רותם ורונן זה שידוך מהגיהנום, אבל העריכה היא החטא האמיתי

"חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12
"חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12

רותם ורונן מציגים את ירח הדבש הכי עצוב בהיסטוריה, וגם הסאגה המעניינת באמת של נעם ומשה נשארת מאחורי הקלעים. האם "חתונה ממבט ראשון" החליטה לשנות את הפורמט?

88 שיתופים | 132 צפיות

כשלקחתי על עצמי את משימת הריקאפ של "חתונמי", ידעתי שפשוט לא יהיה. ידעתי שאני עלולה לריב עם כמה מהמשתתפות והמשתתפים, הנחתי שיהיו כמה קוראות שלא יתחברו לסגנון הכתיבה שלי וחששתי שאטעה בפרשנות, אבל לרגע לא דמיינתי לעצמי שאצטרך לנתח שלוש סצנות שונות, ולהשלים אותן ככה סתם מתחושת הבטן שלי, או יותר גרוע – להסתמך על עדויות המשתתפים ו/או החברים כדי לנסות ולהבין מה קרה.

>> לריקאפ המלא של "חתונה ממבט ראשון"

הפרק האחרון סב סביב המשפחה, החברים והמגורים המשותפים, ואיכשהו שוב, נמחקו חומרים בעריכה, או שמא יש חוקים חדשים לפורמט – "ומה שאתן לא רוצות שיצולם, פשוט לא מצטלם". זה נשמע כמו חלום אוטופי למשתתפי תוכנית ריאליטי, ואם כך הדבר, אני בטוחה שאחוזי ההרשמה לעונה הבאה יעלו כפליים. אבל בינתיים, אותנו זה משאיר עם המון סימני שאלה. למשל, איך אני אמורה להכריע אם רונן לא בסדר או שרותם רק עסוקה בתדמית שלה?

בואו נתמקד קודם כל בחלק הטוב – עינב ורז חזרו לחיינו. הם זכו אמנם להרבה יותר מדי זמן מסך על כלום ושום דבר, לא נחשפנו לאיזו שיחת עומק או לרגע אינטימי, אבל אפשר להבחין בניצוצות של חיבור והתאמה בין השורות. למשל, הרגע בו רז עוטף את עינב בחיבוק מאחור ושומר על ראשה, נותן את תחושת "אנחנו זוג לכל דבר". גם השנייה בה עינב נחלצת לעזרת רז במקרה של התקלה הלא ברורה ברכב, וגם זה שרז נותן לעינב ללכת לאיבוד בין כל החפצים של אביו, כדי שהיא תדע שהיא יכולה גם לבד. שניהם אנשים קצת ביישנים וסגורים, או כמו שניסחתי זאת בהתחלה – רגילים. הם לא מהזן שרעב למצלמות ומיד אחר כך עושה הסבה לחלוקת קודי קופון באינסטגרם, וזו הסיבה העיקרית ששניהם צריכים לעבוד במערכת היחסים הזו. עם זאת, הקול של שניהם נשמע, ונראה שהם נוכחים אחד בחיי השניה. עינב בעיקר מצחקקת ומובכת לאורך כל הדרך ורז מנסה להצחיק אותה בכוח, כשהוא רוטט בזמן הכנת האוכל ועושה שיגועים. זו הדרך שלהם להקליל עבור עצמם את הסיטואציה המביכה והחשופה שמביאה עמה "חתונמי", אבל מה רע בזה?

נעבור לזוג המתוק בתבל, ואולי אפילו לזוג הכי מתוק בהיסטוריה של "חתונמי" – תומר ויואנה. בבקשה, אמן, כן יהי רצון שמכאן ועד סוף העונה זה ימשיך ככה, כי אין לי כוח שישבר לי הלב גם בריאליטי.

>> חתונה ממבט ראשון: למה יואנה נבהלה כשראתה את תומר?

