פרק הפסיכולוגים ב"חתונמי" נראה כמו ניסיון תגובה לתחקיר "ישראל היום"

"חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12
"חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12

הניתוחים של שלושת הפסיכולוגים נשמעו כמו פרסומת לביטוח חיים ולא תרמו לנו יותר מתובנות של נהג מונית בגט טקסי, אבל לפחות עוז פרץ הגשים את חלום חייו

88 שיתופים | 132 צפיות

אז זאת הפעם האחרונה בהחלט בחיים של רינת ודניאל שהם יגיעו לקליניקה של המומחים מבלי שיגבו מהם כסף. יעל ודני שואלים את רינת ודניאל אם הם זוכרים את היום של החתונה ואני לא מבין בשביל מה זה טוב לעורר להם את הפוסט טראומה. "הייתי משותקת" רינת עונה להם כאילו היא בתור ל"יד שרה". אבל דניאל עדיין בשלב ההדחקה ועונה "הייתי באוויר שמה"  כאילו הוא בכלל באנקונדה בלונה פארק.

"חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12
"חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12

יעל ודני מוודאים שהתחקיר של ערן סוויסה ב"ישראל היום" לא משפיע על רינת ושואלים "כעסת עלינו?" על זה שהם שידכו לה מישהו שלא נראה כמו פרסומת לאברקרומבי אנד פיץ'. רינת עונה שהיא לא כעסה ויעל ודני מרווחים עוד כמה דקות של אתיקה מקצועית. דניאל אומר שאולי מה שהפיל את זה עם רינת זו העובדה שהוא לא היה דומיננטי איתה מספיק. דניאל יפה שלי, זה לא קשור לדומיננטיות, זאת פשוט העובדה שהיא נמשכה אלייך כמו שסמוטריץ' נמשך לרצועות בייקון. דני ויעל זורעים פרמז'ן על הפצעים של דניאל ושואלים אותו לגבי החיבוק המוזר שהיה בחופה. דניאל אומר שזה נראה לו הדבר הכי חמוד שיש, איזה קריאה רעה של המצפן. הם מדברים איתם על זה שדניאל לא הטייפקאסט של רינת ושכל הכבוד לה על הכנות שהיא אמרה לו את זה וגרמה לו להרגיש כמו חננה שדבוקה מתחת לשולחן של כיתה ד'3. "זה לא הרגיש לך כמו בוקס בבטן?" יעל שואלת את דניאל. "האמת שלא", דניאל משקר לי ולה בפנים ומסביר את זה שיש לו כוחות על טבעיים לשים את האגו בצד ולא להיפגע. אני מאמין לו איפשהו שאין לו אגו, כי מישהו עם אגו בחיים לא היה מציע למישהי לשתול עציצים ולעשות אקרו יוגה. וואלה לפעמים אגו זה לא בהכרח דבר רע אם הוא יכול למנוע הצעות כאלו. רינת אומרת שהיא נמצאת כרגע בזוגיות טובה עם גבר מהמם שלא נראה כמו דניאל. 

דניאל שואל במילים חמודות את המומחים איך הם מרגישים עם ההתאמה הגרועה הזאת שגרמה ל"תאונמי (תאונה ממבט ראשון)". דני אומר שהוא מאוד התעצב, ושהוא חשב שהם מתאימים ביחד, הוא לא מוכן לקחת אחריות מקצועית למרות הפרידה ביניהם ואומר שהוא עדיין עומד מאחורי ההתאמה הזאת. הם מודים בפניו שהם היו מודעים לכך שהוא לא הטייפ של רינת ובכל זאת רצו שהשידוך הזה יצליח בזכות האופי של דניאל. אז למה שידכתם אותו לרינת לעזאזל? זה כמו שאגיע למסעדה ואגיד להם שאני אלרגי לבוטנים והם יביאו לי מנה עם בוטנים אבל יוסיפו שמסביב יש המון סיבים תזונתיים.

"חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12
"חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12

"את מצטערת שבאת לתוכנית?" יעל שואלת את רינת בשביל לסתור את התחקיר של ערן סוויסה. "ממש לא" רינת אומרת, ולכו תדעו אם גם התשובה הזאת מבוימת. זה נדמה כאילו דני מקבל פקודה באוזניה ושואל מיד "את לא חושבת כמובן שהיינו צריכים להשאיר אותכם יותר… או שהייתי צריך להילחם עליכם". מעניין אם השאלה הזאת הייתה נשאלת גם בלי התחקיר ב"ישראל היום". 

לכל הריקאפים של עוז פרץ על חתונה ממבט ראשון

יעל ודני פוגשים את הפסיכולוגית השלישית, מעיין, שעושים בה שימוש רק בשלב ההתאמות ולא במהלך העונה, וזה גורם לי לחשוב אם יש מצב שדני ויעל מקבלים שכר גלובלי והיא שעתי. דני ויעל מדברים איתה על איך זה לראות את העונה מהצד בתור צופה ובעצם עושים לה טיפול נפשי על הסוגיה: איך זה מרגיש לא להיות במעמד שלהם. מעיין מחזיקה בתקווה שדני עוזב בעונה הבאה והיא תתפוס את מקומו. הם נפגשים לשיחה בה הם מנסים לסתור את כל הביקורת שנכתבו בכל הריקאפים בארץ על השידוכים שהם ביצעו. זה הרגע שחיכיתי לו כל החיים בעצם, שבשיחה שלהם תעלה איכשהו ביקורת מריקאפ שאני כתבתי.

"חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12
"חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12

מאי ומשה

דני מתחיל לנתח את מאי בפסיכולוגיה של יהונתן הקטן רץ הבוקר אל הגן ומסביר למה מאי התעקשה כל כך על השיר חופה. "כשהיא מזהה משהו שחשוב לה, היא לא תוותר עליו". טוב דני. לא יותר הגיוני שהיא פשוט דמיינה כל החיים שלה את הכניסה לחופה שלה עם שיר מסוים וזהו?

בגדול הם מרימים לעצמם כמה שהם הצליחו לחזות שהשידוך הזה יהיה מושלם, אבל לא הצליחו לחזות שמשה לא רוצה לאסוף את הקקי של ריי ויתנהג כמו גרגמל כשהם הלכו לקנות רהיטים ביחד. הם ממשיכים בניתוחים פסיכולוגים אבל אני כבר מזפזפ אותם קדימה כי זה מביא לי עצבים.

"חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12
"חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12

קטיה וליאור

אני מצטער, אני באמת לא יודע אם זה רק אני, ליאור מרגיש לי כמו חתיכת תירס, אני לא מצליח לעכל אותו. לזהות בתחילת זוגיות את ההבדל בין גבר נואש לגבר נוכל שחיים אתגר רודף אחריו עם נעלי אדידס הוא מאוד דק, שניהם משתמשים בהתחלה באותה השיטה: חיזורים, רומנטיקה, מילים חמות והבטחה לעתיד מזהיר, אצל הנואש המטרה היא להפסיק את המנוי בטינדר ואצל הנוכל המטרה היא להשיג את פרטי האשראי של הבחורה. אני לא יודע איפה ליאור עומד, אבל שוב, זה פשוט לא מרגיש אותנטי. כל הלקום בחמש בבוקר הזה, זה לא אמיתי לדעתי, אני רוצה לראות אותו אחרי שנה ביחד עדיין קם בחמש בבוקר ומכין לה קפה ומאפה. הפסיכולוגים בעצמם מדברים על זה, שכל הדברים שליאור אומר ועושה אולי מהירים מדי וזה לא אמיתי ולא אמין.

מה את אומרת פה בעצם, שמי שלא גבר אלפא כמו ליאור אי אפשר להישען עליו והוא לא יכול להיות מנהיג? אלו בדיוק התכונות שמשווקות בחברה "כגבריות" "ומוצלחות"

 

והנה אולי מגיע לו השיא שלי בפריים טיים ואני הולך להוסיף על זה שורה בקורות חיים. "חטפנו קצת ביקורת על השימוש במילה הזו 'גבר אלפא'." הפסיכולוגית השלישית אומרת, אני ביקרתי אותה באחד הריקאפים שהכותרת שלו הייתה- למה ב-2022 עדיין מלמדים אותנו שמה שנשים צריכות בחיים זה גבר אלפא, הוספתי וכתבתי שכשהיא אומרת "גבר אלפא" בפן כל כך חיובי, זה יכול לשבש גברים בכמויות מסחריות, ואני אחד מהם. אני מקווה לפחות שזאת ביקורת שהיא באמת קראה רק מהריקאפ שלי, כי אם לא – ארגיש הרבה פחות מיוחד. טוב לפחות היא למדה מהטעות שלה בשימוש של הביטוי הזה, אני סולח לה והולך לחבק את המסך בשביל להשלים את הליך הסולחה ביננו. 

