חתונה ממבט ראשון: תראו לנו עוד כלות כמו מור בבקשה

מור ושניר. "חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12
מור ושניר. "חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12

בזמן שרותם ממשיכה לסרס את רונן המסכן, התאהבנו במור, הכלה החדשה בשכונה של חתונמי. חבל שיעל הפסיכולוגית נרתעת ממנה כל כך, בסך הכל אישה חזקה שיודעת מה היא רוצה

88 שיתופים | 132 צפיות

גל גדות מקבלת כוכב בשדרות הוליווד! איזה מזל שזה פורסם שנייה לפני תחילת הפרק של חתונמי, למה אם בכירי הוליווד היו רואים את רותם, מצב גדול שהכוכב היה עובר להיות על שמה.

>> לריקאפ המלא של "חתונה ממבט ראשון"

רותם יושבת מחובקת, ספונה בתוך זרועו של החתן שלה, רונן, וקוראת לו "חיים שלי". עם זאת, בבית, היא צועקת עליו מה אסור לעשות בפומבי ומחזיקה רשימת כללים ברורה שאסור לו להפר, כמובן תוך בקשה ש"הוא לא יוותר על עצמו", כי זה בכל זאת משפט יפה להגיד, אבל בפועל? רותם אומרת לרונן ״חיים שלי, תוותר על עצמך, ותעשה רק מה שאני דורשת. וחבל רותם, אני באמת רוצה לאהוב אותך, או לפחות להכיר אותך כדי שאגיד "וואלה, לא מתחברת", אבל אי אפשר להכיר מישהי כשהיא ממשיכה להתעקש להסתתר מאחורי מסכה.

בהמשך לעננת המסתורין מהפרק הקודם, עדיין לא ברור מהו הדבר הנפיץ שהס מלהזכיר, אבל מה שכן ברור זה שרונן מרגיש מאוים. הוא יושב מכווץ, ונראה שהוא מפוחד ומבועת עד עמקי נשמתו. רק כשגלעד הפסיכולוג לא מרפה, רונן מודה שהוא סובל ושהוא מפחד, שהוא תקוע כי "אסור לי להגיד שום דבר החוצה" ו"אסור להראות קונפליקט מול המצלמות". במילים אחרות, רותם מסרסת את רונן.

מעבר לזה שרותם מבטלת את רונן, היא גם מעמידה אותו במבחן בלתי אפשרי. לפי גלעד, לא משנה מה, רונן עתיד להיכשל – אם הוא ייחשף אז רותם תתאכזב ולא תסמוך עליו, ואם הוא לא ידבר – אז הם לא יכירו והיא לא באמת תרצה אותו. "המשאלה הכי גדולה שלנו זה גם הפחד הכי גדול שלנו", גלעד מסביר ומשחרר את רונן לחופשי, הוא מרשה לו לדבר ולעמת את רותם עם הפחד שלה.

"חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12
"חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12

עם המשפט המהדהד הזה, המשכתי לזוג החדש, והפלא ופלא, שוב המומחים עשו שידוך שיגרום לכולנו לצעוק מהכורסה 'הלו, היא אמרה שהיא לא רוצה תימני, אז למה עשיתם לה דווקא'. אבל אני תלמידה קשובה, ואם בעצם 'הפחד הכי גדול שלך, זו המשאלה הכי גדולה שלך', אז אולי בחדרי לבה מור דווקא כן רוצה גבר תימני? ואם יורשה לי להיכנס לרגע לתפקיד הפסיכולוגית הרביעית, כנראה שמור נרתעת משום שאבא שלה נטש אותה בגיל 6 והיא לא רוצה לשחזר את התרחיש הזה, אבל בתכלס היא רוצה האפי-אנדינג. אולי את המשאלה הזו היא תוכל להגשים בעזרת גבר תימני שהפעם ישאר, והצלקת שנפערה בגיל 6 אולי סוף סוף תתחיל להחלים.

>> "חתונה ממבט ראשון" מציגה את הפרק הכי גזעני בהיסטוריה

אבל בואו נחזור שנייה לאחור. ברכותיי, זוג מספר 5 יצא לדרך. הפרומו הבטיח לנו שני אנשים פרפקציוניסטים, או בעיקר בעלי פטיש לאקסל והצבת יעדים, כמו להיות בעלי יאכטה למשל. החתן, שניר, הוא הייטקיסט בן 35, שיש לו גם חברה לקורקינטים, וכן, הוא גם תימני. שניר הוא איש של מספרים וסטטיסטיקות והוא הגיע לחתונמי, כדי לנצח את ה0.02% הצלחה שהייתה לו בקרב המין הנשי. זה, לדבריו, אחרי שהוא יצא עם טונות של נשים, רק שהוא לא רוצה לנקוב במספר, ותוך כדי הוא הספיק להיות 15 שנה במערכות יחסים. לא צריך להיות אדם של מספרים בשביל להבין שמשהו בסטטיסטיקה הזאת לא מסתדר, ואני בספק אם סופרים את מערכות היחסים של גיל 14. מה שכן, גם בחופה היה חשוב לציין שהוא מצליח להחזיק 8 שנים בזוגיות, כאילו זה איזשהו פקטור להצלחה. להזכירכן, גם אימא של רז הבהירה לאורחים "הוא היה בזוגיות ארוכה, בגלל זה הוא פנוי כרגע". חברות, זוגיות ארוכה זה לא מדד לשום דבר. זה לא מעיד על שום דבר. או כמו שמור שאלה: "אז מה קרה?". מר סטטיסטיקה, לא הבנת אחרי שנה וחצי שזה לא ילך ושעדיף לחתוך? מעניין.