הזוג המתוק בתבל. תומר ויואנה, "חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12
הזוג המתוק בתבל. תומר ויואנה, "חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12

תומר ויואנה מגיעים לשיחה אצל יעל, שם הם מדברים על איך ואיפה יחליטו לגור, כששניהם מפחדים לרצות את האחר ולוותר על קולם – או כמו שתומר מקפיד לנסח, הוא מפחד לתפעל את הארוע. נשמה, זה לא זירת פיגוע. זו דירה. בוא ניכנס לפרופורציות. יואנה מגיעה לדירה של תומר, וכשהוא עושה לה סיור, הוא מיד מציין: "נפנה לך מקום", ומראה לה שהוא רוצה בנוכחותה. כשתומר מגיע לדירתה של יואנה, היא שולפת את הטריק הטוב בספר וגורמת לו להרגיש חיוני ובעיקר שייך. הוא מצדו זורק חצי אמירה על חוטי חשמל לא מסודרים, אבל יואנה לא נעלבת, אלא לוקחת את הרגע בשתי ידיים, שולפת את המחברת ומתחילה לחלק לתומר משימות לביצוע. ככה תומר ירגיש שהוא מושקע בדירה, שיש שם דברים שהם "שלו" ובאחריותו. אחרי זה הוא כנראה כבר לא יחשוב על הדירה הזו כעל הדירה שלה, אלא של שניהם. זה פינוי המקום האמיתי, לא המדף בארון ומקום במגירת התחתונים, אלא מקום לנוכחות של אדם. גם אם את לא באמת צריכה את עזרתו, את נותנת לו מקום להרגיש בעל ערך ושהוא רלוונטי.

תומר אכן עובר לדירה של יואנה, ומגיע כמו הנסיך שהוא עם אוכל, קפה וחלוק, והיא בתמורה מעניקה לו זוג נעלי בית שירגיש בבית. הם אוכלים פיצה על הספה הלבנה, וקריאות ה"מאמי" בשילוב הנשיקות ביניהם, מרגיש פשוט טוב ועושה לי חשק להזמין לחוח.

קאט לנעם ומשה. גם הם בדילמה היכן לגור. היא מצד אחד לא רוצה לגור ברינתיה, הוא מצד שני לא רוצה לגור איתה. אבל אל דאגה, בלילה, אחרי שהצלמים ילכו, הם ידברו על הכל. נעם תתעורר בהלם, משה יסביר לנו שהיא נעלבה ושהוא חשף בפניה שזה לא הגיל, זה התרגיל ו"הטייפקאסט שלה". אגב, ממתי מדברים במונחי "טייפקאסט"? מה זה, אודישן ל"האח הגדול"? אתה בכלל יודע מה זה אומר?

>> משה מתייחס לנעם כמו אל רחם מהלך, אבל זו לא הבעיה האמיתית

לא הבינו את הפורמט. משה ונעם, "חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12
לא הבינו את הפורמט. משה ונעם, "חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12

נעם מגיעה לסשן אצל גלעד הפסיכולוג, ומסבירה שיש לה ולמשה בעיה בהגדרה של כנות במערכת יחסים. משה חושב שצריך להגיד הכל, והיא, העו"סית שאמורה ללמד אותנו לדבר, מאמינה בדיוק הפוך. למה להגיד אם זה יכול לפגוע? למה להגיד אם זה לא יעזור? לתפיסתה עדיף לשתוק.

"לא", אומר לה גלעד ותודה לאל על כך, "אולי עדיף שנעם תנהג שלא בנעם". נעם מותק, את יכולה לגלות למשה שגם הוא לא הטייפקאסט שלך, ולא כדי לחרחר ריב, אלא כדי ללמוד לדבר ולהגיד את מה שמפריע לך ולא להתנהג כאילו הכל בסדר. זו הדרך להפסיק לשחזר את אותה זוגיות שמציפה אותך כל פעם מחדש, בה הרגשת מוקטנת ולא ראויה. נעם, מגיע לך לרצות, בדיוק כמו שמגיע לך שירצו אותך. כי איך היא אמרה? "אני לא מוכנה להיות עם בן אדם שלא מוצא את המשיכה", אבל מה בנוגע אלייך? אולי קודם תבדקי אם את בכלל מוצאת את המשיכה? את לא צריכה להיות ביחסים רק כי מישהו רוצה אותך.

עוד גילינו בשיחת הפסיכולוג, שבלילה בלילה, אחרי שגמדי ההפקה הלכו, משה חשף את סיפור הילדות שלו – זה שמהרגע הראשון מפמפמים לנו כדיל ברייקר ורגע טלוויזיוני אדיר, הפך להיות רגע שבכלל לא צולם. אין לנו מושג מה משה אמר, איך נעם באמת הגיבה ואיך העובדה שכל ילדותו לוותה בעו"סיות, גרמה לה להגיב. אבל היי, סוף טוב, הכל טוב. הוא עובר לגור איתה, הוא מוותר בשבילה כמו שביקשה, והופ הם כבר מתחת לשמיכה. ויש גם בונוס: המילה "גיל" לא הזוכרה במשך כל הפרק.