"היא התכוונה פה למישהו שהוא מנהיג, אסרטיבי שאפשר להישען עליו", השלישית מפרשנת את הרצון של קטיה וממשיכה לדבר אחרי שסלחתי לה ואני מרגיש שהיא כבר עושה ממני צחוק. מה את אומרת פה בעצם, שמי שלא גבר אלפא כמו ליאור אי אפשר להישען עליו והוא לא יכול להיות מנהיג? אלו בדיוק התכונות שמשווקות בחברה "כגבריות" "ומוצלחות" שכביכול נשים מחפשות. אם אני בתור גבר מרגיש שאין לי את התכונות האלו ואני גבר בטא בכלל, מה אני אמור לעשות מעיין? לקבל את זה שאין לי מה להציע לנשים ולחטוף דיכאון? או לזייף את האופי שלי ולנסות להיות אלפא בשביל להרשים נשים? אני לא מאמין שליאור אמור להוות לי מודל גבריות להצלחה עם נשים.

"חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12
"חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12

עידית ורפאל

לפני השיחה על עידית ורפאל ההפקה ארגנה למומחים קונטיינרים של קפה בשביל שהם לא יירדמו תוך כדי שהם מדברים עליהם. יש בין הזוג הזה אווירה של קיר צדדי בבה"ד 1. אפור. "הם היו קפואים, הם היו מהוססים". המומחים מוסיפים שהם סגורים ורוצים להיפתח אחד לשנייה, אני חושב שזה לא מדויק. לבחור להיפתח או להיסגר זה קורה באופן אוטומטי, כשאני למשל מעוניין במישהי, אני נפתח אליה באופן בלתי נשלט ואני רוצה לגרום לה להתקרב אלי על ידי זה שאני נפתח מולה, וכשאני לא מעוניין במישהי כי ראיתי שיש לה באינסטגרם יותר מדי תמונות של סושי, אני אסגר בצורה אוטומטית כי המוח שלי יודע שהוא לא רוצה את הקירבה שלה. הם לא נפתחים כי הם מחליטים על זה ושומרים על עצמם מלא להיפגע, כנראה פשוט אין עניין מצידם כרגע, לא יותר פשוט להודות שגם השידוך הזה לא צלח לכם מאשר לבלבל את המוח? הם ממשיכים לבלבל לי את הגולגולת ודני אומר שבגלל ששניהם ירושלמים יש שמה חיבור עמוק. אה, טוב לדעת שגבר ואישה בחדרה לא יכולים לייצר חיבור עמוק.

"חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12
"חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12

המומחים מבינים שהסיכוי שהזוגיות שלהם תצליח שווה לסיכוי שאריה דרעי ירקוד מחר על משאית במצעד הגאווה

ליעד ולימור

יעל מעבירה את האחריות על השידוך הכושל הזה לעובדה ששניהם גדלו בלי הורה, ובכך זה גרם להם לא לדעת איך להתמודד ברגעים הקשים. נו יופי, ואם השידוך הזה היה מצליח היית יכולה להגיד הפוך, שידעתם לשדך אותם ביחד כי שניהם גדלו בלי הורים, אז הם למדו איך להתמודד לבד ברגעים קשים וזה מה שיחבר ביניהם. המומחים מבינים שהסיכוי שהזוגיות שלהם תצליח שווה לסיכוי שאריה דרעי ירקוד מחר על משאית במצעד הגאווה. הם יצטרכו להשתמש בהרבה מניפולציות בשביל להשאיר אותם ביחד עד סוף התוכנית.

"חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12
"חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12

מתן וגיא

המומחים אומרים שלמצוא התאמה להומואים זה הרבה יותר מורכב, הקהילה יותר קטנה מאשר של סטרייטים וגם כי כולם מכירים את כולם כנראה מהגריינדר, ובסוף באמת ראינו שמתן וגיא כבר הכירו ביניהם בעבר. הם מדברים על החרדה של מתן שגיא דחה אותו בעבר ואני כבר עייף מדי בשביל להרחיב על זה. הם מדברים על כמה גיא מנסה להרגיע את החרדות של מתן ולתת לו הרגשה טובה לנוכח העובדה שהוא דחה אותו בעבר. "כולנו מבינים כמוני את ההתאמה, כן?" יעל שואלת כביכול שאלה רטורית, אבל דווקא ממה שאמרתם מקודם על המיונים לקהילה הגאה, זה אולי פשוט כי לא היו מספיק מועמדים מהקהילה? המומחים מזכירים את עניין התשוקה והאינטימיות ביניהם. מתן מאוד רוצה את זה מגיא, אבל גיא יותר חושש כי הוא מפחד שהוא לא יודע לעשות את ההפרדה בין תשוקה להיכרות עם בחור מהגריינדר לבין תשוקה עם בן זוג.

"חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12
"חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12

מעין ובן

הזוג הכי מוצלח כרגע של העונה הזאת והפסיכולוגית השלישית הולכת להוסיף את השידוך הזה בפרופיל הלינקדין שלה בשביל שזה יעזור לה להחליף את דני בעונה הבאה. הם ממסמסים את כל השיח על מידה 44 של מעין כאילו מעולם לא היו פרומואים כאלו. הם מדברים על זה שבן אמר בפני מעין שהיא לא הסגנון שלו כשהיא שאלה אותו איך הוא הרגיש כשהוא ראה אותה בחופה. המומחים מנתחים למה מעין שאלה את בן את השאלה הזאת. ד"ר מעיין שואלת אם זה נבע ממקום של חוזקה או חולשה. יעל עונה ואומרת משהו נכון, שמעין הציגה את עצמה כמישהו שמאוד שלמה עם עצמה לגבי המראה שלה, אבל אם היא שואלת שאלה כזאת יש כנראה איזה סדק בביטחון עצמי שלה. דני מוסיף ואומר שמי שבטוח בעצמו לא צריך לשאול, ומי שלא בטוח, הוא צריך חיזוקים מהצד השני. התשובות שלהם לשאלה הרטורית של ד"ר מעיין גורמות לה להבין למה היא הפסיכולוגית השלישית. הם מנתחים את התשובה של בן ותוהים מה הדרך הנכונה לענות על שאלה כזאת, האם לענות בכנות מוחלטת או לדעת לשתוק? והם אומרים שבן ענה בצורה יפה, מכבדת וכנה. אבל בקיצור, עזבו אותכם מניתוחי אופי והתאמה רגשית בין השניים. ההצלחה בין מעין ובן היא שיש להם משיכה פיזית חזקה אחד כלפי השני, וכשיש משיכה כל שאר הדברים באים הרבה יותר בקלות ובאמת נותנים צ'אנס להיכרות עמוקה. אם רינת הייתה נמשכת ככה לדניאל, הוא כבר ממזמן היה הופך לפרטנר הקבוע שלה בדאנג'ן.

אז הפרק הזה היה הרבה יותר על היכולות המקצועיות של המומחים מאשר על הזוגות עצמם. האמת אני קצת מאוכזב, יש להם ביחד עשרות שנים של ניסיון בטיפולים פסיכולוגים והם לא הפילו לי שום תובנה שחבויה בסבטקסט שבין הזוגות. את כל מה שהם אמרו על הזוגות כבר ידעתי, ואני מכיר אותם רק דרך המסך והם ליוו אותם יד ביד כמה חודשים. הפרשנות שלהם הרגישה לי כמו ניסיון רדוד להישמע עמוקים עם מילים יותר מדי גדולות, כאילו הן לקוחות מפרסומות של ביטוח חיים. לא הרגשתי שהניתוחים האישיותיים שלהם ייפלו מניתוחים של נהג מונית שמציין בגט טקסי שהתחביב שלו זה לסרוג. 

דולב סאלם: "יניב הוציא רימון ואמר שהוא הולך לשים אותו מתחת לרכב של טהוניה"