מהצד השני, נעה כסיף. סליחה מור, בת 34 (אפשר לנשום לרווחה – היא צעירה מהחתן בשנה שלמה!), שופוהולית שמנהלת מערכת יחסים עם טום פורד. מור קשוחה, קרייריסטית ועצמאית, אבל תודה לאל, נושאת את מונולוג הרווקות המרגש, שמפגין את הצד השברירי שלה כשהיא אומרת בגרון חנוק שהיא "מרגישה כישלון. יש לי כל כך הרבה אהבה לתת למישהו ואני לא מצליחה להבין למה זה לא מצליח לי ולמה אני תקועה, איך זה יכול להיות, מה לא בסדר איתי?". את רואה רותם, תלמדי, ככה נראים רגשות חשופים. ונכון, זה מביך, אבל וואו, הלב יוצא אליה בשנייה. אני מאמינה שאין רווקה שלא דקלמה לעצמה את המונולוג הזה בראש.

מור אומרת שהיא לא רואה כבר סוף אחר, כי היא כל כך מכירה את הכרוניקה מראש. אז דבר אחד בא לי להגיד למור ולכולן, תשנו את הנרטיב, תשנו את סוף הסיפור. כשאנחנו חוזרות על אותו סיפור בפני עצמנו ויודעות מראש איך כל דייט נגמר, אז זה מצמצם אותנו וגורם לנו לשחזר את ה"כישלון" שהתרגלנו אליו.

ניכר כי יעל עפה על שניר, ואילו מור קצת עוברת לה חזקה מדי ומרתיעה. אולי כדברי אריק ברמן, חסר לה רוך, או לפחות שלא יהיו לה רק נמרים ובולבולים של דוד המלך על הקירות. אבל עזבו אתכן. במקרר נמצאים ההורמונים של מור, שמספרת בפשטות ומנרמלת לנו בקלילות כי החליטה להקפיא ביציות, עוד לפני ההגעה לתוכנית. שמישהו יעדכן את משה שהרפואה המתקדמת כבר כאן, והוא יכול להפסיק לפחד שנעם תגנוב לו זרע. אז למדנו שמור היא אדם מחושב שמתכנן קדימה והיא פועלת למען המטרה. ריספקט סיסטר.

שניר, שכאמור, נמשך להמון נשים ויצא עם המוני נשים, מסביר לחברו הטוב שחשובה לו "מישהי חטובה", ואז החבר, שבהחלט יכול ללמד דבר או שניים על הקשבה ותגובתיות לשמשון ויובב, מסביר לחתן בפשטות שהגיע הזמן לשחרר. גם גלעד עושה הכנת שטח לחתן ולכלה וממליץ להם להנמיך ציפיות, ובעיקר לשחרר את הפגיעות.

>> עקיצה ממבט ראשון: הבנו מה יואנה באמת רוצה מתומר

טקס החלפת המתנות מגיע. מור מקבלת במתנה שעון ומונולוג על זמן, ואיזה קטע, זמן זה משהו שהיא מתעסקת בו הרבה. היא מצידה נתנה את המתנה הכי הגיונית לתת למישהו שאת לא מכירה – יאללה קח קצת גומי וקצת קשיו, ותעשה חיים.

ההורים נפגשים, מוודאים שטיול שורשים משותף בין מצרים לתימן זו אופציה ונרגעים, ושמישהו רק יעז להגיד שבישראל של 2023 "עדות זה כבר מזמן לא אישיו". אב החתן דואג להוריד את בנו כל פעם עוד קצת, החל מ"בשביל מה אתה צריך את זה" ועד ל"מה אתה מתרגש? בסוף הכל נגמר", אבל לפחות לא יוצא מהחדר בלי איזה משפט מחץ, של "אתה מלך, כל עוד אתה עושה את האישה מלכה". יאללה אנחנו בעד.

בניגוד לאב החתן, אב הכלה מכפר על ילדותה הכאובה של מור ומשתדל להרים לביתו, הוא אפילו מסתיר את הסטרס שלו מהמחשוף שלה. על רקע המונולוג שלה שמבהיר שהיא לא רוצה להיות בררנית יותר, היא צועדת אל עבר החופה, וכולנו בכסיסת ציפורניים מה יקרה ברגע שתעלה על מוצאו של החתן. אבל הפלא ופלא, זה בכלל לא אישיו, והנה המנטרה עבדה – מור לא שופטת על בסיס מראה, היא נלהבת, היא אומרת שהוא נראה אחלה גבר ומפזרת חיבוקים. הוא, לעומת זאת, לא ממש צריך אותי, כי דוד שלו עשה את העבודה בשבילי ולוחש לשניר להשתחרר ולהפסיק לשדר בשפת הגוף שלו כאילו הוא יוצא לקרב. כבר למדתי לא להילחץ מרושם ראשוני בחופה, מה שיותר מבהיל אותי זה שהחתן לא מוכן לעשות "טסטה", ושהמונח שגור בפיו כאילו הוא מינימום ליהיא גרינר ש-15 שנה מכיר את רזי הריאליטי. כי אומייגאד יו גאייז, דאט'ס נוט אוקיי.