ועכשיו לזוג המוזר מסיפורי האגדות, לכאורה, רונן ורותם. סיפור האגדות שהבטיחו לנו הפך לפרשת המריבה. זה מתחיל בזה שרונן משאיר את רותם לבד בערב שישי במרוקו, ורותם ככל הנראה ישבה בחדר לבד וחיכתה לו. שני הצדדים לא נשמעים להיט במקרה הזה, אבל היי, איך אני יכולה לשפוט רק על סמך עדות ולא מתוך צפייה? את ירח הדבש הם מבלים בנפרד, ורק כשהיא מסמסת לו, הוא ככל הנראה מגיח לרגע להביא לה את הכרטיס לחדר ושוב הולך, והם קובעים שיהפכו לזוג כשיגיעו לארץ. הריב הזה ככל הנראה הוציא את הצד האגרסיבי והסמוי שהמומחים סיפרנו לנו שיש לרותם, והיא מאשרת: "כן, הטונים עלו. צעקתי, אבל לא כי רציתי לצעוק, אל כי רציתי שישמע אותי". ממי שלי, לא ככה מדברים כדי שישמעו אותך, ואולי זה מה שרותם מנסה להסתיר בכל מחיר?

רותם ורונן מגיעים לארץ, בנפרד. כל אחד נפגש עם חבריו – והנה, שמשון ויובב מכים שנית, ליטרלי, באינסוף הערות ביקורתיות, קיצוניות ומתנשאות, ובעיקר תשחררו אותנו בבקשה מהנוכחות שלהם. אני לא אעמוד בשני אנשי הצללים המורידים האלה. לשחרחר נקרא יובב, בסדר? יובב בדיוק כמו בחתונה, לא מבין איך השאלה חסרת הטקט שלו עצבנה מישהו. זוכרות שבחתונה הוא שאל את הדודה איך יכול להיות שרותם רווקה ואז התעצבן כשקיבל מניפסט נזיפה? אז עכשיו הוא לא מבין מדוע הרגע בו שאל "היא עושה אותך סמרטוט?", מעצבן את החתן הטרי.

ירח הדבש המבאס בהיסטוריה. רותם ורונן, "חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12
ירח הדבש המבאס בהיסטוריה. רותם ורונן, "חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12

לזכותו של יובב יאמר ששמשון, בהיר השיער מבין השניים, כבר הכין את הקרקע של העצבים באמירות כמו "אחי, בכל סיטואציה אחרת היית כבר קם והולך", "נשמע שאתה בסבל אחי", "נסעת לחופשה וקיבלת גיהנום". ומה שהחברים הטובים מזה 30 שנה לא מבינים, זה שרונן רוצה לפרוק, לשחרר ולקבל חיזוק לדרך, כי הוא התחייב ל-42 יום. הוא לא רוצה שיורידו אותו. זה בדיוק כמו כשחברה נפרדת מבן זוג והטעות הכי גדולה היא ישר ללכלך עליו ולקרוא לו דוש, כשהרי ברור שעוד יומיים, הם יחזרו. שמשון ויובב יכלו להגיד לרונן, למשל, "אחי אנחנו איתך ומאמינים בך, אתה כזה בחור טוב, אולי תרפה ממנה קצת".

קאט לדייט בסט שנבנה במיוחד עבור רותם ורונן, ל-5 דקות שלמות של "הדבר הזה" שרותם ביקשה שיישאר ביניהם ואילו רונן מדבר על "זה" מול כולם. אלוהים שתעזור לי, עם הכלב שלי יש לי שיחות יותר ספציפיות וברורות מזה. האם רותם שמה לעצמה משימה לצאת המאמי הלאומית והיא לא מוכנה להראות רגעים אנושיים אמיתיים? האם בגלל זה, גם כשהיא מגיעה לספת הפסיכולוג, היא אומרת בחיוך שהיה "בסדר" בירח הדבש, במקום להיות כנה? היא לא שמעה שאותנטיות זה שם המשחק?

אין לי מושג מה רותם מנסה להסתיר ואיזו הבטחה היא ביקשה מרונן שמתעקש להפר אותה, אבל זה שהם חוזרים כל אחד לחדר הפרטי שלו, זה יותר מוזר מהכל. ממתי בחתונמי יש דייטים? ופיצול? אם זה ימשיך ככה, אז בבקשה תחתכו את זה עכשיו. גם ככה עוד לא נקשרנו, ובפרק הבא כבר יופיע זוג חדש.