחת בטן | צילום: Gettyimages
ניתוח מתיחת בטן | צילום: Gettyimages

חשוב לדעת: כמו בכל ניתוח, ישנם סיכונים

כמו בכל ניתוח, גם ניתוח מיני מתיחת בטן כרוך בסיכונים מסוימים, כמו זיהום, דימום, קרישי דם וסיבוכי הרדמה שונים. כמו כן דעי שאת עלולה לצאת עם חוסר שביעות רצון מתוצאת הניתוח או צלקת פחות נעימה לעין. לכן חשוב לבחור מנתח מנוסה ומוכר כדי להפחית את הסיכונים. אם גם מההחלמה חששת, הסירי דאגה מליבך. משך ההחלמה לאחר ניתוח מיני מתיחת בטן משתנה בין אישה לאישה, אך לרוב נע בין שבוע לשבועיים. חשוב להקפיד על מנוחה, להימנע מפעילות מאומצת ולעקוב אחר הוראות הרופא.

>> עינב בובליל חושפת וחוטפת: "נשמות, בלי מתיחת בטן אי אפשר להיראות ככה אחרי לידה"

לפני שאת רצה להליך, חשוב לדעת למי הוא מתאים

ניתוח מיני מתיחת בטן מתאים בעיקר לנשים בריאות מעל גיל 18, בעלות BMI 30 או פחות, שסובלות ממעט מאוד עודף עור בבטן התחתונה או צלקת מדורגת בעקבות קיסרי שעברו. הוא אינו מתאים לנשים בעלות עודף משקל משמעותי, לנשים עם עודפי עור משמעותיים בעיקר סביב הטבור או מעליו, ועם רפיון ניכר של דופן הבטן. אם אתן מעשנות מומלץ להפסיק לעשן כחודש לפני וכחודש אחרי הניתוח, אך זו לא חובה. אפשר לשלב את הניתוח עם ניתוחים אחרים, כגון שאיבת שומן או ניתוחי חזה.

העלויות של ניתוחים תלויות באיכות המנתח, איכות חדרי הניתוח והצוות הרפואי ובמשך זמן הניתוח. היות וניתוח מיני מתיחת בטן קצר יותר ממתיחה מלאה – עלותו נמוכה יותר. עלויות ההליך כרוכות בהוצאה של עשרות אלפי שקלים, אבל העלות של מיני מתיחת בטן הינה כמחצית מהעלות של מתיחה מלאה. בכל מקרה, חשוב להתייעץ עם מנתח פלסטי מומחה כדי לקבל מידע נוסף על ההליך ולבחון האם הוא מתאים עבורך.

ד"ר אופיר שיין | צילום: יח"צ
ד"ר אופיר שיין | צילום: יח"